Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kai yhteiskunta maksa jos työttömän vuokra on 900€/kk?

Vierailija
03.09.2023 |

Kai tuo Konalassa asuva perustoimeentulosta vinkuva mies on provo?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap kehtaa niputtaa työttömät johonkin samaan nippuun. Suurin osa on tahtomattaan työttömiä, kadulleko ne pitäisi laittaa? Kuvitteletko, että koditon saisi jotenkin helpommin töitä?

Vierailija
22/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ihmisten vika, jos kaupungeissa vuokra on tuo. Pikkukaupungeissakin jo noussut vuokrat. Ihmiset rahastavat vuokrilla ja hinta on se mikä on. Löytyykö edes toista vaihtoehtoa. Oletko katsonut mistä saa edullisempia, jos sanot noin? Laittakaapa esille ne edulliset firmat, niissä jonot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konala on syrjäinen betonilähiö. Jos jopa siellä vuokrat ovat 900 euroa, niin onhan se luonnollista, että sellainen vuokra sitten maksetaan. Ei ihmisiä voi asunnottomiksikaan jättää, ja Suomen laki ei myöskään mahdollista sitä, että joku voitaisiin pakottaa muuttamaan vaikkapa sellaiselle paikkakunnalle missä vuokra on kolmasosa tuosta.

Vierailija
24/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai maksaa

Vierailija
25/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oletetaan, että työttömän ainoa varsinainen tulo on peruspäiväraha eikä omaisuutta muuta kuin tuulen huuhtoma takalisto, niin kyllä käytännössä yhteiskunta joutuu asumisen maksamaan, vaikka se vuokrayksiö sijaitsisi Kiihtelysvaaralla.

Kela ei nykyäänkään maksa hyväksyttyjen asumismenojen ylityksiä. Mullekin Kela ilmoitti, etteivät maksa kaikkia asumismenoja, koska ylittää. Eivät maksa pientä ylitystä, vaikka olen töissä. Joten tuskinpa työttömillekään tukiasiakkaille. 

Kela ei maksakaan täydentävää sosiaalitukea sen maksaa sossu eli kaupunki. Ihan sama maksaako Kela vai kunta tai vaikka valtio. Aina se on työssäkäyvien pussista pois.

Ihan päätoimisesti kokopäivätyötä tekevänä olen saanut Kelan etuuksia. Ei mistään sossusta. Sulle vaan tiedoksi, että osa Kelan asiakkaista on edelleenkin kokopäivätyössä, välillä he on myös toimeentulotuella. Ei ole kyse täydentävistä etuuksista vaan ihan perusetuuksista eikä me työtä tekevät saada kuussa enempää kuin työttömät. Mut meitä ei voi pistää vastiketöihin, kun ollaan jo töissä. 

Vierailija
26/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei maksaisi jos on perhettä? Ei tietenkään yksinasuvan vuokraa maksa 900.

Vierailija
27/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900 on ihan normaali yksiön vuokra pk-seudulla.

Vierailija
28/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei maksa

Vierailija
29/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa se mutta vain osan.

Vierailija
30/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä työssäkäyvät maksavat satojentuhansien loisten vuokrat. kaikki loiset eivät edes maksa vuokriaan saamistaan tuista, vaan ostavat siideriä ja tatuointeja. sitten vielä tuhoavat vuokrakämpän ja työntekijät maksavat senkin remontin kohonneina vakuutusmaksuina

Vielä isompia loisia on sairaat. Elävät epäterveellisesti ja sitten hyödyntävät lähes ilmaisia terveydenhuollon palveluita. Ei minulla olisi ainakaan mielenkiintoa pakotetusti maksaa heidän sairaskulujaan. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
31/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap kehtaa niputtaa työttömät johonkin samaan nippuun. Suurin osa on tahtomattaan työttömiä, kadulleko ne pitäisi laittaa? Kuvitteletko, että koditon saisi jotenkin helpommin töitä?

Ne ei ole mitään tahtomattaan työttömiä, vaan työhaluttomia loputtomien seliselitysten keksijöitä. Ei semmosita työpaikkaa olekaan, minne ne menisi töihin,

Vierailija
32/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä työssäkäyvät maksavat satojentuhansien loisten vuokrat. kaikki loiset eivät edes maksa vuokriaan saamistaan tuista, vaan ostavat siideriä ja tatuointeja. sitten vielä tuhoavat vuokrakämpän ja työntekijät maksavat senkin remontin kohonneina vakuutusmaksuina

Loisia on per seessäs aina pitää niputtaa kaikki tuohon pieneen ryhmään. Siinähän maksatte minä olen tehnyt liudan veronmaksajia jotka tuottaa yhteiskunnalle enempi kuin sinä yksin et revi siitä.

Mikset itse tuota mitään? Mene töihin toisten rahalla elämästä!

Vierailija
33/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäisasumismenon määrä yksin asuvalla on 582 euroa kuussa Helsingissä ja sitä voi asumistukea saada 80%. En osaa päässä laskea, paljonko se on, noin 465 euroa äkkiä laskien. Se vaan että Helsingissä ei saa asuntoa 582 euron vuokralla, paitsi halvimmat opiskelija-asunnot. Paljon jää itse maksettavaa, jos vuokra on 900. Yli 400 euroa pienistä tuloista itse maksettavaa.

Vierailija
34/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa on raja hyväksytyille asumismenoille, joista maksetaan max 80%. Esim itse maksan vuokraa 500e ja saisin siihen 350e/kk asumistukea.

Toimeentulotukeen liittyen: työtön, pelkällä kelan perus työttömyysrahalla (muistaakseni noin 700e/kk-20%verot) ei olisi realisoitavaa omaisuutta tai säästöjä ja tosistetusti asumistuki+työttömyysetuus ei riittäisi kaikkiin menoihin, voi saada toimeentulotukea menoihin. Toimeentulotukea voi tietyissä tilanteissa saada väliaikaisesti myös työssäkäyvänä.

Toimeentulotukea ei saa ellei tiliotteista todeta, että rahat ei riitä, koska tulot pienet verrattuna pakollisiin menoihin. Eikä tässäkään mitä tahansa makseta ja millä tahansa tuloilla vain.

Vierailija
35/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö noita työttömiä voisi karkottaa Suomesta ja ottaa kansalaisuus pois. Miksi pitää elättää yhteiskunnan kannalta hyödyttömiä yksilöitä kun siihen ei ole varaa. Hitler tiesi mitä tehdä työttömille ja sillä tavalla syntyivät autobaanat.

Vierailija
36/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Minulla on vuokra 859 euroa, mutta päälle maksan 20€ vesimaksun kuussa. Tämä talo on harvinaisuus, kun on autopaikkojakin, mutta ne maksaa 120€ kuussa. Se on niin iso summa, että tällä hetkellä ei huvita pitää autoa. Autoni on miesystävän pihalla toisella paikkakunnalla.

Vierailija
37/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Minulla on vuokra 859 euroa, mutta päälle maksan 20€ vesimaksun kuussa. Tämä talo on harvinaisuus, kun on autopaikkojakin, mutta ne maksaa 120€ kuussa. Se on niin iso summa, että tällä hetkellä ei huvita pitää autoa. Autoni on miesystävän pihalla toisella paikkakunnalla.

Ja yhteen et tietysti viitsi muuttaa miesystävän kanssa? Asut mielummin työttömänä Helsingissä?

Vierailija
38/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkin saa jopa hotellinajoituksen valtion piikkiin tai kämpän helsingin keskustasta jos muualla täyttä ei se mitään tavatonta ole että vuokrat maksetaan isotkin valtion pussista.

Vierailija
39/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkö noita työttömiä voisi karkottaa Suomesta ja ottaa kansalaisuus pois. Miksi pitää elättää yhteiskunnan kannalta hyödyttömiä yksilöitä kun siihen ei ole varaa. Hitler tiesi mitä tehdä työttömille ja sillä tavalla syntyivät autobaanat.

Musuille tuli tåysi toimeentulo loppuelämaksi.

Vierailija
40/41 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuessa on raja hyväksytyille asumismenoille, joista maksetaan max 80%. Esim itse maksan vuokraa 500e ja saisin siihen 350e/kk asumistukea.

Toimeentulotukeen liittyen: työtön, pelkällä kelan perus työttömyysrahalla (muistaakseni noin 700e/kk-20%verot) ei olisi realisoitavaa omaisuutta tai säästöjä ja tosistetusti asumistuki+työttömyysetuus ei riittäisi kaikkiin menoihin, voi saada toimeentulotukea menoihin. Toimeentulotukea voi tietyissä tilanteissa saada väliaikaisesti myös työssäkäyvänä.

Toimeentulotukea ei saa ellei tiliotteista todeta, että rahat ei riitä, koska tulot pienet verrattuna pakollisiin menoihin. Eikä tässäkään mitä tahansa makseta ja millä tahansa tuloilla vain.

Moni unohtaa, että asumistukea ja toimeentulotukea maksetaan myös työssäkäyville. Voisin luetella pitkän listan aloja, joilla näin on, että ihmiset on päätoimisesti töissä, mutta pienet tulot. Omalla alalla tuloja ei edes makseta joka kuukausi, vaikka joka kuukausi työskennellään eli tulot maksetaan useammalta kuukaudelta kerrallaan ja tulot vaihtelee. Itse en saa tuloja kaikesta työstä mitä teen, vain osasta työstä saan korvauksen. Tulot voi kasvaa, kun on kauemmin toiminut alalla ja jossakin vaiheessa voi tienata myös sen verran, ettei ole oikeutettu etuuksiin.