Meneekö lapsilla herkästi lentokoneessa kotvat lukkoon ja mikä siihen auttaa?
Kuulin ystävän lapsesta, joka oli huutanut ja itkenyt koko kolmen tunnin lennon ajan, koska jo heti nousun alussa oli alkanut sattumaan korviin niin pahasti, ja kivun takia lento oli ollut ihan tuskaa. Eivät kuulemma enää uskalla harkitakaan lentomatkoja ennen kuin lapsi on teini.
Mikä lapsilla auttaa tuohon, jos korviin alkaa sattumaan? Itkevä lapsi ei kokemukseni mukaan voi juoda tai syödä pastilleja, koska itkee. Itselläni korvat menee välillä lukkoon lentokoneessa eikä siihen ole koskaan mitkään pastillit ja juomiset edes auttaneetkaan.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kotvat😳
Turhaan ilmeilet. Kaikki varmasti tajusi kirjoitusvirheestä huolimatta, että mitä sanalla tarkoitetaan.
Mulle on joskus tarjottu lentokoneessa "mikki hiiren korvia" eli höyryävän kuumat paperitukot laitetaan pahvimukeihin ja mukit korville - pitävät jotenkin korvakäytävät auki. Toimii! Mulla siis kerran repesi laskussa paineesta tärykalvo ja sen jälkeen hermostutti nousut ja laskut.
Mulla menee vaikka olen keski-ikäinen. Tulpat auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Niitä tulppia on vain aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tulppia on vain aikuisille.
On lapsillekin
Ainakin helikopterissa auttoi kun nenästä kiinni ja puhaltaa. Korva paukahtaa auki.