Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tällainen yritys menestyä? Mietin perustamista

Vierailija
30.08.2023 |

Olen työtön ja minua on monessa paikassa neuvottu miettimään mitä sellaista osaan mitä voisin myydä yrittäjänä. No minulla on eräs harrastus, jossa olen hyvä ja siinä syntyviä tuotteita voisin myydä, ne on oikeasti hyviä ja laadukkaita eikä mitään räpellyksiä. Käytännössä pitää myydä verkkokaupassa koska ei myymälätilan vuokrat on todella suuria.

Tein laskelmia. Yhden tuotteen raaka-ainekulut on kolme euroa. Tilavuokraa ei mene, teen kotona. Koneita ja laitteita ei tarvitse hankkia. Verkkokaupan osaan tehdä itse eli siitä ei tule kuluja. Verkkokaupan ylläpitokustannukset eli webhotelli, pankkinapit ym maksaa noin 60 euroa kuussa. Tuotteiden postikulut maksaa asiakas mutta pakkauskulut noin 50 senttiä pitää leipoa tuotteeiden hintoihin sisään. Verkkomarkkinointibudjetti olisi varmaan 50-100 euroa kuussa.

Eli kiinteitä kuluja kuukaudessa tulee noin 140 euron verran kuussa. Ja tosiaan raaka-aineet pakkausmateriaaleineen per tuote on 3,5 euroa. Ihmiset on valmiita maksamaan enintään 7 euroa per tuote. Yhden tuotteen valmistamiseen menee vartti. Ja lisäksi verkkokaupan rakentamiseen, tuotekuvaukseen, verkkokaupan ylläpitoon, markkinointiin, pakkaamiseen ja postitukseen menee viikkotasolla noin 10 tuntia.

Voiko kannattaa?

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuotteelle ostajia?

Tämä. Monesti ihmiset yliarvioivat menekin. Itsekin olen syyllistynyt tuohon useamman kerran. Hienot laskelmat, mutta myyntiä ei tullut kuitenkaan yhtään.

Niin, tämähän on se suurin mutta minullakin. Enkä tiedä miten pystyisin tekemään luotettavan analyysin ja arvion kysynnästä ja menekistä ennakkoon. Paljon osaan tehdä itse, mutta tuota en osaa. Ap

Tee vaikka koemarkkinointi 1 - 2 kk ajan, katso mitä tapahtuu. Kysely ostajille jne. Saat ainakin jonkinlaista tuntumaa.

Vierailija
162/166 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kuulla miten ap:lla sujuu tänään? Saitko tuotetta myytyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 € 

miinus arvonlisävero

miinus materiaalit

miinus postikulut

Sun bisnes menee tappiolliseksi.

Vierailija
164/166 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen tärkein juttu on asiakkaat eli se mistä RAHA tulee. Nettisivut jne tulevat sitten myöhemmin.

Monia nuoria kannustetaan ryhtymään yrittäjiksi, mutta unohdetaan kertoa mistä raha tulee ja kuinka paljon työtä se vaatii. Blogit ja face on täynnä juttuja kuinka hyppäämällä pois yhteiskunnan orjuudesta 'pelkästään puhumalla' tai myymällä tsemppausvalmennuksia tienaa 5000€/kk. Kannattaa vilkaista yrityksen julkiset tilinpäätöstiedot ja opetella lukemaan niitä. Voi yllättää, että vuosittaisella 15 t€ liikevaihdolla yrittäjän palkka ei voi olla 5000€/kk.

Vierailija
165/166 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi, että alv-huojennus poistuu 2025 alussa. 

Vierailija
166/166 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan peukutusta laskelmista! Valmistustunnista saat firmalle siis 14 euroa. Jos vaikka 30 tuntia valmistat tuotteita se tekee viikossa 420 euroa. Ja loppuajan viikosta postitat niitä. Tuosta 420 eurosta vielä pois nuo kiinteä kulut noin 30 euroa viikkoa kohdin. Tekisit 40 tuntista viikkoa ja saisit firmaan tuloja 390 euroa. Yel sinun pitäisi ottaa. Ei saa kannattavaksi. 

Kysymyksiä tulisi, että olisiko 7 euroa, jonka asiakas valmis maksamaan alvillinen hinta? Sitten yhdestä tuotteesta nuo postituskulut voisi olla juttu, joka kaataisi ehkä koko homman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän