Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Luin juuri, että iPhone 8 ei saa enää uusia päivityksiä

Vierailija
31.08.2023 |

Voiko puhelinta silti käyttää vielä, vaikka uutta iOS 17 ei saa enää siihen? Onko kellään muulla iPhone 8 vielä käytössä? Mietin paniikissa, että kuinka kauan voin vielä käyttää sitä? Juuri nyt ei ole varaa hankkia uutta puhelinta. Help!!!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on melkein aina joku vanha versio iPhonessa, ei ole vaikuttanut mitenkään. Kyllä sä sillä puhelimella vielä pärjäät helposti muutaman vuoden.

Voi kiitos sinulle ihanasta vastauksesta ja kaikille minua auttaneille! Sain pahimman paniikki ahdistuksen pois ja voin alkaa ajattelemaan rauhallisemmin uuden puhelimen tai ainakin vähän uudemman hankkimista. Hienoa, että on ystävällisiä ihmisiä ja apua täällä. Kiitos paljon!

- Ap

Vierailija
42/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita, joilla iPhone 8 tai vielä

vanhempi iPhone, johon ei enää tule päivityksiä niin oletteko vielä voineet kuitenkin käyttää niitä?

Minulla on kutonen ja käytän puheluihin ja viesteihin ja navigaattoriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä taulukko mihin saakka millekin Iphonelle tulee päivitys. Esim. 2-sukupolven SE päivitykset tulee vuoteen -27.

Katselinkin joitain sellaisia taulukoita netistä ja sain niistä käsityksen, että Apple ei tue iPhone 8 enää sen jälkeen, kun uusi iPhone 15 julkaistaan syyskuussa. Ainakaan tuota uutta ios 17 käyttöjärjestelmää ei saa enää iPhone 8 ja sitä vanhempiin.

-Ap

Kyllä tuota 16-versiota tuetaan vielä siinä mielessä että tulee tietoturvapäivityksiä, ja tosiaan jos useimmat suositut sovellukset toimii edelleen jollain 13-versiolla niin puhelin on käyttökelpoinen vielä vuosia eteenpäin. iOS 12 -versioonkin on tullut vielä tänä vuonna tietoturvapäivitys. (iPhone 5s, 6, 6s)

iPhone 8 saattaa olla käyttökelpoinen jopa pidempään kuin joku halpa uusi android-luuri - mulla on kakkospuhelimina just iPhone 8 ja muutama vuosi sitä uudempi nokia android ja valitettavasti noista nokia on käyttökelvottoman hidas viimeisellä android-versiolla mitä siihen sai.

Vierailija
44/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko hyvät ihmiset vielä vastata, että pystyttekö noilla vanhemmilla iPhoneilla vielä käyttämään esim. Facebook ja Facebook messenger-sovelluksia? Tärkeä tieto minulle, koska liittyy työhöni myös. Please, vastatkaa sillä olen todella ahdistunut tästä asiasta!

-Ap

Jos työhön liittyy, niin ainahan voit työnantajalta pyytää uuden puhelimen.

Iphone 8 julkaistiin kuusi vuotta sitten. Android-puhelimille ei noin pitkää tukea voi odottaa yhdellekään. Se iOS 16 tulee saamaan tärkeät tietoturvaan liittyvät päivitykset vielä. Facebook app tukee vielä iOS 13.4, joten tuskin ihan heti tippuu version 16 tuki siitä pois!

Voi hyvänen aika! Kiitos sinulle ihana ihminen sillä pelastit mut nyt tällä hetkellä tulemasta hulluksi ahdistuksesta. Ehkä on vielä toivoa selvitä vanhalla puhelimella jonkin aikaa niin kauan, kuin pystyn hankkimaan uuden. Ja tosiaan kyseessä on tärkeät työhön liittyvät asiat ja kontaktit. Ja puhelin minun on hankittava itse. Kiitos vielä sinulle!

-Ap

Selviät hyvin. Kaksi vuotta, ainakin.

Vierailija
45/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samsungin 5g puhelimen ja joitakin muitakin voi ostaa tarjouksesta reilulla satasella. Niihin tulee vielå useampi päivitys.

Kun on iPhoneen tottunut, Android ei vain yksinkertaisesti kelpaa sen jälkeen.

Vierailija
46/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä taulukko mihin saakka millekin Iphonelle tulee päivitys. Esim. 2-sukupolven SE päivitykset tulee vuoteen -27.

Katselinkin joitain sellaisia taulukoita netistä ja sain niistä käsityksen, että Apple ei tue iPhone 8 enää sen jälkeen, kun uusi iPhone 15 julkaistaan syyskuussa. Ainakaan tuota uutta ios 17 käyttöjärjestelmää ei saa enää iPhone 8 ja sitä vanhempiin.

-Ap

Kyllä tuota 16-versiota tuetaan vielä siinä mielessä että tulee tietoturvapäivityksiä, ja tosiaan jos useimmat suositut sovellukset toimii edelleen jollain 13-versiolla niin puhelin on käyttökelpoinen vielä vuosia eteenpäin. iOS 12 -versioonkin on tullut vielä tänä vuonna tietoturvapäivitys. (iPhone 5s, 6, 6s)

iPhone 8 saattaa olla käyttökelpoinen jopa pidempään kuin joku halpa uusi android-luuri - mulla on kakkospuhelimina just iPhone 8 ja muutama vuosi sitä uudempi nokia android ja valitettavasti noista nokia on käyttökelvottoman hidas viimeisellä android-versiolla mitä siihen sai.

Kiitos ihanasta viestistä! Enköhän tosiaan pärjää niin kauan tällä entisellä, että onnistun hankkimaan uuden puhelimen. Kiitos paljon tämä henkinen apu ahdistukseeni oli nyt erittäin tärkeää ja voin jo paljon paremmin. Kaikkea hyvää sinulle myös!

-Ap

Vierailija
47/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jeesus, mitä draamaa.

Vierailija
48/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko hyvät ihmiset vielä vastata, että pystyttekö noilla vanhemmilla iPhoneilla vielä käyttämään esim. Facebook ja Facebook messenger-sovelluksia? Tärkeä tieto minulle, koska liittyy työhöni myös. Please, vastatkaa sillä olen todella ahdistunut tästä asiasta!

-Ap

Jos työhön liittyy, niin ainahan voit työnantajalta pyytää uuden puhelimen.

Iphone 8 julkaistiin kuusi vuotta sitten. Android-puhelimille ei noin pitkää tukea voi odottaa yhdellekään. Se iOS 16 tulee saamaan tärkeät tietoturvaan liittyvät päivitykset vielä. Facebook app tukee vielä iOS 13.4, joten tuskin ihan heti tippuu version 16 tuki siitä pois!

Voi hyvänen aika! Kiitos sinulle ihana ihminen sillä pelastit mut nyt tällä hetkellä tulemasta hulluksi ahdistuksesta. Ehkä on vielä toivoa selvitä vanhalla puhelimella jonkin aikaa niin kauan, kuin pystyn hankkimaan uuden. Ja tosiaan kyseessä on tärkeät työhön liittyvät asiat ja kontaktit. Ja puhelin minun on hankittava itse. Kiitos vielä sinulle!

-Ap

Selviät hyvin. Kaksi vuotta, ainakin.

Voi ihanaa! Minulle riittäisi varmasti puolikin vuotta ja max. vuosi niin saisin ainakin siinä ajassa uuden puhelimen, mutta tärkeintä

oli nyt tieto, ettei puhelin muutu käyttökelvottomaksi saman tien. Kiitos paljon ihanasta vastauksesta sinulle!

-Ap

Vierailija
49/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesus, mitä draamaa.

Ihan hupaisa trollaus.

Vierailija
50/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone 8 lakkaa toimimasta tänään klo 23.

Vierailija
51/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko myöhään tänään iso päivitys? Tuleeko iPadiinkin?

Vierailija
52/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki.

Vierailija
53/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Jos liittyy työhön, niin silloinhan työnantaja on velvollinen pitämään sun laitteesi ajantasaisina.

Jos olet somevaikuttaja ilman työnantajaa, niin käytettyjen puhelinten osto-paikasta löytänet itsellesi uudemman Iphonen. Joka kyllä on kaikista merkeistä käyttäjäystävällisin ja helpoin.

Vierailija
54/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samsungin 5g puhelimen ja joitakin muitakin voi ostaa tarjouksesta reilulla satasella. Niihin tulee vielå useampi päivitys.

Ei sellaisia kannata kenenkään ostaa, korkeintaan ehkä jollekin lapselle.

Androidia ei kannata ostaa edes varapuhelimeksi. B-luokan tavaraa. Iphone sen olla pitää

Vierailija
55/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää kännykkänä Nokia-merkin näppäinpuhelinta niin ei ole ongelmia tällaisten asioiden kanssa.

Vierailija
56/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös iphone 8, ollut jo viisi vuotta ja edelleen pelittää eli ihan hintansa jo tienannut. En ole edes muistanut sitä uusinta iOS:ia päivittää, taitaa olla iOS 14 nyt.

Vierailija
57/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, että on edullisia puhelimia, mutta olen tottunut käyttämään iPhonea niin pysyisin mielellään samassa merkissä ja tämäkin nykyinen puhelin ollut minulla uudesta saakka.

-Ap

Saattaisit yllättyä, kuinka samankaltaisia Android puhelimet on käyttää.

Mutta osta ihmeessä.

Minä pihinä mutta kohtuullisen varakkaan olen tyytynyt Androidiin, ja ajankin Dacialla.

Rahoilla ostan mielummin kiinteistöjä.

Vierailija
58/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toimiiko se nykyisellä softaversiolla miten hyvin? Jos toimii, niin senkun käytät sitä. Jos ei toimi, niin kauppaan.

Tietoturva alkaa kyllä kärsiä jos ei puhelinta saa päivitettyä. Esim. pankkipalveluita ei kannata hirveästi käyttää, jos edellisistä päivityksistä alkaa olla pitempi aika.

Vierailija
59/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toimiiko se nykyisellä softaversiolla miten hyvin? Jos toimii, niin senkun käytät sitä. Jos ei toimi, niin kauppaan.

Tietoturva alkaa kyllä kärsiä jos ei puhelinta saa päivitettyä. Esim. pankkipalveluita ei kannata hirveästi käyttää, jos edellisistä päivityksistä alkaa olla pitempi aika.

Kuka hullu käyttää pankkipalveluita puhelimella?

Vierailija
60/63 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu käyttää pankkipalveluita puhelimella?

Suurin osa ihmisistä oman kokemukseni mukaan. Lisäksi suunnilleen jokaisella on käytössä sovelluksia, joissa raha liikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi