IL väittää lähihoitajan tienaavan 2800 e kk!?!
Lähihoitaja, mikä on todellinen peruspalkkasi?
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/247b2bb9-6170-4484-8475-367d25fa884f
Kommentit (75)
Yksityiset maksaa, että saa tekijöitä. Noissa on jo valmiina yleensä ne lomarahat.
Julkisella päivätöissä koska en pysty elämäntilanteessani vuorotyöhön. Palkka 2276 e.
Tekevät viikonloppuna jolloin brutto on 4000
Peruspalkka hyvinvointialueen kotihoidossa 2473,98 euroa.
Mä olen Attendolla töissä ja mun peruspalkka kahdella kokemuslisällä on 2260,77€. Attendolla huonompi palkka kuin julkisella puolella. Opiskelen sairaanhoitajaksi eikä ole kyllä pelkoa, että jään Attendolle töihin valmistumisen jälkeen.
En usko, että missään peruspalkka on 2800€. Lisien kans voi lähihoitaja tuohon yltää.
Itsellä joskus max. 3200€ brutto. Tuo sisälsi yövuoroja ja juhlapyhiä.
Peruspalkka n. 2400. Vuorolisien kanssa suunnilleen tuo 2800. Brutto tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lauantailisä on +20% palkkaan. Sunnuntai tupla palkka, mutta sunnuntaivuoroja ei vuorotyössä osu läheskään joka listaan. Olen ihan parhaimmillaan saanut 2650 e kk-palkkaa.
Sh-opiskelija kirjoitti:
Mä olen Attendolla töissä ja mun peruspalkka kahdella kokemuslisällä on 2260,77€. Attendolla huonompi palkka kuin julkisella puolella. Opiskelen sairaanhoitajaksi eikä ole kyllä pelkoa, että jään Attendolle töihin valmistumisen jälkeen.
Hoitoala on ainoa ala joka maksaa yksityisellä huonompaa palkkaa kuin julkisella. Tosin ok-seudulla on pari keikkatyöfirmaa, joilla on hyvät tuntitaksat mutta ne ovat harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija kirjoitti:
Hoitoala on ainoa ala joka maksaa yksityisellä huonompaa palkkaa kuin julkisella. Tosin ok-seudulla on pari keikkatyöfirmaa, joilla on hyvät tuntitaksat mutta ne ovat harvinaisuus.
Pk-seudulla
Peruspalkka 2300e yksityisellä vanhustenhoidossa. Pois heti kun sopimus ohi.
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija kirjoitti:
Kyllä tämä on totta. Hoitajat saa pienempää palkkaa yksityisellä ja asukkailta/asiakkailta nyhdetään rahat tai kunta maksaa asumisen. Attendo iso firma missä isot pomot kyllä tienaa. Niin ja tietysti osakkeiden omistajat.
Opiskelen lähihoitajaksi oppisopimuksella hyvinvointialueella, saan hoiva-avustajan palkkaa, peruspalkka on reilu 2200e. Lisien jälkeen bruttopalkka on jopa yli 3000e jos on tehnyt pari hälyvuoroa. Ilman hälyvuoroja brutto on noin 2500e.
2400. Hammashoitaja julkisella puolella.
2600 e mutta ikälisä tekee + 200 e ja lisät 500 - 1200 e. Bruttotulot 2021 mulla 49 000 e vuodessa. Paljon hälytysrahoja.
Lähihoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantailisä on +20% palkkaan. Sunnuntai tupla palkka, mutta sunnuntaivuoroja ei vuorotyössä osu läheskään joka listaan. Olen ihan parhaimmillaan saanut 2650 e kk-palkkaa.
Meillä 2vkl/lista, yksi vkl vapaa, 3 viikon periodissa. On säännöllinen, ellei erikseen halua ylimääräistä vkl vapaata.
Minulla on kaksi virkaa sekä terveyskeskuksessa, että vanhuspuolella ja brutto on siinä noin 4000€/kk.
Kiinnostaa, Mitkä ne alat oli joissa saa 4-5000 nopealla lisäkoulutuksella?