Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi lämmintä ateriaa päivässä

Vierailija
31.08.2023 |

Just luin tässä jutun jostain työttömästä, jolla ei ole enää varaa syödä kahta lämmintä ateriaa päivässä.

Tuli vaan mieleen, että kuinka moni aikuinen oikeasti syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä (pois lukien koululaiset ja työpaikkalounastajat)? Siis jos ei ole lapsia ruokittavana.

Itse olen ihan fyysistä työtä tehneenä yleensä syönyt korkeintaan yhden lämpimän aterian päivässä. Leipää ja puuroa (no puuro on toki lämmintä) olen syönyt. Sitten se yksi lämmin pääateria, jos joka päivä sitäkään. Välillä vaan joku salaatti, jossa on vähän jotain proteiinia, kuten raejuustoa ja jotain pastaa kyljessä. Leivät tai pikapuuro yleensä siellä töissä on yleensä ruokana, kun ei ole ollut mahdollisuutta mihinkään työpaikkalounaaseen ja pitää syödä suurin piirtein töitä tehdessä se ruoka.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön melko tukevan aamupalan, lounaan (joka on usein lämmin ruoka), hyvin kevyen välipalan iltapäivän tauolla, varhaisen päivällisen (joka on usein lämmin ruoka) ja iltapalan, joka vastaa kasvavan koululaisen iltapalaa.

Rytmi on sama työ- ja vapaapäivinä.

Toimistotyö ja harrastuksissa paljon hyötyliikuntaa.

Energiaa tulee enemmän kuin laskelmien mukaan tarvitsisin, mutten liho.

Energia riittää hyvin eikä lihasmassa hupene.

N49v, vakaassa normaalipainossa ilman suuria muutoksia koko aikuisikäni

Vierailija
42/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin kerta päivässä on vaikea keksiä mitä söisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamulla puuroa, lounas on yleensä lämmin ateria tai joskus salaatti. Illalla syön vain ruisleipää ja luonnonjogurttia yleensä. Semi fyysinen hoitoalan työ. On tossa tavallaan 2 lämmintä ruokaa jos puuro lasketaan.

Vierailija
44/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olo on kun syön 2 lämmintä ruokaa ja yhteensä 5 päivässä jotain. Olen aina ollut normaalipainoinen.

Vierailija
45/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olo on kun syön 2 lämmintä ruokaa ja yhteensä 5 päivässä jotain. Olen aina ollut normaalipainoinen.

Juuri näin, säännöllinen ruokarytmi, monipuoliset aamiainen, lounas ja päivällinen plus kaksi hedelmävälipalaa pitävät kunnossa, eikä kiloja kerry.

Vierailija
46/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pitänyt ihan pakottaa itseni oppimaan syömään aamupalaa (ei vaan maistu), mutta kun syö sen vaikka väkisin, niin ei tarvii sitten niin paljon ja epäsäännöllisesti syödä päivällä illemmalla.

Ja varsinkin jos syö juuri sitä proteiinia sillon aamulla eikä sitä perus puuroa vaan, niin loppupäivän voi syödä kevyemmin, vaikka olisikin paljon kuluttanut.

Vierailija
47/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työttömänä ollessa en syönyt kuin yhden päivässä. Tulee nukuttua sen verran pidempään jos voi. Ja nukun myös enemmän, kuin jos pitää herätä töihin tai kouluun. Kotona ollessa ei myöskään kuluta niin paljon. Nyt olen koulussa ja saadaan ilmainen ruoka. Jos lapset on isänsä luona, en yleensä tee enää kotona ruokaa, tai sitten syön aika myöhään ja jätän iltapalan pois. Lapsille toki teen sitten ruuan ja syön itse vähän siitä myös.

Vierailija
48/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki mussuttaa jotain puuroa? Pelkkää hiilari höttöä eikä mitään terveellistä.

Vierailija
49/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella lämpimällä ruoalla tarkoitetaan yleensä kahta pääateriaa päivässä. On aivan sama onko se ateria lämmin vai kylmä, pääasia lienee ravintosisältö. Se että onko joku työtön tai työllinen ei juurikaan vaikuta nykyään ravintosisällön määrään toisin kuin aikoina jolloin tehtiin fyysisesti raskasta työtä. Jos ihminen syö viisi ateriaa päivässä niin se tarkoittaa lähinnä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen. Säännöllisyys pitää ruoansulatuksen toiminnassa ja auttaa vatsan hyvinvoinnissa.

Vierailija
50/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki mussuttaa jotain puuroa? Pelkkää hiilari höttöä eikä mitään terveellistä.

Ja se puuron keittäminen aamulla on ihan hanurista, kun sitä pitää vahtia, vaikka kuinka olis nopeesti kypsyviä hiutaleita. Mikropuurot ovat aivan saatanasta, kun ne räjähtelee pitkin mikroa. Mieluummin, vaikka se nopee paistettu kananmuna leivän päälle ja menoksi.

Vierailija
51/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se puuron keittäminen aamulla on ihan hanurista, kun sitä pitää vahtia, vaikka kuinka olis nopeesti kypsyviä hiutaleita. Mikropuurot ovat aivan saatanasta, kun ne räjähtelee pitkin mikroa. Mieluummin, vaikka se nopee paistettu kananmuna leivän päälle ja menoksi.

Vesi ja pikakaurahiutaleet. Lämmitä 50sec, lisää marjat ja syö. Ei räjähtele mikrossa.

-eri

Vierailija
52/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Syön ehkä kerran päivässä lämpimän ruuan, jos sitäkään. Haluisin kyllä syödä ja vielä valmistaa ruokani itse, mutta olen vaan niin laiska. Voikkarit on niin nopeita ja helppoja.

Vierailija
53/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen fyysisesti raskasta työtä ja syön 3 lämmintä ruokaa.

Vierailija
54/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi ja pikakaurahiutaleet. Lämmitä 50sec, lisää marjat ja syö. Ei räjähtele mikrossa.

Täytyy opetella :D Kiitos vinkistä!

Vierailija
55/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kyllä aamiaisen, lounaan ja päivällisen, mutta säästösyistä olen jättänyt lounaan pois.

Vierailija
56/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yhden, TUHDIN lämpimän aterian päivässä, yleensä klo 12-18. Aamulla ei ruoka maita, joten kuuluisin siihen osaan suomalaisista joiden päivä alkaa pelkällä kahvilla, mutta harmillisesti en pidä kahvin mausta tai lämpimistä juomista. Kahvin sijaan heräämisen apuna käytänkin energiajuomaa, minkä lisäksi saatan aamupäivästä juoda esim. appelsiinimehua.

Illalla, useampi tunti tuon lämpimän aterian jälkeen, minun tekee edelleen mieli lähinnä juotavaa. Mehua, limsaa, energiajuomaa... Juu, lähinnä jotain makeaa. Saatan vielä napostella vähän jotain, oli se sitten suolapähkinöitä, rusinoita, jukurttia, hedelmiä, suklaata, mitä tahansa. Mutta lämmintä ruokaa ei kyllä tee mieli. Toisinaan repäisen ja teen vielä salaatin. :D Mutta silloin on kyllä ollut poikkeuksellisen pitkä päivä takana.

Vierailija
57/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pitänyt ihan pakottaa itseni oppimaan syömään aamupalaa (ei vaan maistu), mutta kun syö sen vaikka väkisin, niin ei tarvii sitten niin paljon ja epäsäännöllisesti syödä päivällä illemmalla.

Ja varsinkin jos syö juuri sitä proteiinia sillon aamulla eikä sitä perus puuroa vaan, niin loppupäivän voi syödä kevyemmin, vaikka olisikin paljon kuluttanut.

Mulla oli ennen sama tilanne. Lapsenakin sain alas aamulla ehkä vaan jonkun pienen jugurtin jos sitäkään. Oli tosi vaikeaa opetella syömään aamupala, mutta opin sen kyllä. Aikaa meni yli puoli vuotta. Alotin meuhukeitoilla ja jugurtilla ja lisäsin siihen joukkoon muroja vähitellen. Nykyään mulla on aamuisin ihan nälkä.

Vierailija
58/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, jos teen ruoan jo lounasaikaan ja sitä jää päivälliseksi. Joskus syön vielä illallakin samaa ruokaa eli kolme lämmintä ateriaa päivässä! Ylipainoa ei ole ollut koskaan. 160/50.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän