Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta

vadelmamuffini
06.09.2023 |

Suoraan sanottuna alkaa mennä hermot. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa kuukausitolkulla jo (kyllä, aivan liian kauan), ja aina siellä on ne samat ihmiset, jotka tulevat joka aamu myöhässä, vain maleksivat sen neljä tuntia ja eivät tee yhtään mitään. Pelaavat jotain peliä äänet päällä niin että se kilkatus tulee itselläkin kuulokkeista läpi. On ohjeistettu, että paikallaolon saa vain siitä, kun tuo jotain tekemäänsä näytille päivän päätteeksi. No nämä eivät tee mitään ja saavat kuitenkin sen 9 euroa, koska ovat kuitenkin olleet paikalla. Oma asenteeni on, että menen paikalle kuin menisin töihin, koska en tällä hetkellä voi oikeisiin töihin mennä, joten tällainen toiminta alkaa syödä motivaatiota tehdä itsekään mitään. Olen kysynyt te-henkilöltä, että miten tämä on mahdollista, ja hänkin myönsi ettei kuulosta reilulta, mutta mikään ei muutu. Onko muilla kokemusta? Pystyykö tuollaiseen saamaan muutosta vai pitääkö tässä itsekin alkaa sluibailla vaan ettei järki mene?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni menossa viimeinen 3 kuukauden pätkä kuntouttavassa ja lopetan. Elämänhallinnassani ei ole mitään vikaa enkä ymmärrä miten tuo "työ" kuntouttaa 50 vuotiasta naista. Olen kirpputorilla nuorten parikymppisten kanssa ,(jotka mukavia) mutta mitään yhteistä meillä ei ole. Nuoret saa tulla ja mennä miten haluaa ja paljon poissa. Minulta moista ei suvaita. Älkää hyvät ihmiset suostuko kuntouttavaan.

Jokin syy sille on, että sinut on määrätty kuntouttavaan työtoimintaan. Ei sitä voi terveille edes tarjota.

Ei pitäisi voida, vaan hyvinvointi alue laittoi 60-vuotiaan työttömän akateemisesti koulutetun, päihteettömän, velattoman työttömän 3 kk puuhastelemaan pajalle aloilla, joissa minulla ei ole koulutusta eikä kiinnostustakaan. En tarvitse kuntoutusta, ja jos tarvitsisin, niin tietokoneiden purku tai siivous ovat aivan väärää toimintaa. Sivusta.

Vierailija
62/63 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita iltapäivälehteen vinkki aiheesta, kilpailun vääristäminen ja työllisyystilastojen vääristely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä muilla voi olla tavoitteena kotoa poistuminen, eikä sen kummempaa. Keskity omaan tekemiseen, äläkä mieti mitä muut tekee tai ei tee.