Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaikesta säästät tänä syksynä?

Vierailija
02.09.2023 |

Vai säästätkö mistään?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joudun säästämään paljonkin. Lähinnä siksi kun asuntolainan korot ja melkein kaikki muutkin elinkustannukset on nousseet.

Halvempaa ruokaa. Ei lomamatkoja eikä uusia vaatteita.

Vierailija
2/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta. Uuden työpaikkani lähellä ei ole mitään mistä hakea lounasta tai edes kauppaa matkalla. Eli omilla eväillä mennään ja säästö on euroja joka päivä verrattuna entiseen työpaikkaan jossa ehti joka kaffepaussille hakea just sitä mitä teki siinä hetkessä mieli.

Herkuista, terveyssyistä kylläkin. Olen jo pari kk sitten aloittanut ja eiköhän 200-300 ole vuositasolla säästö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän vaatteita ostan.

Vierailija
4/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateostoksista. Neule tai pari pitää hankkia, kun vanhat alkaa olla puhki käytettyjä. Muuta tarvetta ei taida olla.

Elin pitkään kelan sairauspäivärahalla ja kuntoutustuella. Nyt kun pääsin takaisin töihin, palkka tuntuu suurelta. Eli ei ihan kauheata tarvetta säästää, mutta en periaatteesta osta ylimääräisiä vaatteita, vain ne, joille on oikeasti tarvetta.

Vierailija
5/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän erästä isompaa hankintaa ensi vuoteen (tai pidempään), ei matkailua, ei ravintoloissa käyntiä, ei huviostoksia (sisustaminen, vaatteet joita ei oikeasti tarvitse ym.). Arvelen että moni säästää juurikin palveluista ja/tai lykkää hankintoja (asunto, auto, kodinkoneeet jne). Tällä ostovoiman romahduksella edessä voi olla lama tai vähintäänkin pitkä taantuma, jota suomalaiset poliitikot tietenkin perinteisesti vielä pitkittävät noin 5 vuodella verrattuna muihin maihin. Minkäs teet, ei auta kuin odotella parempia aikoja tulevaksi n. 7-10 vuoden kuluttua.

Vierailija
6/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista ja harrastuksista.

Vierailija
7/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uusi runkopatjasänkyäni, vaikka se vetelee viimeisiään. Ei uusia ulkoiluvaatteita, mutta uudet kumisaappaat on ilmeisesti pakko hankkia. En syö ulkona tai kahvittele kahviloissa.

Vierailija
8/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden syyslokakuussa matkoille 2 viikkoa Italiaan. Viimeksi matkoilla v 2019. Olen niin ansainnut. Hyvä minä ja maksan itse matkan sun muut kulut. 

Vierailija
9/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kuulu säästää, minä olen lisännyt kulutusta.

Pidetään talouden rattaat pyörimässä.

Vierailija
10/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä mutta pyrin että en osta laskulle tai luotolle vaan maksan heti. Ostan vain tarpeeseen, lapset menevät edelleni kuten ennenkin aina.

Vierailija
11/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään, päinvastoin. Syyskuulle on varattu kylpyläviikonloppu, viikonloppureissu Berliiniin ja loppukuusta viikon vaellusreissu Skotlantiin. Ostin just uusia vaatteita töihin ja ruokakaupassa ostan mitä mieli tekee

Vierailija
12/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti säästä mistään ,koska en esim. ostele kovin usein vaatteita. Kilpailutin vakuutukset ja sähkösopimuksen ja niistä sai onneksi jonkun verran hintoja tiputettua (jopa nykyiseltä vakuutusyhtiöltä kun sanoin kilpailuttavani vakuutukset).

Vierailija
13/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista,mutta kun tuo elokuun viimeinen päivä (lue.+)on jo lähellä yritän keksiä keinon  miten saisi mahdollisimman paljon velkaa. Huom. ei perillisiä.

Vierailija
14/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu säästämään mistään. Sähköäkin käytän niin pihisti muutenkin että siitä on enää mahdoton pihistää kyllä yhtään. Ulkomaan matkojakin tulossa tälle vuodelle vielä kaksi normaalin yhden sijaan.

Vierailija
15/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta yhtään paria talvisaappaita. En takkia enkä laukkuja.Nyt riittää. Voi käyttää hyvin entisiä siistejä vaatteita. 

Vierailija
16/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsimme sienet metsästä itse emmekä ostaneet. On ollut aivan käsittämättömän hyvä sienivuosi. Samoilla reissuilla myös mustikat. Varsinaisia säästöjä on ollut se että jätimme perinteisen pitkän viikonloppuloman kotimaassa väliin elokuussa. Matkustamme vain myöhemmin syksyllä viikoksi Espanjan suuntaan. Emme tee enää heräteostoja vaateiden oston suhteen vaan mietimme tarvitsemmeko oikeasti. 

Vierailija
17/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtikäs mistään, kerrassa mistään. Eläke reilu 2000€/kk ja sillä elän ja reissuan vallan mainiosti.

Vierailija
18/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele, en käy ulkona syömässä, en osta vaatteita. Ostan kausivihanneksia, josta teen ruokaa. Leivon itse.Käyn harvemmin kampaajalla ja kosmetologilla. Merkkimeikkien tilalle markettien omat tuotteet. Yritän laittaa heti tilin tultua säästätilille vähän rahaa, että jos äkillisiä menoja tulee selviän esim lääkäri- ja hammaslääkäri kulut sekä auton huolto menot. Autoilusta en pihistele, ajelen huvikseni katselemaan uusia maisemia, jossa patikoin tarjoan kyytiä kavereillekin. Vuosikortin olen ostanut salille ja käyn uimassa milloin haluan.

Vierailija
19/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuoden vaatteiden ostolakon.

Lopetan kuntokeskusjäsenyyden ja ostan tilalle uimahallin kausikortin.

Vierailija
20/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiasta, tänä syksynä on matkustuksen vuoro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän