Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun itsellä on lapsenlapsia on vaikea käsittää niitä mummoja jotka

Vierailija
05.09.2023 |

pitkin hampain ottavat lapsenlapsia hoitoon. Muistan yhdenkin joka irvisteli kuinka joutui hoitamaan heitä. Eikä ollut mkään jatkuva hoidontarve.

Kommentit (340)

Vierailija
1/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä siinä on vaikea ymmärtää? Vai tarkoititko ettet halua yrittää kun itse koet eri tavalla?

Vierailija
2/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kunnon mummotauti. Ei siinä mitään. Oikein positiivista on, kunhan et tuppaudu liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota ja syy on omat selkäkivut. En jaksa kumarrella lasten takia ja juoksemaan en pysty ollenkaan. Sekin saattuu selkään kun istun ja lapsi on sylissä ja heiluu.

Syitä on kymmeniä, mutta eihän se toisen kipu näy ja valittaakaan en halua.

Vierailija
4/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on niin vaikea käsittää, että mummotkin ovat erilaisia? Ei ne ole mitään klooneja keskenään. Luulis jo mummoiässä tonkin ymmärtävän.

Vierailija
5/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on niin vaikea käsittää, että mummotkin ovat erilaisia? Ei ne ole mitään klooneja keskenään. Luulis jo mummoiässä tonkin ymmärtävän.

Miten ei voi pitää omasta lapsenlapsestaan?

Vierailija
6/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei voi pitää omasta lapsenlapsestaan?

Missä niin luki?

Vierailija
7/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaja on taas näitä ittensä ylentäjiä ja muiden alentajia.

Vierailija
8/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on? Se että kummeksuu miksi vierastaa omaa lapsenlasta?

Vierailija
9/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se, jos on eläkkeellä ja muutenkin helppo elämä. Mutta hoida työt, koti, omat vanhat vanhemmat ja kaikki muukin. Siihen päälle passaat lapsenlapset vanhempineen ja siivoat sotkut. Vapaa-aikaa ei jää itselle juurikaan. Ymmärrän oikein hyvin. Ei vain jaksa. Myös niissä lapsissa on eroja. Jos aikaa on ja helppo lapsi, niin mikäs siinä. Toinen onkin semmoinen, jonka perässä pitää koko ajan juosta estämässä hölmöilyjä. Sitten kiukuttelee, kun ei saa tahtoaan läpi.

Vierailija
10/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota ja syy on se että en vaan jaksa. Oma terveys on pohjamudissa, käsistä tippuu tavarat, siihen joku lapsi vielä hoitoon niin ei ei.

Vierailija
11/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä siitä lapsesta pitää, muttei sen hoitamisesta. En ole koskaan ollut erityisen äidillinen eikä mulla ole hoivaviettiä. Oman lapseni hoidin kun oli pakko, mutta muiden lapsia ei ole pakko.

Vierailija
12/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekomummoavaus.

Vierailija
13/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on samaa, kuin että joku pahastuu jos ei ole lasta ja elää sinkkuna..ei millään voi käsittää, että ihmisiä ja tilanteita on erilaisia. Joku ei ole kohdannut sopivaa, joku ei halua lasta ollenkaan, jollakin on joku sairaus tai kohtu poistettu jne... eletään vaan siinä omassa kuplassa ja luullaan, että kaikki muutkin haluavat samaa elämässä. Sitten pahastutaan, kun niin ei olekaan. Ja elämää voi elää niin paljon erilailla, kuin vain yhdellä tavalla. Ja mummotkin voivat olla erilaisia, ihmissuhteet voi olla erilaisia.

Vierailija
14/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niistä lastenlapsista tykkää, mutta hyvä ettei tarvitse enää hoitaa. Nuorena jaksaa kun omat ovat pieniä. Vanhempana väsyy lasten meluun, eikä sitä kovin montaa tuntia jaksa.

T. äidiksi 19v ja mummoksi 43v

Vierailija
15/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsenlapsi 58-vuotiaana - ihanaa. Nautin hoitamisesta muutaman tunnin ajan, sitten kyllä vähän väsyin. Nyt kun olen 68v, lastenlapsia on siunaantunut kuusi. Pakko myöntää, että minusta ei enää ole lasten hoitajaksi, vaikka ihan hyvässä kävelykunnossa olenkin.

Vierailija
16/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun tullaan mummoiässä äideiksi, jopa yli 40v, onkin oma äiti jo yli-ikäinen lapsenlapsia hoitamaan. Moni ei yksinkertaisesti vaan jaksa.

Vierailija
17/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilin hieman väärin. Tarkoitan enemmän satunnaista hoitotarvetta, sekin tuntuu olevan ylivoimaista monelle. Ap

Vierailija
18/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot eivät ole mitään hoitotätejä.he ovat jo lapsensa hoitaneet.

Vierailija
19/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset on vaan parempia ihmisiä kuin toiset. Tämäkin on ihan fakta 😂

Vierailija
20/340 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mummo minäpä kerron minä en ollut lapsena koskaan mummolassa hoidossa, en koskaan, kummankaan mummon luona, silloin 70-luvulla. Minä en vienyt lapsiani mummoille hoitoon, äitini kyllä kävi, haki itse, lasteni kanssa puistossa kun lähellä asui. Toisella mummolla käytiin kylässä. Minun lapset ovat 25-30 vuotiaita eikä minulla ole lapsenlapsia enkä edes odota lapsenlapsia, jos tulisi en hoitaisi. Neljä lasta hoidin aikuisiksi, se riittää.