14v ikäero, uhka vai mahdollisuus?
Eli tapasin tinderissä mukavan miehen. Ollaan nyt kolme kertaa käyty treffeillä ja puhuttu puhelimessa monena iltana. Meillä synkkaa tosi hyvin ja mies vaikuttaa kaikin puolin täydelliseltä. Ainoa mikä itseäni häiritsee niin on tämä ikäero.. voiko tämmöisellä suhteella olla mahdollisuuksia ja pääseekö tästä yli jos se nyt jo häiritsee? Olen siis itse kolmekymppinen ja mies reilu nelikymppinen. Miehen lapset ovat jo aikuisia, noin parikymppisiä eli sekin vähän mietityttää kun hänen lapset ovat lähempänä minun ikää kun hän itse. Itselläni on myös lapsia jo edellisestä suhteesta joten lasten hankinta ei ole kummallakaan enää aikomuksena. Omat lapseni ovat alakoulu- ja päiväkoti-ikäisiä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ajattele tulevaisuuttasi muistisairaan omaishoitajana.
Ei ehkä niin pitkälle kannata ajatella. Päiviimme määrää emme tiedä.
Hoitajia on, jos se tarve tulee.
Teillähän on kummallakin jo lapsetkin.
Rikkaalta elämältä kuulostaa.
Nyt se elämä on. Voit yhtä hyvin alkaa ajatella tyhjää vanhuutta ilman hyvää puolisoa kuin muistisairaushoitamista.
Elämä on nyt.
Jos on hyvä olla, niin miksi hakea muuta?
Mutta. Jos se hirveästi sinua haittaa, niin sitten se ei ole sinun juttusi. Voi olla muutakin kuin vain ikä, vaikka mietit, että se olisi ikä se syy olla olematta hänen kanssaan.
Kuuntele sieluasi kuuntele itseäsi. Tiedät kyllä pikkuhiljaa mitä haluat.
Olen urheillut ikäni, 16v nuorempi puolisoni teloo jatkuvasti itseään yrittäessään pysyä perässä. Mun ikäiseni sohvaperunat on jo mennyttä kalua, kolmikymppisen pystyn vielä pelastamaan.
Minulla ja miehellä on 8v ikäeroa, itse olen vanhempi. Ei ikäero nyt 33- ja 41-vuotiaina tunnu pahalta, mutta mutta toki silloin tällöin mietin, mitä sitten kun olen oikeasti vanha. Onneksi tulen joka kerta järkiini - kukaan meistä ei näe 30 vuoden päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos ihan vaan menet deiteille ja päätät sitten onko miehessä mitään mikä kiinnostaisi sinua? Olette tunteneet toisenne vain viestejä vaihtamalla ja puhelimessa puhumalla, etkä tiedä yhtään mitään missä kunnossa mies on nyt ja kuinka energinen. Hänen biologinen ikänsä voi olla ihan muuta kuin mikä se oikeasti on.
Tai sitten mies voi olla ihan muuta ja osaat heti sanoa, ettei hommasta tule mitään. Ikäerot unohtuvat siinä vaiheessa heti
Ei ikinä kannata elää elämäänsä pelkäämällä riskejä ja tulevaisuutta. Sinä voit yhtä lailla invalisidoitua, sairastua varhaiseen Alzheimeriin ja hyväkuntoinen, sinua vanhempi mies raahaa sinua sitten omaishoitajana ympäriinsä miettien miksi elämä kohtelee häntä niin.
Ollaan siis jo käyty kolme kertaa deiteillä, ja tänään näemme taas. Että näiden kolmen kerran perusteella sanoisin että meillä synkkaa tosi hyvin ja kaikki olisi lähes täydellistä ilman tätä minun ikäeroahdistusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen urheillut ikäni, 16v nuorempi puolisoni teloo jatkuvasti itseään yrittäessään pysyä perässä. Mun ikäiseni sohvaperunat on jo mennyttä kalua, kolmikymppisen pystyn vielä pelastamaan.
Joo tämäkin mies on urheilullinen ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Ja ikäisekseen nuorekas.
Ap
Itseäni ei tuo ikäero haittaisi, ja kannustaisin sua tutustumaan mieheen vielä paremmin. Jos tuo ikäero kuitenkin edelleen mietityttää liikaa, niin sitten täytyy vetää johtopäätökset.
N26
Ette ole yhdessä loppuikäänne missään tapauksessa joten kyllä sitä pari vuotta jaksaa ennen kuin vanhuus tulee ongelmaksi suhteessa ja voit vaihtaa uuteen.
Mä oon nyt 55v ja sinäkin tulet olemaan. Nyt olisi sitten 70v pappa tässä, ei kiitos. Se ero alkaa tuntua jossain vaiheessa!
Uhka on, jos se sinua häitritsee. Itselläni ja rakkaallani on ikäeroa 23 vuotta. Ei ole mietityttänyt koskaan eikä kukaan ole pahaa sanonut. Kaikki muu merkitsee paitsi ikä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt 55v ja sinäkin tulet olemaan. Nyt olisi sitten 70v pappa tässä, ei kiitos. Se ero alkaa tuntua jossain vaiheessa!
Näin se usein on. Mun hyvä ystäväni on 74 v ja miehensä täytti just 80.
Tämä 74 v menee lähes viisvitosesta ja 8-kymppinen alkaa olla todella vanhus, enkä nyt tarkoita vuosia vaan kuntoa ja ulkoista olemusta.
Näennäisesti pärjäävät hyvin, mutta totuutta en tiedä.
Oletko valmis omaishoitajaksi? Miehellä voi alkaa paha musitisairaus ennen kuin sinä edes pääset eläkkeelle.
Olette jo aikuisia joten ihan hyvältä kuulostaa. Jos viihdytte yhdessä ja mies on järkevä niin laittaisin itseni likoon. Kyllä tuosta ikäerosta varmasti pääsee yli kun vaan muut asiat klikkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko valmis omaishoitajaksi? Miehellä voi alkaa paha musitisairaus ennen kuin sinä edes pääset eläkkeelle.
Miksi ei voi vain nauttia hetkestä vaan pitää varautua aina pahimpaan. Taitaa olla taas jonkun kateellisen kirjoitus. Yli 90 v. voi olla vielä hyvin terävä päästään.
Vierailija kirjoitti:
Tai se muistisairaus iskee siihen nuorempaan tai tulee aivoinfarkti tai muu sairaus. Ikä ei merkitse, mutta koska se ap:ta jo nyt haittaa niin haittaa jatkossakin.
Tulee hyvä suhde, ikä on sivuseikka.
Samaa mietin mäkin.
Mies 9 vuotta mua nuorempi. Onko hän liian nuori? Oonko liian vanha? Hän reilu 30 ´+ ja minä reilu 40 ´+
Onko teillä mitään yleistä käsitystä, missä suunnilleen kulkee raja näissä ikäerosuhteissa, siis sillä tavoin, että minkä suuruinen ikäero tosissaan sitten myöhemmin haittaa?
En haluaisi noin paljon vanhempaa. Ja erityisesti ahdistaisi, jos toinen on nimenomaan etsimällä etsinyt itseään nuorempaa. Toinen olisi minulle oikea rakkaus ja minä hänelle pelkkä ikäfetissi - olisi rakastunut keneen hyvänsä reilusti nuorempaan, minä olin vain ainut joka huoli. Kiitos ei. Sitten, jos ikä olisi oikeasti toiselle sivuseikka ja tietäisin hänen treffailleen yhtä lailla omanikäisiä ja ehkä vanhempiakin, niin voisin harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai se muistisairaus iskee siihen nuorempaan tai tulee aivoinfarkti tai muu sairaus. Ikä ei merkitse, mutta koska se ap:ta jo nyt haittaa niin haittaa jatkossakin.
Et varmaan pidä turvavöitäkään, kun todennäköisyydet on sinulle noin yhdentekeviä.
Mitäs, jos ihan vaan menet deiteille ja päätät sitten onko miehessä mitään mikä kiinnostaisi sinua? Olette tunteneet toisenne vain viestejä vaihtamalla ja puhelimessa puhumalla, etkä tiedä yhtään mitään missä kunnossa mies on nyt ja kuinka energinen. Hänen biologinen ikänsä voi olla ihan muuta kuin mikä se oikeasti on.
Tai sitten mies voi olla ihan muuta ja osaat heti sanoa, ettei hommasta tule mitään. Ikäerot unohtuvat siinä vaiheessa heti
Ei ikinä kannata elää elämäänsä pelkäämällä riskejä ja tulevaisuutta. Sinä voit yhtä lailla invalisidoitua, sairastua varhaiseen Alzheimeriin ja hyväkuntoinen, sinua vanhempi mies raahaa sinua sitten omaishoitajana ympäriinsä miettien miksi elämä kohtelee häntä niin.