Hormonit!-sarja Ylellä
Aloin katsoa, ja kiinnostaa tietysti vaihdevuosi-ikäisenä. Mutta pääosan esittäjä (Karoliina Blackburn) ja sen kaveri näyttelevät mun mielestä ihan älyttömän epäluonnollisesti. Nyyh! Paraneeko se siitä sarjan edetessä?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkäsin, mutta kyllä minustakin paistoi vähän läpi Ylen "pakko olla tietyt vähemmistöt sarjassa".
Päähenkilön mies oli muualta tullut, päähenkilön lääkäribestis oli tummaihoinen, lapsi oli normeja rikkova, päähenkikön seurustelukumppanin lapsi eli polyamorisessa suhteessa.
Olisipa piristävä poikkeus, kun joskus sarjassa kaverina olisikin vaikka romani.
Me eletään erilaisissa kuplissa, nyt vasta huomasin että oli erilaisia vähemmistöjä, minulle tuo oli ihan arkipäiväistä.
jotenkin tämä sarja päättyi yllättäen, siis viimeinen jakso tuli nopeasti. Milloin 2. kausi tulee?
Vierailija kirjoitti:
Ihan katsottava, mutta ajoittain ihmettelen, miten päähenkilöt ovat päässeet tuollaisiin asemiin elämässään, kun arki tuntuu olevan lähinnä sekavaa koheltamista.
aika monen arki taitaa olla...ihmissuhdekiemuroineen ja kun ei aina tiedä uuden suhteen kanssa, miks toinen toimii niinkuin toimii...sarja oli hyvä, katsoin kokonaan...ehkä kun kaikki ei mene kuin elokuvissa, katsoja havahtuu ?
Ärsyttää tässä tämä hormonivalmisteiden täysin kritiikitön ylistäminen. Parissa kohdassa mies näytti kuitenkin jopa kärsivän sivuvaikutuksista kun vaikutti aggressiiviselta. Liian isolla annoksella hormoneja vetänyt päähenkilönainen sai taas sivuvaikutuksena arat rinnat, mutta tämäkin tapahtui vain kun annos tosiaan oli liian suuri ja ohjeiden vastainen. Ainoa kohta, jossa hormonien sivuvaikutukset ja sopimattomuus kaikille taisi oikeasti nousta esille oli kun päähenkilönainen kielsi hormonit pahoista vaihdevuosioireista ja Syöpähoitojen sivuvaikutuksista kärsivältä rintasyöpäpotilaalta, joka yritti niitä itselleen anella. Muuten oli kyllä sellaista hormonivalmisteiden ylistystä, että vaikutti jo propagandalta tai näitä valmistavan lääkevalmistajan mainokselta, jolla kierretään lakia. Tällaisia valmisteita kun ei saa Suomessa markkinoida suoraan yksittäiselle kuluttajalle. Jos tähän tehdään jatkoa niin sittenhän maksimiannoksen hormoneita vetänyt päähenkilönainen voisi vaikka saada sen veritulpan ja rintasyövän. Siihen on todellakin hyvät syyt, miksi näitä kohtaan on valtavasti kritiikkiä, eikä käyttöä todellakaan voi suositella.
Jotenkin jäi mainosmainen vaikutelma. Maksaako jokin lääkeyhtiö ekstraa tekijälle, ylelle?
En jaksanut katsoa edes ekaa jaksoa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tässä tämä hormonivalmisteiden täysin kritiikitön ylistäminen. Parissa kohdassa mies näytti kuitenkin jopa kärsivän sivuvaikutuksista kun vaikutti aggressiiviselta. Liian isolla annoksella hormoneja vetänyt päähenkilönainen sai taas sivuvaikutuksena arat rinnat, mutta tämäkin tapahtui vain kun annos tosiaan oli liian suuri ja ohjeiden vastainen. Ainoa kohta, jossa hormonien sivuvaikutukset ja sopimattomuus kaikille taisi oikeasti nousta esille oli kun päähenkilönainen kielsi hormonit pahoista vaihdevuosioireista ja Syöpähoitojen sivuvaikutuksista kärsivältä rintasyöpäpotilaalta, joka yritti niitä itselleen anella. Muuten oli kyllä sellaista hormonivalmisteiden ylistystä, että vaikutti jo propagandalta tai näitä valmistavan lääkevalmistajan mainokselta, jolla kierretään lakia. Tällaisia valmisteita kun ei saa Suomessa markkinoida suoraan yksittäiselle kuluttajalle. Jos tähän tehdään jatkoa niin sittenhän maksimiannoksen hormoneita vetänyt päähenkilönainen voisi vaikka saada sen veritulpan ja rintasyövän. Siihen on todellakin hyvät syyt, miksi näitä kohtaan on valtavasti kritiikkiä, eikä käyttöä todellakaan voi suositella.
Suurempi ongelma hormonien suhteen on esim. rintasyöpäriskin korostaminen kuin niiden joku "ylikäyttö." Lääkärin kanssa noista puhuin ja se selitti miten ylipaino, runsas alkoholinkäyttö ja tupakointi ovat huomattavasti suurempi riski rintasyövälle kuin esim. hormonilaastarit. Niissä tapauksissa missä rintasyöpä ilmenee ei myöskään tiedetä olisiko se tullut joka tapauksessa, hormoni on vain voinut jouduttaa esille tuloa. Näistä ei vain niin puhuta ja osa jättää tuon suhteettoman pelottelun takia ottamatta valmisteen joka voisi parantaa heidän elämänlaatuaan huomattavasti.
Itse sarja oli ihan katsottava, tosin skippasin loppupuolelta pari jaksoa kun tuntui vähän vatvomiselta se niiden ollaanko vai eikö olla -leikki.
Eikös tällainen piilovaikuttaminen ja piilomainonta sitä paitsi ole kielletty? Ainakin tuotesijoittelusta pitäisi olla merkintä.
Itse neljäkympoisenä naisena en ole koskaan hormoneja käyttänyt, eikä tarkoituksena ole käyttääkään. Ilmeisesti en niitä edes saisikaan käyttää kun muutenkin on erittäin suuri riski verenkierron häiriöihin, veritulppiin, syöpään ja migreeniin. Erittäin todennäköisesti joku näistä iskeekin kohtalokkaana 10-15 vuoden kuluessa riippumatta siitä mitä itse teen geeneistä johtuen. Taidan kärsiä jo vaihdevuosioireista, mutta en tämän takia ole lääkäriin menossa. Muutenkaan en ole yhtään lääkettä, en siis edes yhtään Buranaa ole aikuisikäni aikana syönyt. Toki kaikenlaista vaivaa on, mutta olen myös erittäin herkkä kaikille aineille, joten menisin noista ihan sekaisin. Lisäksi sukulaiseni joutuu käyttämään montaa lääkettä ja kärsii näiden sivuvaikutuksistakin. Köyhänä ja työttömänä kohdallani ei myöskään ole rahaa, eikä mahdollisuutta itsensä ja vaivojensa hoitamiseen. Nyt harkitsen kyllä säästämisen yrittämistä päästäkseni joskus edes hammaslääkäriin kun se alkaa olla pakko.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo hornonisekoilu melkoisen kummaa katsottavaa. Välillä yritetään olla hauskoja ja sitten tehdään itsemurhaa. Onkohan Vuoksenmaan oma ero tässä taustalla??
Kuulostaa vähän samalta kuin parin vuoden takainen Sisäilmaa. Lopputulos oli jotenkin outo ja sekava.
Huvittavinta ja ennalta arvattavinta tässä sarjassa on Ylen linja, joka näkyy tuotannossa, on ympätty käsikirjoitukseen. Paras ystävä on tummaihoinen lääkäri, entinen mies on murtaen puhuva maahanmuttajataustainen jne. En tarkoita, että näissä asioissa on sinänsä mitään pahaa, mutta nämä kiintiöihmiset Ylen ohjelmissa alkavat haukotuttaa.
Hirveä sarja, Dildot näkyvillä!
Että se kissa oli ärsyttävä!!! Parasta kun joutui kylppäriin flexiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurempi ongelma hormonien suhteen on esim. rintasyöpäriskin korostaminen kuin niiden joku ylikäyttö. Lääkärin kanssa noista puhuin ja se selitti miten ylipaino, runsas alkoholinkäyttö ja tupakointi ovat huomattavasti suurempi riski rintasyövälle kuin esim. hormonilaastarit.
Tämä! Paskat elämäntavat niittävät ihmisiä kuin heinää, mutta silti lääkärikunnassakin on niitä ihmisiä, jotka näkevät hormonikorvaushoidon ylitsepääsemättömänä "mörkönä" niin miehillä kuin naisilla. Jännä juttu, ettei edes alan ammattilaiset osaa suhtautua näihin asioihin objektiivisesti, vaan aivan liikaa tuodaan omia pelkoja mukaan potilaskeskusteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, Vuoksenmaan nykyinen ukko esitti sitä baariäijää jonka kanssa toinen päähenkilö istu hiljaa ja lähtiessä halasivat.
No se oli kyllä hauska ja virkistävä idea! Voisin itse haluta tuollaisen "hiljaa tässä istutaan"-kaverin jostain.
Taidan kyllä nyt kaivaa Tahdon asia-boxin esiin ja katsoa sen. Vielä kun sais Klikkas muan jostain.
Klikkaa mua -sarja on julkaistu DVD:llä, jota kannattaa käydä kysymässä kirjastosta.
Itse lainasin sen oman asuinpaikkani kirjastosta alkuvuodesta ja katsoin koko sarjan parissa viikossa 🙂
Myös kirppisten ja kierrätyskeskusten DVD-hyllyjä kannattaa katsella, niissäkin olen niitä nähnyt myytävän muutamalla eurolla.
Klikkaa mua-sarja on katsottavissa ihan CMoressa. Tuo toki on jo aika vanha ja vaikuttaa jo vähän vanhentuneelta.
Aihe olisi ollut hyvä ja Johanna Vuoksenmaan nimi antoi ymmärtää että kyseessä on taattua laatudraamaa. Vaan kun ei. Ei lähtenyt oikein millään levelillä, enkä oikein ymmärtänyt pitäisikö tämän olla komediaa vai puhdasta draamaa vai mitä.
Huonoa näyttelemistä, jotenkin sekava, ja monin paikoin epäuskottava käsiskin.
Miksi muka hieno ja varmasti kalliin osallistujamaksun tapahtuma lääkäripäivät järjestettiin jossakin koulun auditoriossa ja miksi siellä tarjottiin lounaaksi opiskelijaruoan tasoista ruokaa juurikin opiskelijaruokalassa? Oikeastihan tuo tapahtuma on järjestetty Messukeskuksessa ja varmasti siellä on tarjolla parempaa tasoa oleva lounas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, Vuoksenmaan nykyinen ukko esitti sitä baariäijää jonka kanssa toinen päähenkilö istu hiljaa ja lähtiessä halasivat.
No se oli kyllä hauska ja virkistävä idea! Voisin itse haluta tuollaisen "hiljaa tässä istutaan"-kaverin jostain.
Taidan kyllä nyt kaivaa Tahdon asia-boxin esiin ja katsoa sen. Vielä kun sais Klikkas muan jostain.
Klikkaa mua -sarja on julkaistu DVD:llä, jota kannattaa käydä kysymässä kirjastosta.
Itse lainasin sen oman asuinpaikkani kirjastosta alkuvuodesta ja katsoin koko sarjan parissa viikossa 🙂
Myös kirppisten ja kierrätyskeskusten DVD-hyllyjä kannattaa katsella, niissäkin olen niitä nähnyt myytävän muutamalla eurolla.Klikkaa mua-sarja on katsottavissa ihan CMoressa. Tuo toki on jo aika vanha ja vaikuttaa jo vähän vanhentuneelta.
Itse katselin juuri uudelleen Klikkaa mua molemmat kaudet, ja minusta sarja toimii kyllä edelleen erittäin mainiosti!
Varmasti joku alusvaateliike olisi näkyvyyttä vastaan tarjonnut päähenkilönaiselle sopivammat merkkialusvaatteet. Toiset rintaliivit näyttivät sopivimmilta, mutta toiset olivat auttamatta liian pienet.
Heikko sarja, valitettavasti. Olisin niin mielelläni nauttinut tämän parissa, nyt katselin läpi huokaillen ja haukotellen, koska aihe kiinnosti. Kamala pettymys.
Katson todella harvoin kotimaisia sarjoja, mutta tämän katsoin. Mun mielestä aihe on raikas ja kiinnostava, ja kiva että on aikuisia ihmisiä pääosassa. Ja sekin on kivaa, että ei aina ne samat näyttelijät pyöri sarjoissa, esim. tää psykiatrimies oli itselleni uusi tuttavuus, Blackburnin tiesin entuudestaan. Lääkärin aikuista tytärtä esittänyt nuori näyttelijä jäi itselleni erityisen positiivisesti mieleen ja muutenkin se kuvio (menestynyt kunnianhimoinen ex-urheilija, lääkäri äiti ja täysin päinvastainen tytär) oli todella kiinnostava. Harvoin käsitellään esim. nuorten aikuisten mielenterveysongelmia, vaikka ne ovat niin yleisiä ja vaikuttavat kyllä heidän viisikymppisiin vanhempiinsa. Itselläkin ystäviä, jotka itse esim. pärjääviä uraihmisiä ja sitten se parikymppinen lapsi on suunnilleen kotona sängyn pohjalla, opinnoista ei tule mitään masennuksen takia jne - Hirveän vaikea asia myös vanhemmille!
Vähän jotkut kohtaukset tökkivät eikä dialogi aina soljunut sujuvasti. Itseäni häiritsi myös musiikki, joka soi aivan turhaan sarjassa lähes koko ajan.