Laihduttaminen?
Ihan sekaisin miten sen toteuttaa. Tik tok täynnä erilaisimpia ohjeita ja neuvoja. Omat ohjeen hengenvaarallisesti lihava - ohjelmassa. Suomalaiset laihdutusohjeet ei laihduta ketään tyyliin syö 2200 kcal päivässä. Kokeilenko ketoa vai vedänkö leipää sen kuusi palaa päivässä. Syönkö viisi kertaa vai pitääkö olla pätkäpaastoa. Laihduttaa pitäisi kuitenkin se 10 kg.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen on päivän tärkein ateria, joten siitä päivä lähtee. Syö veteen keitettyä kaurapuuroa rasvattomalla raejuustolla.
Lounas sitten lautasmallin mukaan ja välipalaksi hedelmä tai kaksi.
Päivälliseksi kanafilettä täysjyväriisillä ja kasviksia.
Iltapalaksi rahkaa ja marjoja.
Joka ruualla täysjyväleipää sipaisulla margariinia.
Vältä rasvaa, mutta muista herkutella jollain makealla.
No, kukin tavallaan. Mun mielestäni tuossa on älyttömästi ruokaa vaikkei edes laihduttaisi. Itse en syö aamiaista ollenkaan, ei maistu. Lounaaksi mitä milloinkin, kasviksia menee kyllä paljon koska tykkään niistä enkä edes syö lihaa. Välipaloja ei tarvita mihinkään. Illalla yleensä jogurttia+mustikoita ja ruisleipäsiivu tai kaksi päällisillä. Paino tippuu koko ajan eikä ole edes nälkä. Mitään säästöliekkiä ei ole olemassakaan, tämä on todistettu moneen kertaan.
Paasto on varma tapa lihoa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Paasto on varma tapa lihoa takaisin.
Paastoja on kahta erilaista, toinen on mehupaasto, joka kestää yleensä viikon eikä se ole laihdutusta varten lainkaan.
Toinen on pätkäpaasto ja niitä on joko 5/2 tai 16/8, nämä ovat terveyteen ja painonhallintaan käytettäviä tapoja.
Itse laihdutin 20 kiloa jättämällä sokerin ja piilosokerin pois. Pienensin annoskokoa, mutta söin muuten normaalisti. Myös nopeat hiilihydraatit kuten makaroni ja riisi vähemmälle. Käytä ihan maalaisjärkeä.
Mulle sopi säännöllinen ruokailu. Aamulla puuroa, lounaaksi tosi kevyt salaatti (tätähän ei suositella), päivälliseksi "kotiruokaa" (mitä se nyt kenellekin tarkoittaa) normaali lautasellinen, illalla rahkaa-jogurttia-marjoja tai hedelmiä.
Näin lähti 20 kg, aika hitaasti, meni varmaan vuosi. Mutta kilot ovat pysyneet poissa 7 vuotta.
Jokaiselle on se yksi konsti, mikä on se helpoin. Riippuu niin paljon siitäkin, että miten ne kilot on tulleet.
Ei sama keino välttämättä sovi sekä ahmimishäiriöstä kärsivälle, lääkityksen takia lihoneelle, sairastumisen takia lihoneelle, sairastumisen aiheuttaman liikkumattomuuden takia lihoneelle jne.
Pitää itse testata.
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin 20 kiloa jättämällä sokerin ja piilosokerin pois. Pienensin annoskokoa, mutta söin muuten normaalisti. Myös nopeat hiilihydraatit kuten makaroni ja riisi vähemmälle. Käytä ihan maalaisjärkeä.
Mistäs sait energian kun jätit yhden energiaravintoaineen pois?
Rasvastako vai alkoholista?
Yazio kännykkään ja syöt 500-700kcal alle peruskulutuksen ja saat siihen syödä mitä lystäät. Se ei toimi, että yrität väkisin syödä jotain, mistä et yhtään tykkää ja/tai mikä vaatii paljon rahaa tai aikaa, jos niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri ei ole ravintoaine, koska siinä ei ole ravinteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan laihtumisen takia on jättää energianlähteitä pois. Siihenhän se perustuukin. Ja tuo nyt on järkevin paikka vähentää. Turhaa höttöä.
Taas aloitus tästä aiheesta. Katsokaa edellisistä.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa, esim. päivittäiset kävelylenkit. Epäterveelliset ruuat pois, hedelmiä/kasviksia tilalle. Hikitreeniä pari kertaa viikkoon esim.
Toki jos haluat uskoa että liikkumalla ei laihdu vaan pitää olla poppakonsteja niin go for it. Syö kakkua, loju sohvalla. Näin laihdut liikunnan sijaan!
1205kcal/pv, laihdut vaikka löhöäisit ja ainoa liikunta jääkaapille ja vessaan meno. Käytä arvokkaasti, jotta saat tarvittavan määrän hh, rasvoja ja prot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei.
Energiaravintoaineet on hiilihydraatti, rasva ja alkoholi.
Sokeri on hiilihydraattia. Jos sen jättää pois vaihtoehdoksi jää rasva ja alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan laihtumisen takia on jättää energianlähteitä pois. Siihenhän se perustuukin. Ja tuo nyt on järkevin paikka vähentää. Turhaa höttöä.
No kun sen sokerin jättää, niin kummasta sen energian ottaa, rasvasta vai alkoholista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei.
Sokeri on hiilihydraattia. Jos sen jättää pois vaihtoehdoksi jää rasva ja alkoholi.
Luettele sokerin sisältämät ravintoaineet.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen on päivän tärkein ateria, joten siitä päivä lähtee. Syö veteen keitettyä kaurapuuroa rasvattomalla raejuustolla.
Lounas sitten lautasmallin mukaan ja välipalaksi hedelmä tai kaksi.
Päivälliseksi kanafilettä täysjyväriisillä ja kasviksia.
Iltapalaksi rahkaa ja marjoja.
Joka ruualla täysjyväleipää sipaisulla margariinia.
Vältä rasvaa, mutta muista herkutella jollain makealla.
Rasva palaa rasvalla! Minun ohjelmaan kuuluu 49g rasvaa/pv!
Muista herkutella jollain makealla! Voi taivas 😅
Terveyskeskuksissa on ravitsemusterapeutti joka osaa neuvoa sinua. Se vaatii lääkärin lähetteen joten mikäli sinulla on jokin lihavuuteen liittyvä sairaus tai tai olet sairaalloisen lihava niin pääset kuuntelemaan hänen opastustaan.
Jos haluat laihduttaa muuten vaan niin voit varata ajan yksityiselle ravitsemusterapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei.
Okei. Millä ajattelit laihtua, jos et vähennä energiansaantia? (Ps. Liikunta laihduttaa vain, jos hikiliikuntaa on vähintään 2h ihan joka päivä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei.
Luettele sokerin sisältämät ravintoaineet.
Miten liittyy asiaan? Et tainnut tajuta juttua.