Parasta pizzaa ikinä!
Vahva suositus pizzakivelle! Ohuen ohut pohja durumvehnäjauhosta (myllyn paras) . Vehnäjauhopaketissa ohje. Tarvitset vaan puisen pienen leipälapion ja pizzakiven. Oikeasti parempaa tuli kuin pizzeriassa.
Tomaattikastikkeen tein itse, öljyssä ensin kuullotin sipulin ja valkosipulin, lisäsin mutti paseerattua tomaattisosetta ja mausteita (myös vähän sokeria) Sai hautua puolisen tuntia.
Hukka-pizzakivi, kolmisen kymppiä uutena. Kirpparilta ostin toki, kun en uutta osta
Tein kolminkertaisen annoksen (4.5 dl vettä) niin pikkupizzoja tulee jotain kymmenen, pakastettavaksikin riittää
Kommentit (35)
Tehdään Airfryerissa pitsat valmispohjien päälle. Työnnä se sun pitsakivekses suuhus.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku jaksaa?
Oon tämmöinen kestomarttaseniori :D
Kotiruoka on ihan kaikkein parasta
Parhaat pizzat saa pizserioista. Ihan vitunturha ruveta kotona vääntämään.
Upeaa. Kiitos tuosta .Onkohan Ruotsissa myytävänä pizzakiviä.
Laita vielä rkl tomaattipuretta tomaattiin ..Antaa voimakkaamman maun. Samoin vihreitä mausteita. Basilika sopii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan makuasia.Meille jotka pidämme ruoanlaitosta on tämä eräänlaista terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään Airfryerissa pitsat valmispohjien päälle. Työnnä se sun pitsakivekses suuhus.
Kokeilin tuotakin mökillä, kun siellä ei uunia. Onnistui ihan hyvin , sen jälkeen kun tajusin, että sitä pakastepohjaa pitää paistaa ensin 200 asteessa 5 minuuttia, että toinenkin puoli paistuu. Ja sitten kääntää ja laittaa täytteet ja paistaa 200 asteessa 8 - 10 minuuttia.
ap, seniorimartta
Kovin ystävällisiä kommentteja tänään. Hyvältä kuulostaa, täytyy kokeilla itsekin. Rakastan pizzaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kovin ystävällisiä kommentteja tänään. Hyvältä kuulostaa, täytyy kokeilla itsekin. Rakastan pizzaa :)
Ainoa ongelmakohta tuossa on pizzan siirtäminen leivinlapiolta siihen kivelle ja että lapion ja pizzan välissä on tarpeeksi jauhoja, ettei tartu.
Mulla täällä vielä projekti meneillään, neljä pissaa vielä paistamatta :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelmakohta tuossa on pizzan siirtäminen leivinlapiolta siihen kivelle ja että lapion ja pizzan välissä on tarpeeksi jauhoja, ettei tartu.
-ap
pizzaa :D -ap
Kiva kun ostit pois meidän pitsakiven.
Laitettiin se myyntiin kun ensin koira kusaisi pitsakiveen ja minä järkytyin siitä niin että oksensin pitsakivelle. Eipä sitä oikein tullut koskaan käytettyä, joskus leikkasin varpaankynsiä sen päällä.
Ooni pizzauuni hommattiin kesäks. Ei enää koskaan tarvi ostaa ähläm pizzaa
Vierailija kirjoitti:
Hahaah, sillä pizzerian lätyllä ei 9 kertaa 10:stä ole kertakaikkiaan mitään tekemistä hyvän pizzan kanssa. Itse tehty on ihan järkyttävän paljon parempaa. Kokeile joskus, yllätyt. Eikä se ole edes työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Salaisuus on lapiossa, jossa on reikiä. Esim. Mustang-merkkinen lapio on tosi hyvä. Ei juuri jauhoja tarvi lapioon ripottaa.
Saarioisten roiskeläppä mikrossa lämmitettynä siinä juustoa ja orkkua lisänä.
Vierailija kirjoitti:
Pizzauuni on vielä parempi. Mutta kivi on hyvä alku.
Ei meille mitään pizzauuneja mahdu. Lopputulos on kyllä tässä ihan täydellinen, paljon parempaa kuin ikinä mikään pizzeriasta ostamani
-ap
Miten joku jaksaa?