Voiko pluskokoinen nainen olla urheilullinen?
Mietin asiaa että jos on urheilullinen niin eikö silloin ole normaalipainoinen tai hoikka?
Vai onko niin että pluskokoinen nainen syö sitten vain liikaa jos se on urheilullinen?
Miten pluskokoinen nainen jaksaa urheilla edes esim lenkkeillä tai juosta?
Kommentit (117)
Onko pluskokoinen mies mielestäsi urheilullinen, jos pluskoko on rasvaa, eikä valtava lihasmassa?
Ylipäätään on jo saavutus monelle pulliaiselle, että pystyy sitoutumaan säännölliseen, nousujohteiseen urheiluun 3-4 kertaa viikossa useiden vuosien ajan. Katsellaan sitten tuota kysymystä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylipainoinen urheilullinen nainen on aika vieras konsepti useille. Itse olen tätä kategoriaa, ja lähtökohtaisesti kukaan ei usko pelkkää sanaani kun kerron siitä, miten liikun. Käyn salilla ja juoksen puolimaratonin vuosittain ja treenaan ympäri vuoden. Vaikka kertoisin tästä, terveydenhuollossa ja neuvolassa vihjataan ystävällisesti, että arkeen voisi saada lisää askelia jos vaihtaa joskus hissin portaisiin.
Runsaasta liikunnasta huolimatta paino ei valitettavasti putoa pelkällä normaalilla syömisten katsomisella. Syömishäiriötaustaisena tiukat dieetit ovat aina riski.
Tavallaan en välitä, mitä minusta ajatellaan, mutta olen myös kyllästynyt niihin epäuskoisiin katseisiin kun oma treenini tulee puheeksi tikissä olevien puolituttujen kanssa. En viitsi alkaa todistella, ja kun en todistele, ei uskota.
Hoikan sanaa tuskin kukaan epäilisi, vielä kun nämä omat treenimääräni ovat ihan perustasoisia.
No siis automaattisestihan tämä tuntuu menevän, että olet terve ja reipas, kun olet laiha, vaikka et liikkuisi tippaakaan ja ruokavaliosi olisi kahvia ja kokaiinia.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla. Kyllä näitä näkee jatkuvasti salilla, uimassa tai vaikka vaelluksilla.
Urheilullinen ei aina tarkoita hoikkaa, eikä hoikka aina ole urheilullinen.
Kaikki pluskokoiset eivät tietenkään ole himoliikkujia, mutta yllättävän moni on.
Tämä, minulla on läheinen kaveri joka on laiha, eli sitä ihannoitavaa kokoa, mutta tuskailee joka viikko kauppareissuilla kun ei jaksa kantaa ostoksiaan kun painaa liikaa. Tekee fyysistä työtä myös.
Sitten on minä joka on yli 100kg ja ei ole ongelmia kuljettaa ostoksia ja olen alkanut myös käymään salilla, mistä nautin. Tavoitteenani on saada vahvuutta, liikkuvuutta ja notkeutta kehooni ja ohella jos paino putoaa, niin se putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä nauran ketjun läskeille naisille! 🤣🤣🤣🤣🤣
Ryömi takaisin arkkuusi zombie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin! :D :D xD
Luulevat itsestään ihan liikoja! :D Menee samaan kastiin setämiesten kanssa. Ihan. Yhtä. Noloa. Naisilta. :DDD
Noniin lapsukaiset, menkääs tekemään läksynne ja iltapalan syöntiin. Huomenna on koulua vielä.
Minä olen liikunnallinen ja pluskokoa. Nuorempana ratsastin kolmesti viikossa, oli koululiikuntaa, koulumatkat kuljin pyörällä tai kävellen. Vanhempana jäi hevostelut pois ja tilalle tuli koiraurheilu.
Kun jouduin polvileikkaukseen ja liikunta jäi käytännössä olemattomiin muutamiksi kuukausiksi, kiinnitin ekaa kertaa elämässäni huomioni syömisiin. Kirjasin ekaa kertaa syömiseni kalorilaskuriin. Laihduin liikkumattomana ja ruokavaliolla normaalipainoon.
Kun taas sain jalat alleni, unohtui ruokapäiväkirjat ja lihoin takaisin.
Nykyään en harrasta kuin hyötyliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi olla. Ystäväni käy salilla ja uimassa joka aamu ennen töitä ja joskus jälkeenkin, mutta on silti obeesi.
Tarkoitat siis liikalihavaa, jonka BMI on yli 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulevat itsestään ihan liikoja! :D Menee samaan kastiin setämiesten kanssa. Ihan. Yhtä. Noloa. Naisilta. :DDD
Noniin lapsukaiset, menkääs tekemään läksynne ja iltapalan syöntiin. Huomenna on koulua vielä.
Ja sinä lopetat sipsien ahmimisen ja menet salille! :DDD
Yksi Ashley Grahamin tai Iskra Lawrencen kopio minulle kiitos. Kyllä naisessa saa olla kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö läskillä tunteisiin? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö läskillä tunteisiin? 🤣
Miten minulla menisi jonkin tuntemattoman tissiposken huutelut tunteisiin..? Teidän kahden tekstit on suoraan jostain peruskoulutasolta muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen liikunnallinen ja pluskokoa. Nuorempana ratsastin kolmesti viikossa, oli koululiikuntaa, koulumatkat kuljin pyörällä tai kävellen. Vanhempana jäi hevostelut pois ja tilalle tuli koiraurheilu.
Kun jouduin polvileikkaukseen ja liikunta jäi käytännössä olemattomiin muutamiksi kuukausiksi, kiinnitin ekaa kertaa elämässäni huomioni syömisiin. Kirjasin ekaa kertaa syömiseni kalorilaskuriin. Laihduin liikkumattomana ja ruokavaliolla normaalipainoon.
Kun taas sain jalat alleni, unohtui ruokapäiväkirjat ja lihoin takaisin.
Nykyään en harrasta kuin hyötyliikuntaa.
En sanoisi tuota liikuntamäärä tai tarkemmin - laatua erityisen urheilulliseksi. Toki pyöräily ja ratsastus ylläpitävät peruskuntoa, muttei tee erityisen urheilulliseksi.
Tietysti voi olla.
Lajista riippuen se voi hieman haitata suoritusta, mutta varsinkin nuoret ihmiset hallitsevat kyllä kehonsa vielä lisäkiloilla.
Ajan kanssa olisi toki hyvä pyrkiä laihduttamaan jos mahdollista.
Urheilun este tuo ei todellakaan ole.
Yleisurheilussa on ollut paljon pluskokoisia naisia ihan Suomen urheilusta puhun. Se yksi kuulanheittäjä, en muista nimeä, mutta vatsaa ainakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi vaan on läski mätisäkki joka mättää sipsejä sohvalla päivät pitkät. Sitähän sä halusit kuulla?
En halunnut tuota kuulla vaan ihan asiallista keskustelua aiheesta koska tästä aiheesta keskustellaan paljon.
Onko sinusta esimerkiksi kuulantyöntäjät ja raskaimpien sarjojen painijat ym. urheilullisia? Minusta nälkiintyneen näköiset kestävyyslajien harrastajat eivät ole yhtään sen urheilullisempia.
Ei ainakaan tavalliset läskit naiset. Joku kuulantyöntäjä voi olla, mutta suklaalla ja sipseillä itsensä läskiksi syönyt nainen ei ole. Ja sen kyllä erottaa onko kuulantyöntäjä vai läski nainen.