Masku huijaa asiakkaita ja sai 300 000 euron sakon
Röyhkeydellä ei ole rajaa, Masku jatkaa ihmisten huijaamista hinnoissa ja tuotteiden laaduissa. Tuli luettua Trustpilotista ja Google-arvosteluista kuinka ihmisiä on petkutettu oikein olan takaa. Toivo Sukari on sanaton asian suhteen.
Kommentit (50)
Taitaa olla melkein kaikissa huonekaluliikkeissä nykyään se -50 % ale oikeasti se normaali hinta. Poislukien Ikea.
Maskun ulkosohva lässähti jo yhden kesän jälkeen. Ja piti olla yli 1000 euroa normisti!
Ostin Maskusta sohvat muutama vuosi sitten halvemmalla kuin Ikean vastaavat. Sohvat edelleen kuin uudet. Samaa jatkuvaa ALE-rumbaa pyörittävät myös muut, esim. Jysk ja Asko. Ostan aina sieltä mistä saan halvimmalla itselleni parhaiten sopivat huonekalut.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Maskusta sohvat muutama vuosi sitten halvemmalla kuin Ikean vastaavat. Sohvat edelleen kuin uudet. Samaa jatkuvaa ALE-rumbaa pyörittävät myös muut, esim. Jysk ja Asko. Ostan aina sieltä mistä saan halvimmalla itselleni parhaiten sopivat huonekalut.
Ja lisään, Maskun työntekijä kirjoitti tämän arvostelun.
Säälittäviä ovat, ja nyt on "puhdistuskampanja" menossa, TV:ssä hädässä mainostavat. Välttäkää Maskua! Karma iskee teihin.
Vierailija kirjoitti:
Finnlandia Kalustemaailma on myös masku, mutta toisella nimellä.
Huijareita myös, varokaa!!!
Ai on? Ostin meidän kalliin sohvan sieltä ja olen ollut tosi pettynyt. Netistä siis ostin ja kankaan piti olla sitä paksuinta ja kestävintä mahdollista. Nyt jo langanpätkät saumoista repsottaa ja sohva alle vuoden vanha! Halvan oloinen, vaikka muuta luvattiin.
En jaksa tähän hätään edes kirjoittaa koko kokemustani auki, niin väsynyt ja turhautunut olo. Miten tällainen kiinalaishuijarityylinen firma voi olla ihan suomalaisten omistamana pyörimässä vuodesta toiseen. Ei jaksa enää käsittää. Välttäkää. Tavat eivät parane koskaan.
No älä muuta sano. Minä yritän tähän koko kokemuksen tähän laittaa. Me suomalaiset ollaan totuttu rehellisyyteen eli kun asia sanotaan niin se pitää myös paikkansa. Itse ostin Maskusta sohvan jollaisen eräs sukulaiseni oli ostanut. Sohvan istuinosa on pussijousitettu ja samettinen kangas joka tuntui mukavalta istua.
No meninpä tilaamaan sen netistä itselleni. Ensimmäinen mitä ihmettä reaktio kun menin netistä tuotetta tilaamaan paikallisen maskun liikkeen kautta (joka harmillisesti kaupungin ulkolaidalla jonne ei pääse kuin omalla autolla jota minulla ei ole) niin saankin viestiä myöhemmin jostain Raision liikkeestä joka satojen kilsojen päässä ja myyjä selittää että heillä nettitilaukset jaetaan eri liikkeiden kesken.
No myyjä selvitti sohvan toimitusta ja sen maksamista jonka suhteen oli vain kaksi vaihtoehtoa joko paytrailin maksunsiirto heti koko maksu kerralla (2400 e) tai avardan kautta ensin ennakkomaksu 400 e ja vähän ennen toimitusta loppuosa josta tehdään maksusitoumus Avardan maksunvälittäjän kautta. Tuote tulee kotiin ja sitten avarda lähettää maksutiedot maksua varten ja voisin halutessani maksaa myös osissa Avardalle. Tuotteen toimitusaika hurja 2,5 kk?? Valitsin Avardan ja maksoin siis heti tuon ennakkomaksun 400 e.
No sen parin kuukauden jälkeen tuli viestiä että sohva olis valmiina kohta toimitukseen ja pitäis tehdä se avardan maksunvälitys. Myyjä lähetti tekstiviestin Avardan maksunsiirtoa varten.
No eipä onnistunut Avardan kautta maksaminen joka ilmoitti joka yrityskerta ettei luottoa myönnetä??🤨 minulla on luottotiedot kunnossa ja olen Avardan maksupalvelun kautta ostanut useita tuotteita netissä ilman mitään ongelmia. Huomasin että avardan ilmoituksessa luki myös jotain jostain parametri virheestä?
Tämä parametrivirhe oli ilmeisesti se syy miksi ei onnistunut. Kun kysyin myyjältä mistä tuo ilmoitus johtuu niin ei mitään vastausta tullut vaan uutta yritystä samoin tuloksin.
Avardan ilmoittamassa ostajan tiedoissa näkyi myös vanha osoitteeni mikä ihmetytti koska olin muuttanut tuohon osoitteeseen noin 3 kk aikaisemmin. No kauppias ilmoittaa kysyvänsä asiaa avardalta josta tulee ilmoitus että he päivittävät asiakastiedot säännöllisesti väestörekisteristä eli osoitetiedot pitäisi olla ajan tasalla?? Myyjä myös pyysi että valitsen avardan tiedoissa Maksuraha vaihtoehdon. Tein kuin käskettiin mutta monen yrityksen jälkeen luovutin.
Tällöin myyjä ilmoitti että pitäisi sitten paytrailin kautta maksaa koko loppusumma n. 2000 e.
Paytrail ei vie maksukuittiin mitään muita tietoja (kuten laskunro ja tuotetietoja) vaan ainoastaan siirtää maksun kahden tilin välillä ja näkyy siis tietysti myös maksun saajatieto. Pidän sitä itse epävarmana suurten summien maksunvälitykseen kun maksun saaja (myyjä) tuntuu epävarmalta kuten tässä kohtaa alkoi vahvasti tuntumaan.
Ilmoitin sitten peruvani koko tilauksen kun maksutapahtuma tuntui olevan hyvin epävarmaa. Myyjä ilmoitti saman tien että sitten tuo ennakkomaksu 400 jää heille.
Mieleen jäi monta kummallisuutta koko jutussa kuten että kesken tuon Avardan maksuyrityksen myyjä kysyi osoitettani vaikka se pitäisi näkyä hänellä siinä tilauksessa?
Tärkein asia ja ihmetys oli tuo avardan ilmoittama parametri virhe joka torppasi Avardan kautta maksun siirron. Myyjä ei tuntunut reagoivan tuohon virheilmoitukseen mitenkään??
Parametrit ovat muuttuvia tietoja tietokannoissa ja esim. myyntiyrityksessä sellaisia kuten tuotteen tilattu kpl määrä, tuotenimi sekä hinta. Jos esim. tuotteen kpl määräksi laittaa 0 kpl ohjelma varmasti herjaa parametrivirheestä koska ei voi myydä tuotetta 0 kpl määrällä tai joku muu väärä tieto.
Huomaa, että on Masku aloittanut tv-mainokset taas, kun asiakkaat kadonneet.