Apua! Luin juuri, että iPhone 8 ei saa enää uusia päivityksiä
Voiko puhelinta silti käyttää vielä, vaikka uutta iOS 17 ei saa enää siihen? Onko kellään muulla iPhone 8 vielä käytössä? Mietin paniikissa, että kuinka kauan voin vielä käyttää sitä? Juuri nyt ei ole varaa hankkia uutta puhelinta. Help!!!
Kommentit (63)
Iphone 8 lakkaa toimimasta tänään klo 21.00 Suomen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko hyvät ihmiset vielä vastata, että pystyttekö noilla vanhemmilla iPhoneilla vielä käyttämään esim. Facebook ja Facebook messenger-sovelluksia? Tärkeä tieto minulle, koska liittyy työhöni myös. Please, vastatkaa sillä olen todella ahdistunut tästä asiasta!
-ApJos työhön liittyy, niin ainahan voit työnantajalta pyytää uuden puhelimen.
Iphone 8 julkaistiin kuusi vuotta sitten. Android-puhelimille ei noin pitkää tukea voi odottaa yhdellekään. Se iOS 16 tulee saamaan tärkeät tietoturvaan liittyvät päivitykset vielä. Facebook app tukee vielä iOS 13.4, joten tuskin ihan heti tippuu version 16 tuki siitä pois!
Voi hyvänen aika! Kiitos sinulle ihana ihminen sillä pelastit mut nyt tällä hetkellä tulemasta hulluksi ahdistuksesta. Ehkä on vielä toivoa selvitä vanhalla puhelimella jonkin aikaa niin kauan, kuin pystyn hankkimaan uuden. Ja tosiaan kyseessä on tärkeät työhön liittyvät asiat ja kontaktit. Ja puhelin minun on hankittava itse. Kiitos vielä sinulle!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko hyvät ihmiset vielä vastata, että pystyttekö noilla vanhemmilla iPhoneilla vielä käyttämään esim. Facebook ja Facebook messenger-sovelluksia? Tärkeä tieto minulle, koska liittyy työhöni myös. Please, vastatkaa sillä olen todella ahdistunut tästä asiasta!
-Ap
Sun täytyy olla vitsi, ja kärsit varmasti myös unettomuudesta yrittäessäsi päästä lääkityksestä eroon 🙄😂
Vierailija kirjoitti:
Iphone 8 lakkaa toimimasta tänään klo 21.00 Suomen aikaa.
No, eipä ihme, että minulla onkin sitten niin ahdistunut olo. Loppuhan on tosiaan pian käsillä, heh.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApSun täytyy olla vitsi, ja kärsit varmasti myös unettomuudesta yrittäessäsi päästä lääkityksestä eroon 🙄😂
Siis mikä vitsi?! Ihan tosissaan näitä asioita kysyn, koska säikähdin tuota tietoa, ettei Apple tue enää iPhone 8 koska joudun kyseisellä puhelimella tekemään päivittäin minulle tärkeitä ja työhön liittyviä asioita. Ja kysymykseni voivat vaikuttaa tyhmiltä, mutta kysyn siksi, koska en tiedä näistä asioista ja muutenkin ahdistun helposti kaikkeen tekniikkaan liittyvistä asioista, koska olen huono niissä.
-Ap
Osta uusi puhelin 3 vuoden korottomalla osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmasti yrittää saada uusi puhelin Elisan verkkokaupasta osamaksulla.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsungin 5g puhelimen ja joitakin muitakin voi ostaa tarjouksesta reilulla satasella. Niihin tulee vielå useampi päivitys.
Tiedän kyllä, että on edullisia puhelimia, mutta olen tottunut käyttämään iPhonea niin pysyisin mielellään samassa merkissä ja tämäkin nykyinen puhelin ollut minulla uudesta saakka.
-Ap
Toimii nykyversiolla hyvin vielä pitkään. Ainakin vuoden päivät tulee tietoturvapäivityksiä.
Uusia ominaisuuksia ei tule, mutta toimii kuten nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toimiiko se nykyisellä softaversiolla miten hyvin? Jos toimii, niin senkun käytät sitä. Jos ei toimi, niin kauppaan.
Toimii kyllä hyvin tuolla viimeisimmällä iOS 16.6 päivityksellä, mutta mietin vain, että kuinka kauan puhelin toimii vielä sillä jos uusia päivityksiä ei enää saa?
-Ap
Niin kauan, kuin käyttämäsi softat toimivat. Voi kestää pitkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Itse suosittelen käytettyä iphonea. Ne on kunnostettu ja saa järkevään hintaan verrattuna uuteen iphoneen. Swappie ja useampi muu kauppa myy.
Ap voithan ostaa Iphonen huoltoliikkeestä uudemman vähän käytetyn huolletun puhelimen. Saat siihen vuoden takuun. Etsit sieltä ajan kanssa tai kysyt jos ilmoittaisivat sinulle kun sopiva tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsungin 5g puhelimen ja joitakin muitakin voi ostaa tarjouksesta reilulla satasella. Niihin tulee vielå useampi päivitys.
Tiedän kyllä, että on edullisia puhelimia, mutta olen tottunut käyttämään iPhonea niin pysyisin mielellään samassa merkissä ja tämäkin nykyinen puhelin ollut minulla uudesta saakka.
-ApToimii nykyversiolla hyvin vielä pitkään. Ainakin vuoden päivät tulee tietoturvapäivityksiä.
Uusia ominaisuuksia ei tule, mutta toimii kuten nytkin.
Voi kiitos sinulle tiedosta! Tämä myös pelasti nyt kauhealta ahdistukselta. Nyt, kun ahdistus lieveni niin pystyn taas ajattelemaan asiaa enemmän järjellä ja suunnittelemaan uuden puhelimen hankkimista ilman paniikkia. Kiitos paljon!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toimiiko se nykyisellä softaversiolla miten hyvin? Jos toimii, niin senkun käytät sitä. Jos ei toimi, niin kauppaan.
Toimii kyllä hyvin tuolla viimeisimmällä iOS 16.6 päivityksellä, mutta mietin vain, että kuinka kauan puhelin toimii vielä sillä jos uusia päivityksiä ei enää saa?
-ApNiin kauan, kuin käyttämäsi softat toimivat. Voi kestää pitkäänkin.
Kiitos vastauksesta!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApItse suosittelen käytettyä iphonea. Ne on kunnostettu ja saa järkevään hintaan verrattuna uuteen iphoneen. Swappie ja useampi muu kauppa myy.
Kiitos vastauksesta ja varmasti olisi minulle sopivin tuo uudempi käytetty. Eihän sen tarvikaan mikään ihan uusin olla.
-Ap
Ap voithan ostaa esim. TradeUp uudemman vähän käytetyn Iphonen. Saat tehdashuolletun ja takuu yksi vuosi.
Etsi netistä taulukko mihin saakka millekin Iphonelle tulee päivitys. Esim. 2-sukupolven SE päivitykset tulee vuoteen -27.
Vierailija kirjoitti:
Ap voithan ostaa Iphonen huoltoliikkeestä uudemman vähän käytetyn huolletun puhelimen. Saat siihen vuoden takuun. Etsit sieltä ajan kanssa tai kysyt jos ilmoittaisivat sinulle kun sopiva tulee.
Kiitos paljon ystävällisestä vastauksesta! Todella auttaa minua miettimään asiaa vähemmän ahdistuneena eli siis järjellä ja uskomaan, että ongelmani on ratkaistavissa vielä parhain päin. Kiitos paljon!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Etsi netistä taulukko mihin saakka millekin Iphonelle tulee päivitys. Esim. 2-sukupolven SE päivitykset tulee vuoteen -27.
Katselinkin joitain sellaisia taulukoita netistä ja sain niistä käsityksen, että Apple ei tue iPhone 8 enää sen jälkeen, kun uusi iPhone 15 julkaistaan syyskuussa. Ainakaan tuota uutta ios 17 käyttöjärjestelmää ei saa enää iPhone 8 ja sitä vanhempiin.
-Ap
Itselläni on melkein aina joku vanha versio iPhonessa, ei ole vaikuttanut mitenkään. Kyllä sä sillä puhelimella vielä pärjäät helposti muutaman vuoden.
Jos työhön liittyy, niin ainahan voit työnantajalta pyytää uuden puhelimen.
Iphone 8 julkaistiin kuusi vuotta sitten. Android-puhelimille ei noin pitkää tukea voi odottaa yhdellekään. Se iOS 16 tulee saamaan tärkeät tietoturvaan liittyvät päivitykset vielä. Facebook app tukee vielä iOS 13.4, joten tuskin ihan heti tippuu version 16 tuki siitä pois!