500kcl kalorivaje päivässä
Yritän nyt pudottaa kesän aikana kertyneitä kiloja (noin 5kg).
Tänään oon kuluttanut noin 2000kcl ja syönyt noin 1500kcl.
Onko ok vaje vai pitäisikö olla suurempi kalorivaje?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tippunut vain kuusi kiloa 3,5 kuukaudessa ja n. 1200 kcal päivässä. Ei taida kovin iso mun kulutus olla. Lähtöpaino oli vähän ylipainon puolella, nyt normaali, mutta vielä pitäisi vyötäröstä saada muutama sentti pois eli jokunen kilo.
No ihan ns. normaali tahti. Sä jäät päivässä -noin 430kcal lukemiin. Toki tahtia voi kiristää, mutta yli -500kcal per vrk tahti on monelle liian kova. Se alkaa vaatimaan jo reipasta urheilua melkein joka päivä. Pelkästään annoskokoa pienentämällä menee hyvin vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä. Se tarkoittaa noin puolen kilon rasvamassan menetystä viikossa, eli noin 2,5 kuukaudessa laihdut sen 5 kiloa.
Juupa juu.
Kannattaa katsoa tuolta kalorilaskurista.
Siihen voi syöttää kaikki tiedot ja se kysyy myös milloin haluaa olla tavoitepainossa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni peruskulutus on vain 1400 kaloria per päivä. Olen vain 149 cm pitkä ja siro, vaihdevuosi-ikäinen. Istumatyö.
Jos haluan pudottaa kulutusta 500 kaloria ja laihtua sen 2,5 kg kuukaudessa, niin saan syödä vain 900 kaloria per päivä ellei ole liikunta päivä.
180 cm roteva nuori nainen kuluttaa ihan eri tavalla kuin 145-155 cm pienikokoinen vaihdevuosi ikäinen nainen.
Ikä ja koko ja elintavat vaikuttavat
Miksi elät kuin koomapotilas? Jos peruskulutuksesi (eli se kulutus, minkä kuluttaisit vuodepotilaana0 on 1400 kcal, päivittäisen kulutuksesi normaalielämässä pitäisi olla enemmän. Jos et ikinä liiku yhtään, liikkumattomuus aiheuttaa ihan itsekin sinulle ongelmia. Todennäköisesti sinulla on täysin olematon lihasmassa ja se hupenee vielä vauhdilla vanhetessasi ja kohta jalat eivät enää kannakaan tai et pääse kaaduttuasi lattialta ylös, koska kropassa ei ole voimaa.
No tuohan on melkein 2 kiloa kuukaudessa. Paljon sitä nopeammin ei kannatakaan yrittää laihduttaa. Jos arvioit oikein tuon ravinnon saantisi, niin se tarkoittaisi, että kulutuksesi olisi noin 1600 kcal päivässä, mikä on ihan realistinen lukema naiselle.