Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaminen?

Vierailija
03.09.2023 |

Ihan sekaisin miten sen toteuttaa. Tik tok täynnä erilaisimpia ohjeita ja neuvoja. Omat ohjeen hengenvaarallisesti lihava - ohjelmassa. Suomalaiset laihdutusohjeet ei laihduta ketään tyyliin syö 2200 kcal päivässä. Kokeilenko ketoa vai vedänkö leipää sen kuusi palaa päivässä. Syönkö viisi kertaa vai pitääkö olla pätkäpaastoa. Laihduttaa pitäisi kuitenkin se 10 kg.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen -500 kcal. Syön kaikkea, mutta lasken mitä suuhuni laitan. Rasvaa 49g/pv, hiilareita 122g/pv, prot. 76g/pv. Mikäli liikun paljon, lisään laskuriin, jotta voin syödä kulutuksen mukaan. Muuten menee liikaa miinukselle. 5kg lähteny 3kk:n aikana. Tähän mahtuu myös lipsumisia. Vielä pitäisi muutama kilo karistaa. Tämä on haasteellisin vaihe. Kun pääsen tavoitteeseen, voin syödä sen verran, minkä tavoite sallii ja pysyn tavoite painossa. Varmasti lipsun, mutta aina palaan arkeen takaisin. En ole sokeri herkuttelija.

Vierailija
2/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mihinkään pikadietteihin tms.höpsähtää. laihduttaa joo, mutta tulee takaisinkin. Pysyvät muutokset: täällä pienempi lautanen käytössä, ja siihen ekaksi puolet kasviksia. Kävelyä olen lisännyt ihan jo pelkästään istumatyön vuoksi. Lisäksi muutama viikkoliikuntaharrastus, jonka valitsin siltä pohjalta, että on itsestä kivaa, ettei mene pakkopullaksi. Herkuttelu on haaste; silloin kun tekee mieli jotain, niin viinerin/kakkupalan sijasta pulla, suklaalevyn sijasta patukka ja megakarkkipussin sijasta minipussi. Sokerista kun alkaa vieroittua, niin pienempi määrä jo tyydyttää herkkuhimon. Mutta mun mielestä elämän ei tarvitse olla pelkkää salaatin kanssa kituuttamista, niin kyllä välillä pitää saada herkutellakin kohtuudella. Napostelussa pähkinät ja minitomaatit, olen aivan höpsähtänyt niihin. Mutta tsemppiä, oikotietä onneen ei ole. Nimim. Entinen jojoilija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön nyt tosi paljon kasviksia, kalaa, kanaa, kananmunia, luonnonjogurttia, siemeniä, pähkinöitä ja marjoja.

Vierailija
4/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin laihtua noin vuoden päivät, mikään ei tuntunut auttavan. Sitten hankin kalorisovelluksen, ja tajusin miten paljon olin syönyt liikaa. Aloin syödä 1500 kcal / pv ja lisäksi pätkäpaastota (en syö klo 18-08). Nyt olen laihtunut 8 kg kolmessa kuukaudessa. Vielä n 5 kg jäljellä.

En ollut pahasti ylipainoinen mutta halusin laihtua takaisin vanhoihin mittoihin ennen kuin alan oikeasti olla lihava. Laihtuminen on hankalaa ja hidasta mutta siinä voi onnistua.

Vierailija
5/46 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksiin pitää varmaan panostaa. Tämä päivä on mennyt kaalilaatikolla, jossa porkkanaraastetta lisukkeena, neljä näkkileipää juustolla ja tomaatilla, mangorahka, tuorepuuro ja lakupötköjä. Harmittaa tuo rahka ja lakut, jotka oli kaapissa, mutta huomenna jatkuu paremmin. Kalorit näyttää 1760.

Huomiseksi on jääkaapissa mustikkatuorepuuro ja lounaaksi kaalilaatikko. Töissä syön sitten iltapäivällä mitä on tarjolla. Pitää varmaan tehdä valmiiksi ruokia seuraaville päiville jotta ei sorru mihin sattuu syömisiin. Ap.

Vierailija
6/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksiin pitää varmaan panostaa. Tämä päivä on mennyt kaalilaatikolla, jossa porkkanaraastetta lisukkeena, neljä näkkileipää juustolla ja tomaatilla, mangorahka, tuorepuuro ja lakupötköjä. Harmittaa tuo rahka ja lakut, jotka oli kaapissa, mutta huomenna jatkuu paremmin. Kalorit näyttää 1760.

Huomiseksi on jääkaapissa mustikkatuorepuuro ja lounaaksi kaalilaatikko. Töissä syön sitten iltapäivällä mitä on tarjolla. Pitää varmaan tehdä valmiiksi ruokia seuraaville päiville jotta ei sorru mihin sattuu syömisiin. Ap.

Laitoin tuon -500kcal viestin. Syön kasviksia, hedelmiä ym. normaalin ruuan lisäksi. Se -500kcal tarkoittaa, että annoskoko pienenee totutusta. Energia tulee mainitsemistani rasvoista, hh ja proteiineista.

Vierailija
7/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän suomalaisissa laihdutusohjeissa kehotetaan syömään 2200 kaloria päivässä?

Vierailija
8/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terveyskeskus läkärille tai terveyden hoitajalle selostaa aloituksesi teksti.Saat asiallista neuvoa ja opastusta sieltä.Kevästä asti tällä aihesta keskusteltu.Selaa vanhoja aloituksia ajan kuluksi.Miksi et lukenut muten niitä? Miksi et menen suomi 24 sivulle Laihdutus, painonhallinta?

Vierailija
9/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekee laihduttamisesta ihan tahallaan vaikeata. Syö vähemmän, muuta et tarvitse.

Niin paskin ohje ikinä!

Kun et syö, elimistö alkaa käyttää lihaksista rasvaa ja panttaa kaiken mitä syöt, taautusti ei laihdu!

Pitää syödä hyvä energistä ruokaa, pois limut vaalea leipä pizzar sun muut härpäkkeet!

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/saastoliekki-jarruttaa-l…

Ite söin hyvin, mutta söin liian vähän! Lisäsin ruokaa, nyt paino putoaa ja voin hyvin!

Vierailija
10/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (jolla on aineenvaihdunta ja suolistobakteerit aivan sekaisin) olen nyt hyötynyt ibs-vaivaisille suunnatusta maitohappobakteerista. Kohta 3kk ja johan on parikolme kiloa lähtenyt. Sen mitä syömisissä olen vahtinut, niin leipää en juurikaan syö ja useammin valitsen salaattiaterian. Mukaan mahtuu hömppöruokaakin välillä ja kesäkuukausina maistui jäätelö. Minulla tuo maitohappobakteeri on auttanut ja nyt painon suunta on oikea. Laskee hitaasti vaikkakin varmasti.

N48

Vierailija
11/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekee laihduttamisesta ihan tahallaan vaikeata. Syö vähemmän, muuta et tarvitse.

Niin paskin ohje ikinä!

Kun et syö, elimistö alkaa käyttää lihaksista rasvaa ja panttaa kaiken mitä syöt, taautusti ei laihdu!

Pitää syödä hyvä energistä ruokaa, pois limut vaalea leipä pizzar sun muut härpäkkeet!

Ite söin hyvin, mutta söin liian vähän! Lisäsin ruokaa, nyt paino putoaa ja voin hyvin!

Jaa, itse syön vähemmän ja laihdun. Minulla on itsehillintää, yritäppä kehittää sellainen. Aineenvaihduntasi hidastuu koska vedät kaalisoppa pikadieettejä. Laihduttaminen on taitolaji ja tyhmät ei siinä pärjää. Tyhmät kanssa päästävät itsensä lihoamaan. Neuvoni ei ole väärässä, sitäkin voi soveltaa maalaisjärjellä, mutta sitä sinulla ei ole.

Tosi asia nyt vaan on se, että liian vähäinen energia määrä ei laihduta! Elimistö menee säästöliekille! Että tämmönen maalaisjärki!

Vierailija
12/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä mullakin aina on toiminu olla syömättä. jättää töissä eväät kotiin, tekee vähän lihas reeniä ja antaa lihasten polttaa kalorit pois. tahdonvoimaa se vaan on, ei sen kuulukkaan olla kivaa.

No mistä saat energiaa ja voimaa niihin lihaksiin 😂

Luuletko, että tarinasi menee läpi? Jokainen tietää, että mm. proteiini on lihaksien välttämätön lähde!

Vierailija
13/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa, esim. päivittäiset kävelylenkit. Epäterveelliset ruuat pois, hedelmiä/kasviksia tilalle. Hikitreeniä pari kertaa viikkoon esim.

Toki jos haluat uskoa että liikkumalla ei laihdu vaan pitää olla poppakonsteja niin go for it. Syö kakkua, loju sohvalla. Näin laihdut liikunnan sijaan!

Vierailija
14/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paskin ohje ikinä!

Jaa, itse syön vähemmän ja laihdun. Minulla on itsehillintää, yritäppä kehittää sellainen. Aineenvaihduntasi hidastuu koska vedät kaalisoppa pikadieettejä. Laihduttaminen on taitolaji ja tyhmät ei siinä pärjää. Tyhmät kanssa päästävät itsensä lihoamaan. Neuvoni ei ole väärässä, sitäkin voi soveltaa maalaisjärjellä, mutta sitä sinulla ei ole.

Turhaan uhoot itsehillinnästä. Sitä ei tarvita, jos ymmärtää, mitä kannattaa syödä. Vain tyhmät yrittää laihduttaa itsekurilla :)

Vierailija
15/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paskin ohje ikinä!

Tosi asia nyt vaan on se, että liian vähäinen energia määrä ei laihduta! Elimistö menee säästöliekille! Että tämmönen maalaisjärki!

Kuka käskee syömään pelkästään pari omenaa päivässä? Maalaisjärjellä varustettu ihminen syö HIEMAN alle kulutuksen, sinä saat vedät kaiken ääripäähän ja syöt yhden hiiren annoksen päivässä, menet säästöliekkille ja sitten uhriudut. 

Vierailija
16/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paskin ohje ikinä!

Turhaan uhoot itsehillinnästä. Sitä ei tarvita, jos ymmärtää, mitä kannattaa syödä. Vain tyhmät yrittää laihduttaa itsekurilla :)

Jaa, itsekurilla olen saanut enemmän tuloksia kuin sinä. En ole koskaan turvonnut tuplasti takaisin kuin perus laihduttaja. Tyhmät laihduttaa muotidieeteillä missä kalorit tiputaan liian alas, sitten uhriudutaan kun lihotaan takaisin. Kuten sanoin aikaisemmin, se on taidosta kiinni.

Aivan, se on taidosta kiinni. Eikä siihen tarvita itsekuria.

Vierailija
17/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat onnistuneet vhh-ruokavaliolla.

Vierailija
18/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo piilosokeria,rasvaa ja suolaa. Lue pakkausselosteita.

Aloitin sorbetti/smoothiedietillä. Vaihdoin 1,5 jälkeen Itämeren ruokavalioon. 4x viikossa puhelimeen asennetulla muistuksella Youtube jumppia ja loput 2x palauttavaa pilatesta/joogaa.

Vierailija
19/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo piilosokeria,rasvaa ja suolaa. Lue pakkausselosteita.

Aloitin sorbetti/smoothiedietillä. Vaihdoin 1,5 jälkeen Itämeren ruokavalioon. 4x viikossa puhelimeen asennetulla muistuksella Youtube jumppia ja loput 2x palauttavaa pilatesta/joogaa.

Kehotat välttämään sokeria ja itse kuitenkin syöt sorbettia ja smoothieta :)

Vierailija
20/46 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen on päivän tärkein ateria, joten siitä päivä lähtee. Syö veteen keitettyä kaurapuuroa rasvattomalla raejuustolla.

Lounas sitten lautasmallin mukaan ja välipalaksi hedelmä tai kaksi.

Päivälliseksi kanafilettä täysjyväriisillä ja kasviksia.

Iltapalaksi rahkaa ja marjoja.

Joka ruualla täysjyväleipää sipaisulla margariinia.

Vältä rasvaa, mutta muista herkutella jollain makealla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi