Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkopuoliseksi jääminen töissä

Aloittaja
01.09.2023 |

Tuntuu ajoittain aika pahalta, ulkopuolisuus. Vaikka oon ihminen joka viihtyy itsekseni ja töissä teen töitä, enkä juorua muiden kanssa niin silti.. haluaisin kokea olevani hyväksytty ihminen. Jos osallistun keskusteluun, minun kommenttiani ei noteerata mitenkään. Toiset näyttää kuvia puhelimestaan kaikille muille mutta mun ohi kävellään. Tunnen itseni aina niin kummajaiseksi.. miksi ihmiset tekee niin että yksi jätetään kaikesta ulkopuolelle? Aina ei töihinkään liittyvät asiat tule minun korville vaan joudun erikseen kyselee Jos oon sattunut toisten keskustelevan keskenään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siellä joku yksittäinen influensseri, joka ei pidä sinusta ja on masinoinut muutkin työtoverit sinua vastaan.

Vierailija
2/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä meille suomalaisille, anteeksi nyt kun näin kirjoitan. Mutta jostain syystä suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että pitää mennä reippaasti mukaan. Ihmiset eivät vaan hoksaa huomioida toisiaan ja ajatellaan, että aikuiset huolehtivat itse itsestään.

Olen huomannut tämän usein itsekin ja siitä on myös puhuttu esim. työhyvinvointikursseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on työpaikkoja, joissa esim. uudet pyydetään mukaan kahvitauolle, mutta on ollut myös työpaikkoja, joissa pitää itse hoksata, milloin muut lähtevät kahvitauolle, ja mennä mukaan oma-aloitteisesti.

Vaikeaa on ollut silloin, kun on ollut uudessa ryhmässä ja muut ovat vaienneet, kun on jotain uskaltanut sanoa. Keskustelu on ikään kuin katkennut ja tyrehtynyt siihen, ja sitten on miettinyt, mitä sanoin väärin. Mutta jos haluaa esim. nähdä samoja kuvia, joita muillekin näytetään, pitää pyytää, jos se ei muuten onnistu. Harva kehtaa kieltäytyä.

Mutta kokemukseni mukaan tämä on aika tavallista käytöstä. Osa suomalaisista ei koe sitä mitenkään kummallisena, vaan normaalina käytöksenä.

Vierailija
4/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan sinussa mättää

Vierailija
5/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin tuo, että kun sanon jotain kukaan ei kuuntele tai reagoi.

Vierailija
6/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua kutsuttu yläasteella bileisiin?

Vierailija
7/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiset pahalle, olet tylsä, olet ruma, olet tyhmä.

Joku näistä tai kaikki.

Vierailija
8/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku näistä tai kaikki.

Tai esimerkiksi neuroepätyypillinen.

Vierailija
9/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala? Itse muistan monessa harjoittelussa olleeni aidosti pahoillani osaston hylkiön puolesta. Usein nämä olivat ahkeria työntekijöitä, asiallisia ja potilaille mukavia. Jostain syystä ex-koulukiusaajakollegat jättivät ulkopuolelle. Annoin joskus palautettakin, että tänne en ainakaan tule töihin, koska ilmapiiri kuin päiväkodissa ilman lastenhoitajia.

Vierailija
10/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eristäydyt muista, pöydässä istut tuppisuuna.

Silti odotat että sut raahataan mukaan ja pakotetaan osallistumaan.

Katse peiliin! Siellä on se passiivinen tylsimys, joka on valinnut yksinolon. Jos haluat ystäviä, ole ystävällinen, mukava ja AKTIIVINEN!

Mua ärsyttää nää valittajat jotka edellyttää muilta paljon mutta eivät itse tee mitään.

Vierailija
11/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näyttävät vaikka niitä kuvia, älä luimistele sen näköisenä, ettei kiinnosta. Kysäise, että hei, näytätkö mullekin. Siitä se lähtee.

Vierailija
12/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku näistä tai kaikki.

Häh?

Vierailija
13/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aktiivisempi ja ota muut huomioon, lakkaa pitämästä itseäsi uhrina. 

Vierailija
14/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä meille suomalaisille, anteeksi nyt kun näin kirjoitan. Mutta jostain syystä suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että pitää mennä reippaasti mukaan. Ihmiset eivät vaan hoksaa huomioida toisiaan ja ajatellaan, että aikuiset huolehtivat itse itsestään.

Olen huomannut tämän usein itsekin ja siitä on myös puhuttu esim. työhyvinvointikursseilla.

Niinpä. Ei luulis olevan vaikeaa kysyä keskustelun lomassa hiljaiselta, että "olisi kiinnostavaa tietää, mitä mieltä sinä olet tästä?" tai "onko sinulle sattunut koskaan tällaista?". Esimerkiksi siis.

Vierailija
15/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näyttävät vaikka niitä kuvia, älä luimistele sen näköisenä, ettei kiinnosta. Kysäise, että hei, näytätkö mullekin. Siitä se lähtee.

Sitten se sanoo heti, että "Mä en sulle näytä, senkin stalkkari. Pidä huoli omista asioistasi äläkä tunkeudu toisten yksityiselämään."

Vierailija
16/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku näistä tai kaikki.

Tämä on ihan totta, mutta neuroepätyypillinenkin voi opetella uusia taitoja niin halutessaan ainakin omien voimavarojensa mukaan. Ottaa myös apua vastaan jne. Pitää olla itse aktiivinen ja haluta kuulua mukaan yhteiskuntaan. 

Vierailija
17/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et sano mitään, mihin muut voisivat reagoida. Jos vaan kerrot "tilastojen valossa asia on X" totisesti eikä kukaan keksi sanottavaa, eivät kommentoi. Tai "No eihän se noin ole" tai "Mä en koskaan ole halunnut tehdä noin"

Jos toiset keskustelevat keskenään, he ovat aktiivisia ja äänessä. Jos hiljaisena kuulet asian, ei heille ehkä tule mieleen, että liityt keskusteluun.

Vierailija
18/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli eristäydyt muista, pöydässä istut tuppisuuna.

Silti odotat että sut raahataan mukaan ja pakotetaan osallistumaan.

Katse peiliin! Siellä on se passiivinen tylsimys, joka on valinnut yksinolon. Jos haluat ystäviä, ole ystävällinen, mukava ja AKTIIVINEN!

Mua ärsyttää nää valittajat jotka edellyttää muilta paljon mutta eivät itse tee mitään.

Tuo ei vain ole kaikille itsestäänselvyys. Siksi pitäisi jo peruskoulussa tai päiväkodissa olla keskustelutaidon opettamista. Ilmeisesti jotain tunnetaitoja nykyään opettaavatkin.

Vierailija
19/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tekee firmalle tulosta, toiset ovat vain kuluerä. Työpaikalle on tultu tekemään töitä, ei juoruamaan paskaa ja katselemaan jotain tuntemattomia ihmisiä huvipuistossa esittäviä valokuvia kaikenmaailman laiskamatojen kanssa.

Vierailija
20/30 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuu juttuu itelle, lestadiolaisfirmoissa työskennelleenä adhd-ihmisenä. Aina syrjitty ja kiusattu, jopa suoraan haukuttu pirinistiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme