Keskituloiset joutuvat luopumaan lasten harrastuksista - kyynel
Ymmärrän, että bensa maksaa ja siksi harrastuksia ei voi olla määrättömästi.
En ymmärrä, miksi mökkiomistaja kitisee tästä.
Valitse mökin myyminen, niin voit kyllä harrastaa lapsinesi lasten aikuistumiseen asti.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä katkeruutta toimeentulotuella eläviä ihmisiä kohtaan. Suomessa rehottaa kummallinen viha vähävaraisia kohtaan. Se on pelottavaa. Ja samaan aikaan toisaalla paremmin toimeentulevien ongelmia väheksytään.
Ei ole kuin sata vuotta siitä, kun Suomi jakautui kahtia ja alkoi sotia keskenään. Ihmisiä kuoli ja haavoittui sekä vangittiin, lapsia jäi orvoiksi. Näitä haavoja on nuoltu sukupolvesta toiseen. Ja nytkö historia alkaa taas toistaa itseään? Mitään ei ole opittu? Nyt jarrua pohjaan!
Vähävaraiset on ihan itse omalla käytöksellään aiheuttaneet tämän vihan!!!
Se, että on olemassa ihmisiä, joita ei huvita mennä töihin, koska rahaa saa ilmaiseksi kotiinkin, on sietämätöntä.
Siihen päälle tällä porukalla on pokkaa haukkua työssäkäyviä, kadehtia ja lällättää
Loppuu loisporukan elämisestä kohta maksajat, kun työssäkäyvien mitta on täysi
Tämä aloitus on hyvä esimerkki tästä!!!
Ihmiset, jotka tienaavat itse rahansa, voivat ne todellakin käyttää millaisiin mökkeihin ja harrastuksiin hyvänsä. Ne, jotka elävät toisten rahoilla... Ehkä kannattaa vain olla hiljaa, ja tyytyä siihen, mitä saa. -Tai ottaa vastuu omasta elämästä ja toimeentulosta
Minä olen töissäkäyvä ja lällättelen silti niille jotka luulevat että ylettömästi rahaa nielevä elämäntapa on etuoikeus jota ei pidä joutua muuttamaan jos rahatilanne muuttuu.
Että kehtaatkin käyttää tuollaista kieltä ja vielä mainita että te VÄHÄVARAISET. Moni työtön ei saa sossusta yhtään mitään ja moni työskentelee köyhyysrajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kuinka täällä suunnilleen v.ttuillaan kun on keskituloiselle haastavaa maksaa lasten harrastuksia. Meillä on 2 lasta joiden kilpaurheilu nielee 10000e vuodessa keskimäärin. Ei ole halpaa lystiä, teemme HIRVEÄSTI töitä ja verotus on sen mukainen. En valita, enkä omista mökkiä, mutta ei tämä kivaa ole kun sitten jotkut tukiloiset valittaa tästä että voi rassukoita. Ihan itse olemme omalla työnteollamme joutuneet nämä maksamaan, ja aika raskasta on tehdä montaa työtä kiitos verotuksen.
Tukiloisten lasten harrastukset maksaa lastensuojelu. Hämärtyy ajatus siitä, että me muut vanhemmat maksamme ne lastemme harrastukset ihan itse. Ja kärräämme lapsemme harrastuksiin vielä päälle.
Onkohan ihan tuolla tavoin, että vain kelan tukea saavia perheitä tuetaan lastensuojelun harrastusmaksulla, eikä muita pientä palkkaa saavia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä katkeruutta toimeentulotuella eläviä ihmisiä kohtaan. Suomessa rehottaa kummallinen viha vähävaraisia kohtaan. Se on pelottavaa. Ja samaan aikaan toisaalla paremmin toimeentulevien ongelmia väheksytään.
Ei ole kuin sata vuotta siitä, kun Suomi jakautui kahtia ja alkoi sotia keskenään. Ihmisiä kuoli ja haavoittui sekä vangittiin, lapsia jäi orvoiksi. Näitä haavoja on nuoltu sukupolvesta toiseen. Ja nytkö historia alkaa taas toistaa itseään? Mitään ei ole opittu? Nyt jarrua pohjaan!
Se, että on olemassa ihmisiä, joita ei huvita mennä töihin, koska rahaa saa ilmaiseksi kotiinkin, on sietämätöntä.
Siihen päälle tällä porukalla on pokkaa haukkua työssäkäyviä, kadehtia ja lällättää
Ihmiset, jotka tienaavat itse rahansa, voivat ne todellakin käyttää millaisiin mökkeihin ja harrastuksiin hyvänsä. Ne, jotka elävät toisten rahoilla... Ehkä kannattaa vain olla hiljaa, ja tyytyä siihen, mitä saa. -Tai ottaa vastuu omasta elämästä ja toimeentulosta
Tämä! Ihan samaa mieltä, tuo lällätys alkaa riittää, itse ei omien lapsien hyväksi saa edes töihin mentyä vaan yhteiskunnan tuilla elätetään lapset ja valitetaan keskiluokan elämästä joka rahoittaa sen köyhien kotonaolon.
Tämä! Jos sinun lapsellesi riittää se metsässä samoilu niin jollekin toiselle voi se urheilu joukkueessa olla todellinen henkireikä. Turha aina arvostella muita. Mutta jos lapsia tekee niin kyllä on surkeaa ettei jaksa edes töissä käydä, että lapsille saisi tietyn toimeentulon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haukkuu työssäkäyviä? Itse olen työssäkäyvä enkä ymmärrä ulinaa lasten kymppitonnin harrastuksista. Kenenkään ei ole pakko valita niin kalliita harrastuksia. Eikä tuilla elävillä sellaisia varmastikaan ole.
Jospa noudattaisit ihan omaa ohjettasi. Miksi valittaa kalliiden harrastusten kuluista, kun voit kantaa vastuun omasta elämästäsi ja tyytyä siihen, mitä rahoillasi saa. Niin me muutkin tehdään.
Kuka tämän aloituksen teki? Joku perusloinen joka jaksaa kadehtia kun keskiluokkaisella ei enää varaa kaikkeen.
Keskiluokkaisella ei ikinä ole ollut varaa kaikkeen. Miksi vanha periaate eli suu säkkiä myöten on unohtunut niin monelta? Ihmisen pitää valita kulutustasonsa tulojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille harrastuksilla voi olla tosi iso merkitys.
Elämä voi lähteä ihan väärille raiteille ilman hyvää porukkaa ja mielekästä tekemistä.
MInun lapsuudessa ja nuoruudessa eivät vanhemmat kuskanneet lapsiaan autolla harrastuksiin, vaan lapset ja nuoret olivat keskenään tekemissä samassa taloyhtiössä, naapuritaloissa ja lähikoulussa olevien lasten ja nuorten kanssa. Jalkapallon pelaamiseen riitti että mentiin kaveriporukalla jollekin koulun lähelle olevalle hiekkakentälle potkimaan palloa eikä siihen tarvittu mitään virallista seuratoimintaa ja eikä monta kertaa viikossa pakollisia harjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kuinka täällä suunnilleen v.ttuillaan kun on keskituloiselle haastavaa maksaa lasten harrastuksia. Meillä on 2 lasta joiden kilpaurheilu nielee 10000e vuodessa keskimäärin. Ei ole halpaa lystiä, teemme HIRVEÄSTI töitä ja verotus on sen mukainen. En valita, enkä omista mökkiä, mutta ei tämä kivaa ole kun sitten jotkut tukiloiset valittaa tästä että voi rassukoita. Ihan itse olemme omalla työnteollamme joutuneet nämä maksamaan, ja aika raskasta on tehdä montaa työtä kiitos verotuksen.
hohhoijaa :D
Raskasta on, kallista on, ei ole mökkiä ja liikaa töitä.
Vali vali vali. Mitä elämää tuo on, tuollaisen "elämän te halusitte ja äänestitte kaltaisianne idioo*teja päättämään toisten asioista. Varastaa ne sunkin rahat ja tuhoaa sun ostovoiman ja silti äänestät noita kus*päitä uudelleen.
Ei perk*le
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään maksaa lapsille mitään kalliita kilpaurheiluharrastuksia vaikkei se rahasta kiinni olekkaan ja asuinpaikankin puolesta onnistuisi helposti. Tuollainen harrastelu kuitenkin lopahtaa teini-iässä. Mielummin panostan siihen, että pääsevät ja oppivat liikkumaan luonnossa monipuolisesti ilman stressiä.
Lapsesi eivät tule kiittämään sinua, vaan vihaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Loiset valittaa aina, mitä odotit.
Jos käyttää lasten harrastuksiin 10 000 euroa vuodessa, on se 10 vuodessa jo 100 000 euroa.
Jos tuosta rahasta vaikkapa puolet olisi sijoittanut ja tyytynyt vähän edullisempaan harrastukseen olisi ihan mukava potti maltillisellakin tuotolla kasassa.
Koko ajan vain syntyy entistä enemmän kannustimia olla käymättä töissä. Toimeentulotuella eläjän lapset saavat ilmaisen päivähoidon ja harrastukset maksetaan. Palkkojen pitäisi nousta siinä missä hintojenkin. Tämä täysin mahdoton kurjuuden kierre muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä voi lähteä ihan väärille raiteille ilman hyvää porukkaa ja mielekästä tekemistä.
MInun lapsuudessa ja nuoruudessa eivät vanhemmat kuskanneet lapsiaan autolla harrastuksiin, vaan lapset ja nuoret olivat keskenään tekemissä samassa taloyhtiössä, naapuritaloissa ja lähikoulussa olevien lasten ja nuorten kanssa. Jalkapallon pelaamiseen riitti että mentiin kaveriporukalla jollekin koulun lähelle olevalle hiekkakentälle potkimaan palloa eikä siihen tarvittu mitään virallista seuratoimintaa ja eikä monta kertaa viikossa pakollisia harjoituksia.
Kuule sun lapsuudesta on maailma muuttunut aika paljon. Ei tuolla pihoilla ole kenen kanssa palloa potkia, ne jotka ei harrasta mitään makaa kotona tuijottamassa ruutua.
Ymmärrän, jos pienituloinen itkee, ettei rahat riitä, koska ei ole mitään, mistä varautua pahoihin päiviin, mutta jos hyvätuloinen ei ole ymmärtänyt varautua siihen, että jossain vaiheessa tulot eivät nousekaan samassa suhteessa kulujen kanssa, siitä valittamista en kestä kuunnella/lukea pätkääkään. Itse jouduin sairauslomalle yllättäen vuoden vaihteessa ja todennäköisesti joudun eläkkeelle. Koskaan et tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä oli 80-90-luku, tämä ei ole 2020-luku. Se on ihan turha muistella aina miten JOSKUS oli! En ymmärrä miksi toiset takertuvat tähän AINA
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään maksaa lapsille mitään kalliita kilpaurheiluharrastuksia vaikkei se rahasta kiinni olekkaan ja asuinpaikankin puolesta onnistuisi helposti. Tuollainen harrastelu kuitenkin lopahtaa teini-iässä. Mielummin panostan siihen, että pääsevät ja oppivat liikkumaan luonnossa monipuolisesti ilman stressiä.
Teini-ikään mennessä lapset ovat kartuttaneet kiloaurheiluharrastuksissaan jo merkittävästi fyysisiä sekä sosiaalisia taitojaan sekä luoneet mahd eliniän kestäviä verkostoja. Minusta aika kannattava satsaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule sun lapsuudesta on maailma muuttunut aika paljon. Ei tuolla pihoilla ole kenen kanssa palloa potkia, ne jotka ei harrasta mitään makaa kotona tuijottamassa ruutua.
Joo, tai käyttää päihteitä. Liikuntaharrastuksen soisin jokaiselle lapselle, jotakin muuta kuin yksinäistä pururadan kiertämistä. Siellä harrastuksissa saa kavereita ja oppii elämään ihmisiksi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä vähän höllätä kaasua. Tuskin se lapsillekaan on terve ympäristö kasvaa, jos aikuiset uuvuttavat itsensä useammassa työssä lasten harrastuksien vuoksi.
Nyt asiat tärkeysjärjestykseen.
Onko se sitten terve ympäristö jossa maataan tukien varassa ja harrastaa saa sitä minkä yhteiskunta suostuu maksamaan? Elämä on valintoja, keskitie olisi varmasti mieluisin.
Kultainen keskitie voisi olla vaikkapa sellainen, että tekee normaalin määrän työtä ja sovittaa perheensä harrastuskustannukset sellaisiksi, että aikaa jää myös rentoutumiselle.
Työnarkomania on ok valinta, mutta perheelliselle ei sellainen sovi. Ja lievästi kehnoa elämänhallintaa on sekin, että ensin tekee lapsia, sitten pistää heidät liian kalliisiin harrastuksiin, tekee useampaa työtä maksaakseen nämä harrastukset, uhriutuu tästä, ei ehdi viettää aikaa perheen kanssa mutta ehtii rähjätä tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ihan samaa mieltä, tuo lällätys alkaa riittää, itse ei omien lapsien hyväksi saa edes töihin mentyä vaan yhteiskunnan tuilla elätetään lapset ja valitetaan keskiluokan elämästä joka rahoittaa sen köyhien kotonaolon.
Vapaaehtoistöitäkin voi jotkut tehdä terveydentilansa mukaan, vaikka töihin ei kukaan palkkaa mihinkään. Eihän sitä tarkasti voi tietää, mikä vaikuttaa mihinkin ja kannustetaanko esim. kolmannnen sektorin työllä muita eteenpäin, jotka kykenevät palkalliseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, jos pienituloinen itkee, ettei rahat riitä, koska ei ole mitään, mistä varautua pahoihin päiviin, mutta jos hyvätuloinen ei ole ymmärtänyt varautua siihen, että jossain vaiheessa tulot eivät nousekaan samassa suhteessa kulujen kanssa, siitä valittamista en kestä kuunnella/lukea pätkääkään. Itse jouduin sairauslomalle yllättäen vuoden vaihteessa ja todennäköisesti joudun eläkkeelle. Koskaan et tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Aika harva on varautunut siihen, että KAIKKI kallistui näin äkkiä. Nyt sitä elämää sopeutetaan, ja harrastuksista karsitaan. Ei se lapsille silti mikään hyvä asia ole, suotta kadehdit.
Ne vasta yksinkertaisia ihmisiä on jotka ei ymmärrä että omaan vaurauteensa voi vaikuttaa sillä tekeekö töitä vai ei