Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinola. Millainen paikka lapsiperheelle? Uskaltaako ostaa asuntoa?

Vierailija
31.08.2023 |

Olemme miettineet muuttoa Lahteen, sillä haluamme pois pääkaupunkiseudulta. Jostain syystä emme löydä sieltä suurempaa viihtyvyyttä ja olemmekin tutkailleet lähipitäjä Heinolaa. Vehreä, veden ympäröivä kapunki jossa myös kulttuurielämää ja asuntojen hinnat edullisia.

Kellä kokemuksia? Uusien koulujen taso? Terveyskeskus, ok osaaminen ja palvelu päivisin? Miten hammashoito ym? Lahtihan lähellä jos isompaa hoitoa tarve.
Toki ymmärrämme pienen kaupungin puolet, mutta onko sitten parempi asua Lahdessa vai voisiko Heinola olla ok? Saako tarvittaessa myytyä omaa pois?
Kertokaa kokemuksia.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha junttila, jossa ei ole maaseudun rauhaa eikä ison kaupungin sykettä. 

Samaa kaliiperia kuin Jämsä, Kankaanpää, Pieksämäki, Harjavalta, Ylivieska, Lieksa, Kemijärvi.

Kuka odottaa ison kaupungin sykettä Heinolasta? On se ainakin paremmalla sijainnilla kun nuo edellä mainitut.

Vierailija
62/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahti on kasvussa nyt: yliopisto ja paljon kasvavia yrityksiä, niin eiköhän tuo hyödytä myös ympäryskuntia.

Heinolasta on lyhyt matka hakea Lahdesta piriä, jos alkaa väsyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa Heinolasta, ei saa myytyä.

Vierailija
64/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinola ei oo Bronx.

Vierailija
65/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha junttila, jossa ei ole maaseudun rauhaa eikä ison kaupungin sykettä. 

Samaa kaliiperia kuin Jämsä, Kankaanpää, Pieksämäki, Harjavalta, Ylivieska, Lieksa, Kemijärvi.

Kuka odottaa ison kaupungin sykettä Heinolasta? On se ainakin paremmalla sijainnilla kun nuo edellä mainitut.

Eli hyvä sijainti tarkoittaa helppoutta, jolla päästä pois Heinolasta sinne ison kaupungin sykkeeseen. Miksi sinne ylipäätään pitää näin ollen muuttaa? 

Vierailija
66/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koulukiusattu Heinolassa 90luvulla. En tiedä onko siellä vielä samaa. Itse en muuttaisi enää.

Vierailija
67/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on omakoti- ja rivitaloilla hintaa kuitenkin, toki suhteessa pk hyvin edullista mutta mitenhän kustannukset muuten? Pk pärjää ilman autoa jne. Heinolasta ajettava Lahteen.

Miksi pitäisi jatkuvasti ajaa Lahteen? Ihan kattavat peruspalvelut löytyy kyllä ihan Heinolastakin. Ja kulkee bussitkin Heinolan ja Lahden välillä.

Vierailija
68/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyspalvelut ainakin ovat huonommat kuin ennen. Monelta osin.

Tää nyt varmaan koskee ihan jokaista paikkakuntaa Suomessa.

Vierailija
69/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata ostaa?

Vierailija
70/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Lahtea. Paremmat harrastusmahdollisuudet ja junalla pääsee alle tunnissa Helsinkiin.

Vierailija
71/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin asua kalliimmin Helsingissä kuin ostaa Heinolasta (ja menettää kiinteistön arvonlaskun myötä)?

Vierailija
72/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa myös Hollola yhtenä vaihtoehtona, uudet koulut kuntakeskuksessa ja uusi sote-keskus. Terveyspalvelut toimii paremmin kuin Lahdessa, hienot ulkoilumaastot ym.

Vierailija
73/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin asua kalliimmin Helsingissä kuin ostaa Heinolasta (ja menettää kiinteistön arvonlaskun myötä)?

No ei!

Vierailija
74/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Jostain syystä Heinola tuntuu viihtyisämmältä, mutta tiedä sitten jos on kuoleva paikka?

Vierailija
75/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin koulukiusattu Heinolassa 90luvulla. En tiedä onko siellä vielä samaa. Itse en muuttaisi enää.

Minä myös. Muutin pois 20 vuotta sitten ja olen vain piipahtanut satunnaisesti sukuloimassa. Nyt ei-heinolalaistaustainen puoliso on keksinyt, että haluaisi muuttaa kaikista maailman paikoista - Heinolaan. Hän näkee Heinolassa jotain sellaista, mitä minä en omalla taustallani pysty näkemään. Tuntuu niin absurdilta, että oikeasti riitelemme tällaisesta asiasta. Mutta minä en halua joutua niitä katuja enää katselemaan, kun kerran pois pääsin.

Sellaiselle, jolla ei ole vanhoja traumoja siltojen kaupungista, Heinola voi olla ihan ok asuinpaikka. Lasten ja nuorten nykykuvioista ei aavistustakaan. Ysärillä Heinola oli aika julma paikka.

Vierailija
76/102 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Muutin pois 20 vuotta sitten ja olen vain piipahtanut satunnaisesti sukuloimassa. Nyt ei-heinolalaistaustainen puoliso on keksinyt, että haluaisi muuttaa kaikista maailman paikoista - Heinolaan. Hän näkee Heinolassa jotain sellaista, mitä minä en omalla taustallani pysty näkemään. Tuntuu niin absurdilta, että oikeasti riitelemme tällaisesta asiasta. Mutta minä en halua joutua niitä katuja enää katselemaan, kun kerran pois pääsin.

Sellaiselle, jolla ei ole vanhoja traumoja siltojen kaupungista, Heinola voi olla ihan ok asuinpaikka. Lasten ja nuorten nykykuvioista ei aavistustakaan. Ysärillä Heinola oli aika julma paikka.

Miten puoliso perustelee muuttohalut? Mihin siellä muuttaisitte? Entä työt?

Vierailija
77/102 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia ja huono henki?

Vierailija
78/102 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinolalaisia?

Vierailija
79/102 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn, sopivan kokoinen.

Vierailija
80/102 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinola on hyvä ja kaunis paikka. Tietysti pikkukaupungin hyvät ja huonot puolet, mutta Lahteen pääsee tosiaan puolessa tunnissa, ja Helsinkiinkin sujuvasti.

Ilmapiiri? Koulujen taso? Terveyskeskuksen taso? Jotain haluaisi kuulla.

Niin, Heinola vai Lahti?

Terkkariin ei oteta juuri minkään vaivan takia vaan kaikki työnnettäisiin mieluummin Akuuttiin eli Lahteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan