Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

toukokuisten torstai-tohinat!

21.12.2006 |

Pinoa näin aamusta:)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pariin päivään oo täällä taas liikuskellut, mutta eilisen pinon kävin äsken lukaisemassa:

MIITU kyseli itkuherkkyydestä, no mulle ei sen kummemmin oo itkua tullut, mutta tässä pari viikkoa sitten olin citymarketissa, ja kun menin kauppaan sisälle, niin eiköhän siinä ollut heti aulassa sellainen suloinen lapsikuoro laulamassa joululauluja. No kuuntelin pari sekuntia ja tunsin kun kyyneleet alkoi kihoa silmiin, joten äkkiä kauppaan sisälle! Ja kun tulin pois kassalta niin sama juttu, äkkiä ulos ettei ala kaikkien nähden siinä parkumaan.. Vähän huvitti jälkeenpäin.

JUTTAP, mullakaan ei oo oikein ehtinyt viriämään kunnon joulutunnelmaa, mutta eilen oltiin pojan kanssa sisällä koko päivä kun oon vähän kipee, ja kuunneltiin jouluradiota missä taukoamatta kuuluu joulumusiikkia, niin tuli tosi jouluinen olo. Kyllä noi laulut tekee sen:)

LARU oli tuntenut neuvolassa kunnon potkasun masussa, onnea:) Mullakin on nyt joka päivä tuntunut kunnon meno siellä, ja varsinkin illalla ja aamupäivällä, ja niin tuntui esikoisestakin noina aikoina aina! Mehän mennään vielä samoilla viikoillakin.

TÖLÖKKI onnea pojasta!!!

ALMAEINO kyllä joutuu ravaamaan vessassa, itseasiassa jo monta viikkoa, ja aamulla kova kiire heti ekaks! Öisin myös pari kertaa tulee käytyä, oikein herää siihen hätään.

Omaan napaan ei sen kummempia kuulu, niinkuin tossa mainitsin niin liikkeitä tuntee nyt jokapäivä monta kertaa, ihanaa:)

Sellaista mun piti kysyä että onko täällä yhtään ketä alkaisi käyttää kestovaippoja vauvalle? Minä aion ja esikoinenkin on kestovaipatettu, olis vaan kiva vaihtaa ajatuksia, miten aiot vauvan vaipattaa/millä systeemillä?

t:minnis80 rv 17+1

Vierailija
2/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt pikasesti kirjottamaan, kohta mennään pojan kanssa leipoo pipareita. Poika katto vielä äsken mummin kanssa joululauluvideota. (lapset laulaa) Ihanan kuulosta. :)

Eilen saatiin valmiiksi laatikot ja piparitaikina jääkaappiin yöksi.

Kerkesin teidän kirjotukset lukea,mutten sitten vastata. Pojalla niin kova touhotus päällä..juoksee 3:n kissan perässä ja keksii vaikka mitä muutakin. ;)

Eilisestä pinosta nyt ainakin muistan että Laru oli tuntenut kunnolla liikkeet. Onnittelut niistä. :) Oiva on ollut ihmeen hiljanen. Ei ole paljoa liikkeitä tuntunut. :/ Ehkä ne tästä.

Uusiakin on hirmusesti tullut. Mukavaa että porukka kasvaa. :) Ja tervetuloa vaan!

Äh.. ajatus katkeaa kokoajan.. Poika ramppaa edestakaisin.

Huomenna tulee meidän isikin tänne, alkaa jo ikävä olla!

Hyvää päivänjtkoa kaikille ja masunkasvatuksiin! ;)

t:tiitiäinen, poika 2v (eilen!) ja Oiva rv 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut kokeilla kestovaippoja. Aikaisemmin olen käyttänyt vain kertakäyttövaippoja, joten kokemusta minulla ei ole. En oikein tiedä käytöstä vielä paljon mitään, joten hyvät neuvot ja vinkit ovat tarpeen!!

Olen itse ostanut jo pari vaippakuorta ja 1 tai 2 all-in-one vaippaa. Mukava olisi keskustella tästä aiheesta enemmän!

Ollaan lähdössä käymään uudella kirpparilla, joten en nyt ehdi kirjoittelemaan enempää :)

P. + Toukkapoika 20/21+5? ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Vierailija
4/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tiitiäisen 2v pojalle!!

Larulle onnittelut liikkeistä!

Almaeino; täälläkin juostaan vessassa pari kerttaa yössä ja viimeksi viimeyönä jäin sänkyyn pyörimään ja etsimään unta yli tunniksi :/

Tänään siivouspäivä, joten palaan myöhemmin..

Onnipapunen, Käpy 20+3 & " iivari" 1v4kk

Vierailija
5/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös käyn yöllä vessa, mut vaan kerran. Loppuakohti sitten varmaan tahti kiihtyy! =)

Mulla on itku tosi herkässä! Joululaulut on saaneet myös mulle tipan linssiin. Samoin lukemattomat muut asiat! =)

Mä rupesin tässä miettimäät taas sitä 4d-ultraa.. Monikos täältä sinne oli menossa? Esikoisestakin silloin harkittiin menemistä, mut ei sit kuitenkaan menty. On kuitenkin aika tyyris juttu... Mut saishan siellä samalla sen sukupuolen selville! =)

Joulustressikin meinas eilen paukahtaa päälle.. Koitan tänään ottaa rennommin!

-Alpukka rv20+4 & " Pinsku" 1v3kk

Vierailija
6/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täält sitä joulumieltä löytys :) murunen tulee tänään isin luonta ja isä-pappa tuo meille jo mehtäreissultaan joulukuusen odottamaan lauantain koristelua :) aattona nii paljo huisketta ettei keritä aamulla koristella,kun äitini aamuriisipuuro jo kutsuu. Ja jos ennen mummolaan menoa käymme viel isänikin luona :)

muksu näkee ekan kerran joulupukin jakamas lahjat,saas nähä tuleeko itku.

Kestovaipoista, en ole ajatellut alkaa käyttään vaik mielenkiinnolla lukenut joskus niistä olen. Ja kuulun viel siihen sukupolveen jonka aikana vasta kertavaipat alko tulla markkinoille. Koen silti kertavaipat helpommiks kun olen niin laiska :)

4d ultrasta, en ole menossa. En tiedä mihin pitäs matkustaa et sais, tääl ei oo ku yks yksityinen joka ultraa ja seki ihan tavallinen ultra.

Voisi olla huima kokemus kyllä.

Liikkeet on jo joka päivästä, lähinnä kun istun.

Vessassa en ravaa, yöllä kotona en käy välttämät kertaakaan. Mut kyl se vielä alkaa ravaaminen loppua kohde :)

nyt aamupalalle.

Rv 19+1 ja aika taas menee viuuuuuh..

Vierailija
7/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kysyy ketkä käy haudoilla aattona?

Tunnen itseni jotenkin pöhköksi, koska mummoni haudalla en ole pystyny käymään muutamaan vuoteen, mutta eläinten haudoilla pystyn..

Iltapimeäs hautuumaa kuitenkin on todella nätti kynttilämeri.

Tänäkin jouluna siis vien kynttilän vain 2 rakkaan koiran ja 1 rakkaan kanin haudoille mummolaan. Ja itken varmaan hormooneissani sielläki :)

Vierailija
8/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnis: meilläkinhän oli eilen poika sairas, joten ei mekään päästy ulos.. Jouluradio soi myös täällä, se kyllä kohottaa tunnelmaa.. =) Nyt sitten vielä toinen päivä sisällä, pitää olla se yks kuumeeton päivä.. Mut huomenna sit ainakin päästään hyvillä mielin reissuun, kun kuume on laskenu..

Alpukka puhui siitä 4D.stä. No mä en ole menossa, mutta kertosko joku, mikä ero on 3d.llä ja 4d.llä? Mies myös kyseli multa tätä, enkä osannu vastata..

Pikku-tyyppi: haudoilla käyn minä ainakin. Isäni on kuollut, en raski olla menemättä vaikka se surullisen mielen tuo. Muiden sukulaisten haudoilla tulee käytyä sitten samalla.. Erään ystäväni veli kuoli tänä vuonna, jostain syystä hän on pysynyt usein mielessäni. Saa nähdä, millasen tunnekuohun saan hänen haudalla..

Kyllähän esim. isäni " on läsnä" muuallakin, mutta haluan siinä haudalla myös häntä muistaa.

Nyt meni heti aamusta surullisiin tunnelmiin..

Itsellä olo ihan hyvä, eilen vaan oli jostain syystä huono päivä. Tuntu koko ajan että oksennan. Mulla on joskus noita päiviä.. Minäkään en käy yöllä vessassa. Mut aamulla onki sit kunnon kupla otassa..=)

Täytyypä mennä pojan kans avaa joulukalenteri..

miitu78 rv 20+4

Vierailija
9/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästin pojan vauva-ajoista ne vaipat, ja mä huomasin parhaaks systeemiks harso + kuori. Siis muotoonommellut sisävaipat tuntui turhalta kun joka välissä sitä ihanaa maitokakkaa tuli joten harsot on helpompi pitää puhtaina (pesu 90 asteessa), niitä saa tosi halvalla joten voi ostaa tosi monta, mulla lähes 30 kpl. Ei siis lopu kesken.

Kuorina mulla ollut pul-kankaisia lähinnä just sen maitokakan takia(helppo huuhtasta puhtaaks), sekä tietty villahousuja:) Mitä kuoria oot hankkinu?

Vierailija
10/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa!

Olen kyllä säännöllisesti käynyt lukemassa pinot päivittäin, mutta oma kirjoittelu on usein jäänyt. Meillä on mennyt pojan päiväuninukutuksiin jotenkin niin pitkään, et en sit oo jaksanut olla koneella pitkään kun on jo pitänyt rueta laittaan itsellekin ruokaa nokan eteen. Tänään otin sit pakastimesta valmista kiinalaista ja jopas jäi aikaa enemmän :) Nam!

Täälläkin on liikkeet tuntuneet jo muutaman viikon ajan iltaisin nukkumaan mennessä ja nyt viimeisen viikon aikana jo ympäri vuorokautta. Tosi ihanaa, varsinkin kun nyt ei ole ollut taas pitkään aikaan neuvolaa ja seuraavakin vasta ultran jälkeen 9.1 Saa varmuuden, että siellä vielä ollaan elossa!

Aivan säikähdin kun joku kirjoitti, että 3 yötä jouluun on! Pitää kyllä tänään laulaa sitä laulua, että sais vähän joulumieltä lisää!:) Meinattiin miehen kans tänään vähän yrittää siivotakin paremmin ja tod näk viedään muksu tuohon lähempänä olevaan mummolaan (15min ajomatka) et saadaan tehtyä hommia rauhassa. Tuntuu vaan, et oon ehkä tulossa sairaaksi kun kurkku on nyt jo koko päivän ollut kipeä ja pojallakin nokka vuotaa tämän tästä. Toivottavasti saatais kuitenkin nauttia joulusta terveinä.

Me ollaan tänä jouluaattona ekaa kertaa ihan omalla porukalla ja saa nähdä mitä perinteitä jatketaan/aloitetaan. Haudoilla kyllä itse ainakin tykkään käydä, vaikka kovin läheisiä ihmisiä ei ainakaan meidän paikkakunnan hautausmaalle ole haudattu. Mut ainahan voi käydä viemässä kynttilän muualle haudattujen muistoksi.

Minnis80 ja Puudeli: Meillä on myös kestoiltu esikoisen syntymästä asti ja oon kokeillut jos jonkinlaista systeemiä. Nyt pitää pikku hiljaa alkaa sit vielä ompelemaan pieniä kokoja lisää niistä sisävaipoista, joista oon tykännyt. Haluaisin vaan odottaa vielä hetken (ultraan) et tiedän sit mahdollisesti kumpi on tulossa. Poikavaippoja ja imuja on siis jo paljon, mut jos oliskin tyttö tulossa, niin tekisin varmaan jonkin verran säätöjä sisävaippoihin. Oon tykästynyt ehkä eniten Ottobren kaavoilla tehtyihin sisävaippoihin (kuorena joko PUL tai hahtuvat) ja Swaddlebeesin ja Napa-Ketun täyttövaippoihin. Ainakin isommalla taaperolla noi täyttövaipat ja tarralliset sisävaipat on must. Mutta vastasyntyneellä aion varmasti taas käyttää myös harsoja ja muita yksinkertaisempia taittovaippoja. Sit kun lapsi alkaa liikkumaan niin vaipanvaihdosta harsojen kans tuli ainakin meille melko mahdotonta...

Nyt pitää alkaa järjestelemään vähän kämppää illan siivousurakkaa varten. Harmi vaan, et eilen ja toissapäivänä ollut kunnon pakkanen on taas lauhtunut plussan puolelle ja saa taas pelätä, onko jouluna enää yhtään lunta jäljellä...

Oikein ihanaa ja tunnelmallista joulun aikaa kaikille toivottaa

Precious 18+6

Vierailija
11/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pojan kanssa ulkoilemassa ja samalla reissulla kaupassa ja leipomis tarvikkeita tarttui mukaan, joten siivous hoidetaankin vasta huomenna :) Tänään leivon, pesen pyykit ja järjestelen paikat huomista siivousta varten.

Poikakin pääsee huomenna papan luo hoitoon ja saan siis siivota ihan rauhassa ilman tuota pikku " apulaista" .

Kestoista; Me ollaan käytetty pojalla kertiksiä, mutta jotenkin tuo kestoilu kiehtoo. Ei vaan ole tietoa mistä olis hyvä alkaa ja mitkä on hyviä/käytännöllisiä vaippoja/materiaaleja... No ehkä saan teidän juttuja lukiessa innostuksen aloittaa :)

Pikku-Tyyppi kyseli hautasmaalla käymisestä; meidän kaikki sukulaiset on haudattu n. 40 km päähän meiltä joten käydään varmasti vasta joulupäivänä, kun on ajelua muutenkin siihen suuntaan. Läheisiä ei ole kuollut kuin kummisetä, mutta hän olikin sitten sitäkin rakkaampi, kaikki isovanhemmat vielä elävien kirjoissa, onneksi.

Te joiden läheisiä on kuollut, oikein kovasti jaksamisia, joulu on aina sellainen kova paikka.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, maha kasvaa ja liikkeet on joka päiväisiä, tuntuvat jo kivasti masun päällekkin :)

Oikein rauhallista joulua ja nauttikaa läheistenne seurasta!

Onnipapunen, Käpy 20+3 & " iivari" 1v4kk

Vierailija
12/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole vähään aikaan palstoilla näkynyt, kun toi päänsärky kiusasi neljättä päivää ja masukin oli tuolloin outo. Tänään on päänsäryt ja masukivut pysyneet poissa viuh! Kaikesta huolimatta olen käynyt muksujen juhlissa ja kirkossa yms. vaikka koville otti ja siivottukin on miehen suurella avustuksella, tosin antoi jo kiellon jouluhöösäilyihin;) Mutta jouluruuat kyllä teen aivan varmasti.

Sen verran piipahdin yks päivä, että Varjokkaan aivan ihanat uutiset löysin! Tuli onnenkyyneleet silmiini!!!! Onnea aivan valtavasti! Ja lämmin hali. :)

Nyt tuli vieraita....palataan.

Lalla ja pallero rv 21

Vierailija
13/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulustressiä joulustressiä :( äh ei sais eikä pitäis,mut mut mut..... tässä tulee oikeesti kiire ja hermo menee!!HUOKS! heh anteeksi valitus!! yritin tulla äkkiä lukemaan tässä välissä,mut eipä tuo poika oikein ole samaa mieltä tän tietokoneen kans....nyt se meni keittiöön paukuttamaan tiskikonetta...ja varmaan pian roskikselle!

on tässä kyllä tänään aikaan saatu kun sisko oli täälä vähän pojan perään kattomassa mä sain siivottua ja nyt on lanttulaatikoita uunissa.

tekemistä kyllä löytyy vielä vaikka kuinka paljon! no toisaalta hyvä,mä en osaa olla ilman tekemistä kauan :D

Hautausmaalle mennään jouluna ja käydään pojan kans muutenkin sillon tällön kun sielä on vähän läheisimpiäkin(mm.pojan toinen mummo) ja muita vähän lähempiä niin tulee kyllä ainakin aina sellasina puhinä käytyä millon kynttilöitä viedään jne.

nyt en muuta ehdi,pitää mennä pojan seuraks ja kohta taas keittiöön hääräämään. lämmintä joulumieltä kaikille,tai sitä joulun odotusta!! se on oikeesti pian!!hui!! mukavaa torstain jatkoa:)

toymama 18+6

Vierailija
14/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI!

Erityisen itkuherkkä en tunne olevani. Joskus voi tulla vähä kyyneleitä, mutta iahn muutaman kerran tapahtunu. Enemmänkin pahoitan mieleni, kuten kommenteista, Soitatteko lapselle mahaan itävaltalaista klassista musiikkia (asutaan itävallas), jumppaatko tai kuntoiletko? Tulee olo kuin olisin ihan huono äiti, kun en nyt oel ihan kauhena energinen ja tee kaikkea niin innokkaasti. Mä vaan olen niin loppu tän oksentamisen kans, etten jaksa kauhean iloista naamaa näyttää. Sit toiset kommentit mitkä käy hermoon eli kyllä se nyt pian loppuu, saat nähdä...joo niin on sanottu jo, että 12viikolta loppuu, ei vaan lopu.

Tulipa sitte samalla tuo valituslista.

Joulumieli alkaa hiljalleen kohota, kun kuunneltiin eilen joululauluja ja paketoitiin lahjoja. Miehellä alkoi loma ja oli pitkästä aikaa rennolla päällä, kun on viimeset 2kuukautta ollu streassaantunu.

IHANAA JOULUNAIKAA MATKAANLÄHTIJÖILLLE!

Huuheli 18+5

15/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin lukemaan ja ajattelin samalla kirjoittaa vähän.

Meillä pojilla oli koulun ja eskarin viimeinen päivä tänään ja nyt alkoi lomat. Toivottavasti ovat avuliaita ainakin oman huoneensa siivouksessa :) Isännällä alkaa loma huomenna.

Haudoilla käynneistä: meille on muodostunut sellainen tapa, että viedään kynttilät vanhempien ja isovanhempien haudoille. Niitä kertyykin, kun isäni on kuollut jo 26v sitten, anoppi 4v sitten ja appi alkuvuodesta + sitten kummankin kaikki isovanhemmat. Onneksi suurin osa on haudattu tälle samalle paikkakunnalle, ettei tarvitse ympäri maakuntaa ajella.

Joulusiivotkin on nyt vihdoin edistyneet, keittiön kimppuun pitäisi käydä seuraavaksi. Tosin taitaisi olla viisasta tehdä tortut ja kuorruttaa piparit ennen lattian siivousta, joten järjestän vain pöydät ja vien lehdet keräykseen.

En välttämättä enää ehdi kirjoittelemaan, joten toivotan kaikille rauhallista joulua!

Äippä rv 19+4 (jee, jouluaattona puoliväli!)

Vierailija
16/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kans ajatellut ostaa vinon pinon harsoja. Oletko kirpparilta ostanut vai uutena? Meillä oli ensimmäinen kova pulauttelemaan ja käytin harsoja ja niitä meillä on valmiina 10-15, mutta ajattelin ostaa niin että niitä olisi niin kuin sinulla, 30kpl.

En muista mitä mulla on nuo kuoret, ostin ne alku syksystä. Ostin muutaman nauhavaipankin, mutta en tiedä osaanko käyttää.. sain halvalla huuto.netistä, joten raskin testata.. Ajattelin ostaa myös ainakin all-in-one vaippoja ja kuoria lisää.

P. Toukka 20/21+5? ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Vierailija
17/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaset leikkivät keskenään, joten hetken rauha.

VOINTI: hyvä, mutta väsynyt. Kestoväsy ei tunnu väistyvän vaikka muutoin vointi hyvä. Iskias on aika ihana jo, kävin fysioterapeutilla ja hänen näkemyksensä sama kuin lääkäri: kipua aihettavaa toimintaa vältettävä, riittävästi lepoa ja vaivan parantaa vauva :) Eli ei niin mitään hyötyä käynnistä, mutta on nyt tarkistettu ettei mitään ole tehtävissä.

KESTOT: meillä olleet kestovaipat molemmilla käytössä. On ollut monenmoista viritystä ja suosikiksi muodostuivat Fuzzi Bunz-taskuvaipat. Ne eivät ihan vastasyntyneen maitokakkoihin ole niin ihanat, mutta muutoin loistavat. Minä käytin sitten vielä poisheitettävää biohajoavaa kuivaliinaa/hoitoliinaa ekat kuukaudet, niin kakat sai vessanpönttöön vaipasta helposti. Itse olen myös käyttänyt niin kestositeitä kuin kuukautiskuppiakin. Kestositeet peseytyvät sillä samalla vaivalla kuin vaipatkin. Muita kommentteja kestovaipoista: on hieman työlästä etsiä sopivaa vaippaa lapselle (kaikille ei käy kaikki) ja kakat vaipoissa ei ole ihanata, likaisten vaippojen säilytyksestä jotkut kehittävät ongelman (meillä olleet ihan pyykkikorissa vaan, kakat huuhdeltuina vessanpönttöön ensin, eikä hajuhaittoja ole ollut kuin pari kertaa, hajuhaittoihinkin on niksinsä), kallis kertasijoitus, mutta toisaalta pitemmän päälle tosi halpaa (varsinkin jos käyttää käytettyjä kestoja ja samoja usealla lapsellaan ja tietenkin myy eteenpäin käytön jälkeen), paljon kivemman näköisiä kuin kertavaipat ja vaippavuoren pienentäminen kaatiksella on minulle se isoin juttu.

HAUDAT: ei käydä koskaan, läheltä kyllä löytyy minun isovanhempien haudat, mutta ei kiinnosta

JOULU: tunnelmaa alkaa olla, huomenna varsinaiset joulusiivot vielä, ja kinkku paistamatta, lahjat hommattu, muutama joulukukka vielä uupuu

LIIKKEET: hiljaista on, tuntuu kummalta kun edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa ollut jo melko vilkasta ja melkoista kopinaa vatsassa, tällä kertaa kylläkin istukka ihan edessä, joten se vaimentaa varmaan liikkeitä

TARVIKKEET: meillä on paljon isoveljien vanhoja juttuja säilössä, mutta vaatteet menevät aika lailla uusiksi, kuten edellisellekin-tykkään vaihtelusta, ä-pakkausta ei otetea (kuten ei edellisellekään), tuplarattaatt tulevat ajankohtaiseksi jossain vaiheessa kun sattuisi edulliset käytetyt vastaan

TUNNEHERKKYYS: löytyy kyllä... mutta olen normaalistikin aika herkkis

Mitäköhän nyt vielä olikaan pohdittu-ei muista enää :)

Hyvät illan jatkot,

tölökki 20+5

Vierailija
18/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni opettajien joulukahvitteluissa, niiden järjestelyissä ja siivoamisessa. Tämä päivä ollaankin sitten juostu pää kolmantena jalkana lasten joulujuhlissa, lahjoja viemässä, kinkkua hankkimassa yms. Nyt on auto pakattu ja aamulla olisi tarkoitus startata matkaan kello kuusi. Nettipimennnossa ollaan aina ensi viikon perjantaihin asti.

Nopeasti lukaisin eilisen ja tämän päivän pinot läpi, muttei hataraan päähän tarttunut juuri mitään:( Toivotankin nyt sitten vain kaikille yhteisesti hyvää ja rauhallista joulua.

Kolmeplusyks ja 21+1

Vierailija
19/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudeli: Mulla kävi sellainen tuuri että sain vinon pinon harsoja mieheni äidiltä joita on käyttänyt tälle pienenä. Myös ostin lisäksi ruskovillan harsoja, jotka kaikista imukykyisimpiä harsoja mun mielestä. Löysin myös kerran yhdeltä kirppikseltä pari harsoa ja ostin pinon jollain 1 eurolla.

Muitakin vaippoja oon tän esikoisen vaippakauden aikana ostanut esim huuto.netistä kans ja kestovaippainfo.fi kirppikseltä, mistä muuten saa luotettavimmat vaipat (siis tarkoitan luotettavilla että vastaavat myyjän kuvausta, huuto.netissä esim voi käydä niin että vaippa falskaa tms huonokuntoinen).

tölökki: mä oon kans tykästynyt Fuzzeihin, mutta en kyllä ihan niitä pikkukokoisia ajatellut ostaa, vasta maitokakkavaiheen jälkeen.. Mulla on pari tsi-taskuvaippaa kokoa pieni m, jotka menee hyvin vierailuilla. Tosin mä käytin pääasiassa kertiksiä aina kun oltiin kylässä jossain, tuntui helpommalta, siis silloin ekoina kuukausina. Nyt ajattelin aivan kokonaisvaltaisesti käyttää kestoja tällä tulevalla vauvalla niinkuin käytän pojalla nyt. Silloin se olikin opettelua kestoihin, nyt niistä tietää kokemuksen kautta taas paljon enemmän:)

Kiva kun täällä oli muitakin kestoilijoita , vaihdellaan ajatuksia, ja kysykää muutkin jos kiinnostaa aihe:)

Vierailija
20/20 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän piipahdus jäi kesken, kun tuppaa noita pukin apulaisia näin joulun alla piipahtamaan;) Joten jatketaan...

Jännäksi käy.....pian se Joulu tosiaan on.....Teen lauantaina vasta laatikot ja kinkku laitetaan la-su yöksi uuniin njam, ei malttaisi millään enään odottaa.

Mielen herkkyydestä ollut puhetta: Mulla myös tippa tirahtaa silmään esim. näistä ihanista joululauluista. Kirkossa ja muksujen juhlissa oli kyllä tosi vaikeaa pidätellä liikutustaan...tää on tätä :)

Kestoilusta: kiinnostaa kyllä, joten mahdollista on, että ainakin kokeillaan.

Olosta päivällä jo kerroinkin....nyt on ollut päänsärky poissa, mut kaupassa käydessä masu meni taas kovaksi:/ Onneksi jäi kuitenkin siihen, eikä tässä kipua ollut mukana. Eiköhän noita pikkusia kivuttomia suppareita ala jo muutenkin tässä vaiheessa tulemaan, ainakin muissa raskauksissakin on ollut. Rauhallisesti rauhallisesti vaan nyt työ kaikki muutkin vaan otatte, kyllä se Joulu tulee hötkyilemättäkin (parempikin sanomaan.)

Haudoilla käymisestä vielä: Perinteenä on ollut käydä joka vuosi mummun ja papan haudoilla jossain vaiheessa aattona. Käymme myös veljeni haudalla tuossa 15 km päässä.....nyt tulee tippa taas liikutuksesta hui.....

Nyt taidan kuitenkin jo kaikille toivottaa oikein Rauhallista Joulua, koska tuskin kerkeän pahemmin koneelle piipahtaan ennen Joulua.

Lalla ja pallero rv 21