Hormonit!-sarja Ylellä
Aloin katsoa, ja kiinnostaa tietysti vaihdevuosi-ikäisenä. Mutta pääosan esittäjä (Karoliina Blackburn) ja sen kaveri näyttelevät mun mielestä ihan älyttömän epäluonnollisesti. Nyyh! Paraneeko se siitä sarjan edetessä?
Kommentit (254)
Odotukset korkealla aloin katsomaan koska tahdon asia oli aivan mahdottoman hyvä sarja mutta tämä ei yltänyt lähellekään samaa tasoa
Ja ihan äärettömän epäuskottavaa ettei alan lääkäri osaisi tunnistaa itsessään vaihdevuosi oireita
Vierailija kirjoitti:
Miksi se alkutunnari oli niin kuin jostain skifijännäristä?
Ja biisi "I'm in love with the enemy"? Eihän päähenkilöt vihollisia olleet, vaikka heidän eroavaisuuksiaan korostettiinkin kömpelösti.
Tämäkin joo! Ihan tuli mieleen opiskelijoiden tekeleet tästä koko sarjasta tunnareineen.
Ärsytti tuollaiset stereotypiat, että lääkäri oli looginen ja tieteellinen ja terapeutti muka kaikkeen tunteella suhtautuva pehmo.
Hah, Vuoksenmaan nykyinen ukko esitti sitä baariäijää jonka kanssa toinen päähenkilö istu hiljaa ja lähtiessä halasivat.
Vierailija kirjoitti:
Hah, Vuoksenmaan nykyinen ukko esitti sitä baariäijää jonka kanssa toinen päähenkilö istu hiljaa ja lähtiessä halasivat.
No se oli kyllä hauska ja virkistävä idea! Voisin itse haluta tuollaisen "hiljaa tässä istutaan"-kaverin jostain.
Taidan kyllä nyt kaivaa Tahdon asia-boxin esiin ja katsoa sen. Vielä kun sais Klikkas muan jostain.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, en tiennytkään! Samoin hänen exänsä, uutistenlukija Matti Rönkä taisi vilahtaa tässäkin, kuten jossain muissakin hänen sarjoissaan.
Katsoin, mutta en erityisemmin tykännyt. Sarjassa ei ollut oikeastaan yhtään hahmoa, joista olisin tykännyt. Patrikin lapset ärsyttäviä kermaperseitä.
Klikkaa mua -sarjasta en myöskään tykännyt. Mintulla on todella ärsyttävä ääni. Tahdon asia oli todella hyvä, sen olen katsonut useampaan kertaan. Onneksi sitä ei pilattu jatko-osilla.
Oliko se äärettömän hyvä sarja , muistaakseni nimi oli vuoroin vieraissa myös tämän saman tekijän ? Se oli hyvä sarja myös, kuten tahdon asia
Mä kanssa pidän Tahdon asia -sarjaa yhtenä parhaimmista kotimaisista, mutta tähän en syttynyt. Olen itse vaihdevuodet jo ohittanut, että aihe on kyllä tuttu. Mutta.
- seksi, seksi, seksi on lähes pakkomielle, itse olen aseksuaalinen, joten tylsistyttää jatkuva pelkästä seksistä puhuminen, vaihdevuodet tuo kaikenlaisia muutoksia
-huvittavan wokehan tämäkin on aluksi: musta, sössöttävä yhden ilmeen lääkäri, oliko suoraan Mogadishusta?, hoonosoomi aviomiestä Epsanjasta - jotenkin sitä ajattelee, että pienenpienen kulttuurin ja kielialueen pitää olla tarkka siitä, että kun löytyy vielä rahaa ja väyliä tehdä viihdettä (tai taidetta) omalla kielellä, niin panostettaisiin sen rikkauteen, eikä mihinkään bröykken finis tai inglis -juttuihin, joihin maailma hukkuu tällä hetkellä
-penskojen käyttö on aina problemaattista; usein tulee vain sellaisia pikkuvanhoja näsäilijöitä, siinä missä esim. Volasen Munkkivuori onnistui erinomaisesti, tämä ei
Kyllä tuossa vaihdevuosien kuvauksessa oli paljon tuttua, en tosin raivonnut ihan tuolla tavalla. Uniongelmat alkoivat vuosia aikaisemmin ja vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt niiden olleen ensimmäinen oire. Unettomuus tunnetusti vaikuttaa vahvasti lihomiseen. Kun on koko päivän aivot sumussa, niin voin kertoa, että painon noususta ei jaksa välittää. Seuraavaksi alkoivat nivelkivut, luulin suvussa kulkevan reuman iskeneen. Vasta kun kuumat aallot alkoivat, ymmärsin mistä on kyse ja sanoa lääkärille, että haluan estrogeenit. Siihen saakka lääkärit olivat vain kirjoittaneet unilääkereseptejä. Pystyn hyvin kuvittelemaan, että lääkäri ei omalla kohdallaankaan heti tajua, että kyse on vaihdevuosista. Oireet voivat olla niin kovia, että niitä ei ymmärrä siksi uudeksi, hienoksi elämänvaiheeksi.
Tämä sarja on kyllä pohjanoteeraus!!
Aivan käsittämättömän huono!
Näyttelijät, ohjaus, käsikirjoitus, järkkyä!
Vierailija kirjoitti:
Mä kanssa pidän Tahdon asia -sarjaa yhtenä parhaimmista kotimaisista, mutta tähän en syttynyt. Olen itse vaihdevuodet jo ohittanut, että aihe on kyllä tuttu. Mutta.
- seksi, seksi, seksi on lähes pakkomielle, itse olen aseksuaalinen, joten tylsistyttää jatkuva pelkästä seksistä puhuminen, vaihdevuodet tuo kaikenlaisia muutoksia
-huvittavan wokehan tämäkin on aluksi: musta, sössöttävä yhden ilmeen lääkäri, oliko suoraan Mogadishusta?, hoonosoomi aviomiestä Epsanjasta - jotenkin sitä ajattelee, että pienenpienen kulttuurin ja kielialueen pitää olla tarkka siitä, että kun löytyy vielä rahaa ja väyliä tehdä viihdettä (tai taidetta) omalla kielellä, niin panostettaisiin sen rikkauteen, eikä mihinkään bröykken finis tai inglis -juttuihin, joihin maailma hukkuu tällä hetkellä
-penskojen käyttö on aina problemaattista; usein tulee vain sellaisia pikkuvanhoja näsäilijöitä, siinä missä esim. Volasen Munkkivuori onnistui erinomaisesti, tämä ei
Minua kiinnostaa aseksuaalin kokemukset vaihdevuosien muutoksista, jos haluat kertoa.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009850058.html
Asiaa miesten vaihdevuosista ja Hormonit!-ohjelma mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä (johon sarja sijoittuu) suuri osa lääkäreistä on jossain muualla kuin Suomessa syntyneitä ja lapsistakin monella eri maista kotoisin olevat vanhemmat. Se ei ole mitään woketusta vaan todellisuutta.
Ekan jakson katsoin puoliväliin, enempää ei voinut. Lähinnä tunsin suurta myötähäpeää surkeita roolihahmoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Missäs kohdissa Karoliina Blackburn alasti, että pillu ja tissit näkyy?
Eipä tainnut olla ilman alusvaatteita onneksi missään kohtaa.
Miksi se alkutunnari oli niin kuin jostain skifijännäristä?
Ja biisi "I'm in love with the enemy"? Eihän päähenkilöt vihollisia olleet, vaikka heidän eroavaisuuksiaan korostettiinkin kömpelösti.