Sinä,joka kärsit ummetuksesta. Syö aski xylitol pastilleja ja vatsa toimii.
Kommentit (29)
Magnesiumista voi olla apua, etenkin oksidimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Ksylitolia tai muita makeutusaineita, joilla on laksatiivisia vaikutuksia, ei pidä kokeilla, jos on ummetusta, koska keino voi olla jopa vaarallinen tai ainakin aiheuttaa pahoja kipuja.
Niin, tekee kaiken lisäksi sen ummetuksen vielä pahemmaksi, pakkaa kaiken tavaran vielä tiiviimäksi johonkin suolen mutkaan kivuliaitten ilmavaivojen jälkeen. Mulla on ikäviä kokemuksia asiasta.
minulla pms-ummetus ja aina sen tullessa mies panee minua (ja huom: siis a-rappuun) pidemmän kaavan mukaan. Parin tunnin päästä ummetusmassa on "oiennut" ja tulee nätisti ulos.
Minä ostin joskus Herra Hakkaraisen xylitolpastilleja ihan hampaiden terveyttä ajatellen. Vaan pastillitpa olivatkin liian hyviä, otin toisen ja kolmannen ja lopulta söin koko rasian. Vatsani ei ole KOSKAAN ollut niin kipeä ja valtavan kokoinen! Joten kyllä, pistää liikettä suolistoon, testattu on.
Ummetusta aiheuttaa mm. se kun nykyään monet tuotteet ovat laktoosittomia.
Ihminen tarvitsee laktoosia, että suoli toimii. Älkää ostako laktoosittomia tuotteita.
Se vaatii nykyään vähän vaivaa, kun laktoosi on poistettu lähes kaikesta.
Joskus kasarilla kaikessa oli laktoosia.
Mulla ei toimi.
Tykkään kyllä esim. juuri ketjussa mainituista ksylitoli-Sisuista.
Vierailija kirjoitti:
Rasiallinen sokerittomia mynthoneita toimii myös hyvin.
Siellä rasian laidassa on yleensä varoitus laksatiivisesta vaikutuksesta. Monilla keinomakeutusaineilla on tuollaisia vaikutuksia.
niin, sokerittomissa pastilleissa kun yleensä on joko maltitolia tai sorbitolia, eli laksatiivisia makeutusaineita. Niistä tulee minulle aika kivuliaita vatsanväänteitä.
xylitol toimii minullakin sekä laktoosipitoiset elintarvikkeet (olen laktoosi-intolerantti, joten aika varma ripuli tulee, jos niitä tuotteita syön)