Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&&& * Tammenterhojen torstai * &&&

21.12.2006 |

Hämmästys oli suuri kun ei pinoa vielä näkynyt! No tässäpä semmoinen ja linkki eilisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=9129187&p=1&tmode=…

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin alan kahlata taas pinoja läpi, niin kysymys!!!

Oletteko te huomanneet liikkeiden muuttuneen?? Mie olen täällä vähän huolissani, kun tämän viikkoa liikkeet ovat tuntuneet enemmän sellaisina muljahteluina, ja vielä suht vaimeina sellaisina.

Viime viikkoisia napakoita potkuja en voi kyllä mainita nyt huomanneeni.

Mietin täällä vaan että pitävätkö minua ihan hysteerisena jos saliin soittelen. Ja ihan huvikseen en kyllä haluaisi sairaalalle lähteä, kun matkaakin kertyy ihan kiitettävästi.

-E- 36+6

Vierailija
22/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflorille onnittelut Onnin kotiin pääsystä, mukavaa että teillä on apuri siellä kotona, mutta aivan takuuvarmasti te pärjäätte siellä sitten kolmisinkin!!!

Taitaa alkaa joulumieli vallata muitakin pikku hiljaa!! Täällä on onneksi pikkaisen lunta, nyt pitäisi vielä etsiä joulu CD:t esille niin varmasti pääsisi tunnelmaan oikein kunnolla.

Muutkin ovat tainneet huomata että liikkeet ovat muuttuneet, joten ehkäpä minunkin pitää nyt vaan rauhoittua!!!

-E- 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupasin ja vannoin lepäileväni kovasti (mikä on uskomattoman vaikeeta loppujen lopuks,sairaalassa on sinällänsä helppo maata kun siellä ei mitään tekemistä oo..) Eli lievä raskausmyrkytys oli tuomio ja yritetään levon avulla pitää oireet kurissa ja vauva masussa viikolle 37 asti vähintään =) Vauvan painoksi katottiin ultrassa 2900g (35+3) eli kokoa on jo tarpeeksi onneksi.. ihanaa oli osastolla olla kun siellä oli söpöjä pikku vauvoja ja alkusynnytyksessä olevia äitejä ja mmm.. oikein alkoi kaivata omaa pientä syliin. Nyt lötköttelemään,maha vähän tiukalla taasen..yritän huomenna päästä lueskelemaan teidän kuulumisia.. sen verran sivusilmä tavotti että eka tammenterho on kotona eli onnea Beijaflor..

T:Isa ja masukki 35+4

Vierailija
24/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

( . ) Argh, kun on julmettua tämä selkäsärky :/ En ikinä ennen ole selkävaivainen ollut, nyt se on iskenyt päälle ihan kympillä! Risti- ja yläselkä jotenkin rasittuu istumisesta ja se kipu säteilee kummasti tuohon rintojen alle, ts. kohdun yläreunan tietämille. Tai sitten noilla kivuilla ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä, who knows??

Voiskohan tähän etupuolen kipuiluun vaikuttaa kasvanut rintavarustus? Mulla on aivan iho ikäänkuin hellänä & kosketusarka kohdun yläreunasta. Vai vaikuttaako tuo mahan valahtaminen, ts. kannattimet ovat koetuksella *pähkäilee*

Rintavarustuksesta tulikin mieleen TAU: Mun täti on käynyt pienennyksessä, eikä ole leikkausta katunut. (Tällaisen luonnostaan pienirintaisen on kyllä vaikea uskoa, että joku oikeesti tahtoo varustustaan pienentää. Vitsi ;)

ZATUlle paljon vitamiineja ja vastustuskykyä täältä lähettelen! Mullakin kokemusta Joulusairasteluista, mm. vesirokko ja sikotauti on sairastettu Jouluina vuosia sitten.

Meilläkin pahoin näyttää siltä, että pojat ovat tulossa flunssaan, yskivät molemmat kovin ja pidinkin heidät tänään kotona. Huomenna saa esikoinen mennä muutamaksi tunniksi hoitoon, saa sanoa kavereille heipat ja joulun toivotukset, ennen kuin aloittaa piiiiitkän loman. Meillä tuo isompi siis lähtee 3. pvä Suomeen isänsä sekä mun vanhempien luo! Vanhempani tuovat pojan sitten pika- pikaa takaisin, kun vauva on syntynyt, ellei ole syntynyt jo ennen kuin lähtee ;) Saa nähdä kuinka pitkä / lyhyt vierailusta tulee, poika kun haluaa sitten heti kotia vauvan luo jos se sattuu syntymään ;)

EMMA ja muut liikkeiden vaimeutta ihmetelleet: se on mun kokemuksen mukaan aivan ok ja normaalia, että liikkeet vaimenee viimeisen kk:n aikana. Eipä noilla masukeilla hirveesti sitä tilaa ole jalkojaan ojentaa ja potkaista täydellä vauhdilla. Ja jostain oon lukenut, että vauva nukkuu tosi pitkiä aikoja ja valveillaoloajan keskittyy hienomotoriikan harjoittamiseen, imee sormia ja tutkailee :)

Täkäläisen liikeseurannan mukaan täytyy tunnissa tuntea 10 muljahdusta/liikettä. Silloin olis hyvä asettua vasemmalle kyljelle ja nauttia ennen sitä jotain makeeta soppaa tai mehua esimerkiksi.

TIGRUlle oikein jänskää Joulun aikaa. Sulla niin hienot viikot jo, että ei todellakaan pieni Joulutonttu olisi ihme. Onnea matkaan, JOS jotain alkaa tapahtua!

ELIN@: Mäkin ihmettelen, miksi sun terkka oli huolissaan alhaisesta yläpaineesta?? Onnea äippäloman johdosta ;)

BEIJAFLOR: Eiköhän me kaikki olla joskus oltu yhtä " käsiä" tuossa vauvanhoidossa ;) Äkkiä sitä kyllä oppii ja alkaa luottamaan omiin äidinvaistoihinsa ja kykyihinsä.

Mä muistan kanssa, kun esikoisen kanssa kotiuduttua me sen isän kanssa valvottiin yöt läpeensä, tarkastettiin että poika hengittää ja kokeiltiin syöttää ja vaihettiin vaippaa ja vaikka mitä, vaikka poika varmaan niillä ähinöillään ja puhinoillaan viestitti kylläistä oloa ;)

Anna rintaa _tiheesti_, niin saat maitomäärää nostettua (jos siis epäröit, ettei Onni saa rinnasta tarpeeksi maitoa). Kotikaljalla ja imetysteellä monet saa maidontuotantoa lisättyä, kokeile!

Kyllä se siitä lähtee rullaamaan, usko vaan! Ei kukaan ole seppä syntyesssään ;)

HEINÄlle kanssa parannussäteitä, toivottavasti vältytte masutaudilta tänä Jouluna! Mä oon huomannut kanssa saunomisen positiivisen vaikutuksen, nukkuu paljon paremmmin kun saunoo perusteellisesti illalla!

MIELETöN: Onnea äippäloman johdosta sullekin :)

TIKRU: Mä oon huomannut, että mulla nestevajaus (tai alkava sellainen) aiheuttaa pään jomotusta. Kokeiles juoda runsaasti vettä päivän mittaan.. Monesti se unohtuu, kun esim. kaupoilla juoksee ja hikoilee.

SULINA ottaa sitten rauhallisesti, ettei tarvitse/pääse vielä tällä viikolla tositoimiin :) Onnea matkaan, jos sellaiselle pääsette!

TANELI ja FABLE: Samaa mäkin mietin kakkosta oottaessa. Sitä toisaalta ootti vauvaa, toisaalta suri sitä, että ei ole enää vain yhden lapsen äiti. Sitten kun vauva syntyi, oli niin hieno fiilis, tuntui heti että se toinen vauva kuului heti perheeseen ja ikäänkuin olisi siinä jo kauan ollutkin :) Vaikea selittää, mutta tällä kerralla en enää ajattele noin vaan vaan ootan innoissani millainen pikkutyyppi tämä kolmas on, siitä olen varma että se on just oikea lapsi meidän perheeseen :) Nauttikaa näistä viimeisistä päivistä/viikoista yhden lapsen äitinä!

NENN: Olethan se sinäkin vielä yhtenä kappaleena!

Tehdäänkö sulle se sterilisaatio, vaikka ei ongelmia synnytyksessä tulisikaan, vaan vain silloin, jos joudutaan verenvuoto tyrehdyttämään (kohdunpoistoon)? Miten sä itse suhtaudut siihen, tunnetko surua siitä että lapsiluku on ehkä täynnä? Onko sulle sanottu ihan ehdoton EI kuudenteen lapseen?

Mulla muuten toi sf- mitan lasku edellisessä raskaudessa enteili synnytystä, poika syntyi pari päivää mittauksesta :) Ei ois enää montaa päivää tammikuulle, sä kun sen terhon niin haluaisit, että koeta vaan työntää se pää takaisin jos meinaa ulos valahtaa *ler* :)

ISA ottaa rauhallisesti, kun kerta niin on määrätty :) Mukava, että pääsit kotia!

Mutta nyt mies tuli kotia, täytyy lähteä syömään. Taas ;) Johan tässä vierähtikin tovi..

Palailen myöhemmällä...

/ardisia (huomenna rv 36 ja tasan kk laskettuun aikaan!!)

Vierailija
25/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Omppu [/b]miten tsekkas, että normaali lantio? Kiinnostaa, ku itellä synnytystapa-arvio parin viikon päästä.

[b]Beijaflor [/b]tunnelmallisia kotihetkiä ja onnen täyteistä joulun aikaa koko perheelle :) Palautu itelle mieleen, kuinka tuli pinniksen vieressä tarkastettua miten vauva siellä nukkuu ja tuhiseeko hyvin :)

[b]Heinä [/b]mukavaa, että ukkos " havahtu" ;) Mitäs muut äitit tuumas " pierusta" ? :D

[b]Nasu [/b]millasen vaniljakiisselin teit nisuihin? Ihan normaalinko :b mitähän herkkusuita meiän porukassa on, ku nää reseptit niin kiinnostaa ;)

Hui, voiko sen tosiaan vaikka itekki tuntee vauvan pään :O en varmaan uskalla ikinä kokeilla.

[b]Mieletön äitee [/b];) sori oli pakko (vähästä taas revin itelle hymynpoikasta). Musta kans tuntuu, ett mielellään sanon akalle ku jotai tippuu lattialle " ett annakko" . .Ei taivu mielellään ei. Ainakkaa usein ;)

[b]Ceciliah [/b]kiinnikkeitä vai kannattimia mitä ne nyt on niin, jos ne aiheuttaa noita vihlasuja?

[b]Tikru [/b]miten meni juhlat?

[b]Äityli [/b]vuotoo ei vissiin oo ollu sittemmin tai merkkejä siittä?

[b]Sulina [/b]onnittelut kotiutumisesta bd bd.

[b]Taneli [/b]no eihän tuo nyt paha nousu painossa oo lainkaan. Herkutellaan vaan jouluna :)

[b]Nenn [/b]*kippis* hyvistä neuvolauutisista ;)

Ukolle sanovat, ett viikon kahen päästä kuuluu jotai, ku he saaneet hakemuksen. Ja olikos se nyt sunnuntai yö, ku sen mailasin. Että katellaan.

Oli ukko työpaikalla sanonu ehkä tulevasta haastattelusta niin kohta ku sana oli kiiriny niin toinen pomo soittanu huolissaan ja kyselly mikä on. Kuulemma haluaa keskustella vielä. Yrittäneekö rahalla houkutella sitten jäämään, en tiiä. Mut aiheesta tieten huolissaan, koska ukon hommia ei kaikkia kukaan muu kykene tekeen.

Saa nähä miten oman työnhaun kanssa. Huomiseen mennessä piti olla hakemukset, ett jos sieltä jotai kuuluu niin ehkä vuojen alussa.

[b]Meku [/b]toivottavasti jatkossa vauva pysyy rt:ssa.

Palaan mainoskatkolla. .

Vierailija
26/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas pari päivää mennyt niin siivillä etten oo kun nopsaan ehtinyt pinot lukaista läpi....!

Viime yön nukuin ILMAN vessareissua klo: 23.30-08! Ekaa kertaa piiiiitkään aikaan (tai sitten olen unissani kävellyt vessaan....) Toissa yö menikin sitten valvoessa ja pyöriessä joten tais olla univelkaa....

Eilen olin siskoni toiseksi vanhimman tytön joulujuhlissa meidän vanhassa kyläkoulussa ja totesimme että tässä samassa koulussa me juhlimme ala-asteen viimeistä joulujuhlaa 20 ja 25 vuotta sitten....kyllä aika rientää!

Mutta oli ihanan liikuttavaa katsella lucia-kulkuetta sekä pienten teatteri-ja musiikkiesityksiä ja todeta ettei paljoakaan ole vuosien varrella muuttunut: samoilla joululauluilla juhla alkoi ja loppui kuin silloin ennen....

Tänään tein sitten kierroksen ystävien luona ja vein joulukorit ja lahjat, huomenna ja lauantaina vielä olis muutama keikka edessä ja sitten hiljennytään joulunviettoon. Kuusi käydään sahaamassa huomenna aamupäivällä ennen miehen töihinlähtöä ja otetaan lauantaina sisään, kuhan ensin kuivuu yön yli autotallissa. Pääsee sitten lauantai-iltana koristelemaan!

Täällä onkin aika moni jo enemmän tai vähemmän toinen jalka synnytyssalissa, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee ja saa kuitenkin viettää joulun vielä rauhassa kotona!

Varsinkin te joilla on lapsia entuudestaan, ymmärrän hyvin kuinka tärkeää on saada olla kotona jakamassa joulun ilot heidän kanssaan, vaikkakaan uuden elämän syntyminen ei ole hassumpi tapa sekään viettää joulua...;) Toivon ja uskon kyllä itsekin viettäväni loppuvuoden ihan yhtenä kappaleena, tosin ei se minua haittaisi vaikka terho haluaisi syntyä jo nyt!

BEIJAFLORILLE onnittelut Onnin kotiin saamisesta! Ja onnittelut myös jo 2 viikkoiselle poitsulle, onko siitä jo niin kauan! Ja kyllä te pärjäätte hienosti pikku perheenne kesken, usko vaan! Saitte kyllä lahjoista parhaimman.....:)

ZATULTA ja muilta flunssaisilta taion pöpöä muille maille ja toivotaan ettei kuumetaudiksi pahene! Valkosipulia & kanalientä niin paljon kun sielu sietää, sillä se lähtee! Ja sitruunaa hunajaveden sekaan (ja sinnekin valkosipulia jos pystyy....)

HEINÄ76- tsemppiä miehen ja lasten laatuajan " palauttamiselle" , kyllä ne miehet aina välillä osaa yllättää....;) Joulun ihmeitä.....

Nyt on kyllä niin nuutunut olo kun on tän pari päivää ollut taas lietsussa että taidan vaan kaatua sohvalle ja ummistaa silmät hetkeks, alkaa tää näyttö aiheuttamaan pientä hedaria.... Tuun taas huomenna vilkuilemaan kuulumisia!

Tasapuolisesti kaikille tsemppiä, koettakaa osata ottaa iisisti ja nauttikaa joulun pyhistä, itse aion ainakin yrittää....

Voikaa hyvin!

Pupina & myllertävä Möykky 36+6

Vierailija
27/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: Joo, kai se ihan tavallinen vaniljakiisseli oli niihin pulliin... Vai kreemikö se on?! :) En tiedä. Kuitenkin, maidosta, perunajauhoista, kananmunasta ja sokerista sen keitin, aika " mänkiksi" sen tein, ja lopuksi maustin vaniljasokerilla. Sit vaan pullien väliin ja päälle, namskis! :) Leivoin sellaisia viinerin näköisiä vaniljakierteitä. Taikinaosassa oli välissä tomusokeri-voiseosta ja sitten siinä päällä tuota kreemiä. Nam! Ja samalla tein ristiäisiä ajatellen yhden pullakranssin, johon laitoin sekä tomusokeri-voiseosta että tuota vaniljakiisseliä, ja ai että se oli HYVÄÄ!! :) Kielen vei melkein mennessään... ;) Jos tarvit tarkempaa ohjetta tuohon kreemiin, niin kerro! Voin sen kyllä tänne rustata :)

Niin, ja kyllä, sen vauvan pään voi itse tuntea. Se tuntuu semmosena kovana möykkynä siellä :) Ja kun sitä vähän kutittelin, niin alkoi melkoinen vilske masussa ;) Eli kyllä, se OLI vauvan pää! ;)

Tein tuossa äsken rahkavoitaikinan huomista varten, niin saan huomenna sitten tehdä lohipasteijoita... Namskis! :) Toivoa sopii, että olisi hyvä yö taas, niin jaksais tehdäkin huomenna jotain...

Mutta nyt lapset iltapalalle ja nukkumaan... Öitä!

Nasu

Vierailija
28/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Tau [/b]teillä taitaa sit suvussa olla *köh* rintavarusteisia naikkosia ;) Anteeks ei saa pilailla, mut tuli mieleen tästä ku jossaki oli joku aika sit juttua kolarin ajaneesta naisesta. Rintaimplantit oli kuulemma pelastaneet sen, toimineet jotenki turvatyynyinä :O

[b]Liikkeistä ja niitten laskemisesta,[/b]että viimeksi oli neuvolatätin kanssa niistä puhetta. Jos esim. vauva kääntää selkänsä äitinsä napaan päin (olipa ilmaus) niin potkiessaan sisäelimiä me ei tunneta mitään.

Jos huolettaa liikkeitten vähyys niin vasemmalle kylelle ja sitten puol tuntia katastaa tulisko 10 liikettä. Jos ei niin toinen puol tuntia ootella, koska vauvan unijaksot ei pitäs pitempiä olla ku sellaset puoliska tuntia.

Meiän liikkuessa vauva yleensä " tyytyy" siihen keinutukseen ja ei sen pahemmin ite liikuskele. Ku asetutaan aloillemme niin vauva yleensä havahtuu, ett hei mitä nyt mihin se kiva keinutus hävisi. Siksi kai sitä iltasin rauhottuessa sänkyyn vauvat on vilkkaimmillaan.

Tällasta oppia sain viimeksi.

[b]Isa [/b]kuulostipas siltä, ett oot kieroillu ;) Maltahan nyt oikeesti levätä bd bd. Toivottavasti r-myrkytys pysyy aisoissa.

[b]Ardisia [/b]toivottavasti poitsut ei pahemmin sairastu ja alkavakin pöpö lannistuu het alkuunsa.

Sulla ei tainnu sitä tukivyötä vielkään olla käytössä?

[b]Pupina [/b]misäs päin vaikutat? Tuo sana " lietsussa" , miten mä olinkaa unohtanu sen :) Tullu käytettyä sitä joskus, mut jotenki unohtanu.

[b]Nasu [/b]laitas ihmeessä kreemin tarkka ohje. Kuulosti niin namilta, tosi namilta tuo sun kuvailus :b *kieli polvissa tai no masussa, ku se on tiellä* :)

Heh, peipille tuli hikka. Vetäsin tuossa äskön huiviin vähä lihapiirakkaa, leipää ja jukurtin. Meni kai reppanalla väärään henkeen.

Ukko lähti viemään " tois puol jokkee" kavereitten savusaunaan meiän kinkun :O Enpä oo koskaan palvattua possua maistanu, hirvee vaan. Toinen kinkku sit tehään normaalisti omassa uunissa. Pakkaseen sitten laittaa molempia valmiina, ku eihän kahta kerkee yhtä aikaa syömään. Ja ukko ei nyt voinu antaa perään, ett tavallinen kinkku tehtäs myöhemmin.

Huomenna kai pitäs viihtiä jonkunlainen siivous tehä. En kyllä mittää isoo, mut pitäähän mökki raikkaan tuoksuseksi saaha. Sauna kuurata mäntysuovalla. Sit saa joulu tulla. Jaa no kuusi hakee metästä, mut mä tuskin sinne lähen lyllertään, vaikka suht helppoo se ois nyt kunnei oo pahemmin lunta.

Vois sitä lähtee mukaan ja huuella mehtään hyviä neuvoja :D

Pitäsköhän avata sipsipussi. .

Vierailija
29/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljakreemi esim. pulliin

7dl maitoa

1 kananmuna

5rkl perunajauhoja

½dl sokeria

1rkl vaniljasokeria

(keltaista elintarvikeväriä)

Laita kattilaan maito, kananmuna, perunajuho ja sokeri. Keitä koko ajan sekoittaen, kunnes seos sakenee. Ota kattila pois liedeltä ja lisää vaniljasokeri ja väriaine, jos haluat keltaisempaa kreemiä. Anna hiukan jäähtyä, ennenkuin laitat pulliin tms.

Ps. Itse laitoin enemmän sokeria ja vaniljasokeria, että maistuisi makeammalle ;) Ja perunajauhojakin laitoin pikkasen enemmän, että sain sakeampaa. Ei kyllä olis välttämättä tarvinnut ;)

Nyt hyvän kirjan kimppuun peiton alle, kun lapsetkin ovat rauhoittuneet... Ihanaa, omaa aikaa näin illasta! :)

Nasu