Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat

Vierailija
02.09.2023 |

Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.

Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.

Kommentit (1453)

Vierailija
241/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaatin valta alkaa Suomessa olla jotain aivan järkyttävää. 10-20 vuotta sitten ei ollut läheskään tällaista.

Ne paikat missä turvallisemman tilan periaate toteutuu ovat jo harvinaisuus.

Öhöm voin kyllä sanoa että varmasti oli. 20 vuotta sitten tästä ei puhuttu samalla tavalla. Se oli jotenkin hyväksytympää ja ikävä kyllä asenne oli vielä enemmän siihen suuntaan että ahdistelu oli tytön oma vika. Been there.

No ei kyllä ollut hyväksyttyä 20 tai 40 vuotta sitten. Silloin vaan ei tehty someuhriutumisvideota vaan käytiin täppäsemässä pervoa nokkaan jos se ei muuten suostunut jättämään perheen tytärtä rauhaan. Feministeillä tuntuu olevan kovin harhainen käsitys siitä mikä ennen oli sallittua ja hyväksyttyä ja mikä ei. Tuo taitaa lähinnä kertoa siitä miten hyvin nuo seuraa asioita ympärillään kun katse on tiukasti omaan napaan joka tilanteessa. 

Vierailija
242/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että monilla miehillä on ihan liikaa patoutuneita seksuaalisia tarpeita. Ei vaan ole mahdollisuuksia seksin harrastamiseen kiinnostavan sukupuolen edustajan kanssa.

Suomessa pitäisi olla jotain laillistettuja bordelleja tai jotain muuta vastaavaa. Tietenkin niin, että ihmisoikeus- ja muut asiat on kunnossa.

Kaikki ei vaan löydä itselleen seksikumppania vapailta markkinoilta. Ja se ylitse pursuava seksuaalienergia purkautuu ahdisteluna.

Jos halut purkautuu tuolla tavalla niin kemiallinen kastraatio on validi vaihtoehto.

Kerro toki parempi vaihtoehto siihen miten puutteessa eläville miehille löytyy vakituinen seksikumppani.

Jos ei kykene ihmissuhteeseen niin nyrkki- elviira riittää. Että pitäisi sääliä pedariahdistelijoita ja järjestää niille seksiä? Nappi huuleen ja loppuu huolesi! Tai opettele käyttäytymään ihmiseksi niin voi löytyä ihan oikeakin nainen.

Junalauta yhteiskunta ole teille seksiä velkaa tai ole oikeutta lähmiä kun yyyhyy tekee mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poikia ahdistellaan,

Tasa-arvovaltuutettu, nainen: pojat vaan pelleilee

Herranen aika jos joku MIES, TASA-ARVOVALTUUTETUN ASEMASSA sanois samaa tyttöjen kokemuksista.

Mutta tätä on kaksoisstandardien maailma. Feminismiä parhaimmillaan.

Vierailija
244/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?

M46

Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?

Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.

En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on. 

Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.

Vierailija
245/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.

Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.

Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.

Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.

Mulla olisi näitä tarinoita paljon lisää. Paljon. Lisää.

Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.

Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa. 

Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.

Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.

Niin ja olen nyt 26 vuotias.

Ja tarinasi onnistui muuttumaan vain entistä epäuskottavammaksi.

Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita. 

Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri

Lisää keksittyjä tarinoita entisten päälle jotta sosiaaliprnoa kaipaava kukkahattuvasemmisto saa lisää kiihottumismateriaalia. 

Se kertoo susta aika paljon, että ennemmin kiellät toisen kokemukset ja koetat vaientaa näitä naisia kertomasta kokemuksiaan, kuin puuttuisit itse ongelmaan ja peräänkuuluttaisit jokaisen oikeutta koskemattomuuteen. Sä olet osa ongelmaa ja raiskauskulttuurin ylläpitäjä oman toimintasi kautta.

Kuinka moneen ahdisteluun olet puuttunut viime viikolla? Entä tänä vuonna?

Estätkö miesten tekoja aktiivisesti? Siihen luulisi olevan mahdollisuuksia kun se kerran on niin yleistä.

Ole sinä se sankari joka soittaa poliisille kun tyttö ei itse uskalla.

-Kahteen ahdisteluun viime viikolla. En muista kuinka moneen viime vuonna.

-Pyrin omalta osaltani estämään, en lähde raiskausläppiin mukaan koska niissä ei ole mitään hauskaa. Vaadin hyvää käytöstä myös omilta ystäviltäni. Baarissa olen useamman kerran puuttunut ääliöiden käytökseen, kun ovat vaikkapa puristelleet naisia. Olen ihan fyysisesti mennyt väliin.

-Kyllä, varmasti soitan poliisille jos näen että jotain ahdistellaan.

Minulla ei ole ongelma myöntää, että miehet käyttäytyvät huonosti naisia kohtaan. Olen jopa itse nuorena sanallisesti ahdistellut pyytämällä seksiä, kun en tiennyt muusta ja kulttuuri on sellainen. Nyt ymmärrän enemmän. Ymmärrän valta-asetelman ja fyysisen kokoeron ja sen myötä myös sen, että miksi naisen heittämä "hyvä perse" ei ole yhtään niin vakava asia kuin miehen heittämä. Pointti on siinä, että nainen tuskin pystyisi tekemään minulle (185cm/100kg) mitään mitä en haluaisi. Sit kun pohdit asiaa toisinpäin niin ymmärtänet ongelman.

Ohis, mut kiinnostuin susta tän tekstin perusteella, siis pelkästään siksi että olet normaali, tunteva ihminen. Eiköhän voida ihan nyt julistaa että rima on lattialla ja jotenkin miehet voivat kaivaa kuopan ja vielä alittaa sen.

Vierailija
246/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?

M46

Se on se lähestymistapa ja käytöstavat. Miksei ihmiset osaa flirttailla kohteliaasti? Osoittaakseen kiinnostuksen, ei ole mikään pakko kommentoida kenenkään erogeenisia alueita tai käydä käsiksi.

Kuinkahan paljon tuollaista OIKEASTI tapahtuu? Että joku ukko sanoo hyvät tissit neitoselle?

Päin naamaa? Verkossa?

Muiden huonosta käytöksestä voi toki valittaa loputtomasti. Olisi kiva jos kukaan ei möläyttäisi typeryyksiä.

En silti ole vakuuttunut, että eläisimme onnellisempina pelkästään sillä että tietynlaiset äänet/ihmiset saadaan pois. Tilalle löytyy taatusti uusia häiritseviä, väärin käyttäytyviä ihmisiä. 

Ja mitä sitten jos sanookin? Ei tuo siltä kuulosta että normaali ihminen tarvitsis terapiaa vuosikausia tuon jälkeen. 

Vierailija
247/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44v nainen, opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla koko ikäni, tehnyt töitä asiakaspalvelussa vuosia opiskeluaikana. En ole koskaan kokenut tai nähnyt yhtään väitettyjä tilanteita; en suoraan sanottuna usko että näistä on totta edes murto-osa. Mielikuvitusta, liioittelua ja (tahallaan) väärinymmärryksiä. Ihan höpötystä ja huomion hakua. Ja kaikki uskoo.

Ne uskoo, jotka on vastaavasti käytöksestä omakohtaista kokemusta. Surullista, että jotkut edelleen haluaa mitätöidä ja väittää valehtelijaksi, jopa naiset.

Höpöhöpö. Naisia ja tyttöjähän uskotaan varauksetta kaikessa.

Poikien raportoimat vastaukset ovat tasa-arvovaltuutetun mukaan pelleilyä.

Niin reilu tämä maailma on.

Jo lähtökohtaisesti pidetään poikia ja miehiä valehtelijoina ja tyttöjä ja naisia rehellisinä ja luotettavina.

Vierailija
248/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.

Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.

Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.

Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.

Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.

Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa. 

Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.

Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.

Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita. 

Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri

joo... se odotti vuosien ajan just sinua, aivan jatkuvasti, kukaan ei tiedä asiasta mutta se on totta koska sä sanot niin. 

Ja niitä miehiä oli muuten rivissä. Niitä oli ainakin satoja runkkaamassa kun sä kävelit sen metsikön läpi. Kaikki perheellisiä, niillä oli omia lapsia joita ne varmasti rai skasi... 

Kyllähän niitä itsensäpaljastelijoita on ollut, ihan sellaisia tunnettuja tapauksia joista on tiennyt sekä lapset että aikuiset, mutta ei ole pystytty/haluttu puuttua kun ei muuta todisteita ole kuin lasten kertomus. Mikä saa epäilemään ettei kertomus olisi totta? Varsin yleistä sekin ettei lapsi uskalla kertoa kenellekään, häpeän tai muun pelon takia.

Eikä vain lapsi. Yksi inhottavimmista jutuista mitä itse olen kokenut oli se kun bussissa keskellä kirkasta päivää vanhempi mies työnsi käden jalkojen väliin kun kumarruin nostamaan laukkua lattialta. En saanut siinä tilanteessa tehtyä mitään, lamaannuin ja muutaman sekunnin päästä piti jäädä bussista. Kerroin jutusta vasta aikuisena kaverille koska häpesin.

Vierailija
249/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta ujommat miehet eivät uskalla jutella naisille ollenkaan, kun mikä tahansa voidaan ymmärtää ahdisteluksi.

Ja syntyvyys laskee laskemistaan, koska parisuhteita ei synny.

Eikö kotona opetettu normaalia kommunikointia? Siihen ei kuulu kaupan henkilökunnan tissien kommentointi tai seksiehdotukset heille. Ei pitäisi olla kenellekään liian vaikeaa.

Ei "setämies" saisi jutella kaupan kassan kanssa edes säästä, kun senkin se tekee päästäkseen uimaan naisen pöksyihin.

Kyllä saa. Mutta usko pois, kassahenkilö kyllä on oppinut huomaamaan, kenellä se jutteleminen on pelkkää juttelua ja kenellä se on pyrkimys johonkin muuhun.

Heh, kuulostaa siltä että noilla naisilla on vähän liian suuret luulot itsestään.

Vähän sama kuin incelít jotka luulee että se hymy on pyyntö johonkin muuhun. Ei tytöt, se että mies hymyilee teille ei tarkoita että hän pyrkisi johonkin muuhun. Se on ihan perus käytöstapoja.

Vierailija
250/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei ole mitään käsitystä siitä millaista on elää naisena tai muunsukupuolisena tässä yhteiskunnassa. Menit minne tahansa niin kohtaat sortoa.

Tässä keskustelussa puhutaan naisten kokemasta vääryydestä. Voit tehdä oman aloituksen muunsukupuolisten kokemasta vääryydestä, mutta jätetään tämä naisten kokemuksille.

Vierailija
251/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähemmäs 40-vuotias, eli minua ei paljon ahdistella. ENÄÄ. Kyllä nimittäin muistan vielä ne ajat. Eniten ahdisteltiin, kun olin 15-16-vuotias. Kyseessä on ihan oikea ilmiö. Pitäkää tytöt puolianne. Ahdistelijoita ei tarvitse automaatiolla kunnioittaa ja kumarrella, koska ovat vanhempia.

Vierailija
252/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään edes yksi hyöty rumasta ulkonäöstä on, eipä ole ikinä elämässä tarvinnut ahdistelua kokea, eikä varmasti enää tarvikaan. No okei, toisenlaista ilkeyttä ja haukkumista siitä ulkonäöstä on kyllä saanut kuulla mutta ei tuollaista ahdistelua koskaan. Ja ikää 40 v.

Joo, rumuudesta on kyllä jotain hyötyäkin. Minuakaan ei ole kovin paljoa ahdisteltu, tosin kiusattu sitten senkin eestä.

Vierailija
253/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo... se odotti vuosien ajan just sinua, aivan jatkuvasti, kukaan ei tiedä asiasta mutta se on totta koska sä sanot niin. 

Ja niitä miehiä oli muuten rivissä. Niitä oli ainakin satoja runkkaamassa kun sä kävelit sen metsikön läpi. Kaikki perheellisiä, niillä oli omia lapsia joita ne varmasti rai skasi... 

Kyllähän niitä itsensäpaljastelijoita on ollut, ihan sellaisia tunnettuja tapauksia joista on tiennyt sekä lapset että aikuiset, mutta ei ole pystytty/haluttu puuttua kun ei muuta todisteita ole kuin lasten kertomus. Mikä saa epäilemään ettei kertomus olisi totta? Varsin yleistä sekin ettei lapsi uskalla kertoa kenellekään, häpeän tai muun pelon takia.

Eikä vain lapsi. Yksi inhottavimmista jutuista mitä itse olen kokenut oli se kun bussissa keskellä kirkasta päivää vanhempi mies työnsi käden jalkojen väliin kun kumarruin nostamaan laukkua lattialta. En saanut siinä tilanteessa tehtyä mitään, lamaannuin ja muutaman sekunnin päästä piti jäädä bussista. Kerroin jutusta vasta aikuisena kaverille koska häpesin.

Miksi asian todistaneet naiset eivät puuttuneet asiaan?

Vierailija
254/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että ahdistelu on yksinkertaisesti oksettavaa ja väärin, siinä on lähes aina kyse vallankäytöstä ja alistamisesta.

Kyllä nämä vanhat ja nuoremmatkin ukot oikeasti tietävät sen, että ei se nuori myyjä ole heistä kiinnostunut, sen takia he haluavat alistaa ja näyttää tytölle paikkansa. Että heillä on valta ja oikeutus tehdä mitä tahansa. Nainen ei ole heidän silmissään mitään, ei edes vaikka kyseessä olisi oman tyttären ikäinen nuori.

Vierailija
255/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kovin tutulta. Tuollaista se on monella tytöllä ja nuorella naisella.

Eikö 7 vuotias ole liian nuori baariin?

Etkö keksi muuta kuin lillukanvarsia? Toki, 7v on liian nuori baariin mut suomalaisen miehen mielestä ihan sopivan ikäinen seksiin. Se on aika häiritsevää. Muistan itse olleeni 6v kun ensimmäisen kerran suomalainen mies ahdisteli. Minulla oli vaaleanpunaiset tuulipuvun housut ja vaaleanpunavihreä tuulipuvun takki. Olin juuri tullut -ESIKOULUSTA- ja äiti oli mennyt purkamaan kauppakasseja sisälle. Ohis tämäkin.

Onko seuraava tarinasi sitä miten ryömit ulos äitisi v...sta ja heti joku pervo lääkäri on ahdistelemassa?

Kuten sanottua, keksityt tarinat ei varsinaisesti muuta tee kuin vie keskustelun hyödyttömiin suuntiin varsinaisen ongelman pohtimisen sijaan. Sinä selvästi haet huomiota keksimällä aina vaan rankempia tarinoita. 

Tämä kertoo miten yleistä miesten ahdistelu oikeasti on. Niin yleistä, että ei ole mitään kykyä edes uskoa kerrottaessa millaisten asioiden kanssa tytöt varttuu päivittäin.

Vierailija
256/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha feministien sössöttää mitään, et miehetkin saa puhua, kun heti kun avataan suu, leimataan valehtelijoiksi.

Tällaiseen maailmaanko haluatte oikeesti poikianne kasvattaa? Seksismiin? Ettekö rakasta lapsianne yhtään?

Vierailija
257/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44v nainen, opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla koko ikäni, tehnyt töitä asiakaspalvelussa vuosia opiskeluaikana. En ole koskaan kokenut tai nähnyt yhtään väitettyjä tilanteita; en suoraan sanottuna usko että näistä on totta edes murto-osa. Mielikuvitusta, liioittelua ja (tahallaan) väärinymmärryksiä. Ihan höpötystä ja huomion hakua. Ja kaikki uskoo.

Olet 44 v kähmivä ja tuijottava setämies

Ja tän takia multa ei riitä yhtään ymmärrystä tai empatiaa teille valittajille. Kun kerran te ette usko minun elämänmittaista kokemustani siitä etten ikinä ole törmännyt ahdisteluun, en minäkään usko teidän.

Vierailija
258/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M46

46-vuotiaan miehen ei kannata pariutua 16-vuotiaan kanssa, vaikka isä teki aikoinaan niin.

Mikä sinä olet mitään kenenkään pariutumisesta sanelemaan? Laki kieltää sen minkä tulee olla kiellettyä ja sen jälkeen ihmiset saa päätellä itse mitä haluaa tai on haluamatta.

Enkä nyt ottanut kantaa esittämiisi numeroihin vaan yleisellä tasolla. Valtio jossa "joku taho" rupeaa päättämään ihmisten parisuhteetkin ihmisten puolesta on jo aika sairaalloinen kontrollivaltio.

Jännä muuten miten vähän nykyään ollaan huolestuneita siitä miten joka suuntaan tuntuu sinkoilevan aiheettomia syytöksiä ja netin mahdollistamaa hyvinkin julkista aiheetonta leimaamista vaikka just tuo jos mikä on tämän nykyajan ongelmia. 

Miten teitä naisia alistavia islamisteja on eksynyt tänne palstalle näin paljon?

Vierailija
259/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaatin valta alkaa Suomessa olla jotain aivan järkyttävää. 10-20 vuotta sitten ei ollut läheskään tällaista.

Öhöm voin kyllä sanoa että varmasti oli. 20 vuotta sitten tästä ei puhuttu samalla tavalla. Se oli jotenkin hyväksytympää ja ikävä kyllä asenne oli vielä enemmän siihen suuntaan että ahdistelu oli tytön oma vika. Been there.

No ei kyllä ollut hyväksyttyä 20 tai 40 vuotta sitten. Silloin vaan ei tehty someuhriutumisvideota vaan käytiin täppäsemässä pervoa nokkaan jos se ei muuten suostunut jättämään perheen tytärtä rauhaan. Feministeillä tuntuu olevan kovin harhainen käsitys siitä mikä ennen oli sallittua ja hyväksyttyä ja mikä ei. Tuo taitaa lähinnä kertoa siitä miten hyvin nuo seuraa asioita ympärillään kun katse on tiukasti omaan napaan joka tilanteessa. 

Sukuni historiasta löytyy tapauksia, joissa sukulaismiehen ahdistelu on ollut kaikkien tiedossa, mutta silloinhan lapsella ei ollut samaa arvoa kuin nyt, aikuisella miehellä arvo oli. Aihe vaiettiin, ehkä lapsi sai selkäsaunan kun puhui epäkunnioittavasti aikuisesta miehestä. Sellaista se on ollut.

Onneksi lasten oikeudet on tunnustettu nykyään ihan eri tavalla. Vielä siinä on töitä. Esim. kuritusväkivalta on edelleen liian yleistä, vaikka luokiteltu rikokseksi. Lapsellakin on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen.

Vierailija
260/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sanottiin että mitäs pukeuduit noin, mitäs hymyilit ja annoit ymmärtää, mitäs olit siellä paikassa, semmoista se nyt vaan on, koita kestää, ihan huumoria vain hei, älä ole tosikko. Hienoa että nykyään asioista sentään puhutaan niitten oikeilla nimillä, vaikkei kaikki edelleenkään myönnä että mitään tämmöistä tapahtuisi.