Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu etten voi sietää kaikenmaailman valoa ja rakkautta -ihmisiä ja ns. henkisyyttä?

Vierailija
31.08.2023 |

Rumpupiirit ja korvakynttilät, ravintohysteria jne. Ja se hel ve tin valoa, voimaa, rakkautta -löpinä!

Nämä herättävät inhoreaktion ja voimakkaan ärsyyntymisen. Entinen hyvä ystävä sukelsi tuohon rakkauskuplaan ja muuttui samalla tuomitsevaksi ja häijyksi piilovitt uilijaksi joka vastusti lääketiedettä ja uskoi kaikki mahdolliset meemit netissä. En enää kestänyt, vaan jätin ystävän taakseni. Tämän jälkeen inhoni on vain kasvanut näitä rakkauspommittajia kohtaan. Aiemminkin kaveri oli vähän omanlaisensa enkeliuskovainen, mutta jätti sentään muille tilaa olla erilainen eikä vit tuillut. Ei sellainen hörhöys haittaa ketään.

Miksi tuollainen ns ihana rakkaushöpötys ärsyttää? On ärsyttänyt aina.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet järkevä ja älyllinen. Niin minäkin.

Vierailija
2/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ja realistiset ihmiset eivät siedä sellaista mikä perustuu humpuukiin. Se vain on niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pimeitä voimia ärsyttää kaikki valo

Valitettavasti mun kokemuksella nimenomaan nää yltiömäiset "valonlapset" ovat nimenomaan niitä, joiden sielu on pimeyttä täynnä. Sellaista manipulointia en ole muissa piireissä nähnyt kuin näissä. Sillä ylenpalttisella rakkauden jauhamisellahan sitä pahaa yritetään peittää. Joka ikinen, jolla hoksottimet on yhtään kohdillaan, aistii sen näistä kilometrin päähän.

Vierailija
4/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti mun kokemuksella nimenomaan nää yltiömäiset "valonlapset" ovat nimenomaan niitä, joiden sielu on pimeyttä täynnä. Sellaista manipulointia en ole muissa piireissä nähnyt kuin näissä. Sillä ylenpalttisella rakkauden jauhamisellahan sitä pahaa yritetään peittää. Joka ikinen, jolla hoksottimet on yhtään kohdillaan, aistii sen näistä kilometrin päähän.

Juurikin tämä. Valon nimessä pelotellaan, uhkaillaan ja manipuloidaan sekä ylitetään rajoja mukamas hyvää tarkoittaen.

Vierailija
5/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä. Valon nimessä pelotellaan, uhkaillaan ja manipuloidaan sekä ylitetään rajoja mukamas hyvää tarkoittaen.

Eikös tää yhteiskunta tee sitä ihan samaa esim valtamediassa? Sitähän sinä luet uskollisena myös

Vierailija
6/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ja realistiset ihmiset eivät siedä sellaista mikä perustuu humpuukiin. Se vain on niin.

Ei vaan usein, ilkeät katkerat ja pahasuopaiset. He janoavat näitä "sä oot vaan niin (tähän jotain ylistysvuodatusta ja kehuja)". Heidät tunnistaa juuri hyvin negatiivisesta ja ei-rakentavasta tavasta ilmaista itseään. Pääpointti haukkua muita ja samalla tuntea itse ylemmyyttä.

Älykkäät ja realistiset ovat avoimia monimuotoisille tulkinnoille. Eivät pidä itseään automaattisesti parempina vain sen takia, että kokevat asiat toisin kuin joku muu. Osaavat keskustella asioista rakentavalla tavalla.

Vierailija
7/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sinua manipuloi ellet sinä itse anna sen tapahtua minkä uskon käyvän sinun kohdallasi useasti, mene itkemään muualle siitä

Heh, eipä minua manipuloitukaan kun en sellaista anna tapahtua itselle, ihan vierestä katsoin muiden touhuja niissä piireissä :D

Vierestä seuraamalla sai selkeän kuvan siitä, kuka vie ja ketä, ja millaista hintaa lopulta jouduttiin maksamaan, ja se oli sellaista valuuttaa jonka rinnalla raha ei ole mitään.

Vierailija
8/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta!!

Vierailija
9/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet katkera ihmispaska ja kateellinen muille ketkä ovat löytäneet onnensa. 

Vierailija
10/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, palstalla näyttää olevan yllättävän paljon hörhöjä. Tai no, yllättävän ja yllättävän.

Vierailija
11/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se muiden valo koskettaa jotain sinun sisimmässäsi. Se on siellä, piilossa vain.

Vierailija
12/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet katkera ihmispaska ja kateellinen muille ketkä ovat löytäneet onnensa. 

Sinä vaikutat tosi positiiviselta ja onnelliselta ihmiseltä. Säteilet oikein hyvyyttä.

Vierailija
13/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo ovat suurta kus etusta. Elämä on hyvää ja ankeaa ilman hömpötyksiäkin.

Vierailija
14/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä ainakin jotkut henkiset ihmiset tuntuvat teennäisiltä, suoraan sanottuna feikeiltäkin. Jotkut ovatkin, vaikka tuskin tarkoituksella. Henkiseen heräämiseen kuuluu erilaisia vaiheita, moni niistä ei ole miellyttäviä ihmiselle itselleen eikä siten ympärillä oleville ihmisillekään.

Henkiseen heräämiseen kuuluu myös erilaisia ns. ansoja, joista yksi on "spiritual bypassing". Siinä tilassa ihminen keskittyy lähinnä sisäisiin kokemuksiin ja oivalluksiin, ja unohtaa fyysisen maailman realiteetit (tai oikeastaan ei vielä ymmärrä niitä). Tällainen henkilö voi muuttua tuomitsevaksi kaikkia "heräämättömiä" kohtaan ja nostaa itsensä ja muut henkisesti heränneet näiden ns. matrixissa elävien yläpuolelle. Yleensä toki itse sitä tajuamatta. Ne, jotka ihan oikeasti tavoittelevat henkistä kehittymistä, pääsevät tuosta vaiheesta eteenpäin ajallaan.

Lisäksi noissa piireissä on vahvasti narsistisia piirteitä omaavia ihmisiä, etenkin näissä ns. guruissa. Siellä saavat loistaa ja esittää avuntarjoajaa ja tietäjää, vaikka perimmäinen motivaatio on olla ihailun ja palvonnan kohde, vallankäytöstä puhumattakaan.

Mm. noiden syiden takia en itse ole uskaltanut lähteä tutustumaan sen enempää muihin henkisiin ihmisiin tai yhteisöihin. Onnekseni mulla on kaksi henkisestä kasvusta kiinnostunutta ystävää, jotka kuitenkin jalat maassa, joiden kanssa saanut pohdiskella tätä maailmankaikkeutta.

Niin, ja sellainen yltiöpositiivisuus ja imelä kielenkäyttö tuntuu jokseenkin vastenmieliseltä itsellekin. Etenkin, kun se yhdistetään siihen, että puhutaan alentavasti asiat eri tavalla ymmärtävistä ja kokevista ihmisistä. Mutta jokainen tyylillään, eikä kaikkien tyylistä tarvitsekaan tykätä.

T. Kolme vuotta sitten henkisen heräämisen kokenut, joka toivottaa mielessään rakkautta ja valoa jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle (ja ihan kaikille, täälläkin kirjoitteleville ihmisille)

Vierailija
15/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa ja valoa ja jauhoa

Vierailija
16/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää. Olen harrastanut joogaa ja meditoinut viimeiset 24 vuotta. Välillä ihan oikeasti ärsyttää että minut niputetaan näihin "herännäisiin", koronakriitikoihin, joka viikko eri totuuden löytäviin salaliittoteoreetikoihin. En kehtaisi enää laittaa esim. Tinderiin harrastustani ja se tuntuu pahalta.

Vierailija
17/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestä ainakin jotkut henkiset ihmiset tuntuvat teennäisiltä, suoraan sanottuna feikeiltäkin. Jotkut ovatkin, vaikka tuskin tarkoituksella. Henkiseen heräämiseen kuuluu erilaisia vaiheita, moni niistä ei ole miellyttäviä ihmiselle itselleen eikä siten ympärillä oleville ihmisillekään.

Henkiseen heräämiseen kuuluu myös erilaisia ns. ansoja, joista yksi on "spiritual bypassing". Siinä tilassa ihminen keskittyy lähinnä sisäisiin kokemuksiin ja oivalluksiin, ja unohtaa fyysisen maailman realiteetit (tai oikeastaan ei vielä ymmärrä niitä). Tällainen henkilö voi muuttua tuomitsevaksi kaikkia "heräämättömiä" kohtaan ja nostaa itsensä ja muut henkisesti heränneet näiden ns. matrixissa elävien yläpuolelle. Yleensä toki itse sitä tajuamatta. Ne, jotka ihan oikeasti tavoittelevat henkistä kehittymistä, pääsevät tuosta vaiheesta eteenpäin ajallaan.

Lisäksi noissa piireissä on vahvasti narsistisia piirteitä omaavia ihmisiä, etenkin näissä ns. guruissa. Siellä saavat loistaa ja esittää avuntarjoajaa ja tietäjää, vaikka perimmäinen motivaatio on olla ihailun ja palvonnan kohde, vallankäytöstä puhumattakaan.

Mm. noiden syiden takia en itse ole uskaltanut lähteä tutustumaan sen enempää muihin henkisiin ihmisiin tai yhteisöihin. Onnekseni mulla on kaksi henkisestä kasvusta kiinnostunutta ystävää, jotka kuitenkin jalat maassa, joiden kanssa saanut pohdiskella tätä maailmankaikkeutta.

Niin, ja sellainen yltiöpositiivisuus ja imelä kielenkäyttö tuntuu jokseenkin vastenmieliseltä itsellekin. Etenkin, kun se yhdistetään siihen, että puhutaan alentavasti asiat eri tavalla ymmärtävistä ja kokevista ihmisistä. Mutta jokainen tyylillään, eikä kaikkien tyylistä tarvitsekaan tykätä.

T. Kolme vuotta sitten henkisen heräämisen kokenut, joka toivottaa mielessään rakkautta ja valoa jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle (ja ihan kaikille, täälläkin kirjoitteleville ihmisille)

Ai niin, unohdin sen "virallisen" selityksen. Valosta elävät ihmiset säteilevät valoaan niin kirkkaasti, että pelottavat ja ärsyttävät pimeässä eläviä. Tuo on kyllä oikeasti totta, mutta monet näistä "heräämättömiä" tuomitsevista pelkäävät itse sitä pimeyttä, ja siksi yrittävät nostaa itsensä sen yläpuolelle. Tuollaista ajattelua siis yleensä alkuvaiheessa henkistä kasvua, mutta joillain jää päälle. Armollisuutta soisin kuitenkin heille, siinä missä kaikille muillekin.

Vierailija
18/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan nämä mielestään valoa ja lämpöä säteilevät, valaistuneet joogahippityypit ovat pahimpia snobeja.

En tietenkään väitä kaikkien olevan, kun en kaikkia tunne, mutta jostain syystä ne minun tapaamani ovat aina olleet ihan hirveitä snobeja siinä omassa ihanuuskuplassaan.

(Yksi tällainen tuttavamies myös kuvailee itsensä somessa sanalla "rakkauspakkaus", mikä sai heti oksureaktion aikaan.)

Vierailija
19/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei energiahoidot sun muut ihan puhtaasti itsessään ärsytä.

Mutta mua ärsyttää niiden joidenkin tyyli lässyttää netissä, siis se kirjoitustyyli on liian lässyttävä, sellainen ihanaa, kiitos, kiitos, kiitos, valoa rakkautta lässytystä. 

En kestä niinku yhtään!!!!!!!!!! Tietyt hymiötkin aiheuttaa lähes oksennuksen.

No tämä muakin ärsyttää. Semmoinen teennäinen hani-ihkupöö ja piiiiitkä rivi hymiöitä 🥰🥰🥰🥰😍😍😍🤩🤩🧡💛💚💙💜🔥🔥🔥🔥

🤯

Ja se, että kun on vaikkapa joku valmentaja, joka yrittää saada ihmiset ajattelemaan itse ja ottamaan oman elämän haltuun, niin nää ihmiset alkaa fanittaa sitä valmentajaa niinku jotain gurua. Ne ripustautuu siihen guruun ja spämmää kaikki chatit täyteen hani-ihkupöötä ja hymiöitä. Ja vaikka se guru perseilis mitä hyvänsä, niin aina sitä jaksetaan ymmärtää ja aina vain uskotaan ja niellään uudestaan kaikki markkinointilauseet ym. Ja jos joku esittää aiheellista kritiikkiä, niin sitten fanilauma hyökkää kimppuun puolustamaan sitä gurua. Ehkä pitäisi olla jotkut psykologiset testit ennen kuin noille kursseille otettaisiin ketään. Sinänsä niitä kursseja ja valmennuksia en halua mollata, niin kauan kuin luvatut sisällöt toimitetaan.

Sama on näissä uusherännäisissä foliohatuissa. Kun on havahduttu yhteen valheeseen, niin sitten uskotaan yhtäkkiä ihan mitä tahansa, kun se tulee jostain tietystä lähteestä. Siis kaikella kunnioituksella foliohattuja kohtaan, koen olevani sellainen itsekin. Mutta jos on muka kriittinen, niin silloin pitää olla kriittinen kaikkea kohtaan. Ei ole mitään järkeä vaihtaa yhtä auktoriteettia toiseen.

Vierailija
20/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin sen "virallisen" selityksen. Valosta elävät ihmiset säteilevät valoaan niin kirkkaasti, että pelottavat ja ärsyttävät pimeässä eläviä. Tuo on kyllä oikeasti totta, mutta monet näistä "heräämättömiä" tuomitsevista pelkäävät itse sitä pimeyttä, ja siksi yrittävät nostaa itsensä sen yläpuolelle. Tuollaista ajattelua siis yleensä alkuvaiheessa henkistä kasvua, mutta joillain jää päälle. Armollisuutta soisin kuitenkin heille, siinä missä kaikille muillekin.

Näissä kirjoituksissa on mielestäni aitoa henkisyyttä ja valaistumisen seurauksena tullutta viisautta. Valaistuminenhan ei ole mikään kertaluontoinen tapahtuma, vaan tulee sykäyksittäin.

Näissä henkisen polun asioissakin taitaa olla niin, että ne vasta innostuneet ovat sellaisia fanaatikkoja, niin kuin ymmärtämättömät missä tahansa uskonnossa.

Eri