Mikä on parasta kasviperäistä maitoa (neutraalin ja pehmeän makuista)?
Esim. leivontaan? Kauramaito vai mantelimaito? Soijamaito, riisimaito? Olen kuullut että parasta ois joko kaura- tai mantelimaito? Suosikkisi?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu käyttötarkoituksesta. Ruoanlaitossa monesti vesi+kaurakerma (Oatlyn) on parempi vaihtoehto kuin joku kasvimaito.
Mutta paras ja neutraalein noista kasvimaidoista on mielestäni Valion (Oddlygood) barista.Maito sanasta nillittävät voi mennä valittamaan kookosmaidolle. Arkikieli on arkikieltä, ja on ihan turha olettaa ihmisten puhuvan kaurajuoman laittamisesta kahviin. Mun kauppalistassa lukee kahvimaito (eli tuo kaurabarista) ja lehmänmaito, ei kaurajuoma tai pelkkä maito.
Eikä se ole pelkkää arkikieltä. Kasvismaidoista on aina puhuttu maitoina, keskiajalla jo tehtiin mantelimaitoa. Vasta nyt siitä on keksitty alkaa nillittää.
Mä teen pullataikinan kookosmaitoon vaikka käytän myös lehmänmaitotuotteita.
Mitäs mieltä nillitäjät ovat puhdistusmaidosta? Mielestäni maito sanaa voi käyttää arkikielessä. Kuten usein on todettu ihan viralliselta taholta: Kieli muuttuu ja elää ajassa.
Vähän riippuu käyttötarkoituksesta. Ruoanlaitossa monesti vesi+kaurakerma (Oatlyn) on parempi vaihtoehto kuin joku kasvimaito.
Mutta paras ja neutraalein noista kasvimaidoista on mielestäni Valion (Oddlygood) barista.
Maito sanasta nillittävät voi mennä valittamaan kookosmaidolle. Arkikieli on arkikieltä, ja on ihan turha olettaa ihmisten puhuvan kaurajuoman laittamisesta kahviin. Mun kauppalistassa lukee kahvimaito (eli tuo kaurabarista) ja lehmänmaito, ei kaurajuoma tai pelkkä maito.