Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperheen pian 18-vuotiaan ei tarvitse tehdä mitään??

Vierailija
06.09.2023 |

Onko muilla uusioperheen "uutena" jäsenenä vastaavaa tilannetta, jossa olette jo lähes epätoivoisia??
Minä ja lapsen isä muutimme yhteen yli 10 vuotta sitten. Isän aiemmasta liitosta syntynyt lapsi on nyt 18-vuotias.
Hänen ei isän tai muualla asuvan äidin mukaan tarvitse tehdä kodin tai edes itsenä takia mitään. Minä kun huomautan jostakin hänen turvallisuuteen, puhtauteen, hyvinvointiin ylipäätään, ravintoon, pukeutumiseen liittyen olen aina kuulemma "väärässä" tai vain "nalkutan ja valitan". Viimeksi tänään erehdyin kommentoimaan, että poika pyöräilee koulumatkat pimeässä täysin ilman valoja, heijastimia, huomioliivejä ja tummissa vaatteissa. Ja niin sain kuulla, kuinka ole sekaisin ja aina vaan raivoan. Poika kuulemma huomenna laittaa valot pyöräänsä. Poika on kiltti ja tottelevainen mutta isänsäkin aina puolustaa kaikkea väärintekemistä. Ja lähinnä, että pojan ei tarvitse tehdä kotona mitään. Minä pyydän imuroimaan huoneen, hän tekee sen. Mutta ei mitään ylimääräistä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei kuulu sinulle.

Vierailija
2/60 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään uusioperhettä. Tarkoitatko uusperhettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:lle ei kuulu oman kodin asiat? Kenellekäs ne kuuluvat?

-sivusta

Vierailija
4/60 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voinko mielestäsi jättää asian vaan sikseen?? Eli olla sanomatta mitään. 

Vierailija
5/60 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis poika lähtee huomenna pyöräilemään vesisateessa kouluun ilman takkia, valoja ja heijastimia, voinko oikeasti vaan antaa asian olla??!! Olen pian 10 vuotta pitänyt lasten kohdalla näistä asioista huolta. Nyt kun lapsi on 18, en enää jaksa, tai lähinnä en ymmärrä miksi minun pitäisi :(

Vierailija
6/60 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis poika lähtee huomenna pyöräilemään vesisateessa kouluun ilman takkia, valoja ja heijastimia, voinko oikeasti vaan antaa asian olla??!! Olen pian 10 vuotta pitänyt lasten kohdalla näistä asioista huolta. Nyt kun lapsi on 18, en enää jaksa, tai lähinnä en ymmärrä miksi minun pitäisi :(

Ei sinun tarvitse huolehtia. Miksi puutut asiaan, johon ei ole syytä eikä sinulle kuulu.

Vierailija
7/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelain mukaan polkupyörässä on oltava tietyt heijastimet ja pimeällä valot (valkoinen etuvalo ja punainen takavalo), tähän voit vedota. Jos hän ei laita takkia, siihen on vähän hankala puuttua, toki asiasta voi sanoa. Siis pätee niin omiin kuin kumppanin lapsiin.

Vierailija
8/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankkisin tuossa tilanteessa ihan oman kodin jossa asuisin ihan yksin ja minulle todellakin kuuluisivat vain omat asiani.

Itse asiassa olisin tainnut hankkia sen jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
9/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pentu jää pyörineen auton alle niin eipähän ole sitten sekään sinun murheesi.

Minäkin hankkisin oman osoitteen viimeistään siinä vaiheessa kun alkaisin kämppäkavereideni mielestä olla kovin sekaisin.

Vierailija
10/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poika jollakin tavalla --- jätän sen kirjoittamatta, koska sekin sana on kielletty?  Kyllä kai normaali terve tuon ikäinen jo jotain älyää tehdä itse.

Kai sinä valaisit isälle, että se on huonompi homma, jos oikein nalkuttaa ja raivota pitää, että poika älyäisi itsekin jotain.

Vierailija
11/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen murrosikäinen, Henkinen kasvu on voinut viivästyä perhekuvioiden vuoksi. 

Vierailija
12/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias lapsi???

Vierailija
13/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen murrosikäinen, Henkinen kasvu on voinut viivästyä perhekuvioiden vuoksi. 

Ennemminkin geenivirhe kun sekä iskä että äiskä ovat edelleen ihan yhtä kujalla.

Vierailija
14/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-vuotias lapsi???

No käyttäytyyhään tuo kuin kakara? Ei aikuisen tarvitse sanoa toisen aina nalkuttavan jos asioista puhutaan.

AP:na olisin muuttanut jo noin 8 vuotta sitten.

Vierailija
15/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 18v. Eli kenenkään ei todellakaan kuulu edes puuttua pukeutumiseen. Se, ettei tee mitään kotona, niin 

todellakin kuuluu sulle. Se on sun koti. Ja kaikki jotka kynnelle kykenee on velvollisia tekemään kotitöitä.

Tai jos joku on erimieltä, niin ihan turha sitten valittaa jos kumppani ei tee mitään. EI KUULU SULLE!

Vierailija
16/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä uusperheellä on tämän kanssa? Poika on tuollainen, asui millä kokoonpanolla tahansa.

En kyllä ytään tajua, mitä sinä huomauttelet. Jätä se poika rahaa. Ole tyytyväinen, jos siivoaa omat sotkunsa.

Vierailija
17/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:lle ei kuulu oman kodin asiat? Kenellekäs ne kuuluvat?

-sivusta

Kodin kaikille asukkaille. Jos 2/3 on sitä mieltä, että ap pitää suunsa kiinni, niin sittenpä pitää. Todennäköisesti ap ei kierrätysperheessä maksa euroakaan asumisestaan.

Vierailija
18/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi on aikuinen, täysi-ikäinen. Jos häntä vielä edes voisi "kasvattaa", se on vanhempien, ei sinun tehtävä.

Vierailija
19/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko oikea kohtaaminen?

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
20/60 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on 18v. Eli kenenkään ei todellakaan kuulu edes puuttua pukeutumiseen. Se, ettei tee mitään kotona, niin 

todellakin kuuluu sulle. Se on sun koti. Ja kaikki jotka kynnelle kykenee on velvollisia tekemään kotitöitä.

Tai jos joku on erimieltä, niin ihan turha sitten valittaa jos kumppani ei tee mitään. EI KUULU SULLE!

Kirjoituksesta ei ilmennyt, että mies ja poika ovat muuttaneet ap:n kotiin, joten miten niin se on ap:n koti? Eikö se ole koko perheen koti vai ajatellaanko meillä niin, että mies maksaa asunnon, mutta nainen omistaa kodin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi