Kaveri valehtelee isästään?
Luulen että yksi kaverini valehtelee isänsä kuolemasta. Hän väittää isänsä kuolleen kun olimme ala-asteella. Tiedän kuitenkin että perheen isä kuoli vasta myöhemmin. Voiko tällaista kysyä kaverilta suoraan vai annanko omien epäilyjeni olla? Haluaisin kyllä kysyä koska minusta valehtelu tällaisesta asiasta olisi törkeää.
Tämä kävi ilmi kun kaveriporukassa tämä kyseinen kaveri kertoi eräälle toisella henkilölle isänsä kuolleen ja tajusin että nyt ei aika täsmää.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kävikö mielessä, että se "perheen isä" ei välttämättä ole sama henkilö kuin kaverisi isä?
Tätä minäkin ajattelin ihan ensimmäisenä.
Miksi ensimmäisenä oletit että valehtelee?
Kuulostaa sieltä että et edes tiedä koko totuutta.
Miksi oletat että kyseessä on vale?
Kannattaa kysyä kaverilta asiaa. Mitäs jos hänen isä ei vaikka olekaan se perheen isä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaksi isää, biologinen ja huoltaja?
Vain biologinen on huoltaja, ellei ole adoptoitu.
Huostaanotetulla esikouluikäisestä lähtien sosiaalityöntekijä hoitaa huoltajan virkaa. Toki ne biologiset vanhemmat ovat huoltajia, ellei ole mitätöity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaksi isää, biologinen ja huoltaja?
Vain biologinen on huoltaja, ellei ole adoptoitu.
Huostaanotetulla esikouluikäisestä lähtien sosiaalityöntekijä hoitaa huoltajan virkaa. Toki ne biologiset vanhemmat ovat huoltajia, ellei ole mitätöity.
Höpönlöpön.
Huoltaja voi olla esimerkiksi juridinen vanhempi joka ei vaan ole biologinen vanhempi. Huoltaja voi myös olla sosiaalinen vanhempi ilman juridista vanhemmuutta.
Olen säälien sivusta seurannut kun patologinen valehtelija teettää omilla yli 75 v. Vanhemmillaan jopa omakotitalon pihatyöt sun muut sillä verukkeella että ei itse pysty, vaikka todellinen syy on vaan laiskuus ja mukavuuden halu. Tämä kyseinen tapaus on ihan omaa luokkaansa ilkeilyn ja riitelyn kanssa ja ei hänen nais suhteensakaan kestä yleensä muutamaa kuukautta pidempään kun totuus paljastuu millainen valehtelija on kyseessä.
Voi olla että on eri biologinen isä ja kasvattaja isä. Turha vetää mutkia suoriksi, toisen isäsuhde voi olla todella mutkikas.
Ensimmäisenä ajattelin samaa kuin useampi muukin kommentoija. Ehkä hänen isänsä ei ole nykyinen perheen isä.