Lähteäkö 4 viikoksi Khao Lakiin lasten kanssa? Tsunamin tuhot tuoreessa muistissa
Meille on järjestynyt tilaisuus viettää 4 viikon loma perheen kanssa. Lapset 7 kk ja toinen on 3 vuotta.
Thaimaan matkat ovat lähes loppuunmyytyjä. Finnmatkoilta sain vielä varattua Khao Lakiin 4 viikon loman ***+ luokituksella olevaan uuteen hotelliin. Hinta on sama kuin 2 viikkoa Samuilla.
Paikka mahtaa olla autio, kuvistakin päätellen on vielä aivan rakenteilla. Asukkaita on 350, onkohan lienee edes ravintolatarjonta vielä saatu pyörimään, ruokailuhan on lapsiperheessä keskeisimpiä asioita järjestää.
Khao Lakin omat www sivut ovat vasta rakenteilla, ei lupaa hyvää. Kertokaapa mielipiteitä ja myös FAKTAA, kenellä sellaista on ko. kohteestä tsunamin jälkeen.
Kommentit (30)
Jos aika käy pitkäksi niin voitte mennä muutamaksi päiväksi vaikka Phuketiin tai muualle lähiympäristöön. Thaimaassa on paljon 10-20 ¿/hlö/yö hotelleja.
Kuolisin tylsään, sillä rannalla jaksan olla pari tuntia kerrallaan, poolilla noin vartin. Että neljä viikkoa?
Hyvää matkaa ap:lle! Ehdottomasti kannattaa mennä mielummin neljäksi viikoksi Khao Lakiin kuin kahdeksi viikoksi Samuille! Kohta ette voikaan enää näin pitkiä reissuja talvisin tehdä kun lapset menee kouluun!
Vierailija:
Kuolisin tylsään, sillä rannalla jaksan olla pari tuntia kerrallaan, poolilla noin vartin. Että neljä viikkoa?
Khao Lak on/oli tunnettu nimenomaan halvoista/ei niin tasokkaista perhehotelleista
Vierailija:
Ehdottomasti kannattaa mennä mielummin neljäksi viikoksi Khao Lakiin kuin kahdeksi viikoksi Samuille!
Itseasiassa rannalla olo ei enää minunkaan lempipuuhaa lomalla, nuorempana se taas oli se kaikkein tärkein asia. Pienten lasten kanssa tuskin siis ihan kokonaista 4 viikkoa jaksaisi samoja hiekkoja katsella. Mutta retkeilymahdollisuudet ovat kyllä alueella hyvät. Voihan sitä vaikka jopa lentää Phuketista Bangkokiin muutamaksi päiväksi, jos oikein hulinaan haluaa.
Phuketissa on tietääkseni jonkin verran ostosmahdollisuuksia. Sinne on n. 90 km matkaa Khao Lakista.
On kiva, että ette ihan tyrmää tätä vaihtoehtoa. Tämä on tosiaankin harvinainen mahdollisuus, harvoin voi keskellä talvea olla 4 viikkoa lomalla. Loma on kallis, mutta se antaa paljon, saa olla perheen kanssa ilman kiirettä. Äitiysloma loppuu maaliskuun alussa ja sitten alkaa taas ankara arki.
ap
Kyllä ne Khao Lakinkin hotellit ihan hyviä ovat. Yhtä lailla Samui on täynnä turisteja, siellähän on niitä nuorten huumejuhliakin aina joka kuukausi ja muutenkin täynnä turisteja varsinkin Chaweng. Ei se Samui enää mikään rauhallinen ole...
Samuilla on toki turisteja muuta huomattavasti vähemmän kuin Phuketissa, Khao Lakissa jne - kaikissa olen käynyt.
Vierailija:
Kyllä ne Khao Lakinkin hotellit ihan hyviä ovat. Yhtä lailla Samui on täynnä turisteja, siellähän on niitä nuorten huumejuhliakin aina joka kuukausi ja muutenkin täynnä turisteja varsinkin Chaweng. Ei se Samui enää mikään rauhallinen ole...
En laittaisi jalkaani 3 tähden hotelliin Thaimaassa.
Vierailija:
" on samuillakin niitä full moon partyja ja niissä monet käyttää huumeita, vaikka se ei olisikaan alunperin juhlan tarkoitus"
huhhuh....3 tähden hotellit on siellä ihan hyviää....täytyy olla tottunut todella luksukseen jos ei kelpaa
Vierailija:
Käy katsomassa Finnmatkojen sivuilla Royal Bangsak hotelli ***+. Minä kyllä voisin jalkani laittaa kyseessäolevaan hotelliin, vaikka olen reissaillut paljonkin ympäri maailman ja asunut erittäin hyvätasoisissa hotelleissa. Kyseessä on kiva ja perheelle sopiva hotelli. Snobit ovat asia erikseen, minä en sellaisiin lukeudu ja siksi ehkä " rohkeasti ja seikkailumielellä" olen menossa em. kurjaan loukkoon:-)
ap
Niin on kyllä myös Khao Lak mutta Samuilla enemmän sellaista juhlimista yms. Khao Lak oli kyllä ennen tsunamia tunnettu hyvistä hotelleista eikä mistään huonoista. Enemmän siellä niitä tasokkaita oli, eipä juuri ollut niitä pieniä mökkejä.
Vierailija:
Käy katsomassa Finnmatkojen sivuilla Royal Bangsak hotelli ***+. Minä kyllä voisin jalkani laittaa kyseessäolevaan hotelliin, vaikka olen reissaillut paljonkin ympäri maailman ja asunut erittäin hyvätasoisissa hotelleissa. Kyseessä on kiva ja perheelle sopiva hotelli. Snobit ovat asia erikseen, minä en sellaisiin lukeudu ja siksi ehkä " rohkeasti ja seikkailumielellä" olen menossa em. kurjaan loukkoon:-)ap
Mutta ap oli kirjoittanut että saa neljän viikon matkan samalla hinnalla kuin kahdeksi viikoksi koh samuille. Mielestäni silloin kannattaa ehdottomasti valita neljän viikon matka. Mielestäni Khao Lakissa on paremmat rannat kuin Samuilla. Samui on myös täynnä turisteja, niin on myös Khao Lak. Huoria ei Khao Lakissa ole, Samuilla jonkin verran.
Samui on myös kalliimpi hintatasoltaan, koska on suosittu häämatkakohde. Khao Lak taas on enemmän perhekohde.
Onhan siellä tietysti niitä luksushotellejakin mutta myös huonompiakin. Pieni saari joka on hetkessä kieretty, Chaweng kuin Kanarian turistirannat, Lamai seuraa kovaa vauhtia perässä. Huh huh sentään, en kutsuisi tuollaista saarta luksukseksi. Mene mieluummin esim. Filippiineille jos luksusta etsit.
Miten ehdit täällä roikua jos tänään olet menossa Samuille:-D
Vierailija:
Niin on kyllä myös Khao Lak mutta Samuilla enemmän sellaista juhlimista yms. Khao Lak oli kyllä ennen tsunamia tunnettu hyvistä hotelleista eikä mistään huonoista. Enemmän siellä niitä tasokkaita oli, eipä juuri ollut niitä pieniä mökkejä.
Jos molemmat matkat olisivat samanpituisia niin menisin ehkä silloinkin mielummin khao lakiin, koska samui on pieni saari, josta pitää aina LENTÄÄ Bangkokiin jos haluaa retkeillä johonkin muualle (ellei käy jollain lähisaarilla laivalla). Tuota väliä lentää vain Bangkok Airways ja hinnat ovat monopolin takia yleensä paljon korkeammat kuin esim. Bangkok - Phuket -välillä. Khao Lak on siis hyvä, kun sieltä pääsee haluttaessa retkeilemään helposti esim. Phuketiin, Phi Phi -saarille ja vaikka lentämään sinne Bangkokiin.
että tsunamin tuhoja ei edes huomaa ellei niitä itse osaa etsiä eli jollei tietäisi koko tsunamista, tuskin mitään huomaisi. Tosin pitää muistaa, että Khao Lak on 15 kilometrin pituinen alue ja sinne pahimpaan kolkkaan ei matkoja vielä tehdä, jossa on paljon niitä raunioita vielä. Kylän keskusta on rakennettu uudelleen. Sehän on rauhallinen kohde, jossa rannalla olo on pääasia. Myös luonnonpuisto on siellä ja keskustassa kauppoja, ravintoloita jne. Mutta jos kunnolla haluaa ostella niin kannattaa mennä muualle.