Oletko paljon hoikemman näköinen kuin oletkaan BMI:n mukaan? Eikö kukaan ikinä uskoisi että oikeasti painat niin todella paljon!
Kommentit (103)
Naislääkäri kysyi paljonko painan että osaa oikean annoksen lääkettä määrätä. En tiennyt, arvelin jotain 80kg. Lääkäri ei uskonut, vaan arveli etten voi yli 70kg ainakaan olla. Pidin pääni, 70kg painoin aikaisemmin, mutta sen ajan vaatteet ovat jokseenkin tiukkoja kun silloin olivat sopivia. Lopulta pääsin puntarille ja olin lähempänä totuutta, 78kg. Kapea vyötärö ja vaatteilla osaan huijata itseni näyttämään pidemmältä ja hoikemmalta, ilman vaatteita olisi ollut helpompi arvioida, luulisin. Lääkäri lopulta kuitenkin uskoi puntaria ja kirjoitti lääkkeen sen mukaan. BMIstä en tiedä, ei ole ollut kiinnostusta koskaan sitä katsoa, ylipainon puolella kuitenkin jo tuolla painolla olin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvoin niissä iltapuluartikkeleissa otsikoilla "Uskoisitko, että hänkin on ylipainoinen" ne ihmiset oikeasti näyttävät hoikemmilta kuin ovat. Ne kuvat on vain poikkeuksetta sellaisia yläviistosta selkä kaarella otettuja duckfaceselfieitä, joista ei saa mitään käsitystä ihmisen kehosta. Voin lyödä aika paljon vetoa, että harva niistä ihmisistä suostuisi samaan juttuun, jos heistä otettaisiin realistiset kuvat suoraan edestä ja sivulta ja sitten kysyttäisiin, että uskoisitko henkilön BMI:n olevan 30. Varmaan aika moni uskoisi.
Tämä. Lisäksi ylipaino on niin yleistä, että siitä on tullut ihmisten silmissä normaali. Sata kiloa kuulostaa edelleen isolta, mutta satakiloinen näyttää katukuvassa aika tavalliselta eikä mitenkään herätä huomiota.
Kyllä herättää. Sata kiloa ei ole mitenkään normaalia ellei ole kyse todella pitkästä miehestä. Satakiloiset naiset todellakin näyttää valailta.
ihanko oikeasti heille kasvaa pyrstö ja hetulat?
suosittelen optikolla käyntiä tai psykiatria.
Mä kävin lääkärissä raskausaikana kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran, kun olin kaatunut, niin kävin varmistamassa, että kaikki oli ok. Silloin olin 35 viikkoa raskaana, 170 cm ja siinä vaiheessa noin 72 kg. Lääkäri kirjoitti käyntiraporttiin : "lievä ylipaino". Kun kävin siitä pari viikkoa myöhemmin radi-polilla varalta, niin siellä lääkäri sanoi, ettei minun kuulu olla siellä, kun olin liian hoikka. Aika sekavaa kaikenkaikkiaan.