Pitääkö vapaaehtoisesta lapsettomuudesta välttämättä mainita seuranhakupalvelun profiilissa
Vai onko se niin että jos lapsia haluaa, pitää itse tuoda se esiin?
Entä jos lapsia on jo, pitääkö niistä mainita?
Tuntuu että aiheeseen liittyy paljon kirjoittamattomia sääntöjä.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on ns isoja asioita. Esim avioliitto, lapset, jne. Niistä vaan pitää olla avoin alusta asti, esim jos ei lapsia halua.
Minulle ei ainakaan ole millään lailla iso asia, haluaako toinen lapsia tulevaisuudessa. Tiedän, etten itse niitä tule hankkimaan, mutta voin ihan hyvin tapailla sellaista, joka voi niitä haluta joskus tulevaisuudessa.
Näin. Lisääntyjät kuvittelevat, että koska asia on heille elämää suurempi vedenjakajakysymys, sen täytyy olla sitä myös kaikille muille.
Onhan se silloin, jos tapailun tarkoituksena on edetä parisuhteeseen ja mahdollisesti olla siinä loppuelämä. Jos tarkoitus on joku muu niin sama kai se mitä kumppani tulevaisuudessa tekee kun eri teitä kuljetaan kuitenkin.
Lisääntyjälle kyseessä on aina tärkeä kysymys, koska biologinen ikkuna pienenee koko ajan. Näin on asian laita, etsi sitten pitkäaikaista tai lyhyempää suhdetta, koska kello jatkaa aina tilittämistä.
Jos ei lapsia halua, asiasta voi sen sijaan tehdä niin tärkeän tai vähämerkityksellisen kuin haluaa. Ei myöskään tarvitse etukäteen päättää, minkälaista suhdetta on etsimässä, kun pelivaraa on paljon enemmän.
Tämän vuoksi suhtautuminen tähän kysymykseen on väistämättä vähän erilainen lisääntyjillä ja muilla.
Ihme kyllä, myös osa vapaaehtoisesti lapsettomista rakastuu ja löytää itsensä syvemmästä parisuhteesta. Se on aika tuskallista erota lapsiasian takia. Toki jos tiedät, ettei mikään vakava kiinnosta etkä tule kiintymään tapailukumppaniin, niin sekin olisi reilua kertoa toiselle ja alkuvaiheessa.
Tuskinpa mitään syvempää parisuhdetta kehittyisi sellaisen kanssa, joka lapsia ehdottomasti haluaa esimerkiksi 3-5 vuoden sisään. Ainakaan omalta osaltani en oikein näe tuollaista tapahtuvaksi, vaan tapailu olisi sitten väistämättä kevyempää, tai sitten lyhyt ja intensiivinen romanssi.
Noin yleensä olen sitä mieltä, että suhde saa kestää sen aikaa kuin se kestää. Erot ovat surullisia mutta lopulta vain osa elämää.
Kuulostat aika kylmältä. Ymmärräthän, että se toinen osapuoli saattaa tuntea syvemmin ja satuttaa itsensä.
Tasapainoinen ihminen osaa ottaa tunteet vastaan sellaisina kuin ne tulevat, sallii itselleen niiden kokemisen ja antaa niiden sitten lopulta mennä ohi. Tämä pätee erosuruun ihan niin kuin kaikkeen muuhunkin. Tunteita ei tarvitse pelätä, eikä epämiellyttävien tunteiden välttely kannata. Terve ihminen ei niihin hajoa.
Tämä ei ole kylmyyttä vaan ihan normaalia emotionaalista kypsyyttä.
Sinä sotket nyt asioita. Emotionaalista kypsyyttä on myös olla hakeutumatta ehdoin tahdoin tilanteisiin, joissa niiden ikävien tunteiden syntyminen on väistämätöntä. Olla turhaan hakkaamatta päätä seinään. Tietysti sitten jos sydänsuru siitä huolimatta tulee, niin aika pitkälti noin miten kuvasit. Mutta välinpitämättömyys omista ja muiden tunteista ei ole kypsää tai tasapainoista.
Tuo on minusta nimenomaan sitä epämiellyttävien tunteiden välttelyä. Itse en koskaan jättäisi kokematta vaikkapa ihanaa lomaromanssia vain sen vuoksi, että tiedän sen joskus päättyvän. Kaikki suhteet alkavat ja päättyvät, ja se mitä siinä välissä tapahtuu, määrittää suhteen arvon.
Toki jos ajattelet eri tavoin, olet toki vapaa tekemään eri valintoja. Jokaisen kannattaa valita sellainen filosofia, joka parhaiten sopii omiin arvoihin.
Mutta entä jos se toinen näkee asian toisin? Olet sille täysin välinpitämätön, sinua ei toisen kipu ja pettymys kiinnosta jos saat itsellesi selitettyä että se oli toisen oma vika? En vaan tajua tuollaista ajattelua. Miksi kukaan haluaisi deittailla ihmistä, jonka tunteet on yhdentekeviä? Eikö kannattaisi tapailla ihmisiä, joista tykkää ja välittää?
Minäkään en tiedä, miksi kukaan haluaisi deittailla ihmistä, jolle tunteet ovat yhdentekeviä. Tunteethan ovat deittailussa se oleellisin asia, etenkin tykkääminen ja välittäminen. Sitä en tiedä, miksi mainitset asiassa minun viestini alla.
Onko sinulla ollut koskaan lyhyttä ja kiihkeää romanssia? Koitko siinä, että tunteilla ei ollut merkitystä?
Ei onneksi ole ollut sellaista, joissa toinen olisi tietoisesti pimittänyt minulta suhteen jatkumisennusteen kannalta olennaista tietoa. Minusta se on julmaa. Sinä tunnut näkevän vain sen, ettei sinua kiinnosta vaikka juttu loppuisi muutaman kuukauden jälkeen. Jos toinen meneekin rakastumaan, niin asenteesi on mikä, oma vika mitäs läksit? Ei se kovin välittävältä kuulosta.
Ei rakastumisessa ole mitään vikaa. Sehän on seurustelun luonnollinen seuraus siitä, että viettää aikaa ja harrastaa seksiä kivan ihmisen kanssa. Minua ei haittaa rakastua, eikä minua myöskään haittaa, jos seurustelu ei jatku paria viikkoa, kuukautta tai vuotta kauempaa. Pääasia, että siitä jää hyvät muistot.
Jos et missään tapauksessa halua rakastua kehenkään, jonka kanssa et suunnittele viettäväsi loppuelämää, varmasti osaat tehdä myös deittailuvalintasi sen mukaisesti.
Sitä en tiedä, miksi puhut tässä yhteydessä jostakin pimittämisestä. Ketjuhan käsittelee sitä, täytyykö lastenhankintasuunnitelmat kirjata deittiprofiiliin vai ei. Jos onnistut mätsäämisen ja aiheen puheeksi ottamisen välillä rakastumaan vastoin tahtoasi, niin kyllä, tämä on kyllä ihan oma vikasi. En kyllä ymmärrä, miten näin voisi edes käydä.
Kuten aiemmin, sinä puhut vain omista tunteistasi. Sinulle on ok, sinua ei haittaa. Vastapuolen tunteet ei kiinnosta pätkääkään, tai jos niitä loukataan, niin asenteesi on "eevk omaa syytäsi". Toivon, että tämä ilmenee profiilistasi vaikkei lapsitoiveet ilmenisikään. Minusta sinulla on äärimmäisen kylmä ja välinpitämätön suhtautuminen potentiaalisten treffikumppaneiden tunteita kohtaan, ja se on asia joka heidän olisi syytä tietää. Veikkaan, että aika harvaa haluaa treffata ihmistä jonka asenne muiden tunteisiin on tuo.
Jos joku romahtaa sen vuoksi, ettei kolmen viikon tapailu johtanutkaan elämänmittaiseen parisuhteeseen, ei hänelle kyllä voi suositella deittailua ollenkaan. Jos taas lyhyet romanssit eivät sytytä, ei sellaisiin kannata hakeutua. Omistani on kyllä jäänyt hyvät muistot molemmille osapuolille.
Ja mistähän se toinen tietää sen olevan lyhyt romanssi, jos et ole kertonut ettet ole kiinnostunut kuin hetken huvista?
No esimerkiksi siitä, että hän on lähdössä vaihtoon eikä ollut kiinnostunut etäsuhteesta. Tai siitä, että hän suree vielä eksäänsä eikä ole valmis mihinkään vakavaan. Tai siitä, että hän haluaa lapsia tulevaisuudessa ja minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette halua ilmoittaa lapsitoiveasiaa profiilissa. Huomioitteko kuitenkin treffikumppanin profiilissa ilmoitetut lapsitoiveet? Jos olet Tinderissä, niin swaippaatko suoraan vasuriin kaikki, joilla lukee että toivovat lapsia ja hakevat pitkää suhdetta? Vai laitatko tykkäyksen, vaikka tiedät ettei sinulla ole aikomustakaan antaa sitä mitä toinen hakee?
Laitan tykkäyksen ihan oman kiinnostukseni mukaan. Olen joitakin kertoja päätynyt harrastamaan seksiä tällaisen naisen kanssa, vaikka kummallekin tuli keskusteluissa täysin selväsi, ettemme halua tulevaisuudelta samoja asioita. Kerran taas laitoin tykkäyksen ihan vaiksi, että halusin päästä kysymään eräästä esineestä, joka esiintyi hänen profiilikuvassaan. (Tämän naisen kanssa olemme kavereita.)
Kannattaa muistaa, että vaikka joku etsisikin pitkää parisuhdetta ja haluaisi lapsia tulevaisuudessa, hän voi silti olla avoin myös muille jutuille sitä odotellessa. Tinderöinti ei ole niin vakavaa.
Joo, mutta jos toinen selvästi sanoo haluavansa jotain mitä sinä tiedät että et halua antaa, niin silloin sinun pitäisi kyllä avata aiheesta suu, tuossa tilanteessa et voi enää vedota siihen ettei toinen ole kysynyt suoraan. Tai kaikkea voi ihminen toiselle tehdä, mutta tuossa tapauksessa se menee jo tahallisen harhaanjohtamisen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette halua ilmoittaa lapsitoiveasiaa profiilissa. Huomioitteko kuitenkin treffikumppanin profiilissa ilmoitetut lapsitoiveet? Jos olet Tinderissä, niin swaippaatko suoraan vasuriin kaikki, joilla lukee että toivovat lapsia ja hakevat pitkää suhdetta? Vai laitatko tykkäyksen, vaikka tiedät ettei sinulla ole aikomustakaan antaa sitä mitä toinen hakee?
Laitan tykkäyksen ihan oman kiinnostukseni mukaan. Olen joitakin kertoja päätynyt harrastamaan seksiä tällaisen naisen kanssa, vaikka kummallekin tuli keskusteluissa täysin selväsi, ettemme halua tulevaisuudelta samoja asioita. Kerran taas laitoin tykkäyksen ihan vaiksi, että halusin päästä kysymään eräästä esineestä, joka esiintyi hänen profiilikuvassaan. (Tämän naisen kanssa olemme kavereita.)
Kannattaa muistaa, että vaikka joku etsisikin pitkää parisuhdetta ja haluaisi lapsia tulevaisuudessa, hän voi silti olla avoin myös muille jutuille sitä odotellessa. Tinderöinti ei ole niin vakavaa.
Joo, mutta jos toinen selvästi sanoo haluavansa jotain mitä sinä tiedät että et halua antaa, niin silloin sinun pitäisi kyllä avata aiheesta suu, tuossa tilanteessa et voi enää vedota siihen ettei toinen ole kysynyt suoraan. Tai kaikkea voi ihminen toiselle tehdä, mutta tuossa tapauksessa se menee jo tahallisen harhaanjohtamisen puolelle.
Kyllä, olen asiasta ihan samaa mieltä. Siitähän tulisi sitä paitsi hyvin kiusallista, jos toinen on treffeillä kartoittamassa isäkandidaatteja ja toinen ihan muuta.
Itse en haluaisi haaskata aikaani ihmiseen, jolla on lapsia/haluaa lapsia, enkä sellaiseen, joka ei pidä eläimistä. Enkä haluaisi kenenkään haaskaavan aikaansa minuun, joten toisin kyllä profiilissa ilmi, että olen vela, joka ei halua elämäänsä myöskään kumppanin lapsia sekä sen, että minulla on lemmikkejä, jotka ovat minulle tärkeitä ja rajoittavat tekemisiäni ja menemisiäni.
Täällä lienee tämä sama muutamassa ketjussa aiemminkin vaikuttanut jankkari, joka pitää pyhänä oikeutenaan johtaa naisia harhaan ja mainostaa sitä täällä. Kyllä, sinä voit jättää kertomatta ihan mitä tahansa eikä kukaan voi sille mitään. Ei palstalaiset, ei sinun tapailunaisesi, ei kukaan. Joku voi siitä harmistua, ja sinä et vuorostasi voi sille mitään. Kun olet jo tehnyt selväksi ettei sinua muiden tunteet pahemmin edes kiinnosta, niin mistä täällä nyt enää edes väännetään?