Miten olette jakselleet pitkissä parisuhteissa?
Toimiiko vuorovaikutus, pystyttekö keskustelemaan asioista avoimesti? Onko puoliso kiinnostunut sinun kuulumisista? Onko suhteessanne edelleen intohimoa vai tuntuuko suhde enemmän arjen pyörittämiseltä?
Kommentit (41)
42 v ja hyvin on menny. Ja tässä iässähän se vasta onkin hyvä , että on joku kumppani 185
Oikein hyvin toimii. Minusta ratkaisevaa on se, ettemme asu yhdessä emmekä aiokaan muuttaa yhteen. Yhteinen arki mahdollistaa perhe-elämän mutta myös latistaa suhdetta sellaisella tavalla, josta en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvin toimii. Minusta ratkaisevaa on se, ettemme asu yhdessä emmekä aiokaan muuttaa yhteen. Yhteinen arki mahdollistaa perhe-elämän mutta myös latistaa suhdetta sellaisella tavalla, josta en pidä.
Asutteko lähellä toisianne? Olen etäsuhteessa ja koen itseni yksinäiseksi.
Hyvin toimii. Seksiä voisi olla enemmän,mutta ruuhkavuodet. Hurtilla huumorilla pelastuu paljon.. Naura ja nai yhdessä, vai miten se menee..
Kiva kuulla että useammalla menee noin hyvin. Ehkä ne asiat kääntyy vielä parempaan. Aika näyttää.
Meillä tulis kohta 30 vuotta yhdessä.
Vuorovaikutusta on, keskustelua riittää. Tuossa hän tekee päivällistä meille ja mä hörpin viiniä ja höpötellään päivästä. Jutellaan myös vaikeista asioista, kun sellaiselle on tarve.
Rakkautta piisaa. Jossain vaiheessa mietittiin, että ollaanko vaan tavan vuoksi yhdessä. Oli sellaista arkea vaan ja intohimokin oli poissa. Arki rullas kivasti, meillä oli paljonkin hauskaa ja viihdytään toistemme kanssa.. Sitten tajuttiin, ettei meidän tarvitse seksiä enää suorittaa minkään oppikirjan mukaan, jos kumpikin pärjää vähemmällä.
Ehkä itsestään selvyyskin oli astunut liikaa elämään. Siitä vähän napattiin kiinni. Palava rakkaus ja kipinät taas löytyi. Sitä intohimoakin toisinaan.
Me ei myöskään olla jatkuvasti yhdessä. Kummallakin on omat kaverit ja muutama yhteinen kaveripariskunta. Ei mene jatkuvasti toisissaan nyhjäämiseksi. ;) Omat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet, mutta yhteisiäkin piisaa. Harrasteet ja toisen työt kiinnostavat.
Lapset ovat nuoria aikuisia. Osa asuu vielä meidän kanssa ja pari muutti jo pois.
On niitä kurjiakin hetkiä ollut. Ei mitään mistä ei oltaisi selvitty - yhdessä. Nyt on kivan seesteistä aikaa. Ehkä kohta rysähtää, jos vaihdevuodet ja ikäkriisit pamahtaa äärimmilleen.
Hyvin. 35 vuotta. Olen aina lukenut miestäni kuin avointa kirjaa.
Mikä lasketaan pitkäksi suhteeksi?
No kai ehkä joku yli 10 vuotta on jo pitkä suhde.
Kaikki on toiminut pitkissä mutta lyhyissä ei ole mikään tuntunut toimivan. Täysin uus avuttomia nykyajan sinkut.
Hyvin pelittää edelleen 30 vuoden jälkeen. Tässä ajassa on ehditty kokemaan syntymät, kuolemat, syövät, työttömyydet jne. Näitä kokemuksia en vaihtaisi milloinkaan pariin panoon vieraan kanssa.
ei sitä loputtomiin jaksakaan... ero tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuullut tapauksista, joilla on jo 30 vuotiaana monta pitkää parisuhdetta takanaan, ja lisäksi muutama lyhyempikin. On sitten kai ollut monta saman aikaisesti?
Hyvin menee.
Vaimolla tajuttoman hyvä, iso perse ja kunnon kannut. Nättikin on naamasta. Käy salilla ja panostaa ulkonäköönsä.
Lapsia kolme, farmariauto ja uusi omakotitalo.
Ja hemmetin hyvähän vaimokkia on panna, paranee vain vanhetessaan.
Suhdetta takana 22v.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuullut tapauksista, joilla on jo 30 vuotiaana monta pitkää parisuhdetta takanaan, ja lisäksi muutama lyhyempikin. On sitten kai ollut monta saman aikaisesti?
30-vuotias pitää ehkä lyhyempää parisuhdetta pitkänä kuin 60-vuotias.
Jaa yleensä ekat 5 vuotta on vuoristorataa, ja sitten alkaa hirmumyrskyt.
lopulta olet yksin ajatustesi kanssa.
Huonosti. Lasten takia ollaan. Ehkä joskus 10v päästä löydän paremman ja pääsen tuosta eroon.
Kun molemmat ollaan hereillä siitä mihin suuntaan suhde kulkee, niin hyvin menee. Pienen pieniä korjauksia tämän tästä, ettei ajauduta liian kauaksi toisistamme, mutta silti itsenäisyyttä vaalien. Olemme kaksi ihmistä jotka jo tuhansina aamuina on valinnut toisensa.
Mainiosti toimii suhde viidentoista vuoden jälkeen.
M57