Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin paluu, kun vauva on 1kk

Vierailija
01.09.2023 |

Onko kukaan palannut töihin, kun vauva on kuukauden ikäinen? Olen yksinhuoltaja ja minulla on todella hankala taloudellinen tilanne, kun esikoiseni syntyi viime kuun puolivälissä ja oma äitiysraha jäikin todella pieneksi, koska kärsin erittäin pahasta raskauspahoinvoinnista raskauden aikana ja raskausmyrkytyksestä loppuraskauden aikana. Minulla on asuntolainaa kohtuullisen maltillisesti, mutta nyt en selviä korkojen nousun ja ruuan kallistumisen takia tavanomaisista menoista. Lyhennysvapaata en saa eikä asuntoa saa todennäköisesti kaupaksikaan. Voisin palata äitiysvapaata edeltävään työpaikkaan, mutta näin pienen lapsen jättäminen hoitoon perhepäivähoitajalle (lupasi ottaa näin pienen, kun selitin tilanteen) hirvittää. Kärsin myös jatkuvasta ja järkyttävän pahasta univajeesta, enkä ole varma kykenisinkö suoritumaan töissä, mutta meiltä menee koti todennäköisesti alta, jos en palaa töihin. Onko joku palannut suoraan äitiysvapaalta töihin ja miten arki vauvan kanssa lähti rullaamaan?

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lapsia mutta asuinmaassani (euroopassa) äitiysloma on 4 kk jonka jälkeen lapsi menee hoitoon. Mainittakoon vielä että työviikon pituus on 42 tuntia.

Vierailija
2/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole lapsia mutta asuinmaassani (euroopassa) äitiysloma on 4 kk jonka jälkeen lapsi menee hoitoon. Mainittakoon vielä että työviikon pituus on 42 tuntia.

Miten siellä hoidetaan lapset sillä aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä sen verran saa sitä päivärahaa (ja elatusapua) että muutaman kuukauden edes pärjäätte. Oikeasti, se on sun lapselle parasta että saa olla sun kanssa.

Vierailija
4/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut saada asuntolainan lyhyellä työhistorialla yksin.

Vierailija
5/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli varmasti useita kuukausia tiedossa tuo asia, etkö yhtään pystynyt tekemään laskelmia silloin ja toimimaan sen mukaan? Olisit voinut laittaa asunnon myyntiin.

Vierailija
6/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta jos tilanne on sellainen oikeasti, että asunto uhkaa mennä alta, käänny sosiaalitoimen puoleen. Jos siis tilanne ja kaikki todisteet asiasta osoittaa niin, saat kyllä sieltä apua.

Itse perhepäivähoitajana toimineena kyseenalaistaisin, kuinka siinä ehtii hyvin noin pientä hoitaa, jos on muitakin lapsia hoidettavana. Ja pakosti kai on, muutenhan joku yksityishoito tulisi niin kalliiksi, ettei sinun töihinmeno kannata. On varmaan yksityinen hoitaja, koska kunnallisella puolella ei ole ok ottaa noin pieniä, eikä hoitaja itse edes päätä, ketä ottaa.

Vierailija
7/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko hetkeäkään että kukaan pph ottaisi kuukauden ikäistä hoitoonsa.

Vierailija
8/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilalla ei saa lomittajaa 7 päiväksi viikossa, joten otan viikonloppuna vauvan turvaistuimessa mukaan navetalle.

AP:lle tiedoksi, että oman työnantajan ei tarvitse ottaa takaisin töihin samantien, jos on mennyt ilmoittamaan, että on perhevapailla tietyn ajan.

Vierailija
9/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, mutta jos tilanne on sellainen oikeasti, että asunto uhkaa mennä alta, käänny sosiaalitoimen puoleen. Jos siis tilanne ja kaikki todisteet asiasta osoittaa niin, saat kyllä sieltä apua.

Itse perhepäivähoitajana toimineena kyseenalaistaisin, kuinka siinä ehtii hyvin noin pientä hoitaa, jos on muitakin lapsia hoidettavana. Ja pakosti kai on, muutenhan joku yksityishoito tulisi niin kalliiksi, ettei sinun töihinmeno kannata. On varmaan yksityinen hoitaja, koska kunnallisella puolella ei ole ok ottaa noin pieniä, eikä hoitaja itse edes päätä, ketä ottaa.

Äläpä anna ohjeita, jotka ei pidä paikkaansa. Kyllä Suomessa omistusasunto alta menee, jos ei varaa ole. Ei sosiaalitoimi pelasta ihmisiä veloista.

Vierailija
10/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pientä vielä hoitoon! Asunto myyntiin ja vuokralle.

Vierailija
11/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vuosikausia lapsiverukkeella lojumaan tottuneet suomimammat eivät ymmärrä että useimmissa muissa maissa aloittajan kuvaama tilanne on normaalia ja todella moni palaa töihin vieläkin aiemmin.

Vierailija
12/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole veronmaksajien tehtävä maksaa jonkun taloudellisen kontrollin sössineen mamman asuntolainoja. Ei se niin mene että yhteiskunta tulee aina rahasäkin kanssa paikalle kun vähän nyyhkii ja laittaa käden ojoon.

Vierailija
13/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona vuosikausia lapsiverukkeella lojumaan tottuneet suomimammat eivät ymmärrä että useimmissa muissa maissa aloittajan kuvaama tilanne on normaalia ja todella moni palaa töihin vieläkin aiemmin.

Mennäänkö siellä muualla töihin suunnilleen heräämöstä leikkausten jälkeen?

Vierailija
14/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5, tämänkaltaiset alkavat olemaan jo klassikoita

Vierailija
15/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ihan pienenä kokema hylkäämiskokemus on monen psykopaatin kokema asia, haluat siis tehdä lapsestasi psykopaatin, onnea valitsemallesi tielle. T: Psykon uhri.

Vierailija
16/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katkaissut välit omaisiisi vai miksei pyydä heiltä apua?

Vierailija
17/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennäänkö siellä muualla töihin suunnilleen heräämöstä leikkausten jälkeen?

Kaikki riippuu usein omasta rahatilanteesta. Esim. Yhdysvalloissa ei ole lakisääteistä palkallista äitiysvapaata päivääkään, ja palkattakin saa olla maksimissaan kolme kuukautta. Jos kukkaro on tyhjä eikä mies elätä, niin suoraan töihin vaan sitten.

Vierailija
18/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä anna ohjeita, jotka ei pidä paikkaansa. Kyllä Suomessa omistusasunto alta menee, jos ei varaa ole. Ei sosiaalitoimi pelasta ihmisiä veloista.

Sosiaalista luottoa on mahdollista saada.

Vierailija
19/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ap lapsi adoptioon. Sulla ei ole varaa pitää häntä.

Vierailija
20/151 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta ja lyhin äitiysloma oli 1 viikon pituinen, pisin oli 1 kk. Olen yrittäjä joten ei ole varaa jäädä millekään äitiyslomalle koska asiakkaat siirtyy toisaalle.

Pph ei ota, joten joko sukulaiset tai ostamalla hoitaja. Lapset ei kärsi, se on ihan puppua. Olettaen, että hoitaja on koko ajan sama ja luotettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme