Mikä siinä on, että liikunta on niin monelle tällä palstalla niin hirveä asia?
Vaikka kaikki tietää terveyshyödyt, ja että meidät on luotu liikkumaan. Niin miksi se on niin vastenmielinen juttu täällä kaikille? En ymmärrä.
Kommentit (36)
Se lähteminen on mulle vaikeaa ja ei ole vaatteita.
Ei kestetä epämukavuuksia. Ja sitähän se liikunta alussa on, jos rapakunnosta aloittaa. Pitäisi löytyä myös pitkäjänteisyyttä ja sinnikyyttä. Sitäkään ei oikein enää tahdo ihmisiltä löytyä. Heti-kaikki-mulle-nyt!
Liikkumisesta on tehty sellainen asia, joka ei kuulu normiarkeen, vaan sitä pitäisi jotenkin erikseen "harrastaa"
Useimmille liikkeessä pitkin päivää on riittävää ja jopa parempaakin kuin muutaman kerran viikossa "harrastaminen"
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa vaatteita. Motivaatiota valitettavasti ei saa.
Kävelen, mukavaa muuta lajia ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Yksikin mieluisa laji riittää ja kävely on hyvää liikuntaa!
"long covidin" aiheuttama kykenemättömyys tuntea mitään positiivisia vaikutuksia jotka liitetään liikuntaan. Kiitos "kiinaviirus"
Ei kiitos. Saan vaivoihini lähes maksutonta hoitoa, enkä halua elää pitkäikäiseksi.
Itselle työpäivän jälkeinen aika on sellaista, että olen aika väsynyt ja saan just ja just ihan pakollisimmat asiat hoidettua. Käyn kyllä koiran kanssa tunnin lenkin ja illalla vielä lyhyemmin ulkona. En kuitenkaan pysty raahautumaan salille tai varsinkaan mihinkään energiseen ryhmäliikuntaan, jossa musiikki raikaisi. Käyn joogassa lauantaisin ja sunnuntaisin aamupäivällä. Mun koetinkivi on raskaat, energiaa vievät työpäivät. Niiden jälkeen ei vaan ole virtaa ja en pääse viideltä ylös aamuisin lähteäkseni salille ennen työpäivää. Ymmärrän hyvin ihmisiä, joilla on työmatkat työtuntien lisäksi. Ilta on viikolla tosi lyhyt. Ne, jotka pystyy aktiiviseen liikuntaan vaikka 4-5 kertaa viikossa nukkuvat varmasti luontaisesti vähemmän tai eivät käyt kokopäivätyössä.
Vierailija kirjoitti:
No sitähän voi varioida. Kepit välillä käteen tai tehoja lisää tai haasteellisempaan maastoon/portaisiin.
Kävely on aina hyväksi!
Vierailija kirjoitti:
Koulun liikkatunnit pilasivat liikkumisesta ilon.
Aika herkästi meni ilo liikunnasta koko elämän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Alastiko sitten elät?
Alat kävellä kauemmalle bussipysäkille.
Kävelet portaat.
Tanssit siivotessasi.
Katsot netistä mielekkään pallojumpan/jumpan/joogan ja pistät olohuoneessa hien pintaan.
Kävelet kauempana olevaan kauppaan.
Kai nuo onnistuu alasti, ihan siinä missä muukin elämäsi.
Ylipäätään hoikkuutta paheksutaan täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika herkästi meni ilo liikunnasta koko elämän ajaksi.
Narinari. Aina löytyy syy siihen, ettei voi tehdä mitään.
Terapioi pääsi kuntoon liikkumalla. Otat 10 lajia, joita kokeilet 10 kertaa vuoden sisällä. Sitten päätät, tykkäätkö vaiko et.
Esim.:
Uinti, pyöräily, kävely, sauvakävely, kotijumppa, tanssi (vaikka kotona), tasapainoharjotteet missä vaan, taiji ja mitä nyt ikinä keksii seinäkiipeilystä rullaluistelun kautta lumikenkäilyyn.
Kirjastosta voi lainata esim. kävelysauvoja ja paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Itselle työpäivän jälkeinen aika on sellaista, että olen aika väsynyt ja saan just ja just ihan pakollisimmat asiat hoidettua. Käyn kyllä koiran kanssa tunnin lenkin ja illalla vielä lyhyemmin ulkona. En kuitenkaan pysty raahautumaan salille tai varsinkaan mihinkään energiseen ryhmäliikuntaan, jossa musiikki raikaisi. Käyn joogassa lauantaisin ja sunnuntaisin aamupäivällä. Mun koetinkivi on raskaat, energiaa vievät työpäivät. Niiden jälkeen ei vaan ole virtaa ja en pääse viideltä ylös aamuisin lähteäkseni salille ennen työpäivää. Ymmärrän hyvin ihmisiä, joilla on työmatkat työtuntien lisäksi. Ilta on viikolla tosi lyhyt. Ne, jotka pystyy aktiiviseen liikuntaan vaikka 4-5 kertaa viikossa nukkuvat varmasti luontaisesti vähemmän tai eivät käyt kokopäivätyössä.
Hyvä esimerkki ihmisestä, joka luulee liikunnan olevan jotain arjen ulkopuolista suorittamista.