Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&&& * Tammenterhojen torstai * &&&

21.12.2006 |

Hämmästys oli suuri kun ei pinoa vielä näkynyt! No tässäpä semmoinen ja linkki eilisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=9129187&p=1&tmode=…

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joulukiireitä kun ei pinoa oltu vielä avattu. Itse vein pojan aamulla päiväkotiin ja rupean tässä siivoamaan. Lakanoiden vaihto, imurointi, pölyt ja lattian pyyhkäisy kaipa niillä pärjää sitten yli joulun.

Tylsää kun täällä pk-seudulla näyttää pahasti siltä että tuo vähäinen lumikin sulaa pois :-( Olisi paljon jouluisampi olo jos olisi edes vähän lunta maassa. No toivossa on hyvä elää.

Albert taitaa olla niin asettunut tuonne mahaan että saa rauhassa loppuvuoden viettää. Muutama hassu satunnainen supistus eikä edes kipeä joten voikin keskittyä ihan joulun viettämiseen. Saa nähdä onko kellään aattona h-hetki. Aion kyllä täällä piipahdella välillä katsomassa onko uutisia tullut.

Ei kai auta kun ruveta hommiin. Touhukasta torstaita Terhot!

t. Mirabella ja Albert rv 38+3

Vierailija
2/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tosin, että itekki ihan viriviritööt täällä istuskelen. Kaveri herätti vähä yli ysin ja akkaki vielä nukku :O Ja laitettiin sentäs jo kasiksi nukkumaan. Joutu tosin eilen nouseen aikasemmin, ku tavallista.

Tuumasi tuossa nukkuneensa kuten Peppi, pää jalkopäässä sano heränneensä :D

Illalla nappasin yhen Zapin tai eka puolikkaan, mut otin sit kokonaisen ku päässä tuntu kurjalle. Aivastelin ja niin vähä nytkin. Ei ois mikkää ihme, ett tää akka ois joulun sairaana. Viime jouluna en ollu ja vedinki ison ruksin seinään. En tiiä mikä on, ku niin usein aatto menee " huuruissa" . Mulle harvon on tullu kunnon kuume, mut sellaset pikkuasteetki saa ihan tokkuraiseksi.

Katastaa nyt miten tää olo kehittyy, ku kaveri kuhtu päiväkahville. Ja pitäs pajalla käyttää toista pirssiä näytillä, ett kattos mikä värikoodi on. Tarvii uuet maalit hankkia, jotta ukko pääsee " sutimaan" ;)

Sain muuten eilen peipille kaks tuliterää tuttiputelia. Ukon laiton ostaan sitä Ainun Ultiventiä ja toikin sen, vaikka väitti ettei oo samanlainen ku kuvassa. Oli sitten lisäksi ottanu Nübyn (pitää ihan luntata) lämpötunnepullon antikoliikka venttiilillä. Eli tässä on systeemi mistä näkee, jos sisältö liian lämmintä ja pohjassa erikoisventtiili mikä laskee ilman pohjaan.

Kaikenlaisia ne kehittää. Mulla ei tullu viimeksi ostettua ku ihan tavallisia ja liekkö viitisen vuotta sitten ollu tällasia. No eni vei. Akalla oli kummiski jotai masuvaivoja, joten ihme itkuista kärsittiin kaikki. Jännästi ne aikalailla puolenyön kellon lyömällä aina loppu :O Muutaman kuukauen sitä kesti, en muista tarkkaan. Cuplaton autto onneks jonku verran.

Pitää käyä rysäyttään pirssi käyntiin, ku jostai syystä sisätilalämmitin ei lähteny päälle. Enkä unipöpperöisenä jaksanu sen kanssa kauaa tapella. Teki mieli vaan viskata pellolle.

Jos sais ainaki käytyä siellä pajalla puuron jälkeen.

Täällä näyttäs olevan plussan hujakoilla :/ tai ainaki tosi lauhaa, ku tuulee ja rapsahtelee kengän alla.

Reipasta päivää ja kantakaa masunne huolella :)

Z ja peipi 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) kasassa on vielä. toisina päivinä tuntuu että lähtö tulee justiinsta, mutta toisina tuntuu ettei mitään kiirettä vielä oo. no, jos nyt joulun simppis vielä yksiössään jaksaisi, sitten saapi ihan vapaasti tullakin. paineetkin oli neuvolassa laskeneet, vaikka olin edellisen yön nukkunut tooosi huonosti. simppiksen liikkeet alkaa oleen jo tosi vaimeita, mutta eipä hällä niin hirveästi tilaakaan enää oo. jalkojaan kun ojentaa niin tuntuu et masuun tulee reikä justiinsa. pää on hyvin kiinnittynyt.

moni muukin täällä tuntuu jo lähtökuopissa, kuka lääkärin käskystä kuka jostain muusta syystä. saapa nähdä vieläkö ehtii tonttuja meille tulemaan.

nukkumista monet valittelee. mentiin toissa iltana nukkuun yhdeksän aikaan ja herättiin viideltä ihan pirteinä. tänä aamuna nukuttiin sentään kahdeksaan asti. pahemmin ei tule valvoskeltua, onneksi.

kaima: mä oisin viime viikolla saanut mittarin kotiin et oisin saanut itekseni mittailla paineita, muttei ollut yhtään vapaana. päänsärkyä munkin on käsketty seurailla, mut tähän asti ollut vaan sellasta joka menee kyllä ohi heti kun mies hieroo hartioita, eli lihasperäistä.

mellum: täällä vilkuttaa toinen valkotakki-syndroomasta kärsivä! ja itekkin sentään jonkinsortin hoitaja:)

lantion tutkimisesta ootte puhunut. mäkin oletin et sellanen ois tehty vikassa neuvolalääkärissä, mut ei. eli varmaan sit jos simppis yksiössään viihtyy niin että johki yliaikaskontrolliin mennään, niin ehkä ne siellä sitten kattoo. muuten katotaan synnytyksessä miten menee.

zatu: olikos miehes tosiaan sen kapphalin siilimyssyn hankkinut? mä kans löysin sen kun ihan pikkuista hattua etsiskelin, eli sama kuva on tuossa kuin haalarissa, on se kyllä söpö:) kotiutumisvaatteita oot miettinyt kans, ne mä oon jo pakannut simppikselle, itelle en. laitoin pienimmät pöksyt ja bodyn, sukat, hatun. sit meillä on sellanen villapuku minkä mun äiti on esikoistaan oottaessa kutonut ja me sisarukset on siinä puvussa sairaalasta tultu, samoin veljien lapset, eli se on myös pakattu. ja sitten vielä sellanen söpö name it-nallehaalari. tuohon villapukuun kuuluu myös pipo ja tossut, ne on kans mukana.

joulu se lähenee. me lähdetään lauantaina kotoa ja vähän jänskättää tuunko seuraavan kerran kotiin masun kanssa vai ilman. kun on tarkoitus viettää tuo väliviikko anoppiloissa, kun mies kuitenkin töissä. (nuo on lähempänä synnäriä kun koti, niin sillä uskallan lähteä:)) äiti lupasi ensi viikolla tulla mut neuvolassa käyttään. että pakkailla pitäs, ja synnärikassi tietty auton perään kans. eli nettipimentoo voi ensi viikolla tulla, mut jos uutisia tulee niin välikäsien kautta ilmoittelen:)

tigru ja simppis 38+6

Vierailija
4/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vähäinen lumi näyttää katoavan. On kyllä ollu ihanan valoisaa pari päivää. Mutta ku ei sille mitään voi, niin mitäpä sitä murehtimaan.

Eilen olin sitten viimein neuvolassa ja jotenki tuli olo, että oli ihan turha käynti. Terkkaa ei nimittäin oikein kiinnostanu... RR oli ensin 100/60 ja terkka kauhisteli tota yläpaineen mataluutta. Eetu oli mulla mukana ja ku hätäilin kun se löysi mun veskasta kurkkupastilliaskin niin terkka tuumas että otetaas nyt uudestaan verenpaine ja oli tyytyväinen, ku sai 110/60! Hemoglobiinia ei sitten edes jaksanut ottaa, kun kävin kaks viikkoa sitte sen tarkistuttaa ja oli 118 ja vaan vähän laskenu edellisestä =/. Enkä oikein osannu sitä alkaa vaatimaan, alko niin tympästä. Pitää vaan ottaa rautaa sillon tällön, kun mulla on normisti aika korkea hemppa, 130-140.

pissa oli puhdas

Painoa +475g/vk (ekasta neuvolasta 7,5kg)

sf 29cm, tasasesti kasvaa alakäyrän tuntumassa

vauva oli rt:ssä aika alhaalla ja sykkeet oli kerranki korkeat 150! Nyt on vaihdellu 135-150, niin eipä voi ennustaa sukupuolta senkään perusteella ;) Meinasi, että ei varmaan oo kovin iso vauva tulossa.

Liikkeet ++ ja otettiin vasta-aine-verikoe Eetun keltaisuuden takia. Sitäki se terkka hermos ihan hirveästi, kun mulla on pienet suonet ja syvällä, niin että kuinkahan hän sen nyt saa otettua. Hyvin kyllä onnistu, kuten aina on hältä onnistunu. Oli tainnu vähän tökkiä jonku kanssa siinä aamusta.

Kahden viikon päästä on sitte lääkäri ja se on ainaki tähän saakka ultrannu samalla, joten sitte varmaan saa tarkempaa kokoarviota. En kyllä oo yhtään huolissani, jotenki semmonen luottavainen olo, ettei tämäkään kovin iso oo.

Nyt pitää laittaa joululaulut soimaan alkaa repiä vuodevaatteita sängystä. Mies otti Eetun mukaan pihahommiin, niin saapi ihan rauhassa touhuta =). Hokasin eilen, että oon ollu jo pari päivää äippälomallakin ja työnantajalta tuli postia, että kaipailee mun äippäpäivärahapäätöstä, että saa maksaa palkan erotuksen. Mäku luulin, etten sitä saa nyt ku en ehtiny olla välissä töissä. Kiva kolmen kuukauden lisätienesti! Hyvää päivänjatkoa!

Elina ja masukki 34+

Vierailija
5/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]*nyökyttää* Juu oli ostanu sattumalta Terhopukuun kuuluvan lakin :) En mä etes tienny sellasta olevan olemassa tai jos olin täällä kuullu niin unohtanu tyystin. Se ku on niin yleistä ;)

Mullahan sitä haalaria ei oo, mut ei haittaa. Tärkeintä, ett sai söpön pienen myssyn. En oo viel tarkistanu mikä on pienin kypärämyssy jemmassa, että voi olla että sen ostan ens kuussa kulkeissani.

Vierailija
6/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei toki vielä tarvitsisi, mutta viime perjantaina lääkärissä oli jo kohdunkaula lyhentynyt 3>2cm:iin ja hieman pehminnyt ja pää laskeutunut ja ilmeisesti jo kokonaan kiinnittynyt. Olo on kuin norsulla ja illalla jomotteli selkää, tämän viikkoa vihlonut ja alavatsaa aristanut.. Tosin alavatsan aristus ei ole sellaista ns. aaltomaista, että ei varmaan noita kipeitä supistuksia, kerta öisin se on vain tasaisesti jomottanut!? Vaiko liekö... Lääkäriltä kysäisin ja hän ei osannut vastata. Perjantaina oli tosiaan se viimeinen lääkäri ja hää tsekkas, että normaali lantio ja vauvan pitäis mahtua ulos. TOsin vauvan kooksi arvoi päältä tunnustelemalla " ei ihan pikkuinen" ja minä olen kauhusta kankea... Synnytys jännittää aika paljon, ensi kertaa kun tässä kuitenkin liikenteessä. PItäis pakata se kassi valmiiks... oon ollu mukamas pakkaamassa sitä jo pari viikkoa, mut en saa aikaiseksi. Verenpaineet olleet monta viikkoa täälläkin koholla ja tälläkin viikolla mulla oli neuvola maanantaina ja nyt huomenna meen varmuuden vuoksi uudelleen... ei onneks lääkkeitä vielä, alapaineet olleet korkeimmillaan siinä 94 pintaan.

Joulua vietellään ihan täällä kotona, sisko ja yks kaveri tulee kans tänne. Hyvää ruokaa, joulutunnelmaa... tosi kiva!

Koittakaahan muutkin ottaa ihan rauhakseen tää joulun aika, kaikki varmaan nyt pois pinosta, kun hössäävät pää kolmantena jalkana jossain touhuamassa ;)

-omppu 36+4

Vierailija
7/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Saatiin eilen pieni herra kotiin. Aika mielenkiintoinen yö takana, kun herralle annetaan ensin molemmat tissit ja sen jälkeen lisämaitoa pullosta ja tutteli aiheutti kauheita vatsanväänteitä koko yön. Onni ilmeisesti itse nukkuin, koska ei itkeny mutta vääntyili ja ähisi niin ettei me saatu miehen kanssa ollenkaan nukuttua. Noh..onneksi on anoppi kylässä, hän haki viideltä pojan olohuoneeseen ja istui yhdeksään asti pojan kanssa nojatuolissa..en kyl tajua miten me kahestaan täällä ikinä selvitään. Tai siis kolmistaan...

Aika pelottavaa kyllä on..miehenkin kanssa keskusteltiin yöllä et kumpis tätä haluskaan enemmän;) En kyllä tajua ollenkaan et miten te jaksatte jolla on ennestään lapsia.

On kyllä niin epävarma olo kun ei tiiä ollenkaan paljon sieltä tissistä tulee sitä maitoa..eilenki uppos 40 ml tuttelia päälle ja kokonaismaitomäärä ois se 65 ni kauheen vaikee uskoo et rinnasta ois tullu vaan alle 20. Tai sit hän vaan ylensöi..Kun yleensä pumppaamalla on tullu noin 45 milliä yhteensä rinnoista.

Huhheijaa, tätä tää nyt sitten on:)

Beijaflor ja Onni, joka täytti viime yönä 2viikkoa

Vierailija
8/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on jo joulu!!! Ja kaikki jouluruuat tekemättä. Onneksi anoppi tuo kaksi laatikkoa. Mies tarvitsee kuulemma maksalaatikkoa ja sitä mä en ole koskaan edes yrittänyt tehdä. Mut kivahan se vaan on että anoppi tuo tullessaan, vaikka tulee kylään huomenna 400 km:n päästä. Tuollainen hajurako mahdollistaa mainiot välit anopin kanssa. Enkä nyt meinaa hirveesti hösöttää, ettei iske joulu laitoksella. Jonkun joulukakun meinasin tehdä, mutta on etsittävä joku tosi närästävä ohje että pystyy itse vastustamaan sen syömistä. Sen verran meinasin lipsua sokeridietistä, että syön jouluaattona kahvilla yhden tortun. Melko villiä... Suklaata en aloita syömään koska siitä ei tule loppua.

Mieskin heräsi ihmettelemään että tarttis tehdä jotain ja käytiinkin kaupassa yhdessä. Huomasin samalla, että eihän ole järjen häivää mun raahautua lasten kanssa kauppaan supistelemaan, kun ostokset voidaan hoitaa myös yhdessä niin että mies kantaa kaiken ja paimentaa lapsia jotka yrittää ostaa kaikkea. Illalla mies vielä mietti ääneen, että siivoaa sitten joulusiivouksen heti lauantaiaamuna ja paistaa kinkun. Piilourputus tuottaa joskus tuloksia. Samalla mies tajusi, että pitäisköhän hänen viettää vähän enemmän aikaa lasten kanssa. Nythän isä ei kelpaa enää edes pyllyn pyyhkimiseen kun on opiskellut kaikki illat töiden jälkeen. Onneksi hänelle koitti illalla ihmeherääminen asiassa (ennenkuin ehdin räjähtää) ja nyt mietitään yhdessä, miten lapset taas hyväksyisivät isän kuten ennen hyväksyivät. Kun vauva syntyy, isän rooli kasvaa myös isompien lasten osalta.

En käynyt illalla saunassa, ja lonkkia särki kaiken yötä. OOn huomannut että jos käy saunassa juuri ennen unia, nukkuu paljon paremmin. On kai ruvettava saunomaan joka ilta vauvan syntymään asti! Mutta sehän on vaan mukavaa, vaikka alkaakin pyörryttää jos on liian kauan. Verenpaineet on tosi alhaiset.

Kummallista, mutta viikon sokerittomuuden jälkeen painoni on pudonnut kilon verran vaikka olen syönyt yhtä paljon ruokaa kuin ennenkin. Vain pullat ja suklaat puuttuu nyt ja kaikki sokeri. Ja saman viikon olen hoitanut lapsiani aiemman makaamisen jälkeen. Näköjään pelkällä lastenhoidolla saa enemmän liikuntaa, käydäänhän me joka tapauksessa puistossa joka päivä. On paljon hauskempaa lasten kanssa kotona kuin yksin. Eikä tarvi enää jännittää ennenaikaisuutta, kun on " jo" 34. viikko.

Äsken käytiin kirjaston satutunnilla ja siellä haisi naulakkojen luona viemäri. 3-vuotias huusi kovalla äänellä kaikkien äitien kuullen: joku on PIERASSUT, äiti olitko se sä??? On ollut vähän ilmavaivoja ummetuksen ohella ja sen on lapsikin havainnut. P.S Se EN ollut mä...

Täälläkin on puhuttu silkkimyssyistä. Olen varmaan hieman vähä-älyinen, mutta en ymmärrä koko asiaa. Myssy kun myssy, mitä siinä on niin erikoista?

Flunssaakin on liikkeellä ja moni äitiparkakin on jouluna flunssassa. toivottavasti me säästytään, kun viime vuonna meni joulu YRJÖTAUDISSA. Ei oikein kinkut maistuneet. Voi ei, uskomaton ajoitus, just kun kirjoitan tätä tuli viesti äiti-lapsi-jumpan ohjaajalta että ovat mahataudissa. Näimme heidän tiistai-iltana. Kumpa ei olisi tarttunut, kumpa!!!!

Heinä 33+3

Vierailija
9/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Beijaflor kun olette Onnin saaneet kotia! Kyllä se arki siitä tasaantuu, usko pois :-) Meilläkin oli esikoisen kanssa alku vähän stressaavaa kun piti tarkkaan katsoa miten poitsu syö. Jos saan olla utelias niin kysyisin että minkälaiset ohjeet tuosta syömisestä saitte sairaalasta (paljonko pitää syödä ja kuinka usein)? Ja paljonkos Onni-poika nyt painaa? Meillä tehtiin niin että pumppailin sitä maitoa sen " minimin" mitä pojan piti syödä ja sitten siihen päälle imetin. Kun paino nousi tasaisesti viikon tai kahden ajan lopetin lypsämiset ja vain imetin. Ei häirinnyt korvike omaa maidon tuotantoa eikä tullut masuvaivoja.

Zatu - koitahan pysyä terveeenä!

tigru - vietähän joulu rauhassa ja sitten eikun synnyttämään, näin mä olen ajatellut ;-)

Elina - olipas ihme täti teillä, eikai siinä mataluudessa pitäisi mitään olla, mulla on yleensä tota luokkaa...

Omppu - pidähän paineet matalalla. Täällä kans yksi joka ei vaan saa kassia pakattua :-)

Tulipahan tauko pidettyä ja vähän syötyä. Ja takaisin imurin varteen roikkumaan.

t. M & A

Vierailija
10/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflor: Ihanaa, saitte Onninne kotiin! :) Onneksi olkoon! Kyllä se siitä lähtee se arki sujumaan, usko pois. Alku aina hankalaa, varsinkin esikoisen kanssa kaikki tuntuu niin uudelta ja oudolta ja ehkäpä pelottavaltakin... Ihana joululahja teillä! :)

Tämä mamma sai viime yönä nukuttua! Jee!!! Tuntui kyllä mahtavalta, kun yöllä heräsin sen sata kertaa, mutta aina tiesin että olin äsken vielä nukkunut :) Vessahätä aina herättelee vähän väliä. Mutta nukahdin kai jo iltayhdentoista maissa ja heräsin kokonaan uuteen päivään vasta puoli kymmeneltä aamulla :) Olin kyllä aikas väsynyt silloin vielä edelleen, mutta nyt on paljon enemmän virtaa taas kuin eilen!

Pullataikina on kohoamassa. Vaniljakiisselin keitin pullia varten jo aamusella. Kohta pitäisi alkaa pyöräyttelemään sitten vaniljapullia... Namskis! Pitäisi vaan tuo kuopus saada päiväunille ennen kuin sotken sormeni taikinaan... Ei tahdo tulla hiivataikinan leipomisesta mitään, jos pikkukaveri on vieressä sähläämässä. Isommat lapset haluavat ja saavatkin tulla mukaan leipomistouhuihin.

Heinäkös se puheli siitä, miten jonain päivänä tuntuu että lähtö tulee just NYT, ja jonain päivänä taas, että vielä on hyvä olla ja vauvakin viihtyy hyvin yksiössään... Itse koen samalla tavalla. Eilen olin varma, että tää kaveri viettää joulunsa sairaalassa minun kanssani, kun tänään taas (kun on parempi olo) tuntuu, että hän on jouluna vielä masussa :) Ja toivon todella, että niin kävisikin! En vaan voi jotenkin uskoa, että tää syntyis vielä, kun la on vasta tammikuun alussa...

Eilen huomasin vaan taas uuden vaivan: häpyluuta polttelee. Kai se vauva sitten painaa niin kovasti jo tuonne alas, että vihloo ja polttelee sen takia. Mutta ei oo kiva vaiva, vielä kun se ei oo edes satunnaista, vaan näyttää jatkuvan vaan... :( No, se on vaan sen merkki, että ollaan taas pikkasen lähempänä synnytystä! :)

Eilen suihkussa (kun oli niin kipeä ja huono olo) oli pakko itse kokeilla, missä se vauvan pää jo on. Tiedän, ettei tällaista " sisätutkimusta" suositella itse tehtäväksi, mutta oli pakko kokeilla. En suunnilleen saanut sormeani sinne työnnettyä, kun kova pää oli jo vastassa... Eli TOSI alhaalla tää kaveri nyt on. En uskaltanut sen enempää rassailla, ettei vaan kalvot puhkea tai muuten ärsyynny paikat, sillä edelleenkään en halua nyt sairaalaan ;)

Semmosta, nyt kuopus unille ja taikinan kimppuun... :)

Jakselemisia kaikille ja ihanaa joulun odotusta!! :)

Nasu 37+5

Vierailija
11/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päätettiin miehen kanssa, että lähetään sittenkin aatoksi mun isän luokse ja viedään puolikas paistettu kinkku, rosolli ja suklaakakku mukana, isän rouva laittaa loput pöperöt :) Joulupäivänä mennään sitten anoppilaan.

Eipä siis käydä kuin kotona kääntymässä, joten turha täällä on niin sairaasti mopata ja puunata...suurimmat pölyt pyyhin ja moppaan likaisimmat paikat ja teen uuden perusteellisen imuroinnin lauantaina, niin eiköhän se meille riitä. Kuusi tuodaan huomenna ja sekin esikoista varten. Meillä kun on kaikki ylimääräinen energia mennyt raksaprojektissa, joten ei sitä aina jaksa venyä. Huomaan heti iltaisin, että jalat on ihan muusina, jos on enempi ollut seisaallaan ja menossa joka paikkaan. Edellispäivänä selvitin kolme jätesäkillistä laajennuskodista tuotuja vaatteita, jotta sain säkit pois olkkarista jouluksi, fy fan, mitä hommaa! Kaikkea sontaa se ihminen nurkkiinsa kerää!

Tuo meidän koira on kans yks murheenkryyni. Sillä on taas tosi ärhäkkä yskä, joka näyttää toistuvan n. puolen vuoden välein. Koira kakoo ja kakoo limaa kurkusta, mutta ei sieltä mitään tule. Trimmasin karvakasan oikein rankan kaavan mukaan edellisiltana ja tänään pesin turkin koirien eukaluptysshampoolla, tuntui sen verran haiskahtavan koiralle ja korvien päälipinnat olivatkin ihan valkoisessa " jauhossa" kun koneella vetäsin karvan lyhyeks. Koira on siis cockeri, vaikka nyt katsottuna ei sitä muistuta laisinkaan. Tuo yskä on ollut krooninen vaiva jo pitkään ja kuulostaa tosi kurjalta, kun se iskee. Eläinlääkärissä en ole sitten viime kerran jlk. viitsinyt koiraa käyttää, kun ei siinä kuulemma mitään vikaa ole. En viitsi maksaa turhaan diagnosista, joka todetaan kennelyskäksi tai krooniseksi yskäksi. Niin kauan kuin rakki syö ja P**koo se on mun puolesta kondiksessa. Aloitin tänään antamaan koiruudelle medipektiä, toivotaan, ettäsen yskiminen helppais edes hieman. Oliko täällä jollain koiraihmisellä kokemuksia koiran nenäpunkista?

Jaahas, pitäs varmaan taas saada jotain aikaiseks, kun eilen oli lepopäivä mulla. Jos vaikka koittais taas reerata tuota kodinhoitohuonetta uuteen uskoon, isäntä kun jättää kaiken omaisuutensa aina sinne, kun kotiutuu ehtosella raksalta. Huomenna mennään yhdessä (huom luksusta!) ruokakauppaan ja haen kinkun aamusella töistä (saadaan aina joululahjaksi) samalla kun käyn siellä jouluaamupuurolla ja moikkaamassa työkamuja. Mulla alkoi muuten tuo virallinen äippälomakin maanantaina, jee! Se tietää hetkellistä tulotason nousua, kun olen ollut tuon sairauspäivärähän varassa jo pitkään, kun kotona tosin on jo lusittu ikuisuus.

( . ) Olo on aikasta kankee. Lattialta ei saa mitään pikkunappeleita ylös ellei mene nelinkontin, masu ei anna myöden. Aatutarkin on selvästi rauhoittunut liikkeissään, tilanpuute ilm. iskenyt. Öisin saa ravata pissillä 2 krt. Ja lonkkasäryn vuoksi kylkeä saa vaihtaa tuon tuosta, eli uni on ollut jo pitkään hukassa. Viime viikolla supisteli iltaisin tosi paljon, koska olin useampana päivänä koko päivän autolla liesussa ja shoppailemassa. Tällä viikolla supistelua ollut selvästi vähemmän. Suklaa maistuisi kyllä...ruokaa ei aina huvittaisi kokata :(

Äitee ja Aatutar 34+6

Vierailija
12/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa alahyllyitä kyykin astioita ja vihlas oikein kunnolla tuolta alhaalta niin että pitelin masua ja irvistin.. no tottakai sellainen mummeli sattui samalle riville ja katsoi kauhuissaan ;) mies avusti minut sitten kyykkyasennosta ja pakenin äkkiä toiselle osastolle.. oli eilen aika rutkasti noita vihlaisuja, tuli äkkiarvaamatta ja kovempia kun aiemmin. mitä lie? vihlasujen jälkeen supistikin pitkään.

tytteli ollut muutenkin nyt muutaman päivän hiljaisena masussa. tunnen kyllä tarpeeksi liikkeitä, mutta ovat vaimenneet kovasti eikä enää hepulijumppia ole ollut.. huomenna neuvola ja palautan RR-mittarin, paineet vaan nousee kun näenkin laitteen keittiössä.

kohta taas kaupungille ostoksille :)

rv34+5

Vierailija
13/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kirjoittelen, ennen kuin menen päikkäreille..

Pitäisköhän aloittaa ihan omasta ( . ). Aamupäivästä särki vielä päätä, mutta nyt taas tuntuu vähän helpottaneen. Tein pissatestinkin ja hyvältä näytti eli ei proteiinia:) Helpotti kyllä, ehdin jo miettiä että mitä jos joulun joutuu jossain sairaalassa olemaan:( Jospa tää päänsärky nyt sit tosiaan liittyisi johonkin ihan muuhun kuin myrkytykseen..

kaima: Täällä ei saa verenpainemittareita kotiin:( Mutta onneksi anoppi lupasi lainata miulle omaansa!! Mutta vissiin myrkytyksen kannalta luotettavampaa tietoa saa just noista pissaliuskoista; verenpainehan voi vaihdella monista syistä. Oletko sie saanut noita liuskoja kotiin?

omppu: Miulla on välillä ollut sellaista menkkamaista pitempikestoista jomotusta alamahalla. En usko, että ovat supistuksia. Neuvolassa lääkäri puhui, että liittyy rasitukseen + kohdun kasvuun ja siihen, että se painaa paikkoja. Jos se on aaltomaista niin silloin on kyseessä supistukset. Nyt miulla on rasituksessa alkanut tulemaan sellaisia aaltomaisia kipuja, ja ne ovat kyllä supistuksia!!

beijaflor: Ihanaa, kun olette saaneet Onnin kotiin! Ottakaa ihmeessä korvatulpat miehen kanssa käyttöön, jos Onni puhinoillaan pitää hereillä;) Kyllä sie heräät varmasti sit kun on tarve. Yritä olla stressaamatta maidon määrästä, Onni on varmasti nyt alkuun aika tiheässä painoseurannassa ja kyllä se nopsaan huomataan, jos ei saa maitoa tarpeeksi.

Ja hei, kyllä se vauva-arki lähtee siitä sujumaan; no panic!!

heinä: Hih, olipas teidän 3v. tokaissut hyvin;) Ja uskotaan: se et ollut sinä!!!

Oi, tänään on tytön päiväkodin joulujuhla:) Laitoin aamulla letin päähän niin saa ihanat rinsessakiharat:) Nämä onkin meidän ensimmäiset joulujuhlat vanhempina..

tikru ja tiuhti 35+6

Vierailija
14/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just neuvolasta ja niinkuin vähän ajattelin eilisten " oireiden" perusteella niin oli vauva jo kiinnittynyt ja laskeutunut ihan alas.

Rupes vähän jännittämään kun kaikki oireet olivat niin samat kuin juuri ennen esikoisen syntymää elikkä

Painoa 1600G viikossa!!!

RR 133/88 Korkeat minulle!

Pissi puhdas

Syke 140-145

Sf mitta 33cm

Neuvolan tätikin jo sanoi ettei välttämättä mene enää kauan kun lähtö koittaa. Kunhan nyt ei ihan aattona tartteis lähteä.

Sekin jännittää kun esikoisen synnytys oli niiin lyhyt, sanoikin neuvolassa että kannattaa varautua siihen ettei synnytys kestä kun puolet siitä eli 3h hui...

Beijaflorille: Onnea Onnin kotiin saamisesta, ja älä huoli kyllä se väsymys siitä laantuu tai siihen tottuu ;) Kyllä sitä jaksaa. Ja alku on aina rankin kun itse nukkuu huonosti kun kuuntelee pienokaisen joka tuhinoita.

Joulupuuhissa taitaa kaikki olla. Meilläkin mies kotona joten ei ole tullut " roikuttua" palstalla kunnolla.

mites muuten onko tuiskuaa näkynyt vai joko lähti laitokselle?

äityli ja rinsessa 35+1

Vierailija
15/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD2626]Pääsin kotiin sairaalasta! Ihanaa! Verenpaineet tasoittuivat ilman lääkityksen nostoa, eikä pissassa näkynyt proteiineja, joten pääsin kotiin viettämään joulua. Saankin viettää koko joulun rauhassa, sillä menen kontrolliin vasta ensi keskiviikkona (päivää ennen laskettua päivää). Sain myös ohjeeksi mittailla paineita, ja jos paineet alkavat nousta, niin voin nostaa lääkitystä kotonakin. Sit vasta jos lääkityksen nosto ei auta, tulee oireita ja proteiinia pissaan, niin sit takaisin sairaalaan ;)

Uskokaa tai älkää, olen riemuissani! Tänä aamuna tuli se kauankaivattu joulufiiliskin ekan kerran, kun sairaalassa oli jo kuusi ja kuului joulumusiikkia ja kun tiesin pääseväni kotiin. Kotonakin on kaikki valmista joulua varten, sillä lahjat on ostettu ja paketoitu, ja muutamia koristeita viritelty pitkin asuntoa. Enempää ei tartte panostaa, sillä mun vanhemmat tulee tänään, huomenna miehen päästyä töistä siirrymme mökille. Äiti tuo ruoat tullessansa ja joulukuusi yms. laitetaan sinne. Mökki sijaitsee Kirkkonummella, joten sieltä ei ole kuin noin 30km matkaa synnytyssairaalaankaan, jos synnytys sattuu käynnistymään.

Mut nyt en jaksa enää istuskella tässä koneella. Siirryn lepäilemään tuonne olohuoneeseen ja lukemaan kirjaa. Sitä mulle määrättiin ;)

Palaan kuitenkin vielä pinoutumaan ennen joulua.

Sulina + Papu rv 39+0 eli tasan VIIKKO laskettuun päivään!

Vierailija
16/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on neuvolassa käyty. Kaikki ihan ok, paineet kohdillaan ja painoa tullut 700g/viikossa. Hmm, ei ihan tänä tädin raskausajan dieetti ole pitänyt.

Kysyin kyllä terkalta, luuleeko se että on vauvalle haittaa tästä painonnoususta, mutta kun mun eilinen paastosokeriarvo oli taas kohdillaan (jee!!!!) ei usko vauvan saaneen turhaa painoa mun syömisistä huolimatta. Sain jopa luvan kohtuudella nautiskella jouluruoista (no olisin joka tapauksessa nautiskellut, mutta kiva kun sain ihan " luvan" kanssa" )

Tällä kertaa vauva oli hereillä, viime mittauksissa vaavin syke ollut aina sen 135, niin nyt meinasi olla liian korkea ja kuuntelikin tosi pitkään sykkeitä. Niin ettei siis koskaan taida olla hyvä...

Beijaflorille isot onnittelut Onni-pojan kotiin saamisesta ja tietty myös 2-viikkoisonnittelut itse sankarille!

Fable: mulla on paljolti samansuuntaisia ajatuksia tämän vauvan syntymän johdosta. Jotenkin sitä on niin tottunut olemaan tuon pikkuviikarin kanssa pelkästään, että tuntuu vähän oudoltakin olla kohta kahden pojan äiti. Ja vaikka ajtusta on yrittänyt sulattaa jo pitkään, niin täytyy sanoa, että näin loppumetreillä on tullut tunne, että kivempi vaan kun vaavi on vielä hetken masussa, kuin sen ulkopuolella. Esikoiselta olin näillä viikoilla jo ihan täpinöissäni odottaessani pojan syntymää.

Me kävimme miehen kanssa eilen ostamassa kaikki jouluruoat, ettei tarvitse tuonne ruuhkiin enää lähteä. Meillä syödään oma jouluateria jo lauantaina, kun aatto menee sukulaisissa. Joten tässä käytännössä enää kulutetaan aikaa viikonloppuun.

Nyt tää tytsy lähtee sohvalle pitkäkseen vielä kun poika nukkuu! Moro!

Taneli+perttuvauva 37+4

Vierailija
17/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkmaroon]Pari päivää ollut niin paljon muuta että en ole kerinnyt kirjoittamaan, tiistaina oli lasten joulujuhla illalla ja eilen vein yhden lapsista hammaslääkäriin ja tänään olen käynyt neuvolassa. Nyt pienin lapsi nukkuu päikkäreitä ja vanhimmat on 3 vuotiaan kanssa ulkona, eilen viihtyivät toista tuntia lapsenvahtina ja sain imuroitua. Se tuntuikin liitoskipuina illalla. Mies tekee pitkiä päiviä, käy syömässä jalähtee töihin takaisin, eilen tuli kello 23 ja tänään uhkasi että menee yhtä myöhäiseksi. Huomenna olisi tarkoitus tuoda kuusi sisään.

[color=darkblue]Neuvolassa ei kuulunut uutta, kaikki arvot oli ok, vauvan syke huiteli 155-160 ja Sf mitta oli pienentynyt 1,5 cm viimeisestä mittauksesta kaksi viikkoa sitten. Nyt se on 35, eli yläkäyrän alapuolella.

Zatu: onko miehen työhaastattelusta vielä kuulunut mitään? Pidän peukkuja että hän saisi sen. Meilläkin mies osti nyt 3 vuotiaalle pojalle semmoisen tiikeripuvun, mutta ei hänkään yleensä vaatteita ostele, ellei erikseen käsketä. Hyvä kun ittellensä saa ostettua. Enpäas ole ikinä kuullutkaan koliikkimaitopulloista, meilläkin esikoisella oli 3 kk koliikki, siihen ei kylläkään cuplaton auttanut =(

Beijaflor: Onkos se onnivauva vielä kotia päässyt? Pidän peukkuja! Ihania uutisia ja just sopivasti jouluksi!

Isabelluska ja sulina on ilmeisesti sitten sairaalassa, pidän kovasti peukkuja että pääsette vielä jouluksi kotiin!

Onnea kaikille jolla on tuntemuksia synnytyksestä, kunhan nää terhot nyt ymmärtäisivät pysyä edes joluaaton yli mahassa, niin sit ei taitais olla väliä vaikka tulisivatkin kaikki kertarysäyksellä!

Nyt taidan lukea päivän pinon, en muistanut avata uuteen ikkunaan, eli saa nähä paljonko uutisia jo on tullut!!

Vierailija
18/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää, niin se vain on muuttunut pikkuhiljaa loskaksi tuo lumi- vaikka sitä tulikin ihan kiva määrä tänne eteläänkin, ehkä noin 10 cm. Huomenna sitä ei varmaan enää ole : (

Poitsu on päikkiksillä, ja ehtii pitkästä aikaa kirjoitella. Tällä viikolla ollaan kovasti tapailtu kavereita jne, ja siinä se aika sitten onkin mennyt, sivussa vähän paikkoja järjestellen. Ruokalistankin laadin, vielä tarvitsisi raahautua kauppaan hankkimaan tarvikkeet. Mutta menen varmaan vasta lauantai-aamuna, ja lauantain mittaan sitten laittelen ruokia valmiiksi. Ja äitini tuo ehkä puolet joulupöydän ruuista mukanaan.

Eilen oli lääkärineuvola. Vauva on pää alaspäin, jee! Toivottavasti nyt jää siihen asemiiin viimein, on nimittäin vielä pari päivää sitten kääntynyt ja jäänyt jumittelemaan poikittainkin, mikä tuntuu olevan masuasukin lemppariasento. Ja hankaloittaa kovasti minun kylkinukkumista! Mutta nyt kun on pää alaspäin, niin on tosi paljon helpompaa.

Hemoglobiini oli noussut tosi kivasti Maltoferilla, ottaen huomioon, että parin vkon aikana olen ottanut sitä vain muutamana päivänä, satunnaisia tippamääriä. Oli noussut 118->124. Verenpaineen alalukema on nyt jämähtänyt suht yös, 94. Normaalistihan minulla oli se noin 60 hujakoilla. Proteeinit eivät olleet plussalla, mutta ylläen sokerit jopa kahdella plussalla! En ollut edellispäivänä herkutellut, enkä myöskään neuvolapäivänä, joten olin aika yllättynyt. Esikoista odottaessa tosin myös tasan kk ennen laskettua aikaa sokerit olivat plussalla, mutta sitten rasituksessa sain kuulemma varsin esimerkilliset arvot, jotka olisivat ei-raskaanaolevallekin huippuhyvät. Saapa nähdä, onko tilanne sama nyt, vai onko sokereiden kanssa oikeasti ongelma. Ensi torstaina on sitten rasitustesti. tympii mennä kökkimään terveysasemalle sen vuoksi koko aamuksi nälkäisenä... Mutta hyvä oli tietää tämä nyt, rajoittaa varmasti vähän joulusuklaiden syöntiä! Painoa oli tullut ihan kohtuudella, 400 g per viikko.

Turvotusta ei juuri ole, muuta kuin satunnaisesti. Esikoisen aikaan turvotusta oli enemmän. Sormuksetkin mahtuisivat, mutta jostain syystä minulle tulee nyt sormuskohtiin ihottumaa. Vaikka ei nuo epäpuhtaita pitäisi olla, kalevalakorun kultasormus ja Sandbergin timanttisormus. Ja sormukset on taatusti puhtaita, ensin epäilin kun ihottumaa tuli, että olisi sormuksissa jotain likaa kaiverruksessa, joka ärsyttää ihoa. Mutta nyt siis ollaan ilman sormuksia toistaiseksi.

Beijaflorille onnea pienen Onnin kotiinsaannin johdosta! Varmasti on outoa ja ihmeellistä kaikki, voin hyvin muistaa sen parinvuoden takaisin hämmennyksen esikoisen ajalta. Mutta kyllä se arki lähtee hienosti rullaamaan. Syöntimäärät voi muuten noilla pikku-ihmeillä olla hyvinkin hurjia, eli vaikka Onni jaksaa vetää tisun jälkeen vielä 40 ml, niin uskon, että on saanut tisustakin aimoannoksen!

Mukavia joulunaluspäiviä kaikille! Ja kiva kun Sulinakin pääsi kotiin jouluksi!

t. Meku

Vierailija
19/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Olipa hyviä uutisia pinossa, beijaflorilla on alkanut vauva-arki ja sulina on päässyt sairaalasta pois, kiva!

Muistan hyvin vielä kuinka suuri muutos oli saada esikoinen kotia, samaa ihmettelin itsekin että miten tässä jaksaisi toista lasta saatikka kolmatta =) Mutta nyt tulee jo viides ja hyvin se menee. Se menee sitten omalla painollaan ja toisella kertaa kaikki on kuitenkin tutumpaa. Imetyskin lähtee sujumaan kun saatte rauhassa opetella, ja jos käy niin ettei se sujukaan, niin kyllä tuttelillla kasvaa isoja terveitä poikia (ja tyttöjä!).

Meilläkin on kaikki joulua varten valmiina, poikkeuksena joulukuusi. Lahjat on ostettu ja paketoitu ja siivot tehty.

Aatto vietetään anoppilassa, joulupäivä on vielä avoin, mutta seura tiedetään, paikkaa vain ei olla lyöty lukkoon. Tapaninpäivänä mennään mun mumman ja paapan luo, sekin kuuluu perinteisiin, eli siinä ne joulupyhät sitten vierähtääkin. Uudeksi vuodeksi meidät on kutsuttu miehen siskon luo, eli ohjelmaa riittää kunhan vauva pysyy mahassa.

Supistuksia tulee harvakseltaan, ja liitoskivut pahenee koko ajan, tuntuu etä vauvan pää on niin alhaalla että välillä pitäisi pitää kiinni ettei tipu ulos =) Häpyluuta vihloo ja kirvelee ja kumartuessa tuntuu että kivi tippuu mahan etuosaan eikä meinaa päästä ylös. Kuitenkin olen niin hyvässä kunnossa fyyssisesti , saan nukuttua ja olo on iloinen ja energinen, etten voi valittaa. Olen saanut kokea ihanan raskauden, ja viimeiseksi jääkin, eli toivottavasti synnytys menisi tällä kertaa paremmin, sitten olisi kaikki hyvin. Sain tänään neuvolasta sterilisaatiopaperit, lääkäri käski mun täyttää ne ja allekirjoittaa ja ottaa mukaan synnytykseen, jos vuotoa ei saada loppumaan, voidaa kohtu poistaa nopeammalla päätöksellä kun papereissa on valmiiksi mun allekirjoitus. Ei tarvitse ehkä menettää niin paljon verta tällä kertaa. Nyt kuitenkin menen synnyttämään luottavaisin mielin, kun lääkäri oli luottavaisin mielin synnytyksen suhteen.

Nyt ruuan laittoon!!

Missäs ardisia on tänään? Huhuuu =)

nenn 38+3

Vierailija
20/29 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vissiin uusia terhoja syntynyt?

Beijaflorille ja miehelle onnittelut, saitte vauvan jouluksi kotiin =) Siitä se kuule lähtee! Mie olin kans ihan hassu silloin, kun mein Onni synty ja kotiin pääs, niin aluks piti reagoida joka tuhinaaan ja tuhaukseen. En osannut nukkua oikein yhtään ja piti vähän väliä tarkistaa, et hengittääkö vauva, jos ei vähään aikaan tuhissutkaan, mut siitä se sit lähti pikku hiljaa ja alkoi ottaa rennommin ja oppi olemaan vauvan kanssa. Mulla tosin oli vielä sekin plussa, kun miehellä oli jo ennestään lapsi, niin mies oli jo niin varma otteissaan ja tekemisissään.

Me käytiin tänään tekemässä viimeiset ostokset, mitä nyt enää lähikaupasta täytyy maitoa hakea huomenna tai ylihuomenna.

Olihan tuolla kaikenlaista liikkujaa taas, joitain hätähousuja heikkohermoisiakin =o Ei kannattais ruuhkaan tieten tahtoen lähteä, jos ei pää kestä. Kolarikin oli matkan varrella =/

Nyt sain ne imetysliivitkin ostettua ja voi jösses... Piti ajaa ihan Kontiolahdelle asti erikoisliikkeeseen, kun ei täältä löytynyt ja olihan tuo koko sit 80H (vai miten päin lie merkitään =( ... ) Aion kyllä mennä lääkäriin, kunhan saan tän vauvan imetettyä ja pyytää lähetettä pienennykseen. Serkkutyttö pääs pienemmällä varustuksella leikkaukseen kunnalliselle puolelle lääkärin lähetteellä, ni mie tahdon kanssa!!! Ja mulla ei siis pituuttakaan ole kuin jotain 153cm, niin... =o

Mut nyt täytyy lähteä jatkamaan kotihommia, kun nuo pojatkin jo tuolta päiväunilta heräs. Ukko saa imuroida kyllä.

Jos en ehdi palailla, niin toivottelen kaikille rauhaisaa joulua!!

-tau- 35+5