Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ripuli-kurkkukipu-kuume-tauti nyt jyllää?

Vierailija
31.08.2023 |

Kauanko teillä eteläsuomalaisilla on kestänyt tämä syksyn "koululaispöpö"? En ole ollut lähellä lapsia vaan ikäihmisiä ja nyt kurkkukipu ja kuumeinen olo. Ensin oli muutaman päivän ripuli ja oksettava olo ja yksi terve päivä välissä. Koronatestiä en ole vielä tehnyt. Täytyisi tietää, perunko maanantain palaverin... Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, poika sairastui viime sunnuntaina. Kurkkukipu ja pahoinvointia. Seuraava päivä nuha ja yskä.

Vierailija
22/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä vastistuskykyä jos ei oo stressiä ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaus: Afrikkalainen hyppykuppa. Erittäin yleinen vihreiden miesten ja naisten keskuudessa ja kyseistä ryhmää suositellaan käyvän testeissä vähintään puolivuosittain THL:n toimesta.

En ole vihreä mies, enkä nainen, vaan sinimusta. Sinullako on Afrikkalainen hyppykuppa? Mistä sait tartunnan? Itselläni on pian kolme viikkoa ollut ap:n kuvailema tauti. Tartunnan sain hoidossani olleelta lapselta, En ole käynyt testeissä, enkä lääkärissä vielä. Saitko jonkun lääkekuurin huppykuppaasi? Auttoiko se?

Vierailija
24/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kenellä korona ja pahoinvointia ja ripulia ollut, niin kauvanko kesti vatsa oireet? Oliko rajua ripua ja oksentelua

Vierailija
25/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssakausi.

Vierailija
26/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adenovirus tai korona

Vierailija
27/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa se on, muttei näy missään kauppojen koronatesteissä, kun on eri variantti.

T. Lääkäri, joka on nähnyt koronaa aivan hirveästi töissä tänä syksynä

Vierailija
28/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kulkenut maski päässä kaupassa kesälläkin. Nyt kun päätin vihdoin uskaltautua ilman maskua ihmisjoukkoon ja kokouksiin "vastustuskykyä kasvattaakseni", niin heti napsahti tauti päälle.

Ihanko itse osasit noin älykkäästi kirjoittaa?

Vierailija
29/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APUA APUA SE ON KORONA!!!!!!!!! ME KUOLLAAN KAIKKI!!!!!!!

Sairastin tässä flunssaa tavallisine oireineen, mutta siis onko se ollutkin SE KORONA! EIIIIIIII, ME KUOLLAAN!!!!!

Vierailija
30/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ensin vuorokauden kova kurkkukipu, sitten pääkipu, lämpöä, nuhaa, yskää ja pierettää. Toista päivää mennään Helsingissä.

Tällainen oli korona mulla kesäkuussa. Pieremistä en muista.

Vierailija
31/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ensin vuorokauden kova kurkkukipu, sitten pääkipu, lämpöä, nuhaa, yskää ja pierettää. Toista päivää mennään Helsingissä.

Tällainen oli korona mulla kesäkuussa. Pieremistä en muista.

Joo, itse en ole mitään kotitestejä koskaan edes tehnyt. Viimeksi sairastin ylipäätään mitään yli vuosi sitten. Saattoi olla korona tai sitten ei. Ei mitään väliä. Näitä flunssia tulee ja menee.

Vierailija
32/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustaa: meillä on kuukausi sitten otetut koronarokotteet (haettiin ulkomailta) ja epäilty viimeisin sairastettu korona keväällä (on ollut korona jo n 5 kertaa, eka ja viimeisin keväällö olivat itselläni pahimmat, völissä olleet lähes oireettomia).

Nyt lapsi sai koulusta sen taudin, koko kaveripiirillä ollut viikon sisään se. Vatsaoireita ruokahaluttomuutta ja ettei tunnu hyvältä syödä, kurkkukipua ja lämpöä. Itse en ole saanut vielä, mikä on todella erikoista. Jos olisi flunssa, olisin jo oireillut, koska saan aina kaikki flunssat. Sekin on yksi syy, miksi epäilen koronaksi, jos vältyin pahemmalta, kun on plakkarissa tuore rokotus ja kova korona sairastettu 4 kk sitten.

T. Hki

Vierailija
33/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauvanko vatsaoireita, onko ihan ripulilla maha?

Vierailija
34/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli meillä, tosin ilman ripulia. Koronalle vaikutti oireiden perusteella.

Vierailija
35/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauvanko vatsaoireita, onko ihan ripulilla maha?

Nyt kun muuten kysyit, niin mulla on ollut kaksi päivää maha ruikulla ja pahasti turvonnut. Oikein ihmettelin eilen illalla. Ei ole kuitenkaan tullut ainakaan vielä muita oireita, joten en tullut ajatelleeksi, että olisi joku tauti, vaan luulin syöneeni sopimattomia. Ehkä sainkin tartunnan.

T. Äskeinen koululaisen äiti, sairas koululainen ollut vajaan viikon, perheessä ollut jo 5 koronaa, Hki

Vierailija
36/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa tämmönen asiallinen keskustelu :)

Vierailija
37/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki juuri sylkitestin. Ainoa, joka kotoa löytyi. Onkohan Deepblue-antigeenitestissä viivanpaikka? Haamu olisi korona, mutta jos näkyy vain valkoinen raja siinä kohtaa, mihin tulosviiva tulisi, pitäisikö huolestua?

Vierailija
38/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa esim puolikuntosena monet tulleet kouluun. Elkää päästäkö lapsia liian äkkiä takas kouluun

Vastustuskyky kehittyy, kun ei hysteeriseksi ala.

Vierailija
39/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän ainakin hakkaa pienestä kävelystäkin ihan kuin vuosi sitten koronassa. Outoja rytmejä. Voihan p, jos tartutan omaishoidettavanikin! Onko haamu testissä koronaa, jos viivassa on häivähdyskin väriä.

Vierailija
40/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa kova kurkkukipu, kuume, nuha, kova yskä tautia. Tein koronatestin oli negat. Kesti viikon että tarttui seuraavalle. Mikähän tauti tämä

Mulla oli tuo sama " tauti" heinäkuun alussa. Ylä savo. Negatiivinen koronatesti x 2. Tauti kesti 2 vkoa. Yskä on vieläkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän