Peräpukama asiaa
Mitä voidaan tehdä ulkoisille pukamille ja hetuloille? Alkaa mennä hermo. Alkaa olemaan tuo hygienia puoli hankalaa. Kun vaikka kuinka persettään pesee ulostamisen jälkeen, tuntuu ettei ihan puhtaaksi tule. Onko kokemuksia leikkauksesta tai laseroinnista tai jostain?
Kommentit (41)
Mulla ainakin on yksi tyhjä hetula siinä aukon ulkopuolella, mitä ei voi mihinkään työntää. On ilmeisesti ollut ulkoinen pukama, joka on tyhjentynyt. Se on ollut niin kauan, että en oikein muista historiaa. Huolellisesti pesemällä se ei ole kummempaa harmia aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Ota sakset ja pyllistä peilin edessä, vähän laastaria päälle ja paskontaosasto on kuin uusi.
Miksi pitää ilkeillä ja olla muka hauska? Tämä henkilö pyysi vertaisapua, vaiva on kuin onkin monille asia, josta on vaikea puhua. Sairautta pitkittää ja pitkittää, mutta ei kannata. Kun se on hoidettu, elämänlaatu paranee huomattavasti.
Onneksi on asiallisiakin vastauksia.
Yleensä kai hoituu t.keskuksessa helposti. Itsellä heti 4 vuotiaana vuotivat verta. Jouduin leikkaukseen. Kyllä jäi mieleen tuo lyhyt sairaalassa olo.
Minä olen kolmesti pyytänyt päästä leikkaukseen. On pari pienehköä hetulaa siis.
En ole päässyt; en työterveyden, terveyskeskuksen, enkä edes yksityisen kautta.
Todellakaan niistä ei pääse helposti eroon, ikävä kyllä.
Mutta käy tk:ssä kysymässä, mitä sanovat tilanteestasi. Voi olla, että pääsetkin leikkaukseen.
Ärsyttävä vaiva.
Onkohan mulla pukamia vai tuo rektoseele kun mikään ei kutita tai satu tai jomota mutta jotain pyrkii ulos aukosta ja mun pitää se aina sinne sormella takaisin työntää. Erittäin epämiellyttävää, arvannette sanomattakin. Kiusallista myös mutta kai ne lääkärit näitä on ennenkin nähnyt. Mille erikoislääkärille pitää mennä? Urologille?
Vierailija kirjoitti:
Oletko laittanut pukamiisi niihin tarkoitettua voidetta ja varovasti työntänyt sormella takaisin sisään, ja sama aina tarvittaessa.
Pidä vatsa löysällä vahvalla kahvilla ja harrasta liikuntaa. Vältä kyykkäämistä ja muuta pyllistelyä.
Onko tällaisia tyyppejä todella ollut Suomessa vielä sotien jälkeen?
Varitin leikkaus on ihan mahdoton asia kun loppuelämän voi viettää niin kätevästi myös vatsa kuralla, polvet ristissä ja sormet perseessä.
Kas kun et ehdota pukamiin pikaliimaa niin pysyvät sisällä paremmin. Sormet kantsii nykäistä äkkiä ulos ettet liimaa niitäkin sulkijalihakseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä oikein selität?
Kävelet vaikka ankka kourassa yksityiselle, lyöt Amex platinumin pöytään ja sanot että ommelkaas tää perseeseen niin kirurgihan pokkaa niin että otsa raapii kaakelia ja ompelee. Hoitsu imuttaa operaation ajan ettei aika tule pitkäksi ja tuoppia voi lepuuttaa sen päälaella.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mulla pukamia vai tuo rektoseele kun mikään ei kutita tai satu tai jomota mutta jotain pyrkii ulos aukosta ja mun pitää se aina sinne sormella takaisin työntää. Erittäin epämiellyttävää, arvannette sanomattakin. Kiusallista myös mutta kai ne lääkärit näitä on ennenkin nähnyt. Mille erikoislääkärille pitää mennä? Urologille?
Ihan esimerkiksi yleislääkäri tai yleilääketieteen erikoislääkäri hoitaa noita. Urologi hoitaa virtsateiden sairauksia.
Uhkaa sitä väkivallalla pois leikkaamalla pää poikki
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kolmesti pyytänyt päästä leikkaukseen. On pari pienehköä hetulaa siis.
Mutta käy tk:ssä kysymässä, mitä sanovat tilanteestasi. Voi olla, että pääsetkin leikkaukseen.
Ärsyttävä vaiva.
Sama täällä. Lääkäri vain totesi, että joo, niinpä on pukamia ja määräsi reseptillä saatavia peräpuikkoja ja voidetta.
Ei kylläkään auta kun oikein oireilee ja veriroiskeita wc-pönttö täynnä.
Mutta nyt yritän saada uuden ajan lääkärille ja sanon että nyt on tehtävä jotain, joka oikeasti auttaa.
T. Yli parikymmentä vuotta näiden pukamien kanssa jo taistellut.
Niillä salvoillla se pienenee. Mene lääkäriin.
Jos varaa ajan terveystalolta tämän asian vuoksi, niin onko se sit gastrokirurgi, jolle pitää mennä?
Ulkoiset hetulat, "taisteluvammat" peräpukamien jälkeen ei lähde muuta ku puukolla. Hirtto ei näihin enää auta
Vierailija kirjoitti:
Jos varaa ajan terveystalolta tämän asian vuoksi, niin onko se sit gastrokirurgi, jolle pitää mennä?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
mikä toi on
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on yksi tyhjä hetula siinä aukon ulkopuolella, mitä ei voi mihinkään työntää. On ilmeisesti ollut ulkoinen pukama, joka on tyhjentynyt. Se on ollut niin kauan, että en oikein muista historiaa. Huolellisesti pesemällä se ei ole kummempaa harmia aiheuttanut.
Puhut siis häppäristä.
Minulla ne hirtettiin. Kolme käyntiä, ihan julkisella.