Oletko sinä kokenut Suomessa henkilökohtaisesti rasismia?
Oletko kokenut itseesi kohdistuvaa rasismia Suomessa?
Jos olet, millaista?
Kommentit (55)
Jos käytetään vasemmiston määritelmää niin kyllä, olen kokenut. Työnantajilla ollut "diversiteetti"-ohjelmia joilla muut kuin valkoihoiset miehet nostetaan etusijalle jos hakijoilla sama pätevyys, on siis vasemmiston määritelmän mukaan rasismia valkoihoisia kohtaan.
Ikärasismia koen jatkuvasti työnhaussa. Ikä on 57. On suoraan sanottu, että olen liian vanha.
Rsismi ja ennakkoluulot rehottavat tälläkin palstalla estottomasti. Asuinpaikan, murteen ja koulutuksen perusteella ihmisestä ja jopa hänen ulkonäöstään ja luonteenominaisuuksistaan vedetään surutta uskomattomia johtopäätöksiä. Näin tekevät ihmiset jotka pitävät itseään sivistyneinä ja avarakatseisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen rakenteellista rasismia Suomessa joka ainoa päivä.
Kuulun siihen ainoaan ryhmään, joka kohtaa avoimesti rasismia ja rotusortoa lähes päivittäin.
Olen valkoihoinen suomalainen mies, joka puhuu äidinkielenään suomea. Minulle rasismi ja rotusorto ovat siis hyvinkin tuttuja.
Hauskaa. No ei todellakaan ole.
Ihan samalla lailla kuin niillä jotka väittävät kokevansa sitä tai väittävät tuntevansa olonsa turvattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytetään vasemmiston määritelmää niin kyllä, olen kokenut. Työnantajilla ollut "diversiteetti"-ohjelmia joilla muut kuin valkoihoiset miehet nostetaan etusijalle jos hakijoilla sama pätevyys, on siis vasemmiston määritelmän mukaan rasismia valkoihoisia kohtaan.
Vasemmiston mukaan mikä ei ole rasismia valkoihoista miestä kohtaan.
Olen töissä, josssa miehet ovat vähemmistö. Ainakin kahdesti on sijastani palkattu epäpätevämpi nainen.
Kyllä. Kotiseutuni Pohjanmaalla on YMPÄRISTÖRASISMIN kohteena. Tuulivoimaa rakennetaan metsiin asukkaiden mielipiteistä piittaamatta. Tuulivoimafirmoista useat ovat keskieurooppalaisia, suhtautuvat erittäin vähättelevästi paikallisten asukkaiden vastustukseen. Lisäksi tuulivoima on valtiovallan suojeluksessa. Maaseudulla aduvien pitäisi vain mukisematta ottaa vastaan elinympäristönsä heikentäminen.
Ketkä sitä rasismia Suomessa harjoittavat, mitä luulette?
No tässä tutkimukseen perustuvaa faktaa!
Poliisiammattikorkeakoulun tuore tutkimus vastaa esittämääni kysymykseen.Rasistisia rikoksia eli viharikoksia tekevät eniten m a a h a n muuttajat.
Kaikkein rasistisimpia kansanryhmiä Suomessa ovat m u slimimaalaiset.
Irakilaiset: 0,2 % syyllistynyt rasistiseen rikokseen (20 : 10 000).
Afganistanilaiset: 0,17 %
Somalialaiset: 0,13 %
Turkkilaiset: 0,086 %
Ruotsalaiset: 0,05 %
Virolaiset: 0,025 %
Venäläiset: 0,024 %
Suomalaiset: 0,01 % (1 : 10 000)
Suomalaiset tekevät kaikista vähiten rasistisia rikoksia, vaikka rasistisiksi rikoksiksi ei katsota suomalaisiin kohdistuvia rikoksia. Todellisuus on siis vielä karumpi, kun tilastoissa näkyy vain vähemmistöjen toisiin vähemmistöihin kohdistamat teot
Minulla oli talvipakkasella huivi päässä ja pitkä takki päällä. Joku äijä alkoi haukkumaan että te muslimit sitä ja tätä. Pelkän pukeutumisen takia luuli mun olevan muslimi ja nimitteli rumasti. Alastiko olisi pitänyt olla?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli talvipakkasella huivi päässä ja pitkä takki päällä. Joku äijä alkoi haukkumaan että te muslimit sitä ja tätä. Pelkän pukeutumisen takia luuli mun olevan muslimi ja nimitteli rumasti. Alastiko olisi pitänyt olla?
Oletko ihan terve?
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti!
Kommenttini juuri rasistisesti poistettin
Vierailija kirjoitti:
Ketkä sitä rasismia Suomessa harjoittavat, mitä luulette?
No tässä tutkimukseen perustuvaa faktaa!
Poliisiammattikorkeakoulun tuore tutkimus vastaa esittämääni kysymykseen.Rasistisia rikoksia eli viharikoksia tekevät eniten m a a h a n muuttajat.
Kaikkein rasistisimpia kansanryhmiä Suomessa ovat m u slimimaalaiset.
Irakilaiset: 0,2 % syyllistynyt rasistiseen rikokseen (20 : 10 000).
Afganistanilaiset: 0,17 %
Somalialaiset: 0,13 %
Turkkilaiset: 0,086 %
Ruotsalaiset: 0,05 %
Virolaiset: 0,025 %
Venäläiset: 0,024 %
Suomalaiset: 0,01 % (1 : 10 000)
Suomalaiset tekevät kaikista vähiten rasistisia rikoksia, vaikka rasistisiksi rikoksiksi ei katsota suomalaisiin kohdistuvia rikoksia. Todellisuus on siis vielä karumpi, kun tilastoissa näkyy vain vähemmistöjen toisiin vähemmistöihin kohdistamat teot
Sitten jännityksellä odottelemaan, milloin YLE tai muut valtamediat uutisoivat tutkimuksen tuloksista. Moni ei ole kuullut aiemmastakaan tutkimuksesta, jonka mukaan Suomi on maailman vähärasistisimpia maita, koska siitä ei haluta uutisoida.
Eikö median tehtävä olisi kertoa tosiasioista ja tutkimuksista, eikä pimittää niitä? Media on ottanut agendakseen vääristellä Suomen rasismia, päinvastaiset tulokset julkaistaisiin kilvan suurella volyymilla.
Mihin keskustelijat katosivat, luulisi muitakin kiinnostavan tämän median alennustilan, missä agenda määrittää mistä kirjoitetaan ja mistä ei.
Valkoisena heteromiehenä tulee jatkuvasti vastaan nillitystä, kuinka elämäntyyli on väärä, niin eihän se muuta ole kuin rasismia.