Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat

Vierailija
02.09.2023 |

Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.

Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.

Kommentit (1453)

Vierailija
361/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44v nainen, opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla koko ikäni, tehnyt töitä asiakaspalvelussa vuosia opiskeluaikana. En ole koskaan kokenut tai nähnyt yhtään väitettyjä tilanteita; en suoraan sanottuna usko että näistä on totta edes murto-osa. Mielikuvitusta, liioittelua ja (tahallaan) väärinymmärryksiä. Ihan höpötystä ja huomion hakua. Ja kaikki uskoo.

Ne uskoo, jotka on vastaavasti käytöksestä omakohtaista kokemusta. Surullista, että jotkut edelleen haluaa mitätöidä ja väittää valehtelijaksi, jopa naiset.

Kun kerran nämä valittajat haluavat yleistää oman kokemuksensa kaikkiin ("kaikkia naisia ahdistellaan"), eivätkä usko päinvastaisia kokemuksia, ei minulla ole mitään syytä uskoa heitäkään. Yleistäminen ja liioittelu, sekä vastakkaisen kokemuksen lyttääminen, vievät kaiken uskottavuuden.

Ei kai kukaan ole sanonut että kaikkia? Suurinta osaa varmasti, mutta ehkä joitain sitten ei koskaan. Tosin, useat jotka väittää ettei heitä ole koskaan ahdisteltu, kertoo kuitenkin että no on joskus jotain pientä huudeltu, mutta en pitänyt sitä ahdisteluna.

MOT. "Et vain ymmärrä että sinua on ahdisteltu". Aina tämä sama vähättely. Samalla mitalla takaisin: te ette ymmärrä ettei teitä ole ahdisteltu, ihan mielikuvitusta, pidätte normaalia käytöstä kuten ympärilleen katselua teihin kohdistuvana. Todellista narsismia, "olen niin ihana että kaikki tuijottaa".

Ps. Ja todellakin väite kuuluu aina "KAIKKIA naisia". Niinhän sinäkin väität, että kaikki eivät vain tiedosta ahdistelua.

Katselin somesta videota jossa yksinvaellusta harrastava mies päätti ilmoittaa somessa tarkat koordinaatit siitä mihin on leiriintynyt, jotta halukkaat voisivat tulla samaan paikkaan. Olen melko varma, ettei yksikään nainen joka ei ole omakohtaisesti kokenut ahdistelua silti lähtisi tekemään vastaavaa temppua. Vaikka ei olisi omakohtaisia kokemuksia ja sen perusteella voi ilmeisesti vähätellä muiden kokemuksia, tietävät nämä naiset silti sen, että miehet ovat heille luonnossakin se suurin uhka.

Miehet? Kaikki miehetkö?

Ei tietenkään. Esimerkiksi itse en ole muodostanut koskaan uhkaa yhdellekää naiselle.

Se ei kuitenkaan sulje pois sitä tosiasiaa, että tuossa kuvaamassani tilanteessa miehet olisivat muodostaneet yksin vaeltaneelle naiselle suurimman riskin, mitä vaelluksellaan tulisi kohtaamaan. Sen sijaan tuon ilmoituksen tehnyt mies sai uuden kaverin.

Naisten kokema ahdistelu ei vähene sillä, että muistutetaan meidään ahdistelemattomien miesten olemassaolosta vaan sillä, että keskitytään niihin miehiin, jotka ahdistelevat.

Noinko aloituksessa sanotaan?

Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.

Vierailija
362/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että monilla miehillä on ihan liikaa patoutuneita seksuaalisia tarpeita. Ei vaan ole mahdollisuuksia seksin harrastamiseen kiinnostavan sukupuolen edustajan kanssa.

Suomessa pitäisi olla jotain laillistettuja bordelleja tai jotain muuta vastaavaa. Tietenkin niin, että ihmisoikeus- ja muut asiat on kunnossa.

Kaikki ei vaan löydä itselleen seksikumppania vapailta markkinoilta. Ja se ylitse pursuava seksuaalienergia purkautuu ahdisteluna.

Yllä katsaus ahdistelijan pään sisälle. Muut ihmiset ovat käyttöesineitä, joita pitää saada kuluttaa vaikka väkisin. Pahinta on miten pitävät omaa sairasta käytöstään normaalina "miehen" reaktiona.

Nyt meni tulkinta vähän överiksi. Olen ollut itse jopa ahdistelun uhri. Edellä pohdin, että miten niiden ahdistelevien miesten patotutunut seksuaalienergia vähentyisi laillisesti ja ilman, että ketään käytetään hyväksi. Ei se ongelma katoa sillä, että niitä käsketään runkkaamaan. En myöskään puhunut mistään käyttöesineistä, vaan siitä, että ihmiset tekee asioita omasta tahdostaan. On olemassa seksityöläisiä ihan omasta tahdostaan. Niistä on kirjoitettu Hesarissakin.

Ei minulla ole vastauksia ongelmaan, siksi pohdiskelen vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.

Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.

Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?

Kyllähän nää tilanteen yleensä tapahtuu niin, ettei kukaan näe, ainakaan aikuinen.

No keskellä kirkasta päivää oli tuossa... missä sitä oikein liikutaan ja miksi, jos syntyy tilanne että auto ajaa viereen ja yrittää repiä naisen kyytiin.

Miksi se jäi yritykseksi? Entä miksi siitä ei tehdä rikosilmoitusta? Mies, tai siis useampi koska kuski ja pari kaappaajaa tarvitaan väkisinkin jotta nainen saadaan pysymään autossa... ajelee kaupungilla kaappaamassa tyttöjä?? 

Oikeasti nyt niitä valoja päälle...

Huom! Kyseessä oli tyttö, ei nainen. Taisi lukea tuossa että iltaisin oli tilanteita ja näistä ei ikinä kerrottu aikuisille (=ei rikosilmoitusta), ja syynä tähän varmastikin pelko siitä että tyttöä syytetään liikkumisesta liian myöhään kaupungilla vääränlaiset vaatteet päällä. Kaappaamisesta ei kirjoitettu mitään, vaan yrityksestä raahata autoon.

Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä!

Vierailija
364/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun, en tuntenut pistoa sydämmessäni koska en ole ahdistelija. Jätän tytöt ja naiset rauhaan vaikka samaa ei ole suotu minulle naisten toimesta.

Mitäs nyt?

Vierailija
365/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo näköjään mikään muuttunut siitä kun itse olin nuori, nyt vielä tullut some lisäksi.

Samaa mietin. Vielä entistäkin härskimpää menoa. Tänään jokainen äiti voisi jutella asiasta tyttöjensä kanssa. Kysyä onko tullut peniskuvia tms. Jos on, ne kannattaa pistää eteenpäin viranomaisille. Niiden lähettäminen on uudessa voimaan tulleessa lainsäädännössä kriminalisoitu.

Eikö isä voi puhua poikansa kanssa, millainen käytös naisia kohtaan on hyväksyttävää ja mikä taas ei?

Eli eikö mies kykene kasvattajaksi sinun mielestäsi, eikö poika kykene oppimaan asiallista käytöstä?

Pidät näköjään miehiä huonompana kuin naisia, jonkinlaisina vähäjärkisinä viettielukoina.

Mutta miehethän on. Kaikki miehet ovat osa ongelmaa.

Miehet pitäisi vain tappaa jo kohdussa. Miksi synnytätte miehiä?

Miksi vihaat itseäsi, mies? Miksi vihaat omaa sukupuoltasi, mies? Miksi ylipäätään identifioidut "kaikiksi miehiksi", ja oma erillinen persoonallisuus ja vapaa tahto sekä yksilönvastuu puuttuvat sinulta?

Vierailija
366/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistelivat lukiota käyvät tytöt kun olin 13-vuotias, varhain kehittynyt poika. En enää lue hesaria, mutta otsikon perusteella oletan että tämä lukiolaisten harjoittama ahdistelu on yleisempää ja hyväksytympää kuin uskoinkaan.

Teinien keskinäinen ahdistelu on kyllä oman kokemukseni mukaan todella yleistä ja takuulla sitä kyllä tapahtuu molempiin suuntiin, siis että ahdistelijoina on sekä tytöt että pojat. On hyvä että näistä asioista nykyään puhutaan ja valistetaan. Poikien kokemasta ahdistelusta pitää ehdottomasti puhua myös! Lukiolaisten, selvästi vanhempien tyttöjen nuorempaan poikaan ON väärin.

Vierailija
367/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ahdisteltu teininä juuri ollenkaan mutta siinä 22 vuotiaana alkoikin ihan urakalla. Mäpäs sanonkin vastaan ja siitähän nämä "miehet" ei tykkää. Sönköttävät aina jotakin pas kaa. Ihan sairaan ärsyttävää. Itsestäni on ainakin tullut hieman miesvihamielinen.

N26

Hyvä, pysy vain kotona ja jatka miesten vihaamista. Se tekee tutkimuksen mukaan naiset onnelliseksi, kun elää sinkkuna ja vihaa miehiä.

Olen hyvinkin onnellinen: minulla on opiskelupaikka ja ystäviä joita tapaan usein. Vihaan miehiä, mutta se ei määritä minua

eri

Käytkö terapiassa?

Vihaan miehiä kuulostaa yhtä oudolle kuin vihaan naisia.

-ohis

Vierailija
368/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44v nainen, opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla koko ikäni, tehnyt töitä asiakaspalvelussa vuosia opiskeluaikana. En ole koskaan kokenut tai nähnyt yhtään väitettyjä tilanteita; en suoraan sanottuna usko että näistä on totta edes murto-osa. Mielikuvitusta, liioittelua ja (tahallaan) väärinymmärryksiä. Ihan höpötystä ja huomion hakua. Ja kaikki uskoo.

Ne uskoo, jotka on vastaavasti käytöksestä omakohtaista kokemusta. Surullista, että jotkut edelleen haluaa mitätöidä ja väittää valehtelijaksi, jopa naiset.

Kun kerran nämä valittajat haluavat yleistää oman kokemuksensa kaikkiin ("kaikkia naisia ahdistellaan"), eivätkä usko päinvastaisia kokemuksia, ei minulla ole mitään syytä uskoa heitäkään. Yleistäminen ja liioittelu, sekä vastakkaisen kokemuksen lyttääminen, vievät kaiken uskottavuuden.

Ei kai kukaan ole sanonut että kaikkia? Suurinta osaa varmasti, mutta ehkä joitain sitten ei koskaan. Tosin, useat jotka väittää ettei heitä ole koskaan ahdisteltu, kertoo kuitenkin että no on joskus jotain pientä huudeltu, mutta en pitänyt sitä ahdisteluna.

MOT. "Et vain ymmärrä että sinua on ahdisteltu". Aina tämä sama vähättely. Samalla mitalla takaisin: te ette ymmärrä ettei teitä ole ahdisteltu, ihan mielikuvitusta, pidätte normaalia käytöstä kuten ympärilleen katselua teihin kohdistuvana. Todellista narsismia, "olen niin ihana että kaikki tuijottaa".

Ps. Ja todellakin väite kuuluu aina "KAIKKIA naisia". Niinhän sinäkin väität, että kaikki eivät vain tiedosta ahdistelua.

Katselin somesta videota jossa yksinvaellusta harrastava mies päätti ilmoittaa somessa tarkat koordinaatit siitä mihin on leiriintynyt, jotta halukkaat voisivat tulla samaan paikkaan. Olen melko varma, ettei yksikään nainen joka ei ole omakohtaisesti kokenut ahdistelua silti lähtisi tekemään vastaavaa temppua. Vaikka ei olisi omakohtaisia kokemuksia ja sen perusteella voi ilmeisesti vähätellä muiden kokemuksia, tietävät nämä naiset silti sen, että miehet ovat heille luonnossakin se suurin uhka.

Miehet? Kaikki miehetkö?

Ei tietenkään. Esimerkiksi itse en ole muodostanut koskaan uhkaa yhdellekää naiselle.

Se ei kuitenkaan sulje pois sitä tosiasiaa, että tuossa kuvaamassani tilanteessa miehet olisivat muodostaneet yksin vaeltaneelle naiselle suurimman riskin, mitä vaelluksellaan tulisi kohtaamaan. Sen sijaan tuon ilmoituksen tehnyt mies sai uuden kaverin.

Naisten kokema ahdistelu ei vähene sillä, että muistutetaan meidään ahdistelemattomien miesten olemassaolosta vaan sillä, että keskitytään niihin miehiin, jotka ahdistelevat.

Eikös tuo tarkoita, että toivottavasti moni mies joka on ahdistellut lukee jutun? Ja tajuaa että on tullut käyttäydyttyä tosi tyhmästi.

Vierailija
369/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?

M46

Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?

Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.

En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on. 

Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.

Kokeeko? Onko jotain lähdettä tai tutkimusta jossa pojat kertoo näistä kokemuksistaan?

Oli henkilökunnan taholta tapahtuvasta ahdistelusta. Mutta tasa-arvovaluutettu, nainen, kuittasi pelleilynä. Google on tässäkin ystävä.

Katsos, pojathan ne vaan pelleilee, ei niitä tarvitse uskoa. Ja noin, ne ongelmat vaan katoaa!

Kaksoisstandardit 🤮

Eikä yhtäkään mammaa kiinnosta tämä. Poikia saa kohdella kuinka seksistisesti tahansa.

Siis olen kyllä lukenut jonkun jutun, jossa sanottiin että pojat raportoi häirintää jonkin verran, selvästi tyttöjä vähemmän ja pojat kertoi kokeneensa häirintää myös miesten taholta. Ja samassa jutussa mainittiin että osa poikien vastauksista oli selviä pelleilyvastauksia, mutta ei sentään kaikki tai edes suurin osa. Mutta linkkaa ihmeessä juttuun jossa tasa-arvovaltuutettu kertoo ettei pojat kärsi häirinnästä ja kaikki heidän vastaukset on pelkkiä pelleilyvastauksia.

Naiset päättämässä mikä on selvä pelleilyvastaus.

Klassista

Minä uskon että normaaliälyinen älyinen ihminen pystyy kyllä erottamaan joukosta selvät pelleilyt. Haluat sanoa ettei yksikään kouluikäinen pelleilisi tuollaisessa kysymyksessä?

Varmaan pelleilee, mutta sinäkö väität ettei tytöt pelleile ollenkaan??? Jos ja kun tytötkin pelleilevät, MIKSI pelleilyllä selitetään nimenomaan POIKIEN vastauksia?

Osaatko perustellen vastata? Miksei vastaavia lausuntoja näe IKINÄ tyttöjen vastauksista?

Jään odottamaan todella hyviä perusteluita nyt.

Tämä on hyvin helppo. Poikien on helppoa pelleillä suuressa määrin, koska ongelma ei juuri koske heitä ja he eivät suuren kokonsa ja vahvuutensa vuoksi koe tilanteita yhtä uhkaavina. Voin luvata ettei monikaan tyttö jota on ahdisteltu halua pelleillä siitä. Tämä sinun vouhkaus todistaa juurikin vastapuolen pointin.

Kehäpäätelmä jossa ohitetaan poikien kertomukset.

Päätät että poikien on helppo pelleillä koska se ongelma ei kosketa heitä. Ja se ei kosketa heitä koska heidän on helppo pelleillä.

Mitäs jos onkin niin etteivät pojat pelleile ja ongelma koskettaa heitä?

Todennäköisempää on juuri se, mihin nämäkin ketjut viittaa joissa miehet vain ja ainoastaan vähättelee ahdistelua ja pelleilee ja naiset ei. Että miehet sekä ei koe likimainkaan yhtä paljon ahdistelua kuin naiset ja eivätkä koe sitä yhtä uhkaavina. Ja sen takia teinipojillakin on varaa pelleillä asialla joka ei koske heitä ja aikuiset normaaliälyiset ihmiset kyllä pystyy erottamaan joukosta selvät pelleilyt. Lopeta ahdistelun vähättely. Sen jälkeen me uskotaan että tiedät mistä on kyse ja että miehetkin kokee sitä samassa määrin.

Vierailija
370/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toimittaja pakottaa kirjoittamaan tuollaisia, niin lapsethan keksii miellyttääkseen inceltätiä.

Vierailija
371/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun, en tuntenut pistoa sydämmessäni koska en ole ahdistelija. Jätän tytöt ja naiset rauhaan vaikka samaa ei ole suotu minulle naisten toimesta.

Mitäs nyt?

Jatka vaikka samaan malliin. Kivaa syksyä sinulle!

Vierailija
372/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että monilla miehillä on ihan liikaa patoutuneita seksuaalisia tarpeita. Ei vaan ole mahdollisuuksia seksin harrastamiseen kiinnostavan sukupuolen edustajan kanssa.

Suomessa pitäisi olla jotain laillistettuja bordelleja tai jotain muuta vastaavaa. Tietenkin niin, että ihmisoikeus- ja muut asiat on kunnossa.

Kaikki ei vaan löydä itselleen seksikumppania vapailta markkinoilta. Ja se ylitse pursuava seksuaalienergia purkautuu ahdisteluna.

Jos halut purkautuu tuolla tavalla niin kemiallinen kastraatio on validi vaihtoehto.

Kerro toki parempi vaihtoehto siihen miten puutteessa eläville miehille löytyy vakituinen seksikumppani.

Jos ei kykene ihmissuhteeseen niin nyrkki- elviira riittää. Että pitäisi sääliä pedariahdistelijoita ja järjestää niille seksiä? Nappi huuleen ja loppuu huolesi! Tai opettele käyttäytymään ihmiseksi niin voi löytyä ihan oikeakin nainen.

Junalauta yhteiskunta ole teille seksiä velkaa tai ole oikeutta lähmiä kun yyyhyy tekee mieli.

Älä mulle raivoa, ei mulla ole ongelmaa. Mitä vaan olen havainnoinut ympäröivää elämää, niin aika monet miehet elää puutteessa. On sinkkuja, jotka ei saa naista, vaikka olisivat ihan hyväkäytöksisiä. Ei vaan naiset innostu seksuaalisesti. Sitten on paljon niitä ukkomiehiä, joiden kumppani ei innostu enää seksistä.

Nämä miehet ei ole huonokäytöksisiä. Mutta elävät tahtomattaan valtavassa puutteessa.

En tiedä mikä siihen olisi avuksi, surullista se on kuitenkin.

Miten tämä ruikutus liittyy asiaan? Ei mitenkään.

No siten, että ne puutteessa olevat miehet ahdistelee todennäköisimmin. Jos miehellä on toimiva seksisuhde, niin ei sen tarvitse ahdistella tyttöjä kadulla ja kaupoissa.

Vierailija
373/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.

T31

Vierailija
374/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, että kaupan kassana ollessa oli aina olo, että on asiakkaiden arvioitavana ja kuka vaan saa sanoa mitä haluaa minusta.

Vierailija
375/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.

Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.

Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?

Kyllähän nää tilanteen yleensä tapahtuu niin, ettei kukaan näe, ainakaan aikuinen.

No keskellä kirkasta päivää oli tuossa... missä sitä oikein liikutaan ja miksi, jos syntyy tilanne että auto ajaa viereen ja yrittää repiä naisen kyytiin.

Miksi se jäi yritykseksi? Entä miksi siitä ei tehdä rikosilmoitusta? Mies, tai siis useampi koska kuski ja pari kaappaajaa tarvitaan väkisinkin jotta nainen saadaan pysymään autossa... ajelee kaupungilla kaappaamassa tyttöjä?? 

Oikeasti nyt niitä valoja päälle...

Huom! Kyseessä oli tyttö, ei nainen. Taisi lukea tuossa että iltaisin oli tilanteita ja näistä ei ikinä kerrottu aikuisille (=ei rikosilmoitusta), ja syynä tähän varmastikin pelko siitä että tyttöä syytetään liikkumisesta liian myöhään kaupungilla vääränlaiset vaatteet päällä. Kaappaamisesta ei kirjoitettu mitään, vaan yrityksestä raahata autoon.

Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä!

Mitäs se autoon raahaaminen on? Kuulostaa kaappaukselta ja raisk ausyritykseltä.

Mikä syy liikkua paikoissa joissa ei ole aikuisia (muita kuin miehiä, koska auto = aikuinen mies) ? Oli vaatteet siis mitä hyvänsä? Avaa vähän.

Ja tuossa muistettiin kertoa ongelmista keskellä kirkasta päivää. Oikeasti, missä te kuljette jos paikalla ei ole aikuisia puolustamaan, mutta on aikuisia ahdistelemaan. Kertokaa nyt jotain konkreettista! Laitetaan porukalla sit infoa poliisille niin saadaan sille stoppi.

Vierailija
376/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet? Kaikki miehetkö?

Kaiken ikäiset. Ahdistelija ei kunnioita toista ihmistä ja tämän oikeutta koskemattomuuteen.

Se on se ongelma, ja jotkut miehetkin joutuvat ahdistelluiksi.

Ongelma ovat ahdistelijat, eivät uhrit. Ahdistelijat vaikka kemialliseen kastraatioon, elleivät kykene pitämään libidoaan ja itseään kurissa.

Vierailija
377/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on meitä isejä jotka täräyttää kuution muotoisen nyrkin ahdistelijan leukaperiin ilomielin.

Kertokaa iseille jos joku käyttäytyy huonosti, niin me isät potkitaan paskat pihalle ahdistelijoista ilomielin. Antakaa meille työtä olla sankareita jälleen ja hyvä syy purkaa vihaa oikeisin kohteisiin.

Me isät tehdään pitkää päivää paskaduunia ja olemme täysin räjähdysherkkiä.

Kertokaa iseille jos teitä kohtaan on oltu pahoja, niin me hoidetaan loput.

Tätäkö tässä nyt halutaan?

Ahdistelijat ei tule saamaan mitään muuta kuin isit.

Vierailija
378/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos halut purkautuu tuolla tavalla niin kemiallinen kastraatio on validi vaihtoehto.

Kerro toki parempi vaihtoehto siihen miten puutteessa eläville miehille löytyy vakituinen seksikumppani.

Jos ei kykene ihmissuhteeseen niin nyrkki- elviira riittää. Että pitäisi sääliä pedariahdistelijoita ja järjestää niille seksiä? Nappi huuleen ja loppuu huolesi! Tai opettele käyttäytymään ihmiseksi niin voi löytyä ihan oikeakin nainen.

Junalauta yhteiskunta ole teille seksiä velkaa tai ole oikeutta lähmiä kun yyyhyy tekee mieli.

Älä mulle raivoa, ei mulla ole ongelmaa. Mitä vaan olen havainnoinut ympäröivää elämää, niin aika monet miehet elää puutteessa. On sinkkuja, jotka ei saa naista, vaikka olisivat ihan hyväkäytöksisiä. Ei vaan naiset innostu seksuaalisesti. Sitten on paljon niitä ukkomiehiä, joiden kumppani ei innostu enää seksistä.

Nämä miehet ei ole huonokäytöksisiä. Mutta elävät tahtomattaan valtavassa puutteessa.

En tiedä mikä siihen olisi avuksi, surullista se on kuitenkin.

Miten tämä ruikutus liittyy asiaan? Ei mitenkään.

No siten, että ne puutteessa olevat miehet ahdistelee todennäköisimmin. Jos miehellä on toimiva seksisuhde, niin ei sen tarvitse ahdistella tyttöjä kadulla ja kaupoissa.

Sanattomaksi vetää.

Vierailija
379/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ite koko ikäni saanut perääni kaiken näkösiä kulkijoita esim kaduilla, pahinta mun kohdalla se on ollut ehkä 3kympin molemmin puolin. Itse tosin enempi saan ihan kehuja että olen kaunis, halventavaa en saa niin usein.) nuorempana )kun pukeuduin hyvin paljastavasti, se vaikutti.

Joka päivä kun oon mennyt jonnekin niin ainakin 33vuotiaaksi joku mies perässä. En muista kaikkia kosketteluja tms.

Nykyään oon huomannut että kun on korostetun päsmäröivä ja tiukat rajat, moni pelästyy.

Kannattaa myös miettiä pukeutumista, ihan oikeesti. Nyt on niin paljastavat asut muodissa että suoraan sanottuna en ihmettele, jos joku tuijottaa. Nuoruuteen kuuluu huomionhaku, mutta kun se huomio ei sit rajaudu vaan niihin kivoihin tyyppeihin. Jos Vähän miettii että onko hyvät että alushousut näkyy kunnolla läpi, ja 90 pros vartalosta on paljas, niin se kyllä vaikuttaa.

Ajatellaan, että naisen pitää peittää itsensä, koska miehet ei pysty kontroimaan itseään? Suomessa on aina saanut olla esim. pienissä bikineissä uimarannalla ja oletettu ettei miehet käy käsiksi tai ahdistelee edes verbaalisesti. Minihame et ja napapuserot on olleet meillä normaaleja vähintään 70 vuotta. Ja nyt joku ajattelee, että pitää peittää vartalo, koska se on kutsu/merkki miehelle? Ennemmin pitää puolustaa, että ei kosketa tai kommentoida vaikka olis kuinka seksipommi. Oikeasti moni ei uskalla seksipommeille kommetoida mitään, vaan kohteina on ujot nuoret tytöt. Kyllä se seksuaalinen ahdistelu on vallan tavoittelua, eikä muuta.

Vierailija
380/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?

M46

Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?

Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.

En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on. 

Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.

Kokeeko? Onko jotain lähdettä tai tutkimusta jossa pojat kertoo näistä kokemuksistaan?

Oli henkilökunnan taholta tapahtuvasta ahdistelusta. Mutta tasa-arvovaluutettu, nainen, kuittasi pelleilynä. Google on tässäkin ystävä.

Katsos, pojathan ne vaan pelleilee, ei niitä tarvitse uskoa. Ja noin, ne ongelmat vaan katoaa!

Kaksoisstandardit 🤮

Eikä yhtäkään mammaa kiinnosta tämä. Poikia saa kohdella kuinka seksistisesti tahansa.

Siis olen kyllä lukenut jonkun jutun, jossa sanottiin että pojat raportoi häirintää jonkin verran, selvästi tyttöjä vähemmän ja pojat kertoi kokeneensa häirintää myös miesten taholta. Ja samassa jutussa mainittiin että osa poikien vastauksista oli selviä pelleilyvastauksia, mutta ei sentään kaikki tai edes suurin osa. Mutta linkkaa ihmeessä juttuun jossa tasa-arvovaltuutettu kertoo ettei pojat kärsi häirinnästä ja kaikki heidän vastaukset on pelkkiä pelleilyvastauksia.

Naiset päättämässä mikä on selvä pelleilyvastaus.

Klassista

Minä uskon että normaaliälyinen älyinen ihminen pystyy kyllä erottamaan joukosta selvät pelleilyt. Haluat sanoa ettei yksikään kouluikäinen pelleilisi tuollaisessa kysymyksessä?

Varmaan pelleilee, mutta sinäkö väität ettei tytöt pelleile ollenkaan??? Jos ja kun tytötkin pelleilevät, MIKSI pelleilyllä selitetään nimenomaan POIKIEN vastauksia?

Osaatko perustellen vastata? Miksei vastaavia lausuntoja näe IKINÄ tyttöjen vastauksista?

Jään odottamaan todella hyviä perusteluita nyt.

Tämä on hyvin helppo. Poikien on helppoa pelleillä suuressa määrin, koska ongelma ei juuri koske heitä ja he eivät suuren kokonsa ja vahvuutensa vuoksi koe tilanteita yhtä uhkaavina. Voin luvata ettei monikaan tyttö jota on ahdisteltu halua pelleillä siitä. Tämä sinun vouhkaus todistaa juurikin vastapuolen pointin.

Kehäpäätelmä jossa ohitetaan poikien kertomukset.

Päätät että poikien on helppo pelleillä koska se ongelma ei kosketa heitä. Ja se ei kosketa heitä koska heidän on helppo pelleillä.

Mitäs jos onkin niin etteivät pojat pelleile ja ongelma koskettaa heitä?

Edelleen, kyllä selvät pelleilytapaukset tunnistaa. Asia sinällään kyllä koskettaa myös poikia ja poikien kohtaamaan ahdisteluun pitää suhtautua vakavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän