Riittäisikö sinulle 1400e kuussa elämiseen?
Ja tällä tavalla tienaavis on paljon matalapalkka aloilla. Lisäksi monet eivät saa eläkettä sen enempää. Tulisitko toimeen?
Kommentit (117)
Jos tuo on netto niin kyllähän tuolla eläisin. Olen velaton lapseton sinkku.
Harmi vain kun en pääse töihin, jotta saisin noin paljon. Tänään taas näkyy olevan uudelleen auki paikka johon hain mutta en päässyt. Missä se työvoimapula mahtaa oikeasti olla? Missä olisi se työ, johon voisin tuosta noin vain mennä, omalla päätökselläni?
Kyllä sillä elää. Ei toki mitenkään leveästi, mutta jonkinlaisen katon saa pään päälle ja vatsan täytettä sekä edullisia harrastuksia. Vähän jää myös säästöön. Tienaan 1300-1500€/kk
Yksi asuva M23
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna en mitenkään. Lainan lyhennys yli 1000e, asumiskulut 350e, pitäisi autokin olla maalla asuvana ja ruokkia itseni lisäksi kaksi lasta. Vähintään 2300 euroa pitäisi jäädä käteen. Nyt onneksi jää 2800 ja kunhan eroan kirkosta, niin vielä 50e päälle.
Niin tottahan se on, että yksin ainoanan tulonsaaajana on pääsääntöisesti aina kalliimpaa kuin parisuhteessa. Mutta tietenkin tämä vaatii sitä, että parisuhdekumppanilla on mahdollisimman pitkälle samantapaineilla käsitys siitä, mihin rahaa on tulisi ja pitäsi käyttää. - Toki joissan tilanteissa saattaa myös olla niin, että jos elo tulonsiirtojen varassa, niin saattaa olla edullisempi pysyä sinkkuna
- Totta kai parisuhteessa eläminen voi käydä aina kalliimmaksi, jos arvostukset ovat aivan erilaiset. - Suomessa onneksi sinkkunakin voi elää varsin kelvollista elämää, eikä ole pakotettu parisuhteeseen ain taloudellisista syistä.
Helposti mutten olekkaan uusavuton nainen.
Jos asuntolaina olisi jo maksettu niin riittäisi hyvin. Nyt kun lainaa vielä on niin ei riittäisi ellen saisi sovittua pidempää maksuaikaa.
Väliaikaisesti riittäisi. Mutta sitten kun osuisikin lääkärikuluja, lääkkeitä, hammaslääkäriä, silmälääkäriä, silmälasit ym. maksettavaksi, niin eipä riittäisikään.
WAU! Äärioikeistolaisten keksittyä tarinaa täynnä koko ketju!
Olen jo pitkään ehdottanut, että ihminen saisi 500e ja sen päälle ei voi hakea muita tukia jos sen ottaa. Tuloraja toki tuohon vaikka, että et voi saada kuussa yli 1500e (ennen veroja) palkkaa tai menetät sen. Itse ottaisin tämän heti itselleni. Uskon, että pitemmän päälle toisi säästöjä tämäkin. Eli jos otat tuon 500e, et saa työkkäriä, et asumis etkä toimeentulotukea..töitä voit tehdä vähän ja lapsilisät toki jättäisin, että saa.
Vierailija kirjoitti:
En tulisi koska minulla on elätettävänä myös sairas vaimo.
Saan nyt ansiosidonnaista netto 1500 + osittaista varhennettua eläkettä 400 ja niillä + vaimon eläke 900 tulemme juuri ja juuri toimeen. Jos vaimo olisi terve olisi aivan toinen juttu.
Kun kerran olet ansiosidonnaisella, niin ettekö te ole molemmat elätettäviä?
En. Maksan pelkästään asumisesta tuon verran.
Nippa nappa riittäisi. Nyt saan enemmän, mutta pari kaveria lainaa säännöllisesti 100-300 e joten tilanne aika tavalla tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitää. Sitä pois pienen asunnon vuokra,sähkö,kotivakutus ,puh.netti .matklippu.Jää 700e Kk raha ruoka,puhtaus ymm.Jopa jää säästöön joka kuukausi rahaa yksin eläjänä.Kun ei kapakoi,en käytä alkoholia, en tupakoi,Ei maksulisia Tv- vihde kanavia.. Käyn ulkona ilmaiset urheilupuistojen kuntolaiteet,harrastan ilmaista ulko liikuntaa. Ei velkaa ei omaisutta.Mutta kaikki ok.
Sinulla olisi varmaan myös varaa ostaa vielä muutama kirjoitusvirhe lisää.
Entäpä itselläsi? Ostapa jostain sellainen äppi, jossa neuvottaisiin, miten käyttäydytään muita ihmisiä kohtaan.
Jonkin aikaa tulisin toimeen. Jos tilanne jatkuisi pidempään, olisi pakko vaihtaa halvempaan asuntoon. Nykyisessä asumiskulut n. 1100€ kuussa.
Saan tuon verran käteen ja tulen oikein hyvin toimeen. Saan ostettua kaiken mitä haluan ja muutenkin pystyn elämään sellaista elämää kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on netto niin kyllähän tuolla eläisin. Olen velaton lapseton sinkku.
Harmi vain kun en pääse töihin, jotta saisin noin paljon. Tänään taas näkyy olevan uudelleen auki paikka johon hain mutta en päässyt. Missä se työvoimapula mahtaa oikeasti olla? Missä olisi se työ, johon voisin tuosta noin vain mennä, omalla päätökselläni?
Jäin aivan liian pitkäksi aikaa miettimään miten voit olla velaton (VELA) ja lapseton :,D
Ei riittäis, otettiin asuntolaina viime vuonna, niin tosta ei riittäis kunnon summaa lyhennykseen + muihin kuluihin.
Minulla jää tuollainen määrä ulosoton maksujen jälkeen käteen ja pakollisten menojen jälkeen jää 500 euroa säästöön.
Juu suunnilleen tuon verran tienaan nytkin. Teen töitä 30h/viikko ravintola-alalla. Aika moni työkaverikin on samassa tilanteessa, ja ylipäätään matalapalkka-aloilla työskentelevät ihmiset elävät tuolla summalla.