HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 44v nainen, opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla koko ikäni, tehnyt töitä asiakaspalvelussa vuosia opiskeluaikana. En ole koskaan kokenut tai nähnyt yhtään väitettyjä tilanteita; en suoraan sanottuna usko että näistä on totta edes murto-osa. Mielikuvitusta, liioittelua ja (tahallaan) väärinymmärryksiä. Ihan höpötystä ja huomion hakua. Ja kaikki uskoo.
Ne uskoo, jotka on vastaavasti käytöksestä omakohtaista kokemusta. Surullista, että jotkut edelleen haluaa mitätöidä ja väittää valehtelijaksi, jopa naiset.
Höpöhöpö. Naisia ja tyttöjähän uskotaan varauksetta kaikessa.
Poikien raportoimat vastaukset ovat tasa-arvovaltuutetun mukaan pelleilyä.
Niin reilu tämä maailma on.
Jo lähtökohtaisesti pidetään poikia ja miehiä valehtelijoina ja tyttöjä ja naisia rehellisinä ja luotettavina.
Pelottavaa mihin tämä tulee johtamaan.
Tämähän on kuin joku taantunut arabimaa käänteisesti: naisen sana on aina lähtökohtaisesti totta ja miehet tarvii monta todistajaa todistamaan puolestaaan.
Ellei nainen jää todella selvästi kiinni paskanpuhumisesta, hän on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 44v nainen, opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla koko ikäni, tehnyt töitä asiakaspalvelussa vuosia opiskeluaikana. En ole koskaan kokenut tai nähnyt yhtään väitettyjä tilanteita; en suoraan sanottuna usko että näistä on totta edes murto-osa. Mielikuvitusta, liioittelua ja (tahallaan) väärinymmärryksiä. Ihan höpötystä ja huomion hakua. Ja kaikki uskoo.
Ne uskoo, jotka on vastaavasti käytöksestä omakohtaista kokemusta. Surullista, että jotkut edelleen haluaa mitätöidä ja väittää valehtelijaksi, jopa naiset.
Kun kerran nämä valittajat haluavat yleistää oman kokemuksensa kaikkiin ("kaikkia naisia ahdistellaan"), eivätkä usko päinvastaisia kokemuksia, ei minulla ole mitään syytä uskoa heitäkään. Yleistäminen ja liioittelu, sekä vastakkaisen kokemuksen lyttääminen, vievät kaiken uskottavuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.
Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.
Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.
Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.
Mulla olisi näitä tarinoita paljon lisää. Paljon. Lisää.Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.
Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa.
Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.
Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.
Niin ja olen nyt 26 vuotias.Ja tarinasi onnistui muuttumaan vain entistä epäuskottavammaksi.
Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita.
Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri
joo... se odotti vuosien ajan just sinua, aivan jatkuvasti, kukaan ei tiedä asiasta mutta se on totta koska sä sanot niin.
Ja niitä miehiä oli muuten rivissä. Niitä oli ainakin satoja runkkaamassa kun sä kävelit sen metsikön läpi. Kaikki perheellisiä, niillä oli omia lapsia joita ne varmasti rai skasi...
Kyllähän niitä itsensäpaljastelijoita on ollut, ihan sellaisia tunnettuja tapauksia joista on tiennyt sekä lapset että aikuiset, mutta ei ole pystytty/haluttu puuttua kun ei muuta todisteita ole kuin lasten kertomus. Mikä saa epäilemään ettei kertomus olisi totta? Varsin yleistä sekin ettei lapsi uskalla kertoa kenellekään, häpeän tai muun pelon takia.
Eikä vain lapsi. Yksi inhottavimmista jutuista mitä itse olen kokenut oli se kun bussissa keskellä kirkasta päivää vanhempi mies työnsi käden jalkojen väliin kun kumarruin nostamaan laukkua lattialta. En saanut siinä tilanteessa tehtyä mitään, lamaannuin ja muutaman sekunnin päästä piti jäädä bussista. Kerroin jutusta vasta aikuisena kaverille koska häpesin.
Miksi asian todistaneet naiset eivät puuttuneet asiaan?
Bussissa ei ollut paljon väkeä ja tuskin kovin moni edes huomasi. Sitä mitä bussissa sen jälkeen tapahtui kun jäin pois en luonnollisesti tiedä. Ja miksi puuttuminen koskee vain naisia? Kaikki mitä kirjoitat on niin sairasta. Naiset ei uskalla puuttua jo alunperinkään siksi että saavat pahimmassa tapauksessa itse sen miehen kimppuunsa ja jäävät fyysisesti alakynteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?
M46
Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?
Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.
En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on.
Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.
Kokeeko? Onko jotain lähdettä tai tutkimusta jossa pojat kertoo näistä kokemuksistaan?
Tietenkin myös miehiä ahdistellaan. Suhdeluku lienee noin 1/10. Kerron tämän kyllä aina kun asiasta puhun (silti poikapuoliset voivat tästäkin tiedosta uhriutua, kun eivät saa tuossa kohtaa edustaa sitä "voitokasta" roolia, se on voi voi), esim. koulussa etiikkaan ja terveystietoon liittyen. Muistan aina myös sanoa, että two wrongs don't make a right. Joku aina möläyttää sen "entäs kun mun miestäkin on ahdisteltu nuorena..." Totean tähän, että se on tasan yhtä ikävää ja kurjaa. Silti se ei muuta tuota suhdelukua ja rakenteiden sukupuolittuneisuutta miksikään. Molemmat on tärkeitä asioita, mutta välillä voidaan tosiaan puhua ihan siitäkin tosiseikasta, että tytöt kohtaavat tätä aivan valtavan paljon enemmän, mikä merkitsee nimenomaan niiden munallisten valitustyötä.
Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.
Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Tässä alla taas palstan omasta mielestään mahtava parisuhdemateriaali näyttää kädestä pitäen miksi niistä ei ole tytölle isäksi. Eikä pojalle.
Ja kun 9 lk pojat rapotoivat seksuaalisesta ahdistelusta, tasa-arvovaltuutetun toimistosta naiset kommentoi, et "pelleilyvastauksia"
Miksei kukaan kyseenalaistanut heidän äitiyttään?
Ohis, nainen
Totta. Miesten kokemukset saadaan tehokkaasti vaimennettua kun vedotaan siihen ettei tilastojen mukaan naiset ahdistele.
Eivätkö naiset tilastojen mukaan ahdistele kun tilastot korjataan naisten toimesta paremmiksi.
Itä-helsinkiläisenä voi sanoa, että ulkomaalaisen näköisiä tyttöjä ahdistellaan jopa edemmän. Heitä ei kunnioiteta sitäkään vertaa kuin "vaaleita kotimaisia".
Mitä tummempi iho tai mustemmat hiukset, sen enemmän pappoja pyörii pepun takana.
Eikä ole yks tai kaks havaintoa, vaan näen sitä joka päivä, aspana kun oon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?
M46
En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on.
Todella iso. Mutta tabu. Naisten harjoittamasta ahdistelusta ei pidetä mölyä.
No rupea pitämään mölyä! Jos ongelma on todella saman tasoinen, kun lukioikäisten tyttöjen kohtaama ahdistelu, niin hyvä olisi tehdä sille jotain. Mutta kummasti miehiä kiinnostaa naisten harjoittama ahdistelu vain silloin, kun naiset kertovat omista kokemuksistaan.
Ei tämä ole mikään että no mekin saadaan kun naisetkin ahdistelee, vaan kaikkeen ahdisteluun pitää puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.
Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.
Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.
Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.
Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.
Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.
Mulla olisi näitä tarinoita paljon lisää. Paljon. Lisää.Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.
Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa.
Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.
Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.
Niin ja olen nyt 26 vuotias.Ja tarinasi onnistui muuttumaan vain entistä epäuskottavammaksi.
Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita.
Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri
joo... se odotti vuosien ajan just sinua, aivan jatkuvasti, kukaan ei tiedä asiasta mutta se on totta koska sä sanot niin.
Ja niitä miehiä oli muuten rivissä. Niitä oli ainakin satoja runkkaamassa kun sä kävelit sen metsikön läpi. Kaikki perheellisiä, niillä oli omia lapsia joita ne varmasti rai skasi...
Kyllähän niitä itsensäpaljastelijoita on ollut, ihan sellaisia tunnettuja tapauksia joista on tiennyt sekä lapset että aikuiset, mutta ei ole pystytty/haluttu puuttua kun ei muuta todisteita ole kuin lasten kertomus. Mikä saa epäilemään ettei kertomus olisi totta? Varsin yleistä sekin ettei lapsi uskalla kertoa kenellekään, häpeän tai muun pelon takia.
Noita näkee loppujenlopuksi hyvin harvat. Toisaalta jos ketjuun ilmestyy joku "täti" jolla näitä ahdistelukohtaamisia tuntuu eri pervoineen tapahtuvan monta kertaa viikossa ja aina vaan rankempien yksityiskohtien kanssa niin tarinat ei ole enää kovinkaan uskottavia vaan keksittyjä.
Nää ketjut nimittäin pyörii ihan selkeiden toistuvien kuvioiden kautta. Kuvioihin liittyy keksityt ja aina vaan rankemmaksi muuttuvat tarinat, aina vaan rankemmaksi muuttuvat vaatimukset rangaistuksista. etc kun keskustelijat kiihkoissaan koittaa ylittää toistensa tarinat.
Voi esim. miettiä metsäkedon tapausta jossa veitola lähti keräämään jostain somesta tarinoita naisilta. Lähtökohta oli huono käytös (tai jotain sen tapaista) mutta tarinat muuttui somessa lopulta siihen että useampi nainen sai tuomion keksittyään paikkansapitämättömiä väitteitä ja loukkauksia tästä kohun kohteeksi asetetusta laulajasta.
Ihan vastaavat toinen toistaan liioitellummat tarinat seuraa toisiaan muissakin vastaavissa ketjuissa. Tässä tosin ei ole (vielä) ketään henkilöä maalitettavana joten tarinoitakin voi keksiä vapaammin.
Suomi on Euroopan vaarallisin maa naisille!
Vierailija kirjoitti:
Surullista luettavaa tuo HS:n juttu, kuten tämä ketju. Huomaa, ettei maailma ole muuttunut omista nuoruusvuosistani mihinkään. Paitsi tietenkin sen puolesta, että asiasta keskustellaan nykyään enemmän, mikä on hyvä. Vaikka keskustelu ei ole näihin ahdistelijoihiin vaikuttanut, niin ainakin nuoret naiset ovat paremmin perillä omista oikeuksistaan.
Minun on hyvin vaikea ymmärtää mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä joka kokee oikeudekseen rikkoa toisen koskemattomuutta ja rajoja verbaalisesti saati fyysisesti. Edes niinä hormoninhuuruisimpina vuosina ei olisi koskaan tullut mieleeni käyttäytyä täysin toista kunnioittamatta.
Koskemattomuutta ei voi rikkoa verbaalisesti. Rajoja taas ei voi tietää ellei nainen ilmoita niistä.
Vierailija kirjoitti:
Maailman vaarallisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran nämä valittajat haluavat yleistää oman kokemuksensa kaikkiin ("kaikkia naisia ahdistellaan"), eivätkä usko päinvastaisia kokemuksia, ei minulla ole mitään syytä uskoa heitäkään. Yleistäminen ja liioittelu, sekä vastakkaisen kokemuksen lyttääminen, vievät kaiken uskottavuuden.
Ei kai kukaan ole sanonut että kaikkia? Suurinta osaa varmasti, mutta ehkä joitain sitten ei koskaan. Tosin, useat jotka väittää ettei heitä ole koskaan ahdisteltu, kertoo kuitenkin että no on joskus jotain pientä huudeltu, mutta en pitänyt sitä ahdisteluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää keksittyjä tarinoita entisten päälle jotta sosiaaliprnoa kaipaava kukkahattuvasemmisto saa lisää kiihottumismateriaalia.
Se kertoo susta aika paljon, että ennemmin kiellät toisen kokemukset ja koetat vaientaa näitä naisia kertomasta kokemuksiaan, kuin puuttuisit itse ongelmaan ja peräänkuuluttaisit jokaisen oikeutta koskemattomuuteen. Sä olet osa ongelmaa ja raiskauskulttuurin ylläpitäjä oman toimintasi kautta.
Kuinka moneen ahdisteluun olet puuttunut viime viikolla? Entä tänä vuonna?
Estätkö miesten tekoja aktiivisesti? Siihen luulisi olevan mahdollisuuksia kun se kerran on niin yleistä.
Ole sinä se sankari joka soittaa poliisille kun tyttö ei itse uskalla.
-Kahteen ahdisteluun viime viikolla. En muista kuinka moneen viime vuonna.
-Pyrin omalta osaltani estämään, en lähde raiskausläppiin mukaan koska niissä ei ole mitään hauskaa. Vaadin hyvää käytöstä myös omilta ystäviltäni. Baarissa olen useamman kerran puuttunut ääliöiden käytökseen, kun ovat vaikkapa puristelleet naisia. Olen ihan fyysisesti mennyt väliin.
-Kyllä, varmasti soitan poliisille jos näen että jotain ahdistellaan.
Minulla ei ole ongelma myöntää, että miehet käyttäytyvät huonosti naisia kohtaan. Olen jopa itse nuorena sanallisesti ahdistellut pyytämällä seksiä, kun en tiennyt muusta ja kulttuuri on sellainen. Nyt ymmärrän enemmän. Ymmärrän valta-asetelman ja fyysisen kokoeron ja sen myötä myös sen, että miksi naisen heittämä "hyvä perse" ei ole yhtään niin vakava asia kuin miehen heittämä. Pointti on siinä, että nainen tuskin pystyisi tekemään minulle (185cm/100kg) mitään mitä en haluaisi. Sit kun pohdit asiaa toisinpäin niin ymmärtänet ongelman.
Näin kun kaikki ihmiset käyttäytyisivät, niin olisi tyttöjen (ja poikienkinkin) aivan erilaista kasvaa. Kiitos hyvästä esimerkistä.
Tuo se juuri on, että kun "kulttuuri on sellainen" niin moni ei edes hahmota ongelmaa. Hyvä että olet kääntämässä sitä omalta osaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.
Kokeeko? Onko jotain lähdettä tai tutkimusta jossa pojat kertoo näistä kokemuksistaan?
Oli henkilökunnan taholta tapahtuvasta ahdistelusta. Mutta tasa-arvovaluutettu, nainen, kuittasi pelleilynä. Google on tässäkin ystävä.
Katsos, pojathan ne vaan pelleilee, ei niitä tarvitse uskoa. Ja noin, ne ongelmat vaan katoaa!
Kaksoisstandardit 🤮
Eikä yhtäkään mammaa kiinnosta tämä. Poikia saa kohdella kuinka seksistisesti tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ujommat miehet eivät uskalla jutella naisille ollenkaan, kun mikä tahansa voidaan ymmärtää ahdisteluksi.
Ja syntyvyys laskee laskemistaan, koska parisuhteita ei synny.
Eikö kotona opetettu normaalia kommunikointia? Siihen ei kuulu kaupan henkilökunnan tissien kommentointi tai seksiehdotukset heille. Ei pitäisi olla kenellekään liian vaikeaa.
Ei "setämies" saisi jutella kaupan kassan kanssa edes säästä, kun senkin se tekee päästäkseen uimaan naisen pöksyihin.
Kyllä saa. Mutta usko pois, kassahenkilö kyllä on oppinut huomaamaan, kenellä se jutteleminen on pelkkää juttelua ja kenellä se on pyrkimys johonkin muuhun.
Heh, kuulostaa siltä että noilla naisilla on vähän liian suuret luulot itsestään.
Vähän sama kuin incelít jotka luulee että se hymy on pyyntö johonkin muuhun. Ei tytöt, se että mies hymyilee teille ei tarkoita että hän pyrkisi johonkin muuhun. Se on ihan perus käytöstapoja.
Mun on ihan turha alkaa tätä sulle sen enempää selittämään koska ilmeisesti olet mies eikä sulla ole mitään käryä mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehille
Ja lapsille
Spinnaaminen?
Tää teidän miesviha on arkea, mä nostan sen näkyviin. Se on totta ettei se teitä kiinnosta.