Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yleistäkin että ostetaan kilon verran irtokarkkeja viikonlopuksi?

Vierailija
02.09.2023 |

Olen viime aikoina katsellut suomi-tubettajien kauppakassivideoita. Aika monet ostaa viikonlopuksi ihan järjettömän ison paperipussillisen irtokarkkeja. Se koko paperipussi on ihan täyteen pakattu ja painaa kilon tai enemmän. Ois kiinnostavaa tietää onko irtokarkkien myynti kasvanut viime vuosina Suomessa. En ole aiemmin tuollaista nähnyt.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nam.

Vierailija
2/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

333 g irtokarkkeja päivässä, kolmena peräkkäisenä päivänä. Mulle ois liikaa. Jos söisin 300 g karkkia tänään, ei enää huomenna onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtokarkit alessa niin ostan 500g-1kg pussin. Mut syön niitä kyl sitten useampana viikonloppuna.

Edelliset taisi riittää kuukauden

Vierailija
4/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhdelle ihmiselle niin onhan se ihan hillitön määrä. En ois tollasen jälkeen varmaan työkuntoinen maanantaina :D

Vierailija
5/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, hulluja.

En ole syönyt irtokarkkeja varmaan 15 vuoteen.

Ne on niin huonoja. Sen näkee jo päältäpäin, että ne on klassikkokarkkien halpakopioita.

Karkit mitataan sadan gramman hinnalla.

Onks kilon karkkipussi jonnekin lastenjuhliin vai?

Vierailija
6/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko kilo? Vai vaan esim. puoli kiloa? Ja jos ne on isolle porukalle? Perhe, illanistujaiset..? Itse tykkään irkkareista kovasti, mutta tuo määrä kyllä kuulostaa aika isolta.

Vierailija
7/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähintään kilo. Meillä 7lasta joille jaetaan.

Vierailija
8/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostavatko siis joka viikonloppu?

Vierailija
9/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun on tarjouksessa niin ostan joku 300 g. Syön niitä sitten koko viikonlopun. Pari kertaa saanut ihan kunnon migreenin/sokeriöverit niin osaa jo rajoittaa.

Vierailija
10/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun irttarit ovat tarpeeksi hyvässä tarjouksessa (alle 6e/kg) niin kyllä niitä helposti tulee vajaa kilo ostettua. Syöjiä kahtena päivänä neljä. Tätä ongelmaa ei onneksi liian usein ole, kun noita tarjouksia ei ole liikaa näkynyt.

Vierailija
11/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä saatan ostaa täyden pussillisen kerralla. En tiedä, paljonko se painaa, onko kilon vai enemmän tai vähemmän. Jos ostan sen vain itselleni, syön siitä useamman viikon. Jos ostan sen koko perheelle, niin neljälle jaettuna 2-3:lle päivälle ei mielestäni ole kovin kamala määrä. Mutta saa sitä toki ihmetellä ja jeesustella ihan vapaasti. 

Vierailija
12/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kalorimäärä kun söisi kilon sokeria.

Vierailija
13/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on noita alennuksia hyödynnetty myöskin. Kerralla ostetaan isompia määriä karkkeja ja siitä jaetaan useammalle kerralle vaikka lapsia viisi. Ei tosiaan kiloa kerralla edes koko laumalle. 

Vierailija
14/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko kilo? Vai vaan esim. puoli kiloa? Ja jos ne on isolle porukalle? Perhe, illanistujaiset..? Itse tykkään irkkareista kovasti, mutta tuo määrä kyllä kuulostaa aika isolta.

Kyllä, kilo. Joku vanhemmassa kauppakassivideossa näytti pussin kyljestä hintalapun jossa oli paino näkyvillä. Tiedän sen perusteella kuinka suuri ja painavan oloinen irtokarkkipaketti on suurin piirtein kilon painoinen. Olen nähnyt monella samanlaisia pötiköitä ostoksissaan.

Tosin puoli kiloakin ois helvetillinen määrä. Olen itse ostanut enimmillään 300 g irtokarkkeja silloin kun niitä vielä ostin.

Ap

Vierailija
15/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

geenit ne lihottaa..

Vierailija
16/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kilo. Joku vanhemmassa kauppakassivideossa näytti pussin kyljestä hintalapun jossa oli paino näkyvillä. Tiedän sen perusteella kuinka suuri ja painavan oloinen irtokarkkipaketti on suurin piirtein kilon painoinen. Olen nähnyt monella samanlaisia pötiköitä ostoksissaan.

Tosin puoli kiloakin ois helvetillinen määrä. Olen itse ostanut enimmillään 300 g irtokarkkeja silloin kun niitä vielä ostin.

Ap

Oletpa sinä hyvä ihminen. Joko kruunu kiiltää riittävästi, vai vieläkö aiot jatkaa?

Vierailija
17/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon syöjiä perheessä. Kaikki ei myöskään vedä karkkeja ahmimalla putkeen. Tai siis muut kuin sokerinarkit ei tee sitä.

Vierailija
18/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muistan lapsuudesta, että yhden ystäväni äiti osti aina välillä järjettömän pussillisen irtokarkkeja tai esimerkiksi laivalta toi järjettömän määrän englanninlakuja. Näistä sitten jakoi lapsilleen (4) pussit lauantaisin. Yleensä oli varmaan kuukauden ajan jaossa yksi ostoskerta...

Vierailija
19/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi tavallista, mutta kyllä niin ehkä kerran pari vuodessa tulee tehtyä. Viikonlopussa se ei kyllä mene, vaikka kerralla joskus tuleekin ostettua.

Vierailija
20/47 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Itse ostin rasian Pandan suklaarusinoita ja syön siitä pari, kolme viikonloppua.