Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittääkö teitä ikinä, että saatte ulkomaan matkalla luteita?

Vierailija
15.02.2024 |

Olen tässä miettinyt, että miten ihmiset niin rohkeasti reissaavat ties missä. Eikö teitä stressaa, että saatte luteita kotiinne? Niistä puhutaan nyt tosi paljon, että lisääntynyt hirveästi. Työkaveri kyllä nyt perui matkansa Pariisiin ludeongelman takia, mutta sinnekin matkustetaan koko ajan, vaikka löytyyköhän sieltä enää hotellia, jossa ei luteita olisi?

Käyn minäkin perheen kanssa kerran vuodessa etelässä eri kohteissa, mutta jotenkin ei enää osaa lähteä reissuun täysin rennoin mielin. Jotenkin sitä stressaa, että mitä jos... Olen nimittäin kuullut, että luteiden hävitys on hirveä homma ja rahaa palaa tuhansia euroja ja kukaan ei korvaa mitään. Ei kotivakuutus, ei taloyhtiö rivarissa ja matkavakuutuskin korkeintaan matkalaukun ja siinä olleet tavarat, mutta että jos ne ehtii levitä kotiin. Siinä tuleekin sitten hintaa ulkomaanreissulle, jos joutuu tällaiseen härdelliin kotona....

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa ötökkäkammoinen?

Vierailija
2/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkaile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy missään "etelänmatkoilla" enkä pelkää ötököitä. Matkustan pari kolme kertaa vuodessa sekä Euroopassa että kaukomailla.

Vierailija
4/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, paljon matkustan eikä ikinä luteita mistään. Matkalaukkua olen alkanut pitää aina kiinni, tiedä auttaako se.

Vierailija
5/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä Pariisissa niitä luteita on niin paljon? Onko Afrikkalaiset raahanneet mukanaan sinne?

Vierailija
6/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en valitettavasti matkaile. Ihan hirveä riesa, jos ne saa kotiinsa. Ja kyllä niitä ihan kotimaassakin on hotelleissa ja laivoilla.

Vierailija
7/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa nykyään, samaten syyhyt ja muut. 

luteita voi olla kyllä Suomenkin hotelleissa että kannattaa katsoa patjan alle.

Vierailija
8/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö matkoille tehdä aina suunnitelma. Eli varautuu homeeseen, hyönteismyrkkyihin (sumuttaako joku liikaa hotelleissa), syyhyyn, luteisiin, ruokamyrkytykseen, varkaisiin, poikkeustilanteisiin, kuumeeseen etc. Eli melkein kaikkeen kuten preppaaja? Ja ei ota mitä tahansa hotellia. 3 tähteä on minimi vai 3,5.

Vierailija
9/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla vuosikymmeniä enkä ole ikinä luteita nähnyt. Suomessa on näemmä rottia kuten pari päivää sitten uutisoitiin. 

Vierailija
10/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala. Asuin kerran hotellissa, missä oli torakoita. Tää oli yhdessä miljoonakaupungissa. Hotellia mainostettiin hyvätasoisena. No, olihan siellä hienot huoneet ja loistava aamiaistarjoilu. Mutta jotenkin meni fiilikset, kun torakoita juoksenteli siellä täällä. Huoneessa ne meni piiloon, kun laittoi valot päälle. Sen 3 yötä mitä siellä yövyin pidinkin valoja päällä yölläkin. Hirvein hotelli ikinä!

Vierailija
11/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut paljon enkä ole koskaan törmännyt luteisiin. Kuitenkin koska kammoksun ajatusta siitä että luteita kotiin kantaisin niin teen kyllä varotoimenpiteitä. 

Tarkastan sängyt yms luteiden norkoilupaikat hotellihuoneissa, matkalaukussa kaikki tavarat ovat isoissa suljettavissa muovipusseissa (minigrip-pussien tyylisiä mutta isoja), samoin hotellihuoneessa en jätä vaatteita lojumaan vaan kaikki on matkalaukkussa tai erillisessä suljettavassa pussissa. Matkalaukku on matkalaukkutelineellä. Suosin hotelleja joissa on ludevaroitussysteemit. Kotiin tullessa en tuo tavaroita suoraan sisään vaan tyhjennän laukut terassilla, pudistelen ja tarkastan  laitan suoraan pesukoneeseen 60-asteeseen tai pakastan.

Vierailija
12/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkypövöt pelottaa

Vierailija
13/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jätä matkalaukkua auki. Se on aina kiinni ja yleensä myös lukossa. Vaatekaappiin laitan vain roikutettavia vaatteita, jos niitäkään. 

Vierailija
14/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jännitä. Tuo on helposti vältettävissä.

Vierailija
15/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lentoemännän töitä 15 vuotta vuosina 2003 - 2017, minulla ja kodissani ei ole koskaan ollut luteita. Ihmettelen, miten ihmiset niitä kotiinsa raahaavat. Laukku laitetaan hotellissa siihen matkalaukulle tarkoitetulle säilytystelineelle. Vaatteet henkariin roikkumaan jos jotain haluaa kaappiin. Mitään ei säilytetä sängyllä, ei siis mitään. Yleensä olen säilyttänyt kaikki tavarat omassa trollissa, paitsi uniformu roikkuu henkarissa.

Vierailija
16/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa enemmän fobialta kuin todelliselta ongelmalta. Ulkomailla, aivan kuin kotimaassakin voi tapahtua paljon pahempia asioita kuin luteet.

Nim. Ulkomailla asunut ja tälläkin hetkellä lomaileva

Vierailija
17/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arkkupakastin, johon laitetaan laukku ja vaatteet matkan jälkeen pariksi vuorokaudeksi. Pieni vaiva, iso hyöty.

Vierailija
18/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran Kiinassa kylpyhuoneeni lattialla torakan. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun olen nähnyt sellaisen. Siitäkin on 10 vuotta. Luteita en oo nähny missään.

Vierailija
19/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa oli ihana käydä, kunhan ei laittanut yöllä valoja päälle hotellihuoneessa. Siellä vilisteli pitkin lattiaa jos jonkinnäköistä vipeltäjää...

Vierailija
20/46 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Pariisissa elokuussa, eikä ainakaan minun hotellihuoneessani näkynyt mitään merkkejä luteista. Tarkistin sängyn pohjan ja vuodevatteet erittäin tarkasti. Niistä kyllä näkee onko luteita vai ei. Ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi