Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillakin pitkähiuksisilla on hiusten latvat paksut ja saman mittaiset?

Vierailija
01.09.2023 |

Itellä kasvaessa hiusten latvat haparoituu ja tulee eri mittaisiksi. On kuitenkin suht paksut hiukset. Miten saada paksut latvat?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä hiukset pysyy kunnossa. Itsellä on juuri tuollainen hiuslaatu, pysyy paksuna ja vahvana, mikäli hoitaa hiuksia. Sitten on eri asia jos vaikka vaalentaa hiuksia, se vahingoittaa huomattavasti hiusta

Tämähän se. Itse en edes erityisemmin hoida hiuksiani muuten kuin joka toinen päivä shampoo- sekä hoitoainepesulla, mutta en myöskään vahingoita. Mulla myös hiukset kasvaa jopa ärsyttävän nopeasti ja myös monet muut läheiseni kommentoivat usein hiusteni nopeasta kasvusta. Esim. polkkapituuteen leikatut hiukset on hetkessä jo pitkät. Geenithän tässä lähinnä merkitsee.

Jep. Hoidolla itsekin tarkoitin ihan vaan perus hoitoaineen käyttöä ja huonojen leikkaamista pois latvoista. Eli käytännössä ei tarvi mitään erityistä tehdä. Kunhan ei aiheuta tuhoa.

Vierailija
22/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monella on hiuspidennykset eli ei omaa tukkaa.

Monilla? En tunne yhtään jolla olisi edes peruukki tai pidennykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukseni päivittäin mutta värjään vain osaa hiuksista. Lopputulos on melko luonnollinen ja tuuhea. Kokonaan värjätty voisi olla näyttävämpi mutta tällä tavalla vaivaa on vähemmän ja hiukset pysyvät kunnossa. Koko pään kattava juurikasvu kuulostaa työläältä.

Vierailija
24/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähes vyötärölle ulottuvat hiukset ja niitä leikattiin juuri noin 5 cm, joten nyt latvat ovat taas kauniit ja tasaiset.

Hiukseni ovat saman paksuiset koko matkalta ja jos huomaisin, että latvat ovat lirut, niin leikkauttaisin niitä niin paljon, että hiukset olisivat taas tasapaksut. Mielestäni lirulatvat ovat ikävän näköiset ja näyttävät vain siltä, että hiuksia ei ole raaskittu leikata, vaan on kasvatettu vain pituutta.

Laitan latvoihin ja pituuksiin säännöllisesti kunnon kosteuttavaa hiusseerumia.

Vierailija
25/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä hiukset pysyy kunnossa. Itsellä on juuri tuollainen hiuslaatu, pysyy paksuna ja vahvana, mikäli hoitaa hiuksia. Sitten on eri asia jos vaikka vaalentaa hiuksia, se vahingoittaa huomattavasti hiusta

Tämähän se. Itse en edes erityisemmin hoida hiuksiani muuten kuin joka toinen päivä shampoo- sekä hoitoainepesulla, mutta en myöskään vahingoita. Mulla myös hiukset kasvaa jopa ärsyttävän nopeasti ja myös monet muut läheiseni kommentoivat usein hiusteni nopeasta kasvusta. Esim. polkkapituuteen leikatut hiukset on hetkessä jo pitkät. Geenithän tässä lähinnä merkitsee.

Jep. Hoidolla itsekin tarkoitin ihan vaan perus hoitoaineen käyttöä ja huonojen leikkaamista pois latvoista. Eli käytännössä ei tarvi mitään erityistä tehdä. Kunhan ei aiheuta tuhoa.

Miten aiheutetaan tuhoa?

Minulla on ollut hiusväriä hiuksissa varmaan 15 vuotiaasta lähtien ja joskus teininä oli permanenttiakin, mutta silti hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa, lähes vyötärölle ulottuvat ja paksut alusta loppuun.

N49

Vierailija
26/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiheutetaan tuhoa?

Minulla on ollut hiusväriä hiuksissa varmaan 15 vuotiaasta lähtien ja joskus teininä oli permanenttiakin, mutta silti hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa, lähes vyötärölle ulottuvat ja paksut alusta loppuun.

N49

Itsellä hiukset eivät vahingoitu tummasta väristä muuta vaalennuksesta menee haperoksi.

Tumma väri tekee hiuksista jopa elinvoimaisemman näköiset.

Ja varmasti on tosiaan siitä hiuslaadusta kiinni kuinka paljon hius kestää mitäkin kemikaalia tai mekaanista rasitusta.

Vierailija
27/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiustenleikkuusta on vain hetki, latvat ovat tasaiset ja saman mittaiset. jos hiusten leikkuusta on pidempään, latvat hapertuu ja ohenee ja menee epätasaiseksi. Jos haluaa saman mittaiset ja paksut latvat, hiuksia on leikattava sen verran, että niistä se ohentunut kohta lähtee kokonaan pois.

Kun haluan kasvattaa hiuksia vielä 10cm

Ap

Latvojen tasaaminen ja hoitoainetta ja öljyä latvoille, koska shampoopesu rasittaa latvoja. Hiukset kasvaa n. 1 cm kuukaudessa, joten ongelmalatvuksia voisi tasoitella hiukan vähemmän kuin se kasvuvauhti on. Siten 10 cm lisää pituutta vie kauemmin kuin 10 kuukautta, mutta ota kuva nyt ja vuoden päästä seuraava niin näet, onko tullut pituutta lisää.

Vierailija
28/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein te paksu latvaiset käytte sitten lyhentämässä hiuksianne? Parin kk välein? Itellä on oman värin kasvatus urakka alussa. Latvoissa on vaaalennusta ja raitoja. Varsinkin sivuhiuksissa haperoa.

Ap

Vierailija
29/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein te paksu latvaiset käytte sitten lyhentämässä hiuksianne? Parin kk välein? Itellä on oman värin kasvatus urakka alussa. Latvoissa on vaaalennusta ja raitoja. Varsinkin sivuhiuksissa haperoa.

Ap

Itse käyn leikkaamassa puolen vuoden tai vuoden välein. Ja yleensä kerralla otetaan 10-15 cm

Vierailija
30/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiustenleikkuusta on vain hetki, latvat ovat tasaiset ja saman mittaiset. jos hiusten leikkuusta on pidempään, latvat hapertuu ja ohenee ja menee epätasaiseksi. Jos haluaa saman mittaiset ja paksut latvat, hiuksia on leikattava sen verran, että niistä se ohentunut kohta lähtee kokonaan pois.

Ap

Etkö kuitenkin mieluummin haluaisi tasapaksut hiukset kuin puolivälistä asti lirut ja epätasaiset? Sinulla on kuitenkin tosi paksut hiukset ja voisit saada niistä upeat.

Itselläni on ohut hiuslaatu, mutta kuitenkin hyvän näköiset, koska ne ovat tasapaksut latvaan asti. Joskus nuorempana en raaskinut leikata pitkiä hiuksiani koskaan, joten ne olivat puoliksi kuivaa haperoa ja täynnä kaksihaaraisia. Sitten vain leikkasin kunnolla pois ja aloitin kasvattamisen ja säännöllisen latvojen tasaamisen. Nyt hiukseni ovat terveen näköiset ja tasapaksuina näyttävät paksummilta kuin oikeasti ovat.

t. eri

Vierailija
31/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jokaisella ihmisellä on omanlaisensa hiuksien kasvusykli. Hius kasvaa, lakkaa kasvamasta, pysyy hetken sellaisenaan ja lopulta irtoaa - paitsi niillä tähkäpäillä, joilla geenivirhe saa hiukset kasvamaan lähes loputtomiin.

Vaikka hiuksia olisi paljonkin, voi sykli olla sellainen, että suuri osa hiuksista on kasvun lepo- tai alkuvaiheessa, ja mahdollisesti maksimipituuskin on lyhyt. Tällöin ei jämäköitä latvoja saa kuin tiettyyn pituuteen.

En halua kuulostaa tärkeilevältä, mutta kannattaa olla iloinen paksuista hiuksista. Omani ovat ohuehkot ja ohimoilta pelkkää haituvaa. Täytyy olla aina pinnit päässä ettei ponnari räjähdä.

Vierailija
32/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei hiukset kasva. Itselläni ainakin hiusten kasvu on niin hidasta että se ehtii jo vanheta ja irrota ennen kuin on puolessa selässä. Silloinkin latva on selvästi ohuempaa, kun kaikki hiukset eivät ole sinne asti. Kun leikkaa pois 20 cm niin kahden vuoden kuluttua taas sama tilanne. Siksi pidän puolipitkänä.

Vierailija
33/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut myös latvoista paksut, samoin äidilläni. Joten syyttäisin geenejä. Aloin hoitamaan hiuksiani kunnolla vasta nelikymppisenä. Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa, hiusnaamio hoitoaineen sijasta. Hiusseerumi ja öljy. Värjäytän kasviväreillä.

Vierailija
34/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mutta itselläni oli juuri tuollaiset, kunnes meni hermot niihin ja ohensin tukkaa ja nyrhin latvat ohuiksi.

Nyt kaduttaa, kaduttanut siitä asti kun hiukseni sabotoin.

Tajusin vasta tuon temppuni jälkeen, että paksut aikalailla tasapitkät latvat näyttää parhaalta minulle. No, jos jotain positiivista tästä hakee niin se, ettei tarvitse enää ikinä miettiä sopisko joku muu malli, vaan antaa tukan olla ja kasvaa menemään, tasaa vaan aina välillä vähän latvoja ja siinä se.

Vierailija
35/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ongelmana voi olla juuri latvojen vaalennus ja raidat. En tiedä toimiiko raidoitus joillain mutta yleisesti kai eri tekstuuriset hiukset voivat sotkeentuakin helpommin. 

Ovatko sivuhiukset päältä tulevia hiuksia, jotka ovat altistuneet sekä vaalennukselle että raidoille? 

Minulla vaalennus on etenkin hiusten päällä. Lisään vaalentavaa väriä vain pään päälle ja jakauksen lähelle. Silloin alahiukset ja latvat eivät kuormitu. 

Jos yrittää kasvattaa omaa väriä, voi olla kannattavaa vaalentaa hellästi juurikasvua pään päältä sen sijaan, että kikkailee monen sentin mittaisia raitoja tasatakseen eroa jo raidoitettujen ja oman väristen hiusten välillä. Riippuu kuinka suuri kontrasti on. Kasvaessa hiukset joka tapauksessa näyttävät raidoitetulta, jos tummempaa väriä näkyy alta.

Nuorena kokeilin siirtyä tuosta vaiheesta siihen, että aloin ottamaan vain raitoja tyveen, mutta silloin yleisilme ei enää ollut niin raikas.

Riippuu ihan värieroista ja sävyistä.

Vierailija
36/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut myös latvoista paksut, samoin äidilläni. Joten syyttäisin geenejä. Aloin hoitamaan hiuksiani kunnolla vasta nelikymppisenä. Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa, hiusnaamio hoitoaineen sijasta. Hiusseerumi ja öljy. Värjäytän kasviväreillä.

Itsekin pesen hiukset kaksi kertaa viikossa, en käytä niihin mitään aineita vaan pelkkää oliiviöljy-palasaippuaa. En kuivaa kuivaajalla, suorista tai kiharra, en käytä lakkaa tms.

En värjää.

Vierailija
37/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasainen latva puoleenväliin alaselkää. Kolme vuotta taisi mennä kasvaessa. Noin 4-7 kk välein käyn kampaajalla ja pyydän leikkaamaan niin paljon, että latvasta tulee tasainen. Mulle riittää 2-5 cm kerrasta riippuen, jollain se voi olla 15 cm.

Vierailija
38/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiheutetaan tuhoa?

N49

No kai ne nyt vuosikymmenissä on ehtinyt uudistua ne permanentanut hiukset moneen kertaan 🙈

Vierailija
39/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En käynyt ikinä, annoin vaan olla.

Vierailija
40/51 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monella on hiuspidennykset eli ei omaa tukkaa.

Monilla? En tunne yhtään jolla olisi edes peruukki tai pidennykset.

Yleisyys vaihtelee iän ja alueen mukaan. Parikymppisillä helsinkiläisnaisilla näkee paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme