Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pörssisähkön hinta ollut viime päivinä korkealla, useinkin 20 snt/kWh. Eli määräaikainen sähkösoppari 8-9 snt/kWh ei olekaan niin huono.

Vierailija
02.09.2023 |

Eipä esim. tänään ole pörssisähkön hinta kuin muutamana tuntina alle tuon 8-9 senttiä kilowattitunnilta. Muutamana yön tuntina siis. Sen sijaan koko muun päivän pörssisähkön tuntihinnat ovatkin noiden 8-9 sentin kiinteiden hintojen yläpuolella. Tällä hetkellä ainakin 16 senttiä. Eli ne vähäiset säästöt, mitä yöltä saat, syödään päivällä hyvinkin nopeasti ja tappiolle mennään niin että helisee.

Talvella 20 senttiä kilowattitunnilta tulee olemaan pörssisähkölle ennemminkin sääntö kuin poikkeus. On toiveajattelua odotella isoissa määrin silloin halpoja päiviä tai peräti jopa miinushintaisia päiviä!

Kommentit (294)

Vierailija
241/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteässä hinnassa ostaa sen vapauden ettei tarvitse ihmetellä sähkön hintaa. Voi laittaa kiukaan lämpenemään juuri silloin kun siltä tuntuu. Todennäköisesti maksan loppupeleissä hiukan enemmän vaikka en seuraisi sähkön hintaa ja saunoisin tasan samaan aikaan kuin nyt. Todennäköisesti mutta on myös mahdollista että sähkön hinta karkaa pilviin pitkäksi aikaa.

Maksan mielelläni hiukan siitä että saan sähköä jollain tietyllä hinnalla.

Miten kiuas liittyy sähköön? Puillahan kiukaan lämpiää.

Minulla ainakin kiuas on töppelin perässä eli sähköllä toimii.

Vierailija
242/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat laskee ensi viikolla, kun vikaantunut Olkiluoto 2 ydinvoima lähtee taas käyntiin. Pörssisähkö on pitkällä aikavälillä aina halvinta. AP:kin maksaa suojauksesta extraa sähköyhtiölleen. Samaa pörssisähköä nekin myy, mutta hintasuojattuna.

Tähän minäkin yhdyn. Ihmettelin että koko viime talven minulla oli halvemmat sähkölaskut kuin ennen, vaikka jouduin pörssisähkön ottamaan. En ymmärtänyt suoraan sanoen tuota hallituksen tukea, koska minulla tippui silloin laskut nollaan? Mitä järkeä oli tukea noin, ettei kuluttajalle jäänyt mitään maksettavaa kulutuksestaan? Se oli väärin. Tosin talosta löytyy 2 takkaa, joita ahkerasti käytinkin

Meilläkin tuli 4kk 0-laskuja hallituksen tukien ansiosta.

Okt:ssa asuminen ei ole moneen vuoteen ollut yhtä halpaa kuin tänä vuonna. Juoksevat asumiskulut keskimäärin alle 600 kuussa. Ja meillä tuo sisältää myös sähköautojen käytön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteässä hinnassa ostaa sen vapauden ettei tarvitse ihmetellä sähkön hintaa. Voi laittaa kiukaan lämpenemään juuri silloin kun siltä tuntuu. Todennäköisesti maksan loppupeleissä hiukan enemmän vaikka en seuraisi sähkön hintaa ja saunoisin tasan samaan aikaan kuin nyt. Todennäköisesti mutta on myös mahdollista että sähkön hinta karkaa pilviin pitkäksi aikaa.

Maksan mielelläni hiukan siitä että saan sähköä jollain tietyllä hinnalla.

Miten kiuas liittyy sähköön? Puillahan kiukaan lämpiää.

Minulla ainakin kiuas on töppelin perässä eli sähköllä toimii.

Mikä on töppeli?

Vierailija
244/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkaisee ison varaajan lämmityksen.

Rele siis katkaisee ison varaajan lämmityksen.

Mutta mitä teet, kun helmikuussa on -20 pari viikkoa putkeen, ja varaaja ei lämmitä?

Mä pistän puuta kattilaan,jota saan ilmaiseksi työmaalta:D

Vierailija
245/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä teet, kun helmikuussa on -20 pari viikkoa putkeen, ja varaaja ei lämmitä?

Eihän sulla ole edes työpaikkaa😂🤣

Vierailija
246/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hee! Huomenna sähkön hinta nollassa KOKO PÄIVÄN! Iltayöstä menee jo negalle! Hah haa, siitäs saitte!

Vierailija
247/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He hee! Huomenna sähkön hinta nollassa KOKO PÄIVÄN! Iltayöstä menee jo negalle! Hah haa, siitäs saitte!

Mulla pyörii just pyykit alle sentin per kWh.

👌🏼

Vierailija
248/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että pörssisähkö halvin seuraavan vuoden. Silti itse otin 8,5 s määräaikaisen sopparin. Siltä varalta että tapahtuu yllätyksiä niin ei tartte stressata sähkön hintaa. Muistan viimetalvelta monien hädän kun maksoivat todella rankasti sähköstä. Ja koska minulla on varaa ostaa mielenrauha maksamalla sähköstä tuo kiinteähinta.

Vierailija
249/294 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomennakin kamalan kallista, kun päivän keskiarvo on 0,02 snt/kWh. Negatiivisesti hinnoiteltuja tunteja myös keskellä päivää.

Kauanko luulette, että voivat meille ilmaiseksi sähköä antaa? Kyllä siellä taidetaan jo pää hiessä miettiä kuinka sabotoitaisiin voimalat kun liian paljon tuotetaan ilmaista sähköä nyt.

Vierailija
250/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se on huomennakin ilmaista. Kannattaiskohan kuitenkin vaihtaa kiinteään 8c sopimukseen??🤣😂

Vierailija
251/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän sanoikin, että hakee työmaalta, ei työpaikasta ollutkaan puhe 🙄

Vierailija
252/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän sanoikin, että hakee työmaalta, ei työpaikasta ollutkaan puhe 🙄

Niinhän se sanoi, eli on työtönpummi.

Vierailija
253/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs meitä nyt hemmotellaan halvoilla hinnoilla. Onneksi en ottanut tarjottua 33c sopimusta.

Vierailija
254/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on halpaa, ilmaista välillä, pyykkikone pauhaa, astianpesukone päällä, kylpyhuone lämpö saa nyt olla yhtä soittoa niin kauan kunnes kallista, en käy suihkussa jos kallista, ma lenkkisauna kerrostalossa, to-pe-la jonain päivnä käyn uimassa, . käsisuihku hoitaa alakerran ja kainaloita pyyhkkii välillä ja rinnustaa. 

Vierailija
255/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan omistajat , nyt kannattaa ottaa löylyjä viimesen päälle. Sähtöauton omistajat, nyt ladataan. 

Vierailija
256/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että pörssisähkö halvin seuraavan vuoden. Silti itse otin 8,5 s määräaikaisen sopparin. Siltä varalta että tapahtuu yllätyksiä niin ei tartte stressata sähkön hintaa. Muistan viimetalvelta monien hädän kun maksoivat todella rankasti sähköstä. Ja koska minulla on varaa ostaa mielenrauha maksamalla sähköstä tuo kiinteähinta.

Sama täällä, ennemmin maksan mielenrauhasta ja siitä, ettei tartte kellon kanssa kytätä milloin uskaltaa pestä pyykkiä tai käydä saunassa. Vanhempainvapailla sitä ehti vielä tekemään, mut kohta ollaan molemmat työelämässä ja arjesta loppuu tunnit kytätä halpoja tunteja tehdä arjen pakollisia askareita. Yöllä haluan nukkua, en pestä pyykkiä tai saunoa. Eikä tarvita kuin se yksi norotartunta ja parhaimmillaan ollaan 3 lasta ja 2 aikuista päät ja pyllyt kiinni pöntöissä, siinä sitä pyykkäämistä sit riittää.

Vierailija
257/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan omistajat , nyt kannattaa ottaa löylyjä viimesen päälle. Sähtöauton omistajat, nyt ladataan. 

Meillä saunotaan joka päivä, eikä sähkö liity saunomiseen mitenkään.

Vierailija
258/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitto kun latasin jo viime yönä eikä nyt ole ajotarpeita.

Vierailija
259/294 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valutin äsken sähköä viemäriin 10kWh kun on niin halpaa.

Vierailija
260/294 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois harmitella jos maksais enemmän kun 1c/kWh huomennakin sähköstä.