HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi-mies luulee että kaikki alaikäiset tytöt on hänen omaisuuttaan?
Eikös se ole just sitä Koraani-touhua josta niitä ulkomaalaisia aina syytetään?
Luuleeko keskiverto suomi-mies todella niin?
Eihän sedät aikuisia ja täysi-ikäisiä niin paljoa ahdistele. Nehän voi nostaa syytteet, jopa lyödä tai ottaa kuvan.
Miksi sedät ei juttele bussissa tai metrossa pojille. Ainoastaan yksinäisille tytöille.
Kuule kyllä ne juttelee, ja tädit myös. Jotkut on päällekäyvämpiä kuin toiset, mutta ei niistä yleensä kannata ahdistua.
terv. poika
Tappelussa sä voittaisit sen latvalahon sedän tai ainakin teillä olisi jollain tavalla tasapuolinen ottelu. Naisissakin on hulluja mutta me naiset jätetään pelkäämättä niitä samalla perusteella kuin te valitsette olla ahdistumatta omasta sukupuolestanne - me tiedetään että jos joutuu puolustamaan itseään, on edes jotkut mahkut.
Ja lisäksi, jos joutuisit tappeluun sen latviksen kanssa, se tuskin olisi pyrkimässä rikkomaan seksuaalista itsemääräämisoikeuttasi vaan kyse olisi jostain muusta riidasta. Tuskin munaasi kourittaisiin tai laitettaisiin sormea peräaukolle saati vakavampaa. Naisena minä ottaisin any day tappelun nakkikioskilla naisen kanssa jostain ei-seksuaalisesta kuin "vähemmän vakavan" seksuaalisen itsemääräämisoikeuden loukkauksen miehen tekemänä.
Ja vielä lisäksi, jos maailmaan nyt ilmestyisi jostain kaksimetrisiä ja 120 kg painavia homoja jotka missä tahansa, baareissa, busseissa, koulussa, jopa ammatti-ihmisten asiakkaana kourisivat teitä ja huutelisivat ja käyttäytyisivät uhkaavasti, niin teillä olisi täysin toinen ääni kellossa näissä keskusteluissa.
Uskoisiko kukaan nainen tätä vai pitäisi homojen vastaisena??
No vaihdetaan homot sitten kaksimetrisiksi 80-vuotiaiksi mummoiksi jotka tekarit lonksuen ja henki haisten kävisivät teidän muniin kiinni ettekä olisi heiltä missään turvassa. Halla-aholle homo ehdotteli jotain kadulla ja Hallis painui scriptaansa haaveilemaan am pu vansa kyseistä henkilöä päähän. Eikä Hallikseen edes koskettu! Siinä teille miehille käytännön mallia siitä miten "kivaa" se on miehillekin kun tulee häirityksi kun ei sitä todellakaan halua.
50- naiset tällä palstalla keulii kuinka nuoret pojat on helppo juottaa humalaan ja raahata kotiin panolle. Taidat olla sitä porukkaa joka ahdistelee nuoria miehiä eikä tajua että 99 ahdistelua ei ole ok sen yhden panon saamiseksi (joka sekin on päihtyneen hyväksikäyttöä).
Ikinä en tekisi mitään tuollaista selvin päin enkä kännissä. Ja jotenkin kummasti tämä on nyt kuitenkin sinunkin mielestä huono juttu. Silti taatusti istuisit vaikka viikon perse homeessa vähättelemässä vastaavaa kokemusta jossa on sukupuolet toisin päin. Naisena sanon kaikille naisille, älä juota ketään känniin ja käytä hyväksi, saati nuorta poikaa. Se nyt on itsestään selvää eikä siinä ole edes mitään keskusteltavaa.
Luuletko että naiset kuuntelevat? Luuletko että nyt kun sä sanot niin ne lopettaa ahdistelun?
Puututko tuohon myös livenä vai leikitkö hyveellistä nyt netissä kun tiedät ettet joudu toisten naisten paheksunnan kohteeksi?
Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen n. 40v mies.
Alaikäisten tyttöjen ahdisteluun en oikein osaa mitään sanoa, kun lähinnä liikun k-18 paikoissa enkä notku koulujen lähellä. Mutta baareissa ahdistelua tapahtuu todella paljon. Monet yksinäiset nuoremmat naiset ovat mielellään jonkun luotettavan aikuisen miehen kanssa iltaa viettämässä ihan siitä syystä, että silloin voivat nauttia illasta ilman häirintää. Tällöin toki se mies usein saa kuonaa päällensä vihaisilta naisilta, "ootteko te yhes vai onko toi sun tytär?" tyyliin. Naisille tuntuu välillä olevan vaikeaa ymmärtää, että mieskin voi istua iltaa naisen kanssa ilman että kyseessä on s*ksisuhde.
Ja mitä tulee ahdisteluun, niin viimeksi eilen huomattavasti nuorempi nainen ilman lupaa kokovartalohalaili minua. Pahoitinko mieleni? No en todellakaan. Mutta pistää miettimään mitä olisi tapahtunut jos osat olisivat olleet toisin päin?
Itse olin tuossa pari viikonloppua takaperin baarissa. Olen m50v ja noin 60-vuotias tytsä tuli baaritiskillä viereen kiehnäämään. Painautui vasten aika suoraviivaisesti ja kinusi tanssimaan. En lämmennyt mutta kohteliaasti kestin lähentelyt ja tilanne oikeni siitä loppujen lopuksi.
Roolit toisinpäin, niin iltalehden etusivuhan siitä olisi mennyt uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen n. 40v mies.
Alaikäisten tyttöjen ahdisteluun en oikein osaa mitään sanoa, kun lähinnä liikun k-18 paikoissa enkä notku koulujen lähellä. Mutta baareissa ahdistelua tapahtuu todella paljon. Monet yksinäiset nuoremmat naiset ovat mielellään jonkun luotettavan aikuisen miehen kanssa iltaa viettämässä ihan siitä syystä, että silloin voivat nauttia illasta ilman häirintää. Tällöin toki se mies usein saa kuonaa päällensä vihaisilta naisilta, "ootteko te yhes vai onko toi sun tytär?" tyyliin. Naisille tuntuu välillä olevan vaikeaa ymmärtää, että mieskin voi istua iltaa naisen kanssa ilman että kyseessä on s*ksisuhde.
Ja mitä tulee ahdisteluun, niin viimeksi eilen huomattavasti nuorempi nainen ilman lupaa kokovartalohalaili minua. Pahoitinko mieleni? No en todellakaan. Mutta pistää miettimään mitä olisi tapahtunut jos osat olisivat olleet toisin päin?
Jos osat olisivat olleet tosin päin, se nuori nainen olisi pahoittanut mielensä. Huomaatko kaavan? Kumman sun mielestä nyt pitäisi tässä olla mittatikku sille mitä voi tehdä ja mitä ei? Koska sinä et pahoittanut mieltäsi, sen nuoren naisen pitäisi kestää? Saattaa myös olla, että kehonkielelläsi näytit vihreää valoa. Ja joka tapauksessa, sano sille naiselle että huomasitko ettei tää välttämättä olis kaikille ok vaikka se sulle on.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole mitään käsitystä siitä millaista on elää naisena tai muunsukupuolisena tässä yhteiskunnassa. Menit minne tahansa niin kohtaat sortoa.
Kukaan muukaan ei tiedä mitä on olla muunsukupuolinen tässä yhteiskunnassa. Johtuu siitä että mitään muunsukupuoleisia ei ole olemassakaan.
onks selvä HÄ? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harry Klementin 84 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi eilen legendaarisella Itiksen metroasemalla joku setämies alkoi jututtaa minua, jutut muuttui nopeasti "tule minun luokse nukkumaan, tule nyt" onneksi metro tuli ja pääsin ahdistelijasta eroon.
Viime viikolta pari häirintää, olin pyöräilemässä, joku sähköpotkulaudalla vastaantuleva jätkä huusi" sexy gir", toinen häirintä, kun ohikulkija sanoi nätiksi.
Näinäkin kertoina treenivaatteet mulla päällä.Juuri tätä. Otetaan oikeus tunkeutua toisen korviin vaikka ei ole mitään oikeutta puhua tuntemattomille ihmisille.
Mua itseä ottaa kupoliin eniten turkulaiset, jotka kuvittele että heillä on oikeus möläyttää ohikulkijalle.
Se on juuri sitä ahdistelua oli juttu mikä tahansa. Päät kiinni ja jutelkaa tutuillenne.
Kaikenlaista kulkijaa tuntuisi olevan, jotka kuvittelee että he ovat niin erikoisia otuksia, että heillä on oikeus alkaa puhumaan muille ja työntää ääntään muiden korviin.
He ovat tunkeutujia ja sun kohdalla nämä ovat lisäneet siihen vielä ällöttävän ripauksen lisää. Niillä rajoilla menevää on myös tuijottaminen. Muiden katselukin on sellaista että alkaa olla rajoilla.
Katseen voi kohdistaa tielle tai toiseen suuntaankin, jos haluaa olla kohtelias ja myöntää muille yksityisyyttä. Henkilöstä kyllä näkee heti millainen se on jos ei osaa edes katsettaan hallita muiden joukossa.
T; M4ov
Tää tais olla vitsi.. Myöntää yksityisyyttä julkisilla paikolla.. ja eikö saisi puhua tuntemattomille julksilla paikoilla. Salli minun nauraa. Minä puhun kaikille ja monet puhuvat minulle ja ne jotka ei puhu jätän rauhaan. Ja olen sanonut nätiksi monia ihmisiä ja saanut paljon hymyjä ja kiitoksia takaisin. Mutta aina on pari prosenttia jotka ei tykkää mutta se on heidän asiansa eikä kuullu minulle.
Siis sä päätät tulla ja tunkeutua toisen korvaan ja aivoihin ilman tämän kuulijan lupaa?
Aika törkeä hyypiö olet. Sä raiskaat mahdollisesti hyvän biisin tai äänikirjan kesken kaiken aloittamalla monologisi muille, kun pidät itseäs niin paljon parempana että voit keskeytää toisen ajatukset ja olemisen hänen omistamallaan paikallaan tällä planeetalla.
Sä luulet olevas melkoinen. Ymmärrätkö minkä synnin teetkään muille?
Kukaan ei halua sua pään sisään ja äänenä korviin. Tajuutko sä saatana? Yhtä paljon et halua mun kenkää sun naamaas kuin mä en halua kuulla sulta yhtään mitään. Sama pätee myös näihin tyttöihin ja naisiin.
He eivät kaipaa sulta mitään. Pysy parin metrin päässä ja älä tuijota, älä puhu kenellekään tuntemattomalle. Onko tämä selvä tältä erää? HÄ HÄ HÄ?
Nyt, kun ollaan siirrytty avohoidon, tällaisetkin liikkuvat vapaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On erittäin tyypillistä että koulutytöt teínípíllu kiimasta valuen ihastuvat miesopettajaan ja sitten itkuisena sepittävät sormi tiukassa römpsässään kaikenlaista kostoksi kun vastarakkautta ei tule. Tuhansien miesopettajien ura on näiden teiniritsojen takia päättynyt.
Ei todellakaan ole tyypillistä että opettajan ura päättyisi kuvailemallasi tavalla, keksityin syytöksin. Sen sijaan on useita juttuja jossa aikuinen (usein mies) opettaja on hyväksikäyttänyt alaikäisiä oppilaitaan.
Se, että teini ihastuu aikuiseen ja testaa vetovoimaansa on ok, se että aikuinen ei pysty hillitsemään itseään vaan lähtee mukaan ja sekaantuu nuoriin, ei ole ok.Teinin testailu ei todellakaan ole ok. Vain testailevat naiset voi väittää että se olisi ok.
Näin on. Omana kouluaikanani tuollaista "testailua" harrastivat ainoastaan luonnehäiriöiset, päihdeongelmaiset pikkurikolliset. Itselle ei olisi tullut mieleenkään ruveta horoilemaan tuolla tavoin, ja vähän kauhunsekaisin säälin tuntein seurasin sivusta näiden elämänkoululaisten toilailuja.
Sama se on nykyäänkin. Jostain syystä teinien ahdistelusta vouhkaavat eniten ne naiset, joiden omat tyttäret hilluvat alaikäisinä kännissä tissitopeissa Itiksessä tai Triplassa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, että palstamiehet vihaavat äitejään, siskojaan, vaimojaan, tyttäriään jne. näin paljon ja ovat valmiit altistamaan heidät kaikenlaiselle ahdistelulle.
Hämmentävää, että palstanaiset vihaa isiään, veljiään, miehiään, poikiaan jne. näin paljon ja ovat valmiita väittämään heidän syyllistyvän sairaisiin rikoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen n. 40v mies.
Itse olin tuossa pari viikonloppua takaperin baarissa. Olen m50v ja noin 60-vuotias tytsä tuli baaritiskillä viereen kiehnäämään. Painautui vasten aika suoraviivaisesti ja kinusi tanssimaan. En lämmennyt mutta kohteliaasti kestin lähentelyt ja tilanne oikeni siitä loppujen lopuksi.
Miksi et soittanut Iltalehteen? Ei me voida tehdä sitä sun puolesta. Sanoitko naiselle että älä koske? Miksi et? Ei se kuulkaa miehet niin mene että yksi vääryys oikeuttaa toisen.
Muistakaas nyt että kaikki mistä nainen pahoittaa mielensä ja ahdistuu ei ole kuitenkaan ahdistelua, puhumattakaan seksuaalisesta ahdistelusta. Siihen on ihan lainsäädäntöä, eikä katsominen kuulu sen piiriin.
Taidankin ottaa kameran ja lähteä rannalle kuvaamaan taas teinejä. Vielä on kesää jäljellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen n. 40v mies.
Jos osat olisivat olleet tosin päin, se nuori nainen olisi pahoittanut mielensä. Huomaatko kaavan? Kumman sun mielestä nyt pitäisi tässä olla mittatikku sille mitä voi tehdä ja mitä ei? Koska sinä et pahoittanut mieltäsi, sen nuoren naisen pitäisi kestää? Saattaa myös olla, että kehonkielelläsi näytit vihreää valoa. Ja joka tapauksessa, sano sille naiselle että huomasitko ettei tää välttämättä olis kaikille ok vaikka se sulle on.
Olen eri, mutta mielestäni tämä juuri johtaa siihen murheelliseen kehitykseen, jossa kukaan ei uskalla tehdä enää mitään normaalejakaan asioita siinä pelossa, että joku mimosa pahoittaa mielensä. En halua sellaista yhteiskuntaa. Toivoisin että ihmiset kehittäisivät pikemminkin epämukavuuden sietokykyään.
mIKSI ON NIIN VAIKEETA TAJUTA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sedät aikuisia ja täysi-ikäisiä niin paljoa ahdistele. Nehän voi nostaa syytteet, jopa lyödä tai ottaa kuvan.
Miksi sedät ei juttele bussissa tai metrossa pojille. Ainoastaan yksinäisille tytöille.
Juttelee sille, kuka sattuu istumaan vieressä.
Kuullostaa vähän vajaamieliseltä mieheltä, seepee kuten Porissa sanottiin.
Varmasti olen älykkäämpi kuin sinä ja seepee eli cp ei ole sama kuin vajaamielinen. Porissa vajaamielisyys taitaa olla melko tavallista. Olet ilmeisesti sieltä kotoisin.
Eihän se sellainen ulkopuolisille joutava ölinä ole mistään kotoisin. Ei tartte sanoa muille mitään.
Voi vaan jättää muut ihmiset rauhaan oikeesti.
Tästä tässäkin ketjussa ja hs jutussa on kyse.
Oikeesti ei tarvi tehdä mitään. Olla hiljaa ja jättää muut rauhaan. Jokainen omistaa tällä planeetalla ja avaruudessa oman tilansa. Siihen tilaan ei tarvi tulla äänillä tai hajuilla tai muutenkaan tuijotella.
Kunnioitetaan toisiamme ja annetaan olla muiden rauhassa.
Ei siis tarvitse tehdä mitään. Ollaan tekemättä mitään ja asia on selvä!
Oman tilan jos on oma tontti. Et sä kadulla omista yhtään mitään, etkä sanele ääniä, hajuja tai yhtään mitään mutta kuin että suhun ei kosketa eikä satute oikeasti liian kovalla äänellä tai vaikka laserilla.
Sinä et sanele muille omaa tilaa.
Oma tila on se missä henkilö seisoo. Muutenhan hän putoisi tyhjyyteen.
Hän omistaa maan jalkojensa alla. Jos sinä väität omistavasi sen maan hänen allaan, niin aloita sota ja tuhoa hänen henkensä. Sillä tavoin saat sen maan hänen altaan.
Ainoa keino. Myös se että KUNNIOITAT HÄNEN TILAANSA TÄSSÄ AVARUUDESSA!!!!
ANNAT HÄNEN OLLA JA ANNAT HÄNELLE TILAA SAATANA.
Aina löytyy tilaa sille, joka käyttää Rexonaa.
Vierailija kirjoitti:
Useista noista tarinoista näkee sadan kilometrin päähän, että ovat keksittyjä.
Ei varmastikaan olleet, mutta miedosta päästä, ehkä valittu siten. Tai sitten ajat ovat muuttuneet siitä kun olin itse teini. Tai lapsi. Ihan pahintahan on siinä nuoressa teini iässä. Se mikä tuosta mielestäni ei noussut ehkä parhaalla tavalla myöskään oli se ihmiskäsityksen muutos joka itselle tuli. Opin pitämään miehiä, suurinta osaa, todella epäilyttävinä, ja jotenkin poråtentiaalisesyi sairaina. Siis osaa, mutta kuitenkin suurta osaa. Ne jotka tulevat puhumaan lapsille ja teineille ovat hyvin omituisia, oman kokemukseni mukaan. Tilanteissa oli usein mielisairauden ja epätodellisuuden tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaas nyt että kaikki mistä nainen pahoittaa mielensä ja ahdistuu ei ole kuitenkaan ahdistelua, puhumattakaan seksuaalisesta ahdistelusta. Siihen on ihan lainsäädäntöä, eikä katsominen kuulu sen piiriin.
Taidankin ottaa kameran ja lähteä rannalle kuvaamaan taas teinejä. Vielä on kesää jäljellä!
Tässä taas hyvä esimerkki siitä minkä palveluksen mies tekee muille miehille kun jättää "puolustautumatta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen n. 40v mies.
Olen eri, mutta mielestäni tämä juuri johtaa siihen murheelliseen kehitykseen, jossa kukaan ei uskalla tehdä enää mitään normaalejakaan asioita siinä pelossa, että joku mimosa pahoittaa mielensä. En halua sellaista yhteiskuntaa. Toivoisin että ihmiset kehittäisivät pikemminkin epämukavuuden sietokykyään.
Ehkä sekin aika vielä koittaa. Eihän tätä pelleilyä voi loputtomiin kestää. Mimosojakin alkaa kyllästyttää oma typeryytensä, sitä kutsutaan aikuistumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen n. 40v mies.
Miksi et soittanut Iltalehteen? Ei me voida tehdä sitä sun puolesta. Sanoitko naiselle että älä koske? Miksi et? Ei se kuulkaa miehet niin mene että yksi vääryys oikeuttaa toisen.
En soittanut iltalehteen koska en ole lumihiutale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen n. 40v mies.
Ahdistelu on jo tapahtunut kun nainen on kähminyt. Ei siinä enää kieltämisellä ole mitään merkitystä.
Mitäs jos naiset opettelisitte olemaan koskematta ilman lupaa? Onnistuisko?
Ja muistakaa: se lupa tarvitaan myös kun koskettelette alaikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kyllä ne juttelee, ja tädit myös. Jotkut on päällekäyvämpiä kuin toiset, mutta ei niistä yleensä kannata ahdistua.
terv. poika
Tappelussa sä voittaisit sen latvalahon sedän tai ainakin teillä olisi jollain tavalla tasapuolinen ottelu. Naisissakin on hulluja mutta me naiset jätetään pelkäämättä niitä samalla perusteella kuin te valitsette olla ahdistumatta omasta sukupuolestanne - me tiedetään että jos joutuu puolustamaan itseään, on edes jotkut mahkut.
Ja kuinka usein sä olet joutunut fyysisesti tappelemaan jonkun satunnaisen ahdistelijan kanssa?
Kuinka usein sulla on ollut vastenmielisen ja pelottavan ihmisen sormi väkisin peräaukolla?
Onko itselläsi sitten ollut monesti. Et tietenkään ole kertonut kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas hyvä esimerkki siitä minkä palveluksen mies tekee muille miehille kun jättää "puolustautumatta".
Ei muut miehet tarvitse mun palveluksiani. Sä olet jo päättänyt mitä miehet sinusta ovat :)
Moni ja moni. Minä vastaan diplomaattisesti ääniin, ettei kohde hyökkää ja ole aggressiivinen noin muuten. Vastaamattomuus on kuin ei myöntäisi toiselle valtiolle tämän paikkaa. Eli olisi huomaamatta tätä. Tämäkin voi ärsyttää toista.
Hän tunnusteli omaa tilaani ja tuli lähelle tuntosarvineen. Se kammoksutti minua ja vastasin hänelle jotain. Myönsin hänelle oman tilansa.