Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi lämmintä ateriaa päivässä

Vierailija
31.08.2023 |

Just luin tässä jutun jostain työttömästä, jolla ei ole enää varaa syödä kahta lämmintä ateriaa päivässä.

Tuli vaan mieleen, että kuinka moni aikuinen oikeasti syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä (pois lukien koululaiset ja työpaikkalounastajat)? Siis jos ei ole lapsia ruokittavana.

Itse olen ihan fyysistä työtä tehneenä yleensä syönyt korkeintaan yhden lämpimän aterian päivässä. Leipää ja puuroa (no puuro on toki lämmintä) olen syönyt. Sitten se yksi lämmin pääateria, jos joka päivä sitäkään. Välillä vaan joku salaatti, jossa on vähän jotain proteiinia, kuten raejuustoa ja jotain pastaa kyljessä. Leivät tai pikapuuro yleensä siellä töissä on yleensä ruokana, kun ei ole ollut mahdollisuutta mihinkään työpaikkalounaaseen ja pitää syödä suurin piirtein töitä tehdessä se ruoka.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin syön kahta lämmintä ruokaa. Lounas on päivän pääruoka, lämmin ruoka, päivälliseksi syön useimmiten salaattia, jossa on joku kasviproteiinilähde.

Vierailija
2/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu ihmisestä. Jos on aktiivinen ja hyvin voiva, niin varmaan kaksi lämmintä ateriaa päivässä (lounas ja päivällinen) on ihan hyvä.

Minä syön lähinnä karkkia ja hedelmiä. Oikea ruoka ei maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö välttämättä edes yhtä lämmintä ruokaa päivässä arkena. Teen keskiraskasta fyysistä työtä ja pärjään aika vähällä sapuskalla. En siis edes ajattelisi syöväni kahta lämmintä ateriaa päivässä.

Vierailija
4/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä vuorossa töissä, kun herää jo viiden aikaan päivällä on pituutta, syön 2 lämmintä ateriaa.

Vierailija
5/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan lämmintä ateriaa. Puurokin on tuorepuuroa.

Vierailija
6/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin syön kahta lämmintä ruokaa. Lounas on päivän pääruoka, lämmin ruoka, päivälliseksi syön useimmiten salaattia, jossa on joku kasviproteiinilähde.

Onneksi ystäväni ja perheenjäseneni eivät puhu noin.

En jaksaisi kuunnella tuollaista "syön salaattia, jossa on joku kasviproteiinilähde" -höpötystä yhtään. Ketä kiinnostaa edes? Tuollainen kuulostaa enemmänkin siltä, kun olisi joku syömishäiriö.

Vierailija
7/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä ruuan lämpötilalla niin väliä ole? Itse syön talvella useammin lämmintä ruokaa ja kesällä kylmää. Jos siltä tuntuu, niin voin syödä jotain lämmintä vaikka 5 kertaa päivässä tai sitten nolla.

Vierailija
8/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan työtön alkaa kokkaamaan kahta kertaa päivässä, ellei sitten ole lapsia. Eikä tuollaiseen rahatkaan riitä. Itse kokkaan 2 kertaa viikossa ja syön samaa ruokaa 3-4 päivää putkeen. Kun olin töissä tuli joskus syötyä 2 lämmintä ateriaa päivässä, yleensä ei.

Vierailija
9/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä vuorossa töissä, kun herää jo viiden aikaan päivällä on pituutta, syön 2 lämmintä ateriaa.

Yhtä pitkä se vuorokausi on vaikka kuinka aikaisin heräisit.

Vierailija
10/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa varsin tarkoituksenhakuiselta journalismilta.

Vierailija
11/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luulee että rikkaat syö kellon ympäri kuumaa pihviä 😵🤣

Vierailija
12/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sillä ruuan lämpötilalla niin väliä ole? Itse syön talvella useammin lämmintä ruokaa ja kesällä kylmää. Jos siltä tuntuu, niin voin syödä jotain lämmintä vaikka 5 kertaa päivässä tai sitten nolla.

Joo ei tässä se pointti ollut, vaan tarkoitettu sellaista pääruuaksi tarkoitettua ateriaa, on se sitten kylmä tai lämmin. Useat syö kuitenkin vaan sen aamupalan, yhden pääruoan ja iltapalan ja ehkä jonkun pienen välilpalan. Moni ei edes varmaan noin usein.

Vierailija
13/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen resq sovelluksen kautta ruokaa, josta saan 5 ateriaa, ostoksen hinta oli 7 euroa. Joten voi syödä, jos käyttää järkeä.

Vierailija
14/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi lapsia niin ei tulisi syötyä kuin yksi ateria tai sitten samaa ruokaa vähän myöhemmin lämmitettynä.

Vierailija
15/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on ravintoaineiden imeytymisen kannalta paljonkin merkitystä onko ruoka kypsennettyä vai ei.

Vierailija
16/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse saatan syödä lämpimän aterian vaikka aamiaiseksi joskus.

Vierailija
17/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kukaan työtön alkaa kokkaamaan kahta kertaa päivässä, ellei sitten ole lapsia. Eikä tuollaiseen rahatkaan riitä. Itse kokkaan 2 kertaa viikossa ja syön samaa ruokaa 3-4 päivää putkeen. Kun olin töissä tuli joskus syötyä 2 lämmintä ateriaa päivässä, yleensä ei.

Rahat riittäisi kyllä, mutta mielenkiinto ei. Ruuan laittaminen on harvoin tosi mukavaa. Joskus se on ihan ok, kun sille päälle sattuu ja on hyvää aikaa, mutta yleensä lähinnä pakon sanelema juttu. Onneksi mies laittaa joskus perheelle ruokaa ja myös vanhin lapsi tekee ruokaa. En tosin ole työtön, mutta enpä usko, että tekisin ruokaa yhtään sen enempää, vaikka aikaa olisikin.

Vierailija
18/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina syödään miehen kanssa kaksi lämmintä ateriaa päivässä eli lounas ja päivällinen. Lounaalla suositaan keittoja, joskus munakasta, päivällisellä on sitten lihaa/kalaa/kanaa, perunoita/pastaa, vihanneksia.

Jotenkin vaan tuntuu mukavammalta syödä lounaallakin lämmintä ruokaa ja keitot on siitä hyviä, että niitä voi tehdä kerralla suuremman satsin. On kiva katkaista työpäivä ja istahtaa pöytään höyryävän keittolautasen ja lämpimän sämpylän ääreen. Ja jälkkäriksi meillä on kahvin kanssa vaikka pikkupulla tai kuten tänään ja eilen mustikkapiirakkaa.

Vierailija
19/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kahta lämmintä ruokaa päivässä. Tänään en syö yhden yhtä lämmintä ruokaa, sillä ostin hyvää leipää ja olen mussuttanut sitä.

Vierailija
20/58 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kukaan tietenkään syö kahta lämmintä ateriaa päivässä. Ainoastaan jotain kevyttä vihersalaattia missä on korkeintaan mikä lie kevyt kasviproteiinilähde.

Silti yli puolet kansasta on ylipainoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme