Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pluskokoinen nainen olla urheilullinen?

Vierailija
07.09.2023 |

Mietin asiaa että jos on urheilullinen niin eikö silloin ole normaalipainoinen tai hoikka?
Vai onko niin että pluskokoinen nainen syö sitten vain liikaa jos se on urheilullinen?
Miten pluskokoinen nainen jaksaa urheilla edes esim lenkkeillä tai juosta?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko esimerkiksi kuulantyöntäjät sinusta urheilullisia?

Axelina Johansson...

Vierailija
22/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele pluskokoinen? Olen itse 170 cm pitkä ja painan 80 kiloa eli bmi:n mukaan ylipainoinen ja palstan mielestä hirveä läski. Silti jaksan hölkätä yli 5 km yhtäsoittoa ja käyn salilla vähintään 3 kertaa viikossa, eli väittäisin olevani suht urheilullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka he eivät sitten laihdu vaikka liikkuvat paljon? Kyllä minun ainakin pitää olla täysin ilman liikuntaharrastusta, jos aion pysyä lihavana.

Liikunta ei todellakaan ole kovinkaan tehokas laihdutuskeino. Itse lähinnä lihon jos liikun paljon, sillä ruokahalu kasvaa valtavasti.

Lihot koska syöt liikaa. Liikunnan takia sä et lihoa vaan syömisen takia.

Vierailija
24/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ja samalla myöskin ssseksikäs. Maratoonarit ei minusta ole mikään silmänilo. Nehän näyttää ihan siltä kuin olisivat just päässeet keskitysleiriltä ulos ja juoksevat henkensä edestä pakoon...

Mitään muuta ei ole olemassa, kuin pulskia, ja sitten laihoja maratoonareita? Ja huom, kaikki maratoonarit eivät edes ole mitenkään erityisen laihoja. Käypä katsomassa tien laidassa ensi kerran kun lähistölläsi järjestetään juoksutapahtuma, siellä juoksee myös noita pidempiä matkoja ihan kaikennäköistä porukkaa.

Vierailija
25/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi liika syöminen niin painoon vaikuttaa myös stressihormoni kortisoli.

Vaan näin on että huippu-urheilijoissa on varsin suurikokoisia henkilöitä. Tämä todistaa että ylipaino ei ole este liikkumiselle.

Vierailija
26/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se pluskokoinen sitten on. Ihmettelin tätä urheiluliikkeessä kun xl-kokoinen toppi ei mahtunut päälle. Olen 179cm/72kg, urheilullinen, lihaksikas, harteikas, en rintava.

Mistä ne oikeasti pluskokoiset saavat urheiluvaattensa?

Vierailija
27/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä ja lihoo, näyttää pian suurelta.

Vierailija
28/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tarvitse pystyä johonkin, ei väkisin pls....ei väkisin. Näkeehän sen ennenkaikkea ja kuulee viimeistään. Säännöllinen kävely ei tee vielä urheilullista kyllä monipuolinen harrastaminen näkyy

Vierailija
29/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka he eivät sitten laihdu vaikka liikkuvat paljon? Kyllä minun ainakin pitää olla täysin ilman liikuntaharrastusta, jos aion pysyä lihavana.

Liikunta ei todellakaan ole kovinkaan tehokas laihdutuskeino. Itse lähinnä lihon jos liikun paljon, sillä ruokahalu kasvaa valtavasti.

Lihot koska syöt liikaa. Liikunnan takia sä et lihoa vaan syömisen takia.

En liho. Mutta kun urheilin paljon, painonhallinta oli vaikeampaa. Nyt pysyn automaattisesti hoikkana kun en liiku paljon (enkä syö).

Vierailija
30/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiaan liittyen jos kysytään voiko olla ylipainoinen vaikka liikkuu niin kyllä voi. Harrastan ohjattua liikuntaa 3h viikossa ja siihen päälle arkiliikunta ja viikonlopun retkeilyt tai vaellukset (tykkään tehdä päivä- tai 1 yön retkiä). Bmi on silti >30 ja paino pudonnut vuoden aikana kokonaiset 4kg. Palstan mukaan tämä ei tietenkään ole mahdollista vaan oikeasti en liiku yhtään ja vaan valehtelen :)

Vierailija
31/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisen lihavakin on siis urheilullinen jos pitää hikinauhaa päässä ja nostelee sängyssä 100 gramman painoja?

Vierailija
32/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ylipainoinen urheilullinen nainen on aika vieras konsepti useille. Itse olen tätä kategoriaa, ja lähtökohtaisesti kukaan ei usko pelkkää sanaani kun kerron siitä, miten liikun. Käyn salilla ja juoksen puolimaratonin vuosittain ja treenaan ympäri vuoden. Vaikka kertoisin tästä, terveydenhuollossa ja neuvolassa vihjataan ystävällisesti, että arkeen voisi saada lisää askelia jos vaihtaa joskus hissin portaisiin.

Runsaasta liikunnasta huolimatta paino ei valitettavasti putoa pelkällä normaalilla syömisten katsomisella. Syömishäiriötaustaisena tiukat dieetit ovat aina riski.

Tavallaan en välitä, mitä minusta ajatellaan, mutta olen myös kyllästynyt niihin epäuskoisiin katseisiin kun oma treenini tulee puheeksi tikissä olevien puolituttujen kanssa. En viitsi alkaa todistella, ja kun en todistele, ei uskota.

Hoikan sanaa tuskin kukaan epäilisi, vielä kun nämä omat treenimääräni ovat ihan perustasoisia.

Vierailija
33/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko yhtään esim. yleisurheilun MM-kisoja. Aika monen kokoista naista ja miestä siellä näkyi.

Vierailija
34/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt hauku ketään + kokoista läski-löllykäksi, mutta heidän kohdallaan naisten kymppi tarkoittaa metrejä, ei kilometrejä.

Vierailija
35/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi olla. voi syödä paljon ja harrastaa paljon

erinlaisia liikuntamuotoja

Vierailija
36/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä jokainen paksu nainen harrastaa vähintään viittä eri liikuntamuotoa.

Tuo on totta, että paksummat naiset tuntuu omien puheidensa mukaan olevan urheilullisempia kuin hoikat. Samoin paksummat naiset tuntuu olevan huomattavasti urheilullisempia kuin vastaavankokoiset miehet. Samaten se sokeriton/vehnätön/hiilariton ruokavalio on aina porukan paksuimmalla naisella..

Mitenkähän isoja he olisikaan jos eivät olisi noin kovin urheilullisia ja rajoittaisi syömisiään noin kovin?

Vierailija
37/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en nyt hauku ketään + kokoista läski-löllykäksi, mutta heidän kohdallaan naisten kymppi tarkoittaa metrejä, ei kilometrejä.

Joka ainoalla puolimaratonilla, maratonilla, maastopuolikkaalla, -maratonilla tai -ultralla minusta on pyyhältänyt ohi yksi tai useampi pluskokoinen juoksija. Sen näköinen että et muuten uskoisi, tai siis minä kyllä uskon mutta sinä et.

En itse toki ole tuloslistan kärkipäässä mutta en todellakaan viimeisenäkään.

Vierailija
38/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kantaa omat kilonsa, mutta ei voi välttyä ajatukselta/kummastukselta että miksi se erilaisissa jumpissa, lenkkipoluilla ja luonnossa viihtyvä haluaa raahata matkassaan +20 ylimääräistä kiloa.

Vuodesta toiseen.

Vierailija
39/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei juurikaan laihduta vaan ruokavalio. Jos harrastaa kestävyysliikuntaa joutuu syömään aika paljon palautuakseen ja pysyäkseen terveenä ja kunnossa. Muuten ei kehity eikä treenissä silloin oikein ole järkeä. Lisäksi liikunta luonnollisesti lisää nälkää.

Tietysti tämä koskee normaaleja kuntoliikkujia, ammattilaisilla kulutus on niin hurjaa ettei painoa tietysti kerry.

Vierailija
40/117 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pluskokoinen siskoni on urheilullinen ja paljon kovemmassa kunnossa kuin minä, "urheilullisen näköinen" laihaläski.